Grafikkort + Skärm - Nvidia

Permalänk
Medlem

Grafikkort + Skärm - Nvidia

Tjena

Har lite tankar kring skäm+grafikkort.

Har ju nu en MSI 680 Lightning med en skärm på 120hz/1080.

Saken är att jag vill ha 120hz...De är ett måste..allt betyder det att jag vill ha en skärm.
Och 120hz betyder också att jag inte har några som helst problem med 1080 upplösning.
Jag har inga problem med att ha 1440 eller 1600 i upplösning ifall de hade 120hz, vilket de inte har...

Saken är nu att jag vill ha bättre fps..än vad en 680 lightning kan ge...
Men en TITAN på en skärm kanske inte är värd 9000...och speciellt på 1080...Fast än den ger så bra fps...vilket är målet..

Saken med TITAN är nu också att den har mer videominne/minnesbuss vilket är mer "framtids" säker..Jag menar tänk om Metro Last Light eller Battlefield 4 kräver med än 2gb videominne..då är jag i stort sätt körd..Så därför är inte en till 680 något alternativ..

Jag kör för övrigt full luft kylning då jag stör mig så grymt mycket på "akvarium" ljudet vatten ger..

Några idéer om hur jag kan få bättre FPS i 1080...? Och säg inte AMD...De är fan de sista jag skaffar..9 kort med Coil whine i vart enda...Jo där går väl gränsen:/

Permalänk
Avstängd

Antingen SLI eller Titan då, finns inte så många andra alternativ. Tror personligen dock inte att BF4 blir så överdrivet mer krävande än BF3, aäkert samma grafikmotor etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Antingen SLI eller Titan då, finns inte så många andra alternativ. Tror personligen dock inte att BF4 blir så överdrivet mer krävande än BF3, aäkert samma grafikmotor etc.

BF3 använder sig av 20-30% av Frostbite 2 (Rätta mig om jag säger fel). BF4 ska använda sig av 50-60% av Frostbite 2, så det kan bli ganska mycket mer krävande.

Men SLI skulle jag rekommendera. Blir det billigaste alternativet, även om Titan ser trevligt ut!

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

BF3 använder sig av 20-30% av Frostbite 2 (Rätta mig om jag säger fel). BF4 ska använda sig av 50-60% av Frostbite 2, så det kan bli ganska mycket mer krävande.

Men SLI skulle jag rekommendera. Blir det billigaste alternativet, även om Titan ser trevligt ut!

Källa på det?

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Källa på det?

Rykten
"Lasgana: bf4 will use 80% of power of frostbite 2, wheras bf3 only 30-40%"

Går bland annat att hitta här och på mer stället över det öppna nätet, sen kan det diskuteras om det är sann fakta eller inte, men jag tror att Frostbite motorn kommer användas mycket mer alla fall, känns bara logiskt.
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1186780-batt...

Ja, jag hade fel nummer, mn poängen var ändå kvar i posten, att det ökades!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

BF3 använder sig av 20-30% av Frostbite 2 (Rätta mig om jag säger fel). BF4 ska använda sig av 50-60% av Frostbite 2, så det kan bli ganska mycket mer krävande.

Men SLI skulle jag rekommendera. Blir det billigaste alternativet, även om Titan ser trevligt ut!

Jo, men att lägga 4.5 på en SLI...så säljer man min, och lägger på 5, och köper en Titan..? De ju mer värt...Vad de känns som, en titan på 1080, 120hz skärm :3 lär ju bli fint, speciellt med en väl kyld chassi:3

Som sagt, Titans 6gb Vram kanske är lite överkill mot en 1080 skärm...men vill ju ha 120hz, de är ett måste för mig.
Sen så vet jag inte om SLI är en bra ide...Ifall Bf4 använder mer av frostbite lär den kräva mer, och de betyder mer Vminne...Vilket GTX 680 SLI saknar..2gb är ju ingenting.

Jag tänker ju inte ens köra BF...men typ Metro Last Light och allt sånt snyggt o gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jo, men att lägga 4.5 på en SLI...så säljer man min, och lägger på 5, och köper en Titan..? De ju mer värt...Vad de känns som, en titan på 1080, 120hz skärm :3 lär ju bli fint, speciellt med en väl kyld chassi:3

Som sagt, Titans 6gb Vram kanske är lite överkill mot en 1080 skärm...men vill ju ha 120hz, de är ett måste för mig.
Sen så vet jag inte om SLI är en bra ide...Ifall Bf4 använder mer av frostbite lär den kräva mer, och de betyder mer Vminne...Vilket GTX 680 SLI saknar..2gb är ju ingenting.

Jag tänker ju inte ens köra BF...men typ Metro Last Light och allt sånt snyggt o gott

Om ett nytt av ditt kort kostar 4500, så får du räkna med 2700 (drygt? 60% alla fall) när du säljer det. Då måste du lägga ut 6800 för att få ett Titan, istället för 4500 för ett SLI.

Dock... om du har pengarna så är det ju en bra valmöjlighet, däremot om du vet att det är tajt budgetmässigt så får du fundera lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om ett nytt av ditt kort kostar 4500, så får du räkna med 2700 (drygt? 60% alla fall) när du säljer det. Då måste du lägga ut 6800 för att få ett Titan, istället för 4500 för ett SLI.

Dock... om du har pengarna så är det ju en bra valmöjlighet, däremot om du vet att det är tajt budgetmässigt så får du fundera lite

Tror jag kan sälja den för lite mer än 2.7:P den är knappt 5 dar gammal ^^, Nästan helt oanvänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tror jag kan sälja den för lite mer än 2.7:P den är knappt 5 dar gammal ^^, Nästan helt oanvänd

Jag sålde ett 680 som var 2 veckor gammalt då jag insåg att jag behövde mindre för att få plats med mer och fick då 3000 =P Men jao... kanske går, men inte allt för nära inköpspris. Det går ner ruskigt mycket så fort du köpt de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag sålde ett 680 som var 2 veckor gammalt då jag insåg att jag behövde mindre för att få plats med mer och fick då 3000 =P Men jao... kanske går, men inte allt för nära inköpspris. Det går ner ruskigt mycket så fort du köpt de.

Mmh, förstår dig helt