Permalänk
Skrivet av limparion:

Snyggt och fräscht bygge! Bra jobbat! Låter det mycket om den?

Nej, absolut inte. Den är inte knäpptyst, men långt ifrån att det skulle vara störande.

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Grymt snyggt:) Ha själv prodigy tajt och snyggt.

Btw vad/hur har du gjort skivorna som täcker alla kablar plus nättagg?

Jag köpte ljuddämpande plattor från inet. Finns just för Prodigy står det men dem är universal.
Var väldigt lätta att klippa till så som man ville.

http://www.inet.se/produkt/6901703/ljuddampningskit-for-bitfe...

Permalänk
Skrivet av FreddieKreuger:

Jag köpte ljuddämpande plattor från inet. Finns just för Prodigy står det men dem är universal.
Var väldigt lätta att klippa till så som man ville.

http://www.inet.se/produkt/6901703/ljuddampningskit-for-bitfe...

Tack Blir nog de för mig också. är sugen på bygga vattenkylning i min också Så får se om de kanske blir de

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Tack Blir nog de för mig också. är sugen på bygga vattenkylning i min också Så får se om de kanske blir de

Man är ju lite begränsad av chassit, men samtidigt är väl det lite av utmaningen

Permalänk
Skrivet av FreddieKreuger:

Man är ju lite begränsad av chassit, men samtidigt är väl det lite av utmaningen

Jo helt klart en utmaning Men kul som attan är det fast dyrt ;P Vet du om de finns nå block som passar ett MSI R7950 3GB?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Jo helt klart en utmaning Men kul som attan är det fast dyrt ;P Vet du om de finns nå block som passar ett MSI R7950 3GB?

Kolla här om du kan hitta till att börja med!

http://www.coolingconfigurator.com/step1

Permalänk
Skrivet av FreddieKreuger:

Kolla här om du kan hitta till att börja med!

http://www.coolingconfigurator.com/step1

jo va precis och kika där Hitta nå block men verka inte finnas heltäckande?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av FreddieKreuger:

Kolla här om du kan hitta till att börja med!

http://www.coolingconfigurator.com/step1

Vad tror du om detta :)?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3069974/2013-03-06

(PS: Vet att GPU blocke ej passar men fanns på coolingstuff så ja la ba till det för att se ungefär va vi skulle landa på. billigare på C-S också)

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Vad tror du om detta :)?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3069974/2013-03-06

(PS: Vet att GPU blocke ej passar men fanns på coolingstuff så ja la ba till det för att se ungefär va vi skulle landa på. billigare på C-S också)

De flesta föreslår att använda 2 st radiatorer om man ska "vattna" både gpu och cpu.

Många kommer säkert gnälla på pumpen också, men jag tycker den räcker alldeles utmärkt.
Tar lite plats dessutom.

Ser bra ut!

Permalänk
Skrivet av FreddieKreuger:

De flesta föreslår att använda 2 st radiatorer om man ska "vattna" både gpu och cpu.

Många kommer säkert gnälla på pumpen också, men jag tycker den räcker alldeles utmärkt.
Tar lite plats dessutom.

Ser bra ut!

jo men får se i framtiden om de blir en till radiator ja dom få gnälla på pumpen har haft den själv lr om de kanske va 4.0an

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

jo men får se i framtiden om de blir en till radiator ja dom få gnälla på pumpen har haft den själv lr om de kanske va 4.0an

Vad jag har hört så låter ju 4.0 mycket mer...

Permalänk
Medlem

Jävla fint detta.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Seriöst snyggt bygge...men vad är detta vita klägg som du kör runt i vattenloopen?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av Disclose:

Jävla fint detta.

Tack!

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Seriöst snyggt bygge...men vad är detta vita klägg som du kör runt i vattenloopen?

Mayhem Pastel Ice White, tyckte det passade riktigt bra till resten i chassit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieKreuger:

De flesta föreslår att använda 2 st radiatorer om man ska "vattna" både gpu och cpu.

Många kommer säkert gnälla på pumpen också, men jag tycker den räcker alldeles utmärkt.
Tar lite plats dessutom.

Ser bra ut!

Dumheter, jag kör med en radiator (passiv) och CPU och GPU i serie, fungerar utmärkt. Visst blir det varmt när Folding@home körs, men det klarar kylflänsarna utan hjälp av fläktar. Det som begränsar mig är Intel och den mängd kylpasta de använt till värmespridaren...vid belastning är prollen 20-30 grader varmare än vattnet i kylslingan.

Verkar lite dumt att försämra vattnets cP värde med en massa vitt klägg...men visst är det mer tilltalande?!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Dumheter, jag kör med en radiator (passiv) och CPU och GPU i serie, fungerar utmärkt. Visst blir det varmt när Folding@home körs, men det klarar kylflänsarna utan hjälp av fläktar. Det som begränsar mig är Intel och den mängd kylpasta de använt till värmespridaren...vid belastning är prollen 20-30 grader varmare än vattnet i kylslingan.

Verkar lite dumt att försämra vattnets cP värde med en massa vitt klägg...men visst är det mer tilltalande?!

Jag sa inte att jag tyckte så, bara att många kommer påpeka

Jag tror faktiskt att mitt vita "klägg" fungerar klockrent!

Permalänk
Medlem

Härligt bygge !

Visa signatur

Huvudmonitor: Dell UltraSharp 27" U2711 IPS | Flankmonitorer 2X Dell UltraSharp 24" U2412M IPS | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP | Core i5 3570K 3,4Ghz @ 4,2 | ASUS GTX680 4GB DirectCUII+ @GPU:1,2Ghz@M:6,9Ghz@1,09volt | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär | Zalman CNPS12X

Permalänk
Medlem

Väldigt cleant, schysst potential i det här chassit.
5/5, inget fel alls imo.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieKreuger:

Jag sa inte att jag tyckte så, bara att många kommer påpeka

Jo jag vet, min kommentar var mest ämnad åt de som "gnäller" eller "påpekar", inte dig, du verkar veta vad du pysslar med!

Jag har för övrigt bara en radiator i min andra burk också när jag tänker efter, dock "modell tok-stor" med 4 st 140 mm fläktar...tror jag behöver en fläktkontroller till den, det låter som rena orkanen när mediadatorn skall köras igång...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av extrom:

Härligt bygge !

Härlig kommentar

Permalänk
Skrivet av MurrGutt:

Väldigt cleant, schysst potential i det här chassit.
5/5, inget fel alls imo.

Ja, jag är faktiskt sjukt imponerad av detta chassi!

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Jo jag vet, min kommentar var mest ämnad åt de som "gnäller" eller "påpekar", inte dig, du verkar veta vad du pysslar med!

Jag har för övrigt bara en radiator i min andra burk också när jag tänker efter, dock "modell tok-stor" med 4 st 140 mm fläktar...tror jag behöver en fläktkontroller till den, det låter som rena orkanen när mediadatorn skall köras igång...

Mycket handlar väl också om vad den i huvudsak används till, och om man kör tok-klockat och så.

Jag är nöjd, du är nöjd. Det är det viktiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieKreuger:

Jag är nöjd, du är nöjd. Det är det viktiga

Huvudet på spiken...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Läckert

Permalänk
Skrivet av Retrospective:

Tack

Permalänk
Medlem

snyggt! kul med nån mer som bygger vatten i prodigy!

Permalänk
Skrivet av epizk:

snyggt! kul med nån mer som bygger vatten i prodigy!

Tack!

Ditt var riktigt snyggt också.

Älskar Prodigy! Hahaha

Permalänk

Vackert

Pallen den står på vart finnes denna ?

Permalänk
Skrivet av VivaLeFrance:

Vackert

Pallen den står på vart finnes denna ?

Byggd av en kapad vit träskiva och 4 ben från Bauhaus