Köpråd och fråger om NAS

Permalänk
Medlem

Köpråd och fråger om NAS

Hej!

Då var det dags att slänga ut min D-Link DNS 320 då den är för liten, för långsam och totalt värdelös mjukvarumässigt.
Kraven på den nya enheten ska vara: Minst fyra platser (gärna fler!), snabb och jag ser gärna att där finns en app för Android. Priset ska helst ligga under 5000kr utan diskar då jag redan har två stycken röda och två gröna WD på 2TB vardera.
NASen ska användas till lagring/backup, torrents och streeming till en Boxee Box och kanske Androidenheter.
Nu till frågorna.
Vad tror folket här om en QNAP TS-419P II? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=975711

Vilken raid rekommenderas då de två diskparen inte är identiska, funderade först på raid 5 eller bör jag köra på raid 1?
Har två stycken 32GB eSata SSD stickor liggandes, finns det någon möjlighet att kanske använda dessa till någon cache lösning, mest bara för att om enheten har anslutningarna.
Öppen för alla förslag, nästan.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.