Samsung S3 eller invänta S4?

Permalänk
Medlem

Samsung S3 eller invänta S4?

Hej!

Jag kan äntligen förlänga mitt abonnemang . Har idag en Samsung Galaxy S2 och funderar på vilken mobil man ska köpa. Är nöjd med mobilen jag har idag men funderar på nästa köp.
Är det S3 som är den bästa mobilen som finns ute idag? eller är det värt att vänta ett par månader på om det kommer någon ny? Hört att den Samsung ska visa S4 den här månaden.

Finns det andra alternativ? Sony och apple går bort.

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk

Har du inte bråttom så vänta

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

S4 visas upp nästa vecka. Så du kan ju vänta tills dess och se om det är intressant.

Permalänk
Medlem

Köpa en ny telefon nu som blir "gammal" om 2 månader är väl inte världens bästa idé?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Annars kommer Sony med en ny och HTC har släppt en, kolla runt ett varv vettja..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xpanterx:

Köpa en ny telefon nu som blir "gammal" om 2 månader är väl inte världens bästa idé?

TS har inte skrivit något om budget, och prisskillnaden lär ju vara märkvärd.

Permalänk
Medlem

Vänta på S4, om du har en budget som tillåter detta.
Om du inte orkar vänta eller har en tajtare budget så köp dig S3

Permalänk
Medlem

Vänta på S4!

Permalänk

Helt klart vänta du kommer ångra dig annars blir ju dyrare men nog värt det om inte annat så det du ju vad du missar om du kör med S3 efter S4 släppts

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

Vänta på S4. Suger den, köp en Nexus 4.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en LG Nexus 4? En bra telefon som är en utav de bästa på marknaden, och så slipper du få med vissa av Samsungs egna skit appar och du får de nyaste Android uppdateringarna på engång. Men om du ska ROOT:a din mobil skulle jag nog föredra ett du väntar på S4

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk

Läste om ögonstyrningen som S4 ska ha och det verkar intressant! Snabbare och bättre än S3 är väl ,bara det, något som tilltalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

TS har inte skrivit något om budget, och prisskillnaden lär ju vara märkvärd.

Sant men om TS inte hade råd med en S4 så hade han väl inte inkluderat den i frågan?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Susas:

Men om du ska ROOT:a din mobil skulle jag nog föredra ett du väntar på S4

Varför det? Dokumentationen till Exynos är obefintlig. Finns ingen anledning för en poweruser att köpa en Samsung.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Om du har en lite tightare budget.. Vänta tills S4 släpps , då kommer S3 garanterat att sjunka i pris. Och tror nog att S3 klarar av allt och ett bra tag framöver.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Köp s3 om någon månad då den kommer att anses vara "gammal"
så kommer du nog undan billigare än att köpa nu.
Här du ingen budget så är s4 självklar!

Permalänk
Medlem

Vänta tills S5 släpps, den kommer att vara mycket bättre än både S3 och S4 enligt rykten

Är du nöjd med den mobilen du har idag, varför köpa en ny? Är det några funktioner du saknar, vad har du för behov som inte uppfylls av den du har idag. Finns det någon annan mobil, nuvarande eller kommande modell, som uppfyller de behoven, köp den istället.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

jo vänta kan man ju göra hela tiden

Budget är inget krav. Vill bara veta om det är värt och vänta på S4 . men om det bara är ett par månader till den släpps är valet givet

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma sits att förlänga mitt abonnemang och kollat runt ett bra tag och dem 2 mest intressanta telefonerna måste ändå vara HTC one (nyaste) och Sony Xperia Z enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av Susas:

Varför inte köpa en LG Nexus 4? En bra telefon som är en utav de bästa på marknaden, och så slipper du få med vissa av Samsungs egna skit appar och du får de nyaste Android uppdateringarna på engång. Men om du ska ROOT:a din mobil skulle jag nog föredra ett du väntar på S4

Hade nyligen en Asus Padfone 2 som jag inte alls var nöjd med så jag är nyfiken, varför säger du att Nexus 4 är bäst på marknaden? och vilka skit appar är det samsung skickar med? (Aldrig haft varken Samsung eller LG telefon innan, inte Google heller för den delen) så jag är bara nyfiken

finns det någonstans jag kan läsa en lista på vad Samsung skickar med och vad de gör för något?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Hade nyligen en Asus Padfone 2 som jag inte alls var nöjd med så jag är nyfiken, varför säger du att Nexus 4 är bäst på marknaden? och vilka skit appar är det samsung skickar med? (Aldrig haft varken Samsung eller LG telefon innan, inte Google heller för den delen) så jag är bara nyfiken

finns det någonstans jag kan läsa en lista på vad Samsung skickar med och vad de gör för något?

Jag störs inte av Samsungs appar. De är aldrig igång och de är inget jag använder. Dock så har de ju sin egen launcher som heter touchwiz, i senaste upplagan tycker jag att den är grymt smidig, alla inställningar man brukar vilja ändra finns i "rullgardinen".

EDIT:
Bild på deras rullgardin:

Det som går ut åt höger är ju givetvis det som dyker upp när du scrollar åt höger bland knapparna.
Andra funktioner touchwiz har är att när man ser en kontakt i historiken eller i telefonboken så kan man bara dra det åt sidan så ringer man kontakten, drar man kontakten åt andra hållet så kommer man in i SMS-applikationen istället. Jag tycker det är smidigt. Har aldrig riktigt greppat vad folk inte tycker om med det.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Jag störs inte av Samsungs appar. De är aldrig igång och de är inget jag använder. Dock så har de ju sin egen launcher som heter touchwiz, i senaste upplagan tycker jag att den är grymt smidig, alla inställningar man brukar vilja ändra finns i "rullgardinen".

EDIT:
Bild på deras rullgardin:
http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2012/10/nexus...

Det som går ut åt höger är ju givetvis det som dyker upp när du scrollar åt höger bland knapparna.
Andra funktioner touchwiz har är att när man ser en kontakt i historiken eller i telefonboken så kan man bara dra det åt sidan så ringer man kontakten, drar man kontakten åt andra hållet så kommer man in i SMS-applikationen istället. Jag tycker det är smidigt. Har aldrig riktigt greppat vad folk inte tycker om med det.

nej, det låter ju onekligen väldigt smidigt.. väntar nämligen på S4 själv, även om jag inte är jätte förtjust i den hem knappen som tycks vara så är resten av telefonen kickass, och man lyssnar på ryktena

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag störs inte av Samsungs appar. De är aldrig igång och de är inget jag använder. Dock så har de ju sin egen launcher som heter touchwiz, i senaste upplagan tycker jag att den är grymt smidig, alla inställningar man brukar vilja ändra finns i "rullgardinen".

EDIT:
Bild på deras rullgardin:
http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2012/10/nexus...

Det som går ut åt höger är ju givetvis det som dyker upp när du scrollar åt höger bland knapparna.
Andra funktioner touchwiz har är att när man ser en kontakt i historiken eller i telefonboken så kan man bara dra det åt sidan så ringer man kontakten, drar man kontakten åt andra hållet så kommer man in i SMS-applikationen istället. Jag tycker det är smidigt. Har aldrig riktigt greppat vad folk inte tycker om med det.

Helt ärligt, fyfan vad fult jämfört med googles lösning.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Helt ärligt, fyfan vad fult jämfört med googles lösning.

http://i.imgur.com/hNB3NyX.jpg

Som de tagit efter från bland annat touchwiz. Och hur funktionellt? Nästan allt där är ju bara stora ikoner som visar det som redan visas i överdelen av skärmen i vanliga fall. Inget man direkt använder. Underbart att slå igång GPS snabbt med touchwiz, eller ändra ljusstyrkan med bara ett snabbt svep. Och att läsa ordentliga utdrag ur mail och SMS direkt i gardinen innan man öppnar. Googles lösning kräver ju några extra tryckningar, och man undrar ju vad poängen är med en "snabbinställning" som är 4 gester bort liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Som de tagit efter från bland annat touchwiz. Och hur funktionellt? Nästan allt där är ju bara stora ikoner som visar det som redan visas i överdelen av skärmen i vanliga fall. Det finns någon enstaka länk till vidare inställningar. Underbart att slå igång GPS snabbt med touchwiz, eller ändra ljusstyrkan med bara ett snabbt svep. Och att läsa ordentliga utdrag ur mail och SMS direkt i gardinen innan man öppnar.

Föredrar större rutor som i nyare Android, ser modernare ut.

Jag kan inte se någon större skillnad från ICS som jag har i min mobil:

Permalänk
Medlem

Samma story här!

Sitter på en S2, däremot har jag inte skänkt S3an ens en tanke - tycker det finns mobiler som är bättre i dagsläget. Men jag inväntar S4:an och hoppas den lever upp till föregångarna

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Som de tagit efter från bland annat touchwiz. Och hur funktionellt? Nästan allt där är ju bara stora ikoner som visar det som redan visas i överdelen av skärmen i vanliga fall. Inget man direkt använder. Underbart att slå igång GPS snabbt med touchwiz, eller ändra ljusstyrkan med bara ett snabbt svep. Och att läsa ordentliga utdrag ur mail och SMS direkt i gardinen innan man öppnar. Googles lösning kräver ju några extra tryckningar, och man undrar ju vad poängen är med en "snabbinställning" som är 4 gester bort liksom.

Det märks att du inte kör någon Nexus modell. I de nya Android uppdateringarna fyller faktiskt de "stora ikoner" en mycket bra funktion, det går snabbt att komma in i inställningarna för Wifi GPS och de andra funktionerna och du kan snabbt starta dom, och du kan även läsa ordentliga utdrag ur mail och SMS

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Hade nyligen en Asus Padfone 2 som jag inte alls var nöjd med så jag är nyfiken, varför säger du att Nexus 4 är bäst på marknaden? och vilka skit appar är det samsung skickar med? (Aldrig haft varken Samsung eller LG telefon innan, inte Google heller för den delen) så jag är bara nyfiken

finns det någonstans jag kan läsa en lista på vad Samsung skickar med och vad de gör för något?

Music hub, Game hub, Readers hub, Social hub, Task manager, Samsung apps, Polaris office, Kies Air är väl de appar du får med, kan ha missat någon och det är inga appar som man behöver, finns många fler appar på play store som fyller samma funktioner som är mycket bättre. LG Nexus 4 är en bra telefon för att den har bra prestanda och massa onödiga saker på den, så det är en mycket snabb mobil, därför är det en mycket bra mobil.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Varför det? Dokumentationen till Exynos är obefintlig. Finns ingen anledning för en poweruser att köpa en Samsung.

Menar att han ROOT:a sin S4 för att han skulle kunna få de nyaste Android versionerna när de kommer ut, så han slipper vänta i någon eller några veckor.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Hej!

Jag kan äntligen förlänga mitt abonnemang . Har idag en Samsung Galaxy S2 och funderar på vilken mobil man ska köpa. Är nöjd med mobilen jag har idag men funderar på nästa köp.
Är det S3 som är den bästa mobilen som finns ute idag? eller är det värt att vänta ett par månader på om det kommer någon ny? Hört att den Samsung ska visa S4 den här månaden.

Finns det andra alternativ? Sony och apple går bort.

Invänta S4 och se om det är något att ha kanske? För liten skillnad mellan S2 och S3 för att det ska vara värt pengarna.