Onda Telia, wywallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Lite halvt offtopic... Men funderade på om det finns någon operatör kvar som inte har wywallet. Personligen så vill jag undvika det och alla som har med det att göra om det är möjligt. Men noterar att alla stora aktörer och deras dotterbolag numera har det. Därav verkar det inte finnas något val för oss som konsumenter...

Finns inte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av anon34061:

Enligt mig funkar wywallet oerhört bra, jag har gjort flertalet köp genom den och använder tom när jag handlar käk på willys. men bara för att du är osmart nog att inte läsa genom användaravtalet innan du fyllde på ditt kontantkort så får du stå ditt kast.

Jodu hetsa inte upp dig nu i onödan. Jag läste användaravtalen speciellt om att dem har ens personnummer osv. Jag såg inget om att det INTE skulle funka med kontantkort för det var inget dem skyltade med. Jag var tvungen att ringa in och fråga och det går inte med kontantkort så ja, jag får antaligen bita i det sura äpplet.

Ditt funkar jättebra eftersom du har abbonemang?

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

Lite halvt offtopic... Men funderade på om det finns någon operatör kvar som inte har wywallet. Personligen så vill jag undvika det och alla som har med det att göra om det är möjligt. Men noterar att alla stora aktörer och deras dotterbolag numera har det.

Det kan finnas någon operatör kvar kanske. Men har du abonnemang kommer du inte att märka av det. Du reggar ett konto på deras hemsida där du matar in ditt mobilnummer, sen så behöver du aldrig vara i kontakt med dem igen. Den enda skillnaden kommer att vara att du kan få en snyggare faktura av din mobiloperatör där det faktist står vilka mobilköp du gjort.

Skrivet av Hzup:

Därav verkar det inte finnas något val för oss som konsumenter...

Det är klart du inte har val som konsument, säljaren väljer ju hur och när du skall betala. Jag får inte betala min telefonfaktura med lax, även om det finns andra som säljer lax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det kan finnas någon operatör kvar kanske. Men har du abonnemang kommer du inte att märka av det. Du reggar ett konto på deras hemsida där du matar in ditt mobilnummer, sen så behöver du aldrig vara i kontakt med dem igen. Den enda skillnaden kommer att vara att du kan få en snyggare faktura av din mobiloperatör där det faktist står vilka mobilköp du gjort.

Förutom de eventuella smsen med reklam samt samtal från försäljare. Eftersom man ger de rätten att lämna all info om köp och vem man är till deras "samarbetspartners".

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Förutom de eventuella smsen med reklam samt samtal från försäljare. Eftersom man ger de rätten att lämna all info om köp och vem man är till deras "samarbetspartners".

Nu vill jag inte vara den som berättar detta för dig, men din operatör har redan ditt telefonummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Nu vill jag inte vara den som berättar detta för dig, men din operatör har redan ditt telefonummer.

Men inte rätten att sälja det vidare.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Med tre kunde jag välja att fortsätta med gamla hederliga sms köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Med tre kunde jag välja att fortsätta med gamla hederliga sms köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur då?
Har dem också och tok-vägrar wywallet på grund av de horribla avtalen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Men inte rätten att sälja det vidare.

Kolla här http://wywallet.se/fragor-svar/#e16

Permalänk
Medlem

Jag själv har aldrig provat sms-köp eller Wywallet. Tror jag aldrig kommer prova det heller. Fortsätter med att använda mitt Visa kort.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av belga:

Hur då?
Har dem också och tok-vägrar wywallet på grund av de horribla avtalen.

Jag skickade WW till nummer 71798

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Var påstår jag att WW skulle skicka reklam? Att de ger info vidare och att deras partner skickar reklam säger de inget om.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Jag skickade WW till nummer 71798

Skickades från m.sweclockers.com

Då har du gått med i WW.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Ladda halebop med 300kr och få gratis sms.. Använda 200 kr till bussresor genom sms köp.. = Få tjänsten gratis sms mer eller mindre gratis utan att behöva pumpa telefonen med pengar man inte behöver bara för att få de där jävla smsen

Klart att de börjar gråta då....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Var påstår jag att WW skulle skicka reklam? Att de ger info vidare och att deras partner skickar reklam säger de inget om.

Det påstår jag väl ändå inte att du påstår, men jag tänkte att den klasulen kunde lunga dina nerver.

Är det någon som har fått spam från någon kopplad till WyWallet, eller var står det att de har rätt att sälja vidare ditt nummer? Jag tycker att jag har kollat ganska så mycket men jag kan inte hitta något?

Är du osäker på vad som gäller så kan du ju skicka ett mail till dem, supporten var mycket trevlig mot mig

Jag kan inte stava
Permalänk

Har aktiverat skiten och det fungerar att skicka sms som vanligt(bussbiljett), enda skillnaden är att det faktureras genom wywallet.

Har just nu så att det dras direkt från mitt visa och vill ändra till faktura men de låter mig inte göra det, det står att jag inte har något avtal för faktura men inte fan går det att upprätta något avtal heller, någon som har koll på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det påstår jag väl ändå inte att du påstår, men jag tänkte att den klasulen kunde lunga dina nerver.

Är det någon som har fått spam från någon kopplad till WyWallet, eller var står det att de har rätt att sälja vidare ditt nummer? Jag tycker att jag har kollat ganska så mycket men jag kan inte hitta något?

Är du osäker på vad som gäller så kan du ju skicka ett mail till dem, supporten var mycket trevlig mot mig

Här kan du läsa lite.

http://kundo.se/org/wywallet/d/hur-resonerar-ni-kring-att-ni-...

De har backat lite men litar inte alls på att de kommer hålla sig utan smyga in det igen längre fram.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Här kan du läsa lite.
http://kundo.se/org/wywallet/d/hur-resonerar-ni-kring-att-ni-...
De har backat lite men litar inte alls på att de kommer hålla sig utan smyga in det igen längre fram.

Det lät ju inte så farligt i mina ögon. Men känner du att du vill betala med sms (tror jag gjort det 2 gånger) så är du tvungen att välja. Dra ett mail till dem om du måste använda smsbetalningar men är orolig för att få en massa spam!

Permalänk
Medlem

Har de inte tänkt att använda det på ett viss sätt så finns det ingen anledning till att detta sätt skall vara med i villkoren. Punkt slut.

Vill de ändå ha med möjligheten i villkoren så är det rimligt att anta att de vill kunna göra det, vilket på företagsspråk betyder att de kommer göra det, men kanske inte nu på en gång medan folk är uppmärksamma på det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det lät ju inte så farligt i mina ögon. Men känner du att du vill betala med sms (tror jag gjort det 2 gånger) så är du tvungen att välja. Dra ett mail till dem om du måste använda smsbetalningar men är orolig för att få en massa spam!

Det är inte spam jag är rädd för utan att jag gillar inte att ge bort rätten till mina personuppgifter/köpmönster/var jag befinner mig till skumma företag, som skapats utan anledning men med tvång tvingar in kunder.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Fråga: Så någon på deras facebook sida som sagt att om man hade kontaktkort så behövde man inte hålla på att fylla på sitt wywallet konto m.m utan det var bara att köra på som vanligt.
Skulle det då vara möjligt att köpa ett kontantkort, regga det i något felaktigt namn (så man slipper massa reklam och att dom sparar ens personuppgifter) sen köra på som vanligt?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bojkott av WyWallet och Swish är det som gäller för min del.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Sådana betalningstjänster är opålitliga. Kör fortsatt med kontantkort utan någon form av SMS-köp (kortbetalning i förhand). Men jag är lite nojjig - ogillar att ens ha mer än 10 SEK liggande på paypalkontot ^^.

Dock var ju WyWallets diskussion på Kundo inte särskilt uppmuntrande. Blir att hålla sig borta.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Då har du gått med i WW.

Verkar stämma, men jag har inte registrerat konto eller liknande, kostnaden hamnar på vanliga räkningen som vanligt hoppas jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Verkar stämma, men jag har inte registrerat konto eller liknande, kostnaden hamnar på vanliga räkningen som vanligt hoppas jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp. Det är inte konstigare än så.