DayZ till Arma III eller Arma II ?

Permalänk

DayZ till Arma III eller Arma II ?

Hej, jag vet inte vad jag ska göra. Jag funderar på att köpa Arma II complete collection så jag kan spela DayZ, men jag har hört att DayZ kommer till Arma III när det kommer ut. Då vet jag inte om DayZ kommer finnas kvar på Arma II. Desutom så kommer DayZ som standalone någon gång i framtiden men jag vet inte när, vilket ska jag välja ??

Permalänk
Medlem

[QUOTE="OnlyThisTme;13375134"]Hej, jag vet inte vad jag ska göra. Jag funderar på att köpa Arma II complete collection så jag kan spela DayZ, men jag har hört att DayZ kommer till Arma III när det kommer ut. Då vet jag inte om DayZ kommer finnas kvar på Arma II. Desutom så kommer DayZ som standalone någon gång i framtiden men jag vet inte när, vilket ska jag välja ??

Lätt Dayz till arma 2 för att dayz standalone kan lika gärna komma ut i slutet av sommarn i år som i slutet av sommarn nästa år

Permalänk

Dayz kommer att komma som en Standalone, dvs helt självständigt.
Just nu kör spelet på ARMA 2 motorn men har i Standalone-varianten gått över mot Arma 3 och implementerat funktioner därifrån. Kan ju hända, mycket troligt, att det kommer att portas till ARMA 3 fast inte som en officiell titel.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Dayz är arma II, dayz standalone som kommer senare är arma 2.5, och arma III är arma III alltså inget dayz vad vi vet.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

DayZ blir inte en Arma III modd. DayZ blir ett fristående spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

DayZ kommer finnas kvar till Arma II även när standalone kommer, oklart hur många som kommer spela det då bara.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makslahti:

Dayz kommer att komma som en Standalone, dvs helt självständigt.
Just nu kör spelet på ARMA 2 motorn men har i Standalone-varianten gått över mot Arma 3 och implementerat funktioner därifrån. Kan ju hända, mycket troligt, att det kommer att portas till ARMA 3 fast inte som en officiell titel.

Vad jag har hört/sett så kommer standalone spelet köra modifierad Arma II motor inte III fast dem kommer använda lite koder därifrån eller nåt sånt.

DayZ will utilize the Take On Helicopter engine, which is a branch of the Arma II Operation Arrowhead engine Real Virtuality[4]. The engine is being heavily modified, including code from Arma III.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN