Permalänk
Medlem

Hög ping lite då och då

Har en bärbar med ett nätverkskort som heter Intel Centrino Advanced-N 6235. Mitt problem är att när jag spelar League of Legends så får jag lite då och då väldigt hög ping. Det är något fel med min dator då en polare var över igår med sin bärbara och satt på samma ställe i lägenheten uppkopplad mot min router och spelade LoL, men han fick aldrig hög ping.

Har prövat att uppdatera drivrutinen, men verkar inte gå. I enhetshanteraren står det att jag har version 15.4, daterad 2012-12-06. På Intels hemsida finns version 15.6. Har laddat ner och installerat den, men det står fortfarande version 15.4 och samma datum i enhetshanteraren. Även i programmet Intel PROset Wireless som följer med så står det att jag har version 15.4 =/

Sen kanske det inte har något att göra med drivrutinen, men är väll alltid där man ska börja.

Någon som har några tankar om detta?

Permalänk
Medlem

Kolla på aktivitetshanteraren om det finns nån mjukvara som tankar ner något i bakgrunden. Om du använder moln lagring kan det vara möjligt att det hämtar något i bakgrunden och det påverkar din ping.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aciero:

Har en bärbar med ett nätverkskort som heter Intel Centrino Advanced-N 6235. Mitt problem är att när jag spelar League of Legends så får jag lite då och då väldigt hög ping. Det är något fel med min dator då en polare var över igår med sin bärbara och satt på samma ställe i lägenheten uppkopplad mot min router och spelade LoL, men han fick aldrig hög ping.

Har prövat att uppdatera drivrutinen, men verkar inte gå. I enhetshanteraren står det att jag har version 15.4, daterad 2012-12-06. På Intels hemsida finns version 15.6. Har laddat ner och installerat den, men det står fortfarande version 15.4 och samma datum i enhetshanteraren. Även i programmet Intel PROset Wireless som följer med så står det att jag har version 15.4 =/

Sen kanske det inte har något att göra med drivrutinen, men är väll alltid där man ska börja.

Någon som har några tankar om detta?

Du kör trådlöst till routern? Testa att köra med en kabel annars. och se om du får dåliga ping ibland. Annars kan det vara Nätverkskortet i din som inte är lika bra mot din router. Testa också att stänga av routern och modemet och sätt igång. Grabben hade mycket skumma problem när han körde LOL och då åkte pingen upp och ner typ var 20:de gång. Tror inte det är det i ditt fall, men prova ändå.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact