Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vilken musik minns ni?

Tja mina forumkamrater.

Sitter här, helt nykter, och söker runt på youtube efter gamla musikvideor och låtar som får en att minnas ens uppväxt. Då upptäcker man att det finns en hel del gamla guldklimpar som man både hört och inte hört och vissa låtar har etsat sig fast i ens ryggmärg.

Vad sägs som Glenmark Eriksson Strömstedts gamla dänga "Jag är en jävel på kärlek" och man kan hela låtjäveln utantill direkt! ^^

Köpa vingar för pengarna av Rickfors var en av de första favoriterna när man var 4-5 år gammal.

Så nu är jag intresserad av vad som får dig att minnas din barndom. Vad fick dig att nästan dansa på stan eller sjunga högt när du hade lurarna i öronen?

Så dela med dig!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Känner mig jäkligt ung just nu

Kommer ihåg t.ex. Sandstorm av Darude, som jag såg via MTV då det var en musikkanal.

Sen minns jag också den svenska poppen från början av 2000-talet. Jag är född -93, så mitt riktiga minne av sådant här börjar någonstans runt -98 eller -99. Så det var ganska mycket pop då, speciellt på MTV.

Nu när jag tänker på det har jag för mig att jag minns något program till Kurt Cobain's ära, även detta på MTV, säkerligen 10 år efter hans död. Det var då jag fick tycke för rock etc. Innan det hade jag hört alldeles för mycket på Illumnati-pop som Markoolio etc.

Jag minns också Iron Maiden's Purgatory som en av de låtar som fick mig intresserad av rock/metal. Den hörde jag någon gång runt 2000-2003 eller något i den stilen.

Jag är väldigt musikintresserad, så detta får mig nästan tårögd haha

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Känner mig jäkligt ung just nu

Kommer ihåg t.ex. Sandstorm av Darude, som jag såg via MTV då det var en musikkanal.

Sen minns jag också den svenska poppen från början av 2000-talet. Jag är född -93, så mitt riktiga minne av sådant här börjar någonstans runt -98 eller -99. Så det var ganska mycket pop då, speciellt på MTV.

Nu när jag tänker på det har jag för mig att jag minns något program till Kurt Cobain's ära, även detta på MTV, säkerligen 10 år efter hans död. Det var då jag fick tycke för rock etc. Innan det hade jag hört alldeles för mycket på Illumnati-pop som Markoolio etc.

Jag minns också Iron Maiden's Purgatory som en av de låtar som fick mig intresserad av rock/metal. Den hörde jag någon gång runt 2000-2003 eller något i den stilen.

Jag är väldigt musikintresserad, så detta får mig nästan tårögd haha

Haha, Darude ja! Han vart stor ett tag. Försvann spårlöst.

Iron Maiden är ruskigt bra. Den första riktiga rocken jag kom i kontakt med var Metallica. Sen var man fast, nu när man är lite äldre blir det mer AC/DC och såden lite "lugnare" men tung rock.

Är otrogen med lite Pop, techno och rap emellanåt när jag hör något bra ^^

Första idolen var ju MJ. Smooth Criminal spelades sönder fullständigt

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Haha, Darude ja! Han vart stor ett tag. Försvann spårlöst.

Iron Maiden är ruskigt bra. Den första riktiga rocken jag kom i kontakt med var Metallica. Sen var man fast, nu när man är lite äldre blir det mer AC/DC och såden lite "lugnare" men tung rock.

Är otrogen med lite Pop, techno och rap emellanåt när jag hör något bra ^^

Första idolen var ju MJ. Smooth Criminal spelades sönder fullständigt

Jag minns också Smooth Criminal, dock Alien Ant Farm's version Jag var ett jäkla MTV-barn nu när jag tänker efter.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Oj, nu lyssnade man inte på musik som andra tyckte om men om man ska nämna något man minns från ens hemska skolgång så.. umm.. Spice Girls?

EDIT: MTV har alltid varit poppis och när man väl sneglade på't så var där Coolio, Shaggy och.. damn minns inte vad de heter. Många som stannade i 90 som man glömt bort.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Cher - Believe, Dido - White Flag, Daddy DJ , lyssna jag på en del

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag minns också Smooth Criminal, dock Alien Ant Farm's version Jag var ett jäkla MTV-barn nu när jag tänker efter.

Haha, ja deras version var också bra men originalet är originalet och dansen blev ju känd och en del av ett sega mega drive-spel!

Skrivet av Alakai:

Oj, nu lyssnade man inte på musik som andra tyckte om men om man ska nämna något man minns från ens hemska skolgång så.. umm.. Spice Girls?

EDIT: MTV har alltid varit poppis och när man väl sneglade på't så var där Coolio, Shaggy och.. damn minns inte vad de heter. Många som stannade i 90 som man glömt bort.

Haha, Spice girls kom fan från ingenstans och helt plötsligt lyssnade alla på dessa pinglor Vissa låtar var ju faktiskt bra och de var mer genuina än vad Britney Spears är idag.

PS: Lirar du E-sim under samma namn?

Skrivet av Orici:

Cher - Believe, Dido - White Flag, Daddy DJ , lyssna jag på en del

Dido! Ja hon kan fan göra musik! Ska leta upp den där white flag

Edit#1 Japp, white flag kommer jag definitivt ihåg!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Rivers of Babylon, från den tiden när det inte fanns japansk skit tillverkad i kina i var man stereo rack..
Och TVn kom från blaupunkt.

Bäst av allt, musik stationerna i radio var 100% musik och inget jävla skitsnack om "14 låtar nonstop utan avbrott" fast dom snackar någon minut mellan låtarna OCH reklam..
Top matat VHS... Hightech.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Rivers of Babylon, från den tiden när det inte fanns japansk skit tillverkad i kina i var man stereo rack..
Och TVn kom från blaupunkt.

Bäst av allt, musik stationerna i radio var 100% musik och inget jävla skitsnack om "14 låtar nonstop utan avbrott" fast dom snackar någon minut mellan låtarna OCH reklam..
Top matat VHS... Hightech.

Skickades från m.sweclockers.com

Härlig tid... Rivers of Babylon hade man hört

De får gärna snacka lite på radion bara det handlar om vettiga saker. Hatar NRJ och Mix Megapol.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Härlig tid... Rivers of Babylon hade man hört

De får gärna snacka lite på radion bara det handlar om vettiga saker. Hatar NRJ och Mix Megapol.

Absolut, saknar sådan radio

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Haha, Spice girls kom fan från ingenstans och helt plötsligt lyssnade alla på dessa pinglor Vissa låtar var ju faktiskt bra och de var mer genuina än vad Britney Spears är idag.

PS: Lirar du E-sim under samma namn?

Fast man måste ju erkänna att musiken kring Spice Girls var riktigt platt även för att vara 90-tals pop. Daym, såg nyligen Wannabe-videon. Hur i hela blev den veckans vinnare på Voxpop?

Voxpop för övrigt. Henrik Olsson <3

e-sim ja. Svea Livgarde ftw. Inte allt för långt till miljarden nu

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

I grunskolan lyssnade ju alla brudar på Backstreet Boys, Spice Girls, Take That osv blä. När man var ung var det samlingsskivorna som stod i centrum kommer jag ihåg, Absolut blabla och Mega Dance å allt vad det hette med blandad kompott men mest elektronisk musik, Prodigy, Fatboy slim, The Chemical Brothers som faktiskt går att lyssna på än idag! Tidlöst är ordet!

Allra första skivan jag köpte var denna singel och albumet den finns med på, har för övrigt kvar båda skivorna i spelbart skick

Permalänk
Medlem

Sweet, Kiss, Judas Priest, Saxon, Megadeth, Black Sabbhath, Aerosmith, Pink floyd, Yes, Marillion, Magnus Uggla, Noice.

t e x.

Får mig att bli ung på nytt. Ja, jag är rätt gammal (till åldern)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Bob Marley i början av 90 talets första halva man minns så väl :). Sen Ace of Base och G.E.S med När vi gräver guld i usa! Finns mer också givetvis.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

beck - loser

tog bort mitt förra inlägg, kom på för många låtar sen tonåren och tidigare. nöjer mig med den här tills vidare

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |