µTorrent - Disk Overloaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Yes, det har aldrig blivit överbelastat sen jag satte min på 1800, men det är bara vid dom tillfällena som vid sköna hastigheter på 10-15 mb/s på ett jobb som jag bockar i den inställningen. Jag kör senaste stabila 3.3:an > http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=130844 . Men universalt så är det rekommenderat att ha 1800 inställningen på om det är flera jobb igång ;). 80-90mb/s??? Nobody kan ha en sån hastighet på ETT jobb, om du inte har 1000mbit fiber hemma :P?

Nej, torrenten gick i 3-4MB/S. (har 100MBIT fiber hemma). Men om man övervaakade I/O skrivningarna i windows (resource monitor) så gjorde utorrent sjuuuka skrivningar till disken. Antar att den gör massa annat än bara det som tankas typ flyttar runt bitar fram å tillbaka, ingen aning.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Det där med overload är helt klart ett windowsproblem. Har haft det problemet nån gång i Windows med utorrent jag också, men aldrig i linux. Har kört både utorrent under wine och även andra torrentklienter, men får aldrig några diskproblem, men och andra sidan är det annat filsystem i Linux också, kanske det som är grejen, jag vet inte faktiskt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boken:

Skakar liv i en gammal tråd här!

Jag försöker febrilt få ordning på detta men jag lyckas inte!!!

Jag försöker ladda hem större filer, runt 30-40gig... Hastigheten drar igång upp till 8-9MB/s och laddar så i 45sek och stannar sen av och disk overload kommer upp... Sen ligger den fast och ger sig inte!! Den kan släppa i 5sek men sen hoppar den på igen! Jag kommer inte undan! Jag har testat att höja cachen upp till 1000MB men då fyller den bara cachen för att sedan ge overload igen..

Det känns inte som att den skriver till disken alls? Disken kan flytta filer snabbt annars men just utorrent strular som bara den!

Jag ber på mina knän om hjälp!

/Den desperate!

Jag bytte torrentclient det löste det för mig. ner 13.2 mb utan diskoverload

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

Gjorde som Bejje föreslog och laddade ner Beluge, fungerade direkt utan overloadproblem. Beluge > Utorrent

Permalänk
Avstängd

Testa att köra utorrent 2.2.1