Dags att köpa grafikkort, behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Dags att köpa grafikkort, behöver hjälp

Hejsan!

Så det är dags att köpa nytt grafikkort då mitt nuvarande troligen kommer börja brinna snart då det ligger runt 85-90 i load samt att det låter så in i helvete.

Har nu tittat på Gigabyte GeForce GTX 650Ti 2048MB från Inet och undrar om det kommer passa i min burk.
Har för nuvarande ett GTX 470 och moderkortet MSI X58A-GD65.

SÅ frågan är som sagt, kommer ett GTX 650ti passa i min burk? OM man tänker på 6pinnar och så, 470 använder även PCI-E 2.0 och Gt650ti använder PCI-E 3.0, spelar detta någon roll?

Grymt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se varför det inte skulle funka.

Men GPUer tål att gå riktigt varma. Har du blåst rent kortet? Det kan ju få ner ljudnivån annars.

Permalänk
Medlem

Körde en kompressor här om dagen, problemet är även att det låter något furktansvärt. Varit inne i afterburner och tryckt runt lite drar jag ner fläktarna, går tempen snabbt upp mot 90-100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rory56:

Körde en kompressor här om dagen, problemet är även att det låter något furktansvärt. Varit inne i afterburner och tryckt runt lite drar jag ner fläktarna, går tempen snabbt upp mot 90-100.

Fermi-korten är kända för att vara varma.

Jag tror att maxtemp är 105°C. Att ligga på 90°C under load är inget problem.

Har du klockat kortet? Testat att undervolta?

Permalänk
Medlem

Hade ett annat grafikkort som helt gick sönder runt 90C, därför blev jag orolig.
Känner dock att jag vill köpa ett nytt då jag vill kunna få upp grafiken lite.

Permalänk
Medlem

Har du försökt montera om kylaren på grafikkortet? Om den inte sitter rätt kan temperatur och fläkthastighet rusa i taket. Fast om du nu har ett 470 så bör du åtminstone köpa ett GTX 660 för att få bättre prestanda.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p