Gratis spel för Simcity köpare

Permalänk
Medlem

Valde också most wanted, då jag vill ha ett spel som jag kan spela på HTPC framför tv:n

Permalänk
Hedersmedlem

*Ännu en tråd sammanfogad*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Konstigt att jag inte fick ett sånt mail....
Purchased March 5, 2013 köpte jag spelet på GMG

Prova logga in i Origin istället för att leta efter mail.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Jag tog Most Wanted, och jag ångrar det redan.

Efter sitt första race så möts man av 3 DLC skärmar.
Och styrningen har fortfarande inputlag/delays/sticky känsla.
Och prestandan är fortf kass, kan dippa under 50fps med 680, kasst portat!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Tog NFS, riktigt kul faktiskt. alla mina 4 polare valde det också och kul o spela tillsammans (: ÄR det någon som vill lira så säg till !!

Permalänk
Medlem

Jag har ett förslag till folk som är intresserade av gratisspelen men inte SimCity, vi kan dela på kostnaden för Sim City så får ni välja gratisspelet. Om det är någon intresserad så släng iväg ett PM eller citera

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

hoppas ni kan ursäkta min dumhet,såhär sent inpå natten..så EA menar alltså om jag IDAG (21 mars)köper simcity från origin och registrerar det kan jag välja ett spel helt gratis?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ItsLea:

hoppas ni kan ursäkta min dumhet,såhär sent inpå natten..så EA menar alltså om jag IDAG (21 mars)köper simcity från origin och registrerar det kan jag välja ett spel helt gratis?

Om du inte är intresserad av simcity så är det uuuuuuber meningslöst, då de har Rea just nu på samma spel som de ger ut gratis.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

hmm för jobb eller ti ruskhi ^^?

"Are you russian"?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

"Are you russian"?

Japp , såklart dock inte i ryska bokstäver , men det är vad det är!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag tycker produkterna har fungerat utmärkt. Tycker vi konsumenter får skylla oss själva lite, då vi tjatar om att de ska släppa spelen hela tiden. Självklart de får en slags press på dig.

Gällande pengarna tillbaka, jag fick möjlighet att få pengarna tillbaka för Sim City (mailade och frågade efter allt som jag läst innan jag spelade). Men testade att spela och ville inte ha de tillbaka.

Så du menar alltså att konsumenterna som efterfrågar en produkt för skylla sig själva när utgivarna stressar ut ett ofärdigt spel, med cancersvulster och direkt dysfunktionella inslag? Nej. Det är nog bland det mest åsnelika jag läst på säkert flera hela dagar. Det handlar naturligtvis om att EA släpper spelet när det är gott nog att sälja - oavsett om produkten förväntas fungera för kunden eller inte. Absolut inte för att tillfredsställa kundernas behov således.

Angående pengarna tillbaka så har EA lovat detta men i princip aldrig faktiskt gjort så. De hotar istället med att stänga av folks Origin-konton om de vill ha pengarna tillbaka. Men jag vet inte, det är väl konsumenternas fel där också som är så godtyckliga att de kan förvänta sig någon sorts professionalism, eller?

Permalänk
Medlem

Jag valde Dead Space 3. Får se om jag ngnsin kommer spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

De hotar istället med att stänga av folks Origin-konton om de vill ha pengarna tillbaka.

Nej, de hotar med att stänga av folks Origin-konton om man försöker häva sitt köp via banken och inte via EA vilket inte är så konstigt då det skulle kunna klassas som bedrägeri.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Prova logga in i Origin istället för att leta efter mail.

det gjorde jag men inget kom upp just då.
Men idag så fick jag upp det

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

SimCity 4 blev det för min del... eftersom det var enda intressanta spelet på listan. Och jag hade faktiskt inte längre någon laglig kopia kvar.

En fråga funkar det för dig?
Jag tog också det som gratis spel.
kör du det på Windows 7?
För mig bara återvänder spelet till windows.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

hmm för jobb eller ti ruskhi ^^?

Arbete

Permalänk
Medlem

Svårt val...står mellan Bejeweled 3 och Plants VS Zombies ,-d

Permalänk
Lego Master

Dead Space 3 är på nedladdning. Hört en del bra om det, och de andra kändes egentligen inte intressanta. BF3 Premium hade jag kunnat ta. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag använder Windows 8 64-bit... och spelet fungerar utmärkt.

Kom ihåg att välja "affinity" efter att ha startat spelet... så det endast körs på "en kärna"...

Typiskt trodde det var W7 du körde det på.

Men visst är det i aktivitetshanteraren man gör det?

Det har jag provat att göra och jag hinner aldrig komma in dit nån gång.

På 5 sekunder är ju bilden svart och det är en massa menyer man ska in i tills man hittar processen då har ju spelet hunnit avslutats och dragit mig tillbaka till skrivbordet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av LovIT:

Svårt val...står mellan Bejeweled 3 och Plants VS Zombies ,-d

Väldens lättaste val. PvZ !

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TrueCroj:

Tog NFS, riktigt kul faktiskt. alla mina 4 polare valde det också och kul o spela tillsammans (: ÄR det någon som vill lira så säg till !!

Vet du eller någon annan hur handlingen är på bilarna i NFS: Most Wanted med ratt, det är den viktigaste faktorn för mig

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vet du eller någon annan hur handlingen är på bilarna i NFS: Most Wanted med ratt, det är den viktigaste faktorn för mig

Absolut inget rattspel på något sätt, helt värdelöst att spela med ratt

Är ett rent action bilspel som spelas bäst med handkontroll.

NFS shift är bättre för ratt inom NFS serien.

Vet fortfarande inte vad jag ska ta ;O

Enda jag inte har är Deadspace 3 och BF3, men BF3 utan alla 100 expansions är rätt pointless
Deadspace har verkar vara den sämsta deadspace och jag har inte ens spelat 1+2

Att dom inte kunde tagit med Crysis3(kostar samma som ex deadspace), eller ännu bättre tomb raider.

Permalänk
Medlem

Tog Mass Effect 3

Permalänk
Medlem

Själv valde man Dead Space 3, har hunnit spela igenom 3 kapitel och tycker att det än så länge är rätt skoj! Har spelat både 1an och 2an innan men kan än inte säga att det är varken bättre eller sämre då jag som sagt bara kommit 3 kapitel in

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Skippar att ta något spel, BF3 har jag redan och resten verkar bara skräp. Hoppas väl på något sätt att man gör ett "statement" om man inte tar ett spel heller, att man inte bete sig som EA har gjort och ändå "komma undan" med det, bara man ger bort lite skit gratis..

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behold_:

Skippar att ta något spel, BF3 har jag redan och resten verkar bara skräp. Hoppas väl på något sätt att man gör ett "statement" om man inte tar ett spel heller, att man inte bete sig som EA har gjort och ändå "komma undan" med det, bara man ger bort lite skit gratis..

Man ska ge beröm då det ska ges beröm och det är trevligt att få 2 spel till priset av 1, Dead Space 3 tycker jag 6 kapitel in än så länge är roligt och ger mig små spasmer när man har golvhögtalare på hög volym.. Däremot så tycker jag att releasen av Sim City 5 var på tok för tidig och skulle inte släppas i skicket det är nu men förhoppningsvis så löses detta med framtida patcher!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Avstängd

För er som vill lira MW online.... inte lite skit man har framme hela tiden + ibland försvinner hud för att visa EN ruta i mittne av skärmen som täcker allt = man ser inte vart man åker..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/866088786516632266/2CFE42...

För er som vill lira MW online.... inte lite skit man har framme hela tiden + ibland försvinner hud för att visa EN ruta i mittne av skärmen som täcker allt = man ser inte vart man åker..

wtf, kör med mina irls 24/7 och mitt ser inte alls ut sådär... well well. Är det någon som vill utmana mig och mina två kompisar på lite race osv så skriv pm (: ni måste alltså va minst 2-3 pers! Så ska ni åka på pisk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrueCroj:

wtf, kör med mina irls 24/7 och mitt ser inte alls ut sådär... well well. Är det någon som vill utmana mig och mina två kompisar på lite race osv så skriv pm (: ni måste alltså va minst 2-3 pers! Så ska ni åka på pisk

Kan du ta bild och visa mig?
För mitt ser ut sådär oavsett om jag kör med EN eller Tio andra spelare.
Fast du kanske inte kör Challenges osv?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:


Nu är det inte bra att EA/Origin ger bort ett spel heller. Utan givetvis ska man få en kod som man kan ge bort till en polare eller ännu bättre sälja vidare...

Herregud, hur fan har du fått 6 gilla på den kommentaren. Det säger fan inte lite om det här forumet alltså...

Jag tycker till skillnad från dig och dina 6 gilla-vänner, att det är riktigt schyst av EA.
Spelar ingen roll vad de stackarna(EA) gör så är det bara fel. Helt otroligt.

Kom igen nu forumet, jag förväntar mig minst 7 gilla på denna.

edit:
Observera också att EA ger bort ett spel även till de som inte ens har köpt spelet än och således har dessa inte heller varit drabbade av problemen som fanns i början. Det gör det hela ännu lite större. Tycker nog fan EA/Origin tog ett par kliv upp nu faktiskt.

Är du på riktigt? Har du ens hängt med på vilket sätt EA failat med SimCity? Det verkar inte så, för om du hade det kan du fanimig inte ha något förtroende kvar för dem. Allt de gör nu är damage control. De har givetvis insett att lanseringen av SimCity har gått till historien som det största EPIC fail:et någonsin och att det skadat deras varumärke. Deras attityd och konsumentpolicy gränsar även till bedrägeri.

Istället för att rätta till allt som är trasigt och åtgärda de mest kritiserade delarna, väljer de att skifta fokus med ett gratis erbjudande som plåster på såret. Givetvis passar de på att förlänga det för att sälja lite till medans det går för att reducera kostnaden. Sista idioten är ju inte född.

Den lättlurade breda massan går förstås på detta PR trick med hull och hår. Oj vad snälla EA är som ger mig ett gratis spel. Plus poäng till dem. Som motprestation kommer jag acceptera allt från always-online DRM till DLCs och bli behandlad som kriminell idiot utan att klaga det minsta lilla. Tack EA - ni är gudasända! Alla som klagat har inget att komma med.

Vakna upp istället och visa lite förbannad integritet. Utnyttja konsumentmakt för det är det ENDA instrument som fungerar. Alla som betalar för sånt här s-it bidrar till att förstöra spelbranchen.

Visa signatur

Gibbo