Permalänk

Problem med musen :C

Tjena skulle bara vilja kolla ifall någon vet nått om mitt problem.

När jag klickar riktigt fort med vänsterklick så registrerar klicket inte. Dock så registerar varje klick om jag klickar lite långsammare. Men så fort jag börjar klicka riktigt fort så skippas var tjugonde klick eller något sånt. Inget super problem just nu men är bara fundersam på vad de kan vara. Musen jag har är en Razer Deathadder 3.5 för vänsterhänta med senaste drivers från razer.

specs:
mobo: Asus P9X79 pro
RAM: Kingston 16g 1600mhz
GPU: nVidia GTX 680
CPU: intel i7 3930K
PSU: Corsair AX850W

Allt är stablit överclockat men de borde inte ha någon effekt på mitt problem.

All hjäp uppskattas enormt. Tack.

Permalänk
Medlem

Hur gammal är musen? Kan den vara trasig? Det du beskriver hände mig med en gammal Logitech-mus. Man fick klicka långsamt för att få till ett dubbelklick och efter ett tag funkade inte knappen alls.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk
Avstängd

1. Högerklicka på skrivbordet (Vänster för dig?)
2. Personalize
3. Change Mouse pointers
4. Buttons
5. Ändra hastigheten hur dina klick registreras.

EDIT: Ser att du har det omvänt. Dvs att du kan trycka långsamt men inte snabbt. Skumt..

Permalänk

musen är väll ett halvår gammat vid dehär laget.

De verkar aldig hända på först klicket. Vilkget gör de att det känns som om musen börjar dö.

Permalänk

verkar också bara hända på vänsterclick vilket får mig att tro att musen börjar dö.

Permalänk