GTA IV vill inte starta?

Permalänk
Medlem

GTA IV vill inte starta?

Har precis installerat om GTA IV för andra gången och det vill fortfarande inte starta. Ja trycker på starta spel inne i biblioteket på steam och då kommer cd-keyn fram ja trycker mig vidare och upp kommer inloggning grejj men ja trycker play offline därefter händer inget... Nån lösning på detta nyss vaknat så orkar inte googla...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

När jag råkar ut för nåt dumfel på steam så brukar jag högerklicka på spelgenvägen välja egenskaper ta fliken Lokala Filer och sen klicka på Verifiera Integriteten Hos Spelcache för det brukar hjälpa många gånger.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

När jag råkar ut för nåt dumfel på steam så brukar jag högerklicka på spelgenvägen välja egenskaper ta fliken Lokala Filer och sen klicka på Verifiera Integriteten Hos Spelcache för det brukar hjälpa många gånger.

Testade det innan jag installerade om det

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Ja då vete katten vad det kan vara, antar att du har dom senaste drivrutinerna också.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem och det som fungerat varje gång (!) har varit att installera xliveless så det är kanske värt att testa.
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=388658&st=0

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Har haft samma problem och det som fungerat varje gång (!) har varit att installera xliveless så det är kanske värt att testa.
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=388658&st=0

Ska ja ladda ner den och lägga in i nån mapp då alltså?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Ska ja ladda ner den och lägga in i nån mapp då alltså?

Japp!

Installation:
* unpack the file xlive.dll into the game folder (don't forget to remove the asi loader if there is one)
* to turn on debug logging, unpack the file xlive_d.dll into the game folder and rename it to xlive.dll

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Japp!

Installation:
* unpack the file xlive.dll into the game folder (don't forget to remove the asi loader if there is one)
* to turn on debug logging, unpack the file xlive_d.dll into the game folder and rename it to xlive.dll

Unpack? Finns inget att unpacka fick en enda fil jag bara :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Försöker du möjligen kanske spela det på windows 8?

Om så är fallet så måste du uppdatera games for windows live manuelt.

Tror att man kan ladda ner det från http://www.microsoft.com/games/en-gb/live/pages/livejoin.aspx

Permalänk

Hade liknande problem.. Då var det för att man var tvungen att ta bort filer i AppData som var kvar efter avinstallation. Så jag gjorde en backup på XLive mappen och Rockstar Games mappen som båda ligger i AppData och tog sedan bort dessa. Efter det installerade jag spelet så funkade det. Överförde saves i efterhand.

Permalänk
Medlem

Det är ju så sjukt dåligt optimerat till PC. Buggigt också. Jag kör med några moddar och ibland får skiten för sig att krascha helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem förut. Avinstallerade Games for windows och sen installerade senaste versionen så fungerade det igen.

Mapo: Så dåligt är det inte till PC. Det flyter på kanon för mig och har inte märkt av några större buggar.
Kör iofs inga moddar så kan det vara några fel på dessa för dig?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Efter patchning är det helt ok men i vanilla versionen är det rätt så fruktansvärt. xD
Nu har de flesta hårdvara nog att köra det i bra fps iaf. Spelet i sig är kanon dock!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det BORDE vara lika lätt att installera GTA IV som GTA SA? Var tvungen att installera om GTA IV 3-5 gånger. :/