Permalänk
Medlem

Har kommit upp i 200+ tusen invånare, men gillar inte alls hur de hanterar vatten i detta spel, då det verkar vara en förbrukningsvara, och tar slut riktigt fort när man pumpar ut så mycket man behöver för riktigt stora städer. Det hjälper ju inte att ha en stad i närheten som bara pumpar vatten då utdelningen till alla städer delas på väldigt skumma sätt (om man har 3 städer delar vattnet upp på dessa 3, även om enbart en stad köper vattnet som finns tillgäckligt).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tycker inte heller det är ngn höjdare. De andra spelen var vansinnigt mycket bättre. Har lagt kanske 15 timmar på det och det blir nog inte fler än så. Jäkligt less på att behöva starta om hela tiden då servern man spelade på sist är full och helt omöjlig att komma in på. Ska bli intressant att se vad EA delar ut för gratisspel. Jaja jag betalade bara 350 spänn för det så det är väl ok om man fått 15 timmars nöje.

Nej säg inte så, EA har faktiskt lagt till nya servrar. Lite sent, men ändå.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jo men det hjälper föga. Serven jag började spela på igår kunde jag inte ens välja idag för det var fullt så det var bara att börja om igen
Har tre städer nu på olika servrar och jag kan inte spela ngn av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Har kommit upp i 200+ tusen invånare, men gillar inte alls hur de hanterar vatten i detta spel, då det verkar vara en förbrukningsvara, och tar slut riktigt fort när man pumpar ut så mycket man behöver för riktigt stora städer. Det hjälper ju inte att ha en stad i närheten som bara pumpar vatten då utdelningen till alla städer delas på väldigt skumma sätt (om man har 3 städer delar vattnet upp på dessa 3, även om enbart en stad köper vattnet som finns tillgäckligt).

Sewage Treatment Plant pumpar ut rent vatten, sätt din Water Pumping Station brevid den så ska du se att du aldrig får slut på vatten.
Min stad sitter på 200k invånare (hade 300k innan jag la till parker för att få $$$ invånare istället för $$) och jag får ut tillräckligt med vatten för att kunna sälja till övriga städer i regionen och kollar man Water Table Map så är det konstant fullt under min pump.

Skrivet av ozo64:

Jo men det hjälper föga. Serven jag började spela på igår kunde jag inte ens välja idag för det var fullt så det var bara att börja om igen

Vilket server? Spelar själv på EU West 2 som varit uppe sen dag ett och har inga problem alls med den även om den listades som full ett tag igår.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Oceanic 1, EU east 2 tror jag och nån till som jag inte kommer ihåg. De flesta är fulla och hel omöjlig att komma in på. Jag vägrar sitta och vänta 20 minuter på att kunna logga in.

Permalänk
Medlem

hur hittar man öpnna världar att joina

hittar ingen öppen värld att joina. kommer inte heller någon och joinar min välrd som ska vara öppen för alla.

någn som vet hur detta kommer sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joxah:

hittar ingen öppen värld att joina. kommer inte heller någon och joinar min välrd som ska vara öppen för alla.

någn som vet hur detta kommer sig?

Fattar inte heller det. VArför den ens listar världar som redan är fulla är ju helidiotiskt bara det.
Säkert buggar som allt annat. Känns som man spelar en beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Oceanic 1, EU east 2 tror jag och nån till som jag inte kommer ihåg. De flesta är fulla och hel omöjlig att komma in på. Jag vägrar sitta och vänta 20 minuter på att kunna logga in.

Okej, ja risken finns väl att dessa är fullare än EU West servrarna då folk i Oceanic och EU East regionerna fick spelet innan oss.
Ett tips är ju dock att om du får upp timern så välj om samma server igen och tryck connect så är chansen stor att det funkar, de där 20 minuterna du får vänta är ju inte en kö utan bara en timer till när launchern försöker connecta igen, dvs en väldigt sparsam login hammer prevention, hade ju vart bra om den timern var typ 30 sekunder eller nåt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Sewage Treatment Plant pumpar ut rent vatten, sätt din Water Pumping Station brevid den så ska du se att du aldrig får slut på vatten.

tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fattar inte heller det. VArför den ens listar världar som redan är fulla är ju helidiotiskt bara det.

Ja det är lite idiotiskt, hade inte kollat öppen multiplayer förens jag läste detta och visst, det finns tonvis med multiplayer spel men alla är fulla och det verkar inte finnas någon logisk ordning på hur de sorteras.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Man vänjer sig. Han är ett forumtroll vars enda mål är att skriva negativt och klaga på allt möjligt. Han håller på så i alla trådar han skriver i.

Jag tycker det fungerat rätt bra förutom första dagen. Det fungerar väldigt bra att spela. Dock lite problem med att byta saker mellan städerna. Kul spel hur som helst.

Och du ett forumtroll vars enda mål är att klaga på andra användare eller hypa sönder spel så pass att det blir din livsuppgift att försvara dom

Jag vill gärna veta hur många /h played du har sedan släppet.
Vill gärna veta om du spelat på samma server sedan släppet

Och att länka till nyheter är att klaga. Haha sweclockers.
Vore det inget problem så hade inte EA behövt muta sina spelare med gratis spel.
Heller hade inte gamespot, polygon mfl behövt ge sub 5/10 betyg.
Och de borde egentligen byta namnet till SimVillage.

Att visa videor (4st) där AIn är helt korkad är också att klaga!?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Sewage Treatment Plant pumpar ut rent vatten, sätt din Water Pumping Station brevid den så ska du se att du aldrig får slut på vatten.
Min stad sitter på 200k invånare (hade 300k innan jag la till parker för att få $$$ invånare istället för $$) och jag får ut tillräckligt med vatten för att kunna sälja till övriga städer i regionen och kollar man Water Table Map så är det konstant fullt under min pump.

Vilket server? Spelar själv på EU West 2 som varit uppe sen dag ett och har inga problem alls med den även om den listades som full ett tag igår.

Så Sewage Treatment Plant skickar ut rent vatten i jorden alltså? Ah, då är jag nog med, inget vatten försvinner utan det flyttas från pumpen och kommer ut i avfallspumparna. Då är det dags igen och börja om från grunden så slipper jag tänka på mycket på att ha vatten på rätt ställe osv!

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jag vill gärna veta hur många /h played du har sedan släppet.
Vill gärna veta om du spelat på samma server sedan släppet

Nu var det ju inte mig du skrev till men kan ju besvara just denna fråga ändå
Har 23 timmar spelade sedan onsdag kväll och samtliga av dessa på EU West 2.

Skrivet av Mothman:

Så Sewage Treatment Plant skickar ut rent vatten i jorden alltså? Ah, då är jag nog med, inget vatten försvinner utan det flyttas från pumpen och kommer ut i avfallspumparna. Då är det dags igen och börja om från grunden så slipper jag tänka på mycket på att ha vatten på rätt ställe osv!

Precis!
Och så länge du inte har markföroreningar till att börja med så är det rent vatten du får så du behöver inte de dyrare filtreringstankarna på vattenpumpen utan standard räcker utmärkt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Och du ett forumtroll vars enda mål är att klaga på andra användare eller hypa sönder spel så pass att det blir din livsuppgift att försvara dom

Jag vill gärna veta hur många /h played du har sedan släppet.
Vill gärna veta om du spelat på samma server sedan släppet

Och att länka till nyheter är att klaga. Haha sweclockers.
Vore det inget problem så hade inte EA behövt muta sina spelare med gratis spel.
Heller hade inte gamespot, polygon mfl behövt ge sub 5/10 betyg.
Och de borde egentligen byta namnet till SimVillage.

Att visa videor (4st) där AIn är helt korkad är också att klaga!?

Jag håller med om att launchen har varit bedrövlig. Den har varit ännu värre än Diablo 3. Jag har haft tur som valde en server som gick att komma in på hela tiden, europa servrarna gick verkligen inte att komma in på i början, och har varit svåra att spela på hela helgen. Pathfindern är bedrövlig som sågs i videona du länkade. Jag gillar spelet väldigt mycket, men det finns stora problem och launchen var oacceptabel.

Du klagar i alla forumdelar på allt möjligt, du skriver aldrig positiva saker utan klagar bara. Man får klaga på saker, men du verkar gå in i alla möjliga trådar bara för att klaga. Man får vara kritisk och klaga på saker, man bör göra det ibland. Men man bör även vara positiv ibland och inte bara klaga på allt möjligt.

Jag har spelat i 13h, 4h av dem var första dagen i att försöka komma in på servrar. Resterande 9 har varit på samma server.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

Och du ett forumtroll vars enda mål är att klaga på andra användare eller hypa sönder spel så pass att det blir din livsuppgift att försvara dom

Jag vill gärna veta hur många /h played du har sedan släppet.
Vill gärna veta om du spelat på samma server sedan släppet

Och att länka till nyheter är att klaga. Haha sweclockers.
Vore det inget problem så hade inte EA behövt muta sina spelare med gratis spel.
Heller hade inte gamespot, polygon mfl behövt ge sub 5/10 betyg.
Och de borde egentligen byta namnet till SimVillage.

Att visa videor (4st) där AIn är helt korkad är också att klaga!?

Release har gått dåligt, trafik-AI är långt från perfekt och kartorna är för små.

Tack nu vet vi.

Permalänk

Någon som lyckats köpa detta via Origin (Indien)?
Kört en proxy som stödjer SSL och klickat i att "allt" ska köras via den i Firefox men får "Payment authorisation failed" eller liknande.
Kör e-kort från Swedbank om det spelar någon roll...
Anger Indien som land, i övrigt korrekta uppgifter, testat både förnamn och efternamn men även kastat om det som det står på mitt genererade kort (där det först står efternamnet och sedan förnamnet).

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Att visa videor (4st) där AIn är helt korkad är också att klaga!?

Så egentligen kan man säga att den är väldigt verklighetstrogen då människan är bra korkad den med

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Någon som lyckats köpa detta via Origin (Indien)?
Kört en proxy som stödjer SSL och klickat i att "allt" ska köras via den i Firefox men får "Payment authorisation failed" eller liknande.
Kör e-kort från Swedbank om det spelar någon roll...
Anger Indien som land, i övrigt korrekta uppgifter, testat både förnamn och efternamn men även kastat om det som det står på mitt genererade kort (där det först står efternamnet och sedan förnamnet).

Spara dina pengar. Det är inte värt priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Har kommit upp i 200+ tusen invånare, men gillar inte alls hur de hanterar vatten i detta spel, då det verkar vara en förbrukningsvara, och tar slut riktigt fort när man pumpar ut så mycket man behöver för riktigt stora städer. Det hjälper ju inte att ha en stad i närheten som bara pumpar vatten då utdelningen till alla städer delas på väldigt skumma sätt (om man har 3 städer delar vattnet upp på dessa 3, även om enbart en stad köper vattnet som finns tillgäckligt).

Detta är något som är otroligt jobbigt då vattenpumpnings stationer tar mycket plats och det är jobbit att ha flera eller flytta dom

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalainen:

Alltså vad är det som gör att detta spel får så otroligt låga betyg av alla? Runt 5.0 av 10 hamnar det på. Är det spelet i sig eller själva releasen som är orsaken till detta? Inte en chans att jag köper ett spel som får 4,9 i betyg bara så där.

Vad är orsaken?

Drm + releasen, sen är många arga på att det är så små kartor.
Kan ju inte säga att det är simcity när man bara får plats med några hundratusen på en stad.
I simcity 4 får det plats flera miljoner simmar i en stad.

Folk klagar även på buggar och att allt sparas på EA's servrar. Kan inte ladda om sparfiler.
Spelet är även omöjligt att modda pga drm.

Sist jag kollade på metacritic hade simcity5 71p.
User score låg på 1.5

Permalänk

Någon som kan berätta varför återvinningscentralen inte funkar? många som har problem med att det bara står att det inte finns återvinningsmaterial. Inga bilar som skickas ut. hela min stad med 100k invånare gick åt helvete för det blev så mycket sjukdom för inga återvinningssopor blev hämtade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Någon som kan berätta varför återvinningscentralen inte funkar? många som har problem med att det bara står att det inte finns återvinningsmaterial. Inga bilar som skickas ut. hela min stad med 100k invånare gick åt helvete för det blev så mycket sjukdom för inga återvinningssopor blev hämtade.

Does not replace the Garbage Dump.

http://simcity2013wiki.com/wiki/Recycling_Center

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hmm, behöver alloy och har valt att jag ska importera via global market men det verkar inte komma något?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som har satt spelet på window mode för att ha något att göra tills man får pengar för att bygga?
Sitter på över 130k inv i min lilla stad och det börjar bli tråkigt.

Permalänk
Entusiast

#SimCityProblems

Permalänk
Avstängd

Kan någon tipsa om ett sida som säljer spelet digitalt? Befinner mig i Korea och kan tyvärr inte köpa genom origin.

Sidor jag kollat på men som ej fungerar är: GMG, g2p (ej i lager), CJS (ej i lager).

Alt. en vettig sida med proxies som jag kan använda och köpa spelet genom origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är det bara jag som har satt spelet på window mode för att ha något att göra tills man får pengar för att bygga?
Sitter på över 130k inv i min lilla stad och det börjar bli tråkigt.

Hur har du det med resurser att sälja? Tillverkar du ngt? tex processorer eller tv apparater? Din stads inriktning är jätte viktig. Som jag har förstått det så är det så man tjänar de ritkiga stålarna. säljer själv metaller för 800 k om dagen. flyger in stålar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Robster1986:

Någon som kan berätta varför återvinningscentralen inte funkar? många som har problem med att det bara står att det inte finns återvinningsmaterial. Inga bilar som skickas ut. hela min stad med 100k invånare gick åt helvete för det blev så mycket sjukdom för inga återvinningssopor blev hämtade.

Det händer mig med.. ibland kan man fixa det och ibland är det bara att starta en ny stad, för snart kommer folk bli riktigt sjuka.. antar att de inte sköljde ur sina kartonger tillräckligt bra..

Det verkar vara en bugg med "response units" som jag kallar det - sophämtning, återvinning, polis & brandkår m.fl. Det händer dock bara (hittils) när jag bygger en stad och sedan tar demo på hela skiten och börjar om med ny stad och flera miljoner $. Tror det kan bero på att man har response units som är" aktiva" innan man har zonat RCI och därför buggar de ur.

Oftast går det att fixa med att lägga till ett extra uttryckningsfordon, eller så ibland måste man rasera och bygga om.. Men ibland funkar ingenting.. har byggt om min sophämtningstation på flera olika ställen i min stad, aktiverat & avvaktiverat, lagt till och tagit bort fordon - det står bara "Collecting garbage from city" men inget fordon skickas ut och jag står konstant på "0 / xxxx garbage cans collected".

Om jag gör en 'demo reset' på en stad igen så ska jag kika om det funkar bättre om jag väntar med att sätta ut recycle/garbage tills efter att lite folk flyttat in.

Permalänk
Skrivet av mkrl:

Går det att köpa Simcity via vpn från indien med origin, o få det funka här? Är ju 170kr där bara..

klart de går men inget ja rekomenderar.
om du åker fast så blir du bannad !

Många åkte fast när dom köpte sina bf3 premium account på de sättet

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Skrivet av Orici:

Jag har ju en soptipp med 8 sopbilar samtidigt som gör sitt jobb. Det är återvinningen som är buggad och efter ett tag blir staden rejält sjuk