Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Är det spel du är ute efter så är 3570k i genomsnitt snabbare än 8350, dels såg du det på SweC test och du får samma bild om du t.ex. tittar på AnandTech.

AnandTech jämförelsen är över en lång rad program och 8350 är helt klart snabbare på en del saker. Om man känner till lite vad och hur de program där 8350 är designade så inser man att de följer ett ganska specikt mönster:
1. de kan effektivt köra på alla trådar
2. det är i princip noll kommunikation mellan trådarna under programkörningen

Nummer 2. kommer aldrig att hända i ett spel. Tittar man på program som kan använda många trådar men kräver en hel del kommunikation mellan trådar så är 3570k snabbare (och 3770k är den klart snabbaste). Några sådana exempel är Civ5 i SweC testet samt "Windows 8 - Visual Studio 2012 - Firefox Compile" i AnandTech testet. Och en CPU är aldrig framtidssäker, du ska köpa den CPU som för dig är bäst idag!

Att PS4 kommer ha 8 kärnor kommer knappast förändra designen av spel speciellt fort. Som redan påpekats har PS3 2 + 6 = 8 "kärnor" och Xbox360 har 3 fysiska kärnor med 2 trådar på varje = 6 trådar, men spelen har ändå inte blivit speciellt bra på att använda många trådar. Den totala kraften i 8 Jaguar-kärnor är trots allt mindre än vad du får ur en Core i3 på runt 3GHz, så en port från PS4 kommer inte kräva att PC-porten använder alla kärnor.

Men här handlar det inte bara om fler kärnor utan om samma arkitektur och processor användning så fördel inom PC-spel som är portade från de nya konsolerna är givet, hur stor fördel återstår att se.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

TS kan ju läsa en tidigare inlägg jag gjorde som jag tycker passar in bra här:
#13290801

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Isåfall är det väll vettigare att köra med AMD, eller hur?

Då är man, med sina 8 kärnor, mer förberedd inför framtidsspel. Right?

Ja, Och så har 990FX fler Sata3 och generellt bättre utility än vad Z77 har. Kör på AMD

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av gladde:

Ja. Något som avgjorde när jag införskaffade bulldozen serien var även att man får mycket funktionalitet i FX990 moderkorten för pengarna.. Jag är väldigt nöjd!

som vad menar du med funktionalitet med moderkortet ?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk

Alltså det är inte så mycket att Intel 3570K spöar skiten ör 8350, jag tycker inte att 8350 späar skiten ur intel heller. Ska man se till prestanda per krona så amd, vill man ha kvalitet med lite lägre energi frubruknng > intel. Det jag upplever är att väldigt många bortfärdar 8350'n med att säga att den inte kommer att leverera för 5 öre (igen, detta är något jag upplever)

Kommer 8350'n vara mer framtidsäker? ingen här vet inte eller får inte nämna något om hur PS4 Xbox(instert model no. here) kommer att se ut.

Det vi VET är att det ska vara 8 -kärnor, rent teoretiskt så är det mer framtidsäkert.

Jag köper AMD av anledningen:
1: bang for the buck. inga jättedyra kostnader. Moderkorten är också oftast billigare. MYCKET enklare att återanvända gammla CPU kylare då de flesta sockeln har samma passform (jämfört med Intel)

2: jag har aldrig känt att det är någon prestanda tapp på å använda AMD. jag får ut 60 fps utan problem i mina spel och mer än det stödjer inte mina tv apparater ändå. Precis som du nämnde så har razorworld som du länkade tidigare upplevt samma sak. "We tried the copmputers after configurations WE know YOU use" (Okej, detä r subjektivt men för oss med budget, så är det iaf sant)

3 (Haters are welcome) Rött e gött, blått å vått

Skämt å sido, choose your CPU after your heart.

(Tänkte först säka välj cpu efter hur du väljer din flickvän men det hade gjort intel till en snobb som dock inte kostar mycket i drift och AMD till en billig knubbis som äter en del )

("Piledriver" låter inte sexigt hos en kvinna....)

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Isåfall är det väll vettigare att köra med AMD, eller hur?

Då är man, med sina 8 kärnor, mer förberedd inför framtidsspel. Right?

Ja om det går åt rätt håll och spelen portas till konsoler och inte från konsoler till dator.
Crysis 3 ska väl AMD vara bättre än Intel har jag hört någonstans.
Har en FX-8350 i min andra dator och tycker den funkar kanon.
Speciellt om man kör med AMD gpu så man får Vision.
Då kan man klocka både gpu och cpun i Catalyst.
Men den blir väldigt väldigt varm så en bra kylare får man nog skaffa om man ska klocka.
Satte själv en Phanteks PH-TC14PE kylare på min.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

TS kan ju läsa en tidigare inlägg jag gjorde som jag tycker passar in bra här:
#13290801

Taget från en annan tråd

Skrivet av BaZZe:

Somsagt det är helt beroende på vilka spel vi tittar på men om vi kollar på dagens läge så använder dom flesta spel 2 kärnor och ett fåtal 4 kärnor.
Dvs att en hög klockfrekvens på kärnorna är ibland viktigare än att ha mer än en dual core i dagens läge när de kommer till gaming, eftersom en i3a ibland kan prestera som en i5a i en del spel.

Intel satsar på hög IPC detta betyder att den är effektivare per klockcykel än en motsvarande AMD processor.
AMD satsar på låg IPC per kärna men flera kärnor, intel satsar på hög IPC per kärna men färre kärnor.
Anledningen till att intel blivit så populärt är att det drar väldigt lite ström det går överklocka en hel del och drar fortfarande lite ström det presterar extremt bra i spel som är cpu krävande, men i spel som inte är det kan en i3/i5/i7 prestera samma och det gäller ju även AMD cpuer.

Slutligen eftersom en intel har högre ipc per kärna och därmed kan utföra fler instruktioner på lägre klockfrekvens än amd så blir den automatiskt effektivare och bättre lämpad för spel för att du skulle behöva klocka upp amd processorn extremt mycket för att kunna komma upp i samma IPC per kärna om spelet inte är väldigt bra flertrådat och kan använda alla 8 kärnor tex vilket är mindre sannolikt.

Men samtidigt får man också säga amd satsar inte heller på prestanda marknaden på samma sätt intel har kommit en bra bit före eftersom amd fortfarande e på 32nm och intel är på 22nm
Intel lägger ju in mer pengar i sin forskning i hur man förbättrar processorer än vad hela amd är värt i marknadsvärde.
Så det finns en klar anledning till varför intel e bättre, dom knyter avtal med tillverkare dom har mycket reklam för sina produkter och detta gör dom eftertraktade.

Förhoppningsvis kommer detta nya med ps4 och möjligen nya xbox att ge ett litet lyft för amd i inkomst så att dom kanske har möjlighet att kanske inte bli lika bra som intel men komma ifatt en del iaf.

AMD är för folk som vill köpa något prisvärt och som presterar bra för den pengen man betalar.
För att vi får ju ändå räkna med att alla cpuer ur amd fx serie går överklocka endast k modellerna hos intel går.
Vilket gör att du kan köpa en fx6100 klocka upp en del och få i5 2500k stock prestanda för halva priset liksom.

Intel är för dom som verkligen vill ha de bästa av de bästa är beredda punga ut pengarna för de, för att säga att intel inte presterade bäst idag vore en lögn.

Ska vi sedan räkna in strömförbrukning i hela det här så räknar vi på en fx 8350 vs en i5 2500k kommer man upp i cirka 100watt skillnad eller något mindre i full load och räknar vi sedan på att köra 24-7 så kommer det då kosta 100kr mån i ström vilket gör att på cirka 4-6månader så ligger inköps kostnaden för cpun+ strömförbrukning på samma som inköps kostnaden för en i5 3570k

Räknar man dock på normal användning så tar det cirka 1,5-2,5år innan strömförbrukningen + inköpskostnad blir samma som inköps kostnaden av en i5 3570k.

Alla är vi lite prylbögar men man behöver inte låsa fast sig till ett visst märke för att vara de.

Och för er som säger fanboy kan jag säga att jag äger både en fx-8320 och en i7 3770k:) jag gillar båda och jag använder dom båda i viss mån dagligen.

Det där var riktigt bra skrivit! Jag förstår nu vad du menar. Jag håller även med att det är dumt att satsa på framtiden. Även om spelföretag börjar Idag med att skapa spel med support för fler kärnor, kommer det dröja minst ett år innan tillräckligt många spel stöttar 6-8 kärnor, att man skaffar sig en processor med fler kärnor.

Tack för svaren! Riktigt bra!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Taget från en annan tråd

Det där var riktigt bra skrivit! Jag förstår nu vad du menar. Jag håller även med att det är dumt att satsa på framtiden. Även om spelföretag börjar Idag med att skapa spel med support för fler kärnor, kommer det dröja minst ett år innan tillräckligt många spel stöttar 6-8 kärnor, att man skaffar sig en processor med fler kärnor.

Tack för svaren! Riktigt bra!

det är iaf jävligt framtidssäkert iaf vet inte om du är intel fanis boy?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaid:

PS3 hade också 8 kärnor. Dock hade Xbox ganska få kärnor.

Men om vi ser det såhär:

Hur stor är skillnaden mellan AMD / Intel lpå spel med stöd för fler än 4 kärnor? Och..
Hur stor är skillnaden mellan AMD/ Intel på spel med stöd för 4 kärnor eller mindre?

Är det någon som vet var man kan hitta en lista på spel där många kärnor används, dvs då AMD CPU:s fulla (eller relativt fulla) potential kan användas?

Furthermore: varför använder spel så få kärnor? Det är väll nästan inga som ens använder 6 kärnor, right?

Kan tillägga att krävande spel jag spelar är:

- ARMA 2 (ARMA 3 kommer det också bli)
- Battlefield 3
- Planetside 2

Andra mindre krävande spel är t.ex
- Civilization V
- Garrys mod
- Splinter Cell Black list (När det kommer)

PS3 är väl en tricore, eller?

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Det hela är egentligen väldigt enkelt. 8350 har många svaga kärnor. 3570K har få starka.

Pysslar man med saker som skalar bra över flera trådar så kan 8350 vara ett bra val. Spel hör tyvärr inte till kategorin. Detta kommer inte att förändras markant de närmaste fem åren. De flesta som pratar om att spel kommer att utnyttja fler kärnor i framtiden är alldeles för optimistiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

det är iaf jävligt framtidssäkert iaf vet inte om du är intel fanis boy?

Varför tror du jag är Intel fanboy, lol?

Nej, jag är verkligen inte Intel-Fanboy. Om något gillar jag AMD mer (Om vi talar om AMD Vs Nvidia), eftersom jag, av någon konstig anledning, upplever AMD vara närmare sina kunder.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det hela är egentligen väldigt enkelt. 8350 har många svaga kärnor. 3570K har få starka.

Pysslar man med saker som skalar bra över flera trådar så kan 8350 vara ett bra val. Spel hör tyvärr inte till kategorin. Detta kommer inte att förändras markant de närmaste fem åren. De flesta som pratar om att spel kommer att utnyttja fler kärnor i framtiden är alldeles för optimistiska.

men man vet ju aldrig kan ju komma spel som kräver stöd av fler kärnor :/

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Varför tror du jag är Intel fanboy, lol?

Nej, jag är verkligen inte Intel-Fanboy. Om något gillar jag AMD mer (Om vi talar om AMD Vs Nvidia), eftersom jag, av någon konstig anledning, upplever AMD vara närmare sina kunder.

nej frågade bara lät som du håller med han om hans tal om intel.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

men man vet ju aldrig kan ju komma spel som kräver stöd av fler kärnor :/

Jag skulle säga att det är extremt osannolikt att det händer under dom närmaste säg tre åren. Det bör alltså ha ungefär noll påverkan på dom datorer som byggs idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Jag skulle säga att det är extremt osannolikt att det händer under dom närmaste säg tre åren. Det bör alltså ha ungefär noll påverkan på dom datorer som byggs idag.

då är det rätt onödigt igentligen med 8 cores då?

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk

har en 8350 4.5GhZ på 1.260 V älskar AMD :3

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

då är det rätt onödigt igentligen med 8 cores då?

Till spel: ja.

Men det kan fortfarande vara så att en åttakärnig CPU erbjuder den bästa prestandan inom en viss budget. Extra kärnor sänker inte prestandan, så om priset är rätt så kan det trots allt vara ett bra köp.

Permalänk
Skrivet av gaming86:

då är det rätt onödigt igentligen med 8 cores då?

Samtidigt också så kan du ha lite mer program på i backgrunden med 8:a kärnor. Det är väl ldär du kan se det som ett plus. Visst det kan intel också göra utan större problem men Eftersom dom ahr 4:a starka kärnor å AMD har 8 lite svagare. Det är 2 olika arbetsätt. Men för gaming spelar det ingen roll. Och som sakt. Framtiden är ju inte bestämd ännu

Permalänk
Medlem

Vad jag inte begriper, om det är (t.ex på Crysis 3) så att det är GPU:n som flaskar först, dvs det är den som sätter taket. Så varför får folk olika resultat på test av FX-8350 och I5-3570K? Vad jag hör så är CPU:n (båda två) i knappt 60% load.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

En sak till TS kan ta i beaktande är att AMD:s nästa processor kommer använda sig utav samma socket medans socket 1155 förmodligen inte kommer att hänga kvar. Om moderkort ska inhandlas samtidigt så kommer AMD-brädan kunna användas till nästa uppgradering också.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

En sak till TS kan ta i beaktande är att AMD:s nästa processor kommer använda sig utav samma socket medans socket 1155 förmodligen inte kommer att hänga kvar. Om moderkort ska inhandlas samtidigt så kommer AMD-brädan kunna användas till nästa uppgradering också.

Sådant gör en så glad!

Permalänk
Skrivet av solifer68:

Jag kör Amd FX 8350 och ett asus sabertooth moderkort med 16 gb ram, samt ett ati 6950 kort, spel jag kör är bf3 crysis 3, i båda spelen är grafikkortet flaskhals, Cpu ligger på ca 30-50% på ett ungefär Gpu ligger på 100% både Crysis 3 samt Bf3 använder alla 8 kärnor, jag testade lite arma 2 dock bara lite men spelet fungerade kalas på max inställningar.
Cpu går aldrig över 50grader trots stock kylaren i spelen jag spelar nu med, bra kylare med heatpipe som ingår
Jag får hem ett ati 7950 i dagarna där du kan få lite mer info när jag provat, skicka mej gärna ett mess för den infon.
Jag vet inte om du är nöjd med detta svar men det ger en liten fingervisning iaf.

Tänkte fråga dig angående 8350, min brukar gå över 50 grader så jag undrar om du har en annan cpu-kylare än amd?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Sabertooth 990FX R2.0 | Processor: AMD FX-Series FX-8350 4,3Ghz | Nätaggregat: Corsair TX750M | Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB | SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB | Bildskärm: Samsung S22B350H | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2GB

Permalänk
Skrivet av Gamer24seven:

Tänkte fråga dig angående 8350, min brukar gå över 50 grader så jag undrar om du har en annan cpu-kylare än amd?

Han skrev ju stockkylare, dvs den som följde med vid köp.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Processorbyte gjorde dock mer skillnad i spel än vad jag trodde. Gick från en AM2+ Phenom II 940 till min FX8350 och jag kunde ändra grafikinställningarna i Hitman 3 från medium till high.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det hela är egentligen väldigt enkelt. 8350 har många svaga kärnor. 3570K har få starka.

Pysslar man med saker som skalar bra över flera trådar så kan 8350 vara ett bra val. Spel hör tyvärr inte till kategorin. Detta kommer inte att förändras markant de närmaste fem åren. De flesta som pratar om att spel kommer att utnyttja fler kärnor i framtiden är alldeles för optimistiska.

Nja, framtidens spel kommer vara baserade på just 8-kärniga AMD-processorer. Då både PS4 OCH Xbox720 kommer att ha 8-kärniga AMD Jaguar. Så förutom att spelen kommer att vara optimerade för 8-kärnor så kommer dom att vara optimerade för AMD-processorer.

Jaguar kör dock inte på moduler som piledriver va?

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Processorbyte gjorde dock mer skillnad i spel än vad jag trodde. Gick från en AM2+ Phenom II 940 till min FX8350 och jag kunde ändra grafikinställningarna i Hitman 3 från medium till high.

hmm märkligt

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk

Jag valde i7 3770k för jag ville ha i7 xD

Du bör välja vad du vill och lyssna inte på vilket som är bäst då båda kommer prestera likvärdigt i spel. 8350 eller 3570k its your choice!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Det var rätt kul att se, Linus har ju inte gillat AMD Innan men jag kommer ihåg att det blev en hel del diskussion i på hans kommenterar när han först avfärdade det. Gillar fortfarande inte Linus egentligen. Föredrar Logan. Inte för att han slickar röv åt AMD med sitt lilla gnom skägg utan han har bara bättre karaktär

Men som sakt, kul info och roligt att Linus tittade in på detta en gång till! (testerna var ju som förväntade)