Permalänk
Permalänk

har precis börjat spela lite, och jag undrar ? måste man gå igenom "komma igång tutorial" hela tiden ? varje gång man startar spelet? ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Tjabba gott folk jag försökte köpa sim city limited på gmg men när jag skrivit in min säkerhetskod till min bank så kommer jag bara vidare till att mitt köp gick inte att genomföra, någon annan här inne som haft samma problem?

Provade öven på paypal nen funkade inte bättre där heller

Ser fram emot att prova på lite Stadsplanering ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

har precis börjat spela lite, och jag undrar ? måste man gå igenom "komma igång tutorial" hela tiden ? varje gång man startar spelet? ..

Minns inte exakt, men uppe till höger har du en ikon med 3 punkter, tror du kan trycka där sen exit to main menu så slipper du den.
Men att du får spela den varje gång du startar verkar lite konstigt tycker jag.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Ibland blir SimCity helt svart när man går till main menyn.
Ibland spelas bara musiken utan att spelet startas.

Låter som man måste vänta på en patch

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Har två frågor till er:

1. Vad betyder "Density" när man kollar på olika byggnader? Vad gör det? Och hur ökar man det?

2. Kan man ta bort städer på något sätt så att man kan börja om från början på zonen?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Har två frågor till er:

1. Vad betyder "Density" när man kollar på olika byggnader? Vad gör det? Och hur ökar man det?

2. Kan man ta bort städer på något sätt så att man kan börja om från början på zonen?

1) Density=Täthet. Det gör att man får bättre byggnader och man kan öka detta med parker/avenyer m.m.
2) Man kan överge städer?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det verkar som att det går att köpa saker mellan städerna just nu. Jag har en stad med dåligt sewage och en stad med bra. Jag köpte då sewage treatment av den staden med mer men den klagar fortfarande och det står att den köper 0 sewage treatment. Jag försökte även ge några soppbilar till den andra staden och det verkade inte heller fungera.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Har två frågor till er:

1. Vad betyder "Density" när man kollar på olika byggnader? Vad gör det? Och hur ökar man det?

2. Kan man ta bort städer på något sätt så att man kan börja om från början på zonen?

Skrivet av Orici:

1) Density=Täthet. Det gör att man får bättre byggnader och man kan öka detta med parker/avenyer m.m.
2) Man kan överge städer?

1. För lite mer utförlig beskrivning av Density och hur man ökar det så kolla på http://www.youtube.com/watch?v=Tg0jYtRvdp4&feature=youtu.be (länkas i SimCity launchern)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

1) Density=Täthet. Det gör att man får bättre byggnader och man kan öka detta med parker/avenyer m.m.
2) Man kan överge städer?

Hittade det, tackar för svaren

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

1. För lite mer utförlig beskrivning av Density och hur man ökar det så kolla på http://www.youtube.com/watch?v=Tg0jYtRvdp4&feature=youtu.be (länkas i SimCity launchern)

Tackar, hjälpte mig förstå det hela. Många byggnader vägrar bli större även fast alla mina vägar är high density och har högt land value. Mätaren för density rör sig inte. Vad tror du problemet kan vara?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

En fråga:

Finns det någon som faktiskt kan lira?

Efter att jag skrev det här så kom jag faktiskt in på Östeuropa3 , sen försvann 4 timmar helt plötsligt!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Tackar, hjälpte mig förstå det hela. Många byggnader vägrar bli större även fast alla mina vägar är high density och har högt land value. Mätaren för density rör sig inte. Vad tror du problemet kan vara?

Dels måste alla kriterier för RRR vara uppfyllt. Dvs polis, brandkår, skola, sjukhus och så vidare. Sen är det vägarna som måste klara det. Nu har jag inte koll på exakt hur det fungerar i SC5 men om det är som i SC4 så börjar det inte ta fart förrens det börjar ta slut på yta och man har ett stort invånarantal. Det kommer tillslut det är bara att fortsätta zonea.

Edit: Såg din andra fråga. Nä tyvärr kan du inte ta bort specefika städer eftersom EA/Maxis är totalt efterblivna. Du kan ta bort hela regionen när du trycker på PLAY från huvudmenyn (inte resume) och där kan du hitta dina games och trycka på det röda korset för att ta bort det. Men då försvinner allt i den regionen. Ända sättat att "ta bort" en stad så som det ser ut nu är att se till att den går bankrupt. DVS ploppa massa polisstationer osv så du får slut på pengar. Sen kommer där en fråga om man vill sänka skatter osv. Där finns även ett val för att starta om staden från början.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Haha kände inte för att köpa det förens jag såg videon xD

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som råkat ut för disasters?

Blev av med spårvagnscentralen, sjukhus(stora), handelsdepå, återvinningscentralen, soptippen och en massa vanliga byggnader.
Kan ju hålla sig för skratt när man inte kan göra ett dugg för att rädda grejorna !
Eller finns det nå militär som i det äldrespelen så man kan försvara sig?

Trodde faktiskt inte att sci fi katastoferna kunde hända av sig själv utan att det var något man triggade :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^Muck^:

Nån mer än jag som råkat ut för disasters?

Blev av med spårvagnscentralen, sjukhus(stora), handelsdepå, återvinningscentralen, soptippen och en massa vanliga byggnader.
Kan ju hålla sig för skratt när man inte kan göra ett dugg för att rädda grejorna !
Eller finns det nå militär som i det äldrespelen så man kan försvara sig?

Trodde faktiskt inte att sci fi katastoferna kunde hända av sig själv utan att det var något man triggade :)?

Nix tyvärr är disasters sätta att hända vid vissa events. När du t.ex har bränt upp 100,000 ton soper kommer det jävla godzilla monstres och fucker hela staden. Personligen tycker jag det är tragiskt att man inte kan stänga av det förutom i sandbox.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Köpte spelet förut.
Försökt att få igång spelet i 30 minuter. när det väl är igång kan jag inte skapa en region att spela på.
Känns stabilt...

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Dels måste alla kriterier för RRR vara uppfyllt. Dvs polis, brandkår, skola, sjukhus och så vidare. Sen är det vägarna som måste klara det. Nu har jag inte koll på exakt hur det fungerar i SC5 men om det är som i SC4 så börjar det inte ta fart förrens det börjar ta slut på yta och man har ett stort invånarantal. Det kommer tillslut det är bara att fortsätta zonea.

Edit: Såg din andra fråga. Nä tyvärr kan du inte ta bort specefika städer eftersom EA/Maxis är totalt efterblivna. Du kan ta bort hela regionen när du trycker på PLAY från huvudmenyn (inte resume) och där kan du hitta dina games och trycka på det röda korset för att ta bort det. Men då försvinner allt i den regionen. Ända sättat att "ta bort" en stad så som det ser ut nu är att se till att den går bankrupt. DVS ploppa massa polisstationer osv så du får slut på pengar. Sen kommer där en fråga om man vill sänka skatter osv. Där finns även ett val för att starta om staden från början.

Det första du skrev stämde väldigt bra, vissa byggnader hade tydligen problem med sjukvården och lite annat, det var nog därför utvecklingen stannade.

Väldigt konstigt att det inte går att ta bort en stad helt och hållet. Valde att överge och fick sedan bara alternativet att återuppta staden, vilket inte är ett alternativ då jag byggde den så j*vla korkat. Det sista du nämnde om att starta om staden från början var kan jag hitta det alternativet?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Nix tyvärr är disasters sätta att hända vid vissa events. När du t.ex har bränt upp 100,000 ton soper kommer det jävla godzilla monstres och fucker hela staden. Personligen tycker jag det är tragiskt att man inte kan stänga av det förutom i sandbox.

Var faktiskt exakt det som hände :P!

Tajmade det så grymt så att jag precis startat upp en ny stad som jag tänkte ta rent vatten och arbetare ifrån så jag hade skickat över alla pengar jag hade till den staden. Eftersom det var lungt när man hade handelsdepå full med metaller osv. Men tji fick man, och efter katstrofen så buggade den nya staden ur så att jag inte kan gå in i den heller :P!

Industrin har dött eftersom jag inte har nå rent vatten, och jag har inget att exportera :D!
Fattig som en kyrkråtta, så nu blir det sova tror jag =)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^Muck^:

Nån mer än jag som råkat ut för disasters?

Blev av med spårvagnscentralen, sjukhus(stora), handelsdepå, återvinningscentralen, soptippen och en massa vanliga byggnader.
Kan ju hålla sig för skratt när man inte kan göra ett dugg för att rädda grejorna !
Eller finns det nå militär som i det äldrespelen så man kan försvara sig?

Trodde faktiskt inte att sci fi katastoferna kunde hända av sig själv utan att det var något man triggade :)?

Tornado och jordbävningen, hade väldigt tur, bara lite småhus som förstördes

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk

Nån som vet hur det funkar med radioaktivitet, försvinner den nånsin? Fick härdsmälta i mitt kärnkraftverk (trots högutbildade arbetare) och nu är halva stan radioaktiv, alla blir sjuka och ingen vill bygga i närheten av där kärnkraftverket stod....

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Tornado och jordbävningen, hade väldigt tur, bara lite småhus som förstördes

Man blir ju lite extra hjälplös när man inte kan spara spelent lite då och då heller :P!
Nog för att det är mer utmanade så, men de hade ju gärna fått inkluderat ett val om man ville köra med monster osv :D!

Men jag hoppas på att min nya stad slutat buggat tills imorgon bitti :)!

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med fps? Kom precis in och körde tutorialen och var tvungen att ha Lightning på "min" för att få över 30fps. Dessutom ser det väldigt dåligt ut med resten på högsta, bara jag?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Hur gör man ens för att få spela?
Jag menar, suttit och försökt ansluta till servrar och skapa städer i typ 1 timme nu.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Det första du skrev stämde väldigt bra, vissa byggnader hade tydligen problem med sjukvården och lite annat, det var nog därför utvecklingen stannade.

Väldigt konstigt att det inte går att ta bort en stad helt och hållet. Valde att överge och fick sedan bara alternativet att återuppta staden, vilket inte är ett alternativ då jag byggde den så j*vla korkat. Det sista du nämnde om att starta om staden från början var kan jag hitta det alternativet?

Du måste göra din stad bankrupt om du skall kunna starta om den, dvs du måste få minus på ditt bankkonto. Då kommer det valet upp per automatik efter ett litet tag.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargaas:

Hur gör man ens för att få spela?
Jag menar, suttit och försökt ansluta till servrar och skapa städer i typ 1 timme nu.

Testa EU 3, fungerade för mig precis iaf.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Någon mer som blivit av med sin region på eu väst 2?
Går det att få tillbaka skiten?

"Du har inga pågående spel"

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Snyft

Det finns ingen server som fungerar nu heller.
Kämpade igår kväll för att komma in och även ikväll är det ganska mycket slumpen som styr. Lär vara så hela helgen. Ångrar att jag köpte det här spelet då man inte ens kan köra singel.

Stavfel
Permalänk

om någon lirar o vill lira med mig så finns jag på östeuropa 3! Sweden heter regionen!

Adda annars min origin The-Jesterhead

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewi:

Det finns ingen server som fungerar nu heller.
Kämpade igår kväll för att komma in och även ikväll är det ganska mycket slumpen som styr. Lär vara så hela helgen. Ångrar att jag köpte det här spelet då man inte ens kan köra singel.

Okej, alla nya servrar verkar fungera för mig iaf, alla utom eu väst 2 som jag vill spela på.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||