ClickOk.se stämde mig i Tingsrätten för ett köp hos dem

Permalänk
Medlem

Jag vet inte säkert hur det fungerar på SweClockers, men det vore bra ifall det fanns möjlighet (Moderator/TS) att sammanställa allt som kommer fram i tråden i form av en FAQ i öppningsposten så att det blir enkelt att överskåda. Då slipper man idiotiska svar från folk som inte orkat läsa igenom hela tråden. Även för oss som läst igenom tråden kan det vara en bra idé om tråden skulle börja växa fort som fasiken. Jag har läst igenom hela tråden och blir lite mörkrädd hur företaget har agerat.

Aldrig handlat därifrån och kommer aldrig att göra det heller. Ska bli riktigt intressant att höra deras svar som dom utlovat i mail till en av SweClockers medlemmar.

Skönt att du stod på dig TS! Det här gav mig lite kött på benen ifall det skulle hända mig. Förhoppningsvis så slipper jag det, men man vet aldrig när sådana här situationer kan uppstå. Tack TS!

Permalänk
Skrivet av meastro:

Så, om du köper en påse godis och du betalar vi säger 70kr för denna påsen. Ska affärsägaren springa efter dig och säga "Ursäkta, men vi har precis höjt priset på varan du köpte, du måste betala mer"..

Ska du då göra det?

Nej, däremot om du har köpt en bil för 300:- istället för 300 000:- pga. ett skrivfel så kan försäljaren häva avtalet. Detta eftersom det är uppenbart att det har blivit fel och att du borde ha förstått det.

I det här fallet så fans det vad jag kan förstå ingen anledning för TS att anta att priset var felaktigt och han köpte därför hårddiskarna i god tro, och således blev ClickOk tvungna att uppfylla sin del av avtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nej_simon:

Nej, däremot om du har köpt en bil för 300:- istället för 300 000:- pga. ett skrivfel så kan försäljaren häva avtalet. Detta eftersom det är uppenbart att det har blivit fel och att du borde ha förstått det.

I det här fallet så fans det vad jag kan förstå ingen anledning för TS att anta att priset var felaktigt och han köpte därför hårddiskarna i god tro, och således blev ClickOk tvungna att uppfylla sin del av avtalet.

Fast en mer passande jämförelse i detta fallet hade som sagt varit: "du har köpt en bil för 300:- istället för 450:",- inte 300.000:-.

svar på borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nej_simon:

Nej, däremot om du har köpt en bil för 300:- istället för 300 000:- pga. ett skrivfel så kan försäljaren häva avtalet. Detta eftersom det är uppenbart att det har blivit fel och att du borde ha förstått det.

I det här fallet så fans det vad jag kan förstå ingen anledning för TS att anta att priset var felaktigt och han köpte därför hårddiskarna i god tro, och således blev ClickOk tvungna att uppfylla sin del av avtalet.

Nu tycker jag du inte riktigt är på samma spår som mig. Skillnad på en så kallad fiktiv bil på 300kr som egentligen kostar 300 000kr..
Det finns för många nollor för det första och för det andra, när kunden får en bekräftelse på sin order och det nu skulle vara 300kr. Så är det 300kr. Tough luck, för företaget i sig att dom inte kontrollerar bättre vad dom skickar ut. Det är hela principen att om du köper en produkt ONLINE så har säljaren i detta fallet ClickOk inte LÄST tillräckligt bra på vilket pris kunden fick. Att komma på lögner i efterhand om att gör dom bara mer ont än gott.

Jag blev glad faktiskt att läsa på många inlägg här hur många det är som tycker TS stod på sig och det håller jag med dom om.
Men att kritisera TS är bara fel, helt jäkla fel. Det är som att skylla på en mobbad person i skolan.. "asså det var ditt egna fel, du har inte de nyaste skorna".

Lagen har sagt sitt, och därmed basta. Vad folk tycker, spelar absolut ingen roll mer. Mer än att ClickOk, numera kommer att bli kallade "ClickFail"

Permalänk
Medlem

En Underhållande historia. Att ett företag ens kan hålla på så där
Ett företag jag aldrig ska handla ifrån

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Vad hände med alla omdömen på prisjakt haha, hur många som helst har försvunnit senaste dagen. Annars så tycker jag det var bra gjort av dig att inte ge upp.

Permalänk
Skrivet av meastro:

Nu tycker jag du inte riktigt är på samma spår som mig. Skillnad på en så kallad fiktiv bil på 300kr som egentligen kostar 300 000kr..
Det finns för många nollor för det första och för det andra, när kunden får en bekräftelse på sin order och det nu skulle vara 300kr. Så är det 300kr. Tough luck, för företaget i sig att dom inte kontrollerar bättre vad dom skickar ut. Det är hela principen att om du köper en produkt ONLINE så har säljaren i detta fallet ClickOk inte LÄST tillräckligt bra på vilket pris kunden fick. Att komma på lögner i efterhand om att gör dom bara mer ont än gott.

Jag blev glad faktiskt att läsa på många inlägg här hur många det är som tycker TS stod på sig och det håller jag med dom om.
Men att kritisera TS är bara fel, helt jäkla fel. Det är som att skylla på en mobbad person i skolan.. "asså det var ditt egna fel, du har inte de nyaste skorna".

Lagen har sagt sitt, och därmed basta. Vad folk tycker, spelar absolut ingen roll mer. Mer än att ClickOk, numera kommer att bli kallade "ClickFail"

Jag kritiserar inte TS om det var det du menade! Jag anser att han har rätt. Jag försöker bara förklara lite om vad som står i avtalslagen. Det finns flera anledningar till varför ett avtal som två parter har ingått kan upphävas. Ett av dem är just att den ena parten har begått ett misstag som tex. en felskrivning. Det har visserligen ingen betydelse i sig men är misstaget så stort att den andra parten måste ha förstått att det har blivit fel och ändå ingått avtalet i "ond tro" kan detta användas för att häva avtalet. Men det gäller som sagt att misstaget ska vara uppenbart, annars har den andra parten ingått avtalet i god tro och det är bindande (som i det här fallet).

En ren gissning är att när ClickOk hävdade i tingsrätten att TS hade övervakat priset under några dagar så var det just för att "bevisa" att TS borde vetat att hårdiskarna kostade mer. Men tingsrätten köpte inte detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterg:

Okej, då har vi det svart på vitt. TS hade inte helt rent mjöl i påsen.

Det här kan man ju knappast tolka som nåt annat än att du har nåt slags personligt vendetta med TS och väljer att vrida synen på situationen till det ändamålet.

Permalänk

Dags att återuppliva mitt SC-konto som jag inte har använt på år och dar. Jag insåg nämligen att jag då och då promenerar förbi detta företag, och jag har ibland undrat vad de är för skojare. Jag tror att jag någon gång har reagerat på något konstigt jag har sett i deras skyltfönster, men jag minns tyvärr inte vad.

Med vad jag har sett i denna tråd, och i andra diskussioner som folk har länkat till, skulle jag akta mig för att handla från dem. Låter som att det är lite som att köra i 150 knyck på motorvägen. Ibland kommer man fram lite snabbare, ibland kraschar man med dödlig utgång.

Efter att ha läst företagets omdömen har jag kommit fram till att det måste ligga till på ett av följande två sätt:
1) Clickok lägger medvetet ut annonser med ett för lågt pris för att locka kunder från sidor som Prisjakt, och "löser" detta efter lagd beställning. Sedan räknade dem inte med att få en beställning på 5-10 exemplar av en vara, som TS gjorde.
2) Clickok har inget eget lager utan beställer allt från någon annan vartefter beställningar kommer in. Därav de relativt få klagomålen om att priset höjs efter beställning. men även de destor fler klagomålen om långsam leverans/fiffel med lagersaldot.

Båda sakerna utmärkta anledningar att sky företaget som pesten.

För de som inte har läst igenom hela tråden, som jag har gjort, så kommer här ett par matnyttiga länkar:

Klagomål via Fairshopping där en kund har råkat ut för precis samma sak som TS.
http://fairshopping.se/opinions/view/406

Tråd på Flashback:
https://www.flashback.org/t1078826

Tidigare tråd på SC. Se särskilt inlägg #19. (Talar för teori 2 ovan.)
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/726549-clic...

Kolla även Prisjakt med inläggssortering gammal->ny.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2614&o=date_nofilter&...

Relevanta inlägg av TS, för den som just hittade hit och undrar vad TS köpte osv:
#13382630
#13383418
#13383928

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tur att det gick vägen för dig! hemskt hur ett företag kan hålla på sådär! hoppas inga handlar av detta stället.

Nu så handlar ju inte många människor där tror jag ? kollade på allabolag.se och verkar inte omsätta mkt och 0 anställda :S men iaf så denna historia så gick dem till botten för några enstaka tusenlappar dom ansåg sig att ha ??? menar de spelar med några tusen och riskerar att svärta ned företaget pga de tusenlapparna? nu verkar de ju svärta ned sitt företag helt okey själva men de verkar sugna på att ha hjälp med detta!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Gj TS!
Buuu ClickOk"
Nu kan man vara säker på att man inte kommer handla från deras sida.

Permalänk
Medlem

Bra kämpat! Väldigt intressant läsning var det dock

Såg att du la upp det på prisjakt, jätteglad över det. Om du inte skulle gjort det så skulle jag verkligen bett dig om att göra de. Så viktigt att resten av Sverige får reda på de.

Permalänk

Helt jäkla otroligt, nu har de raderat alla dåliga inlägg på Facebook/clickOK så att fler ska kunna bli lurade.. även länken till denna tråden är borttagen...fyfan vad det måste svida när det blir så uppmärksammat. .

Permalänk
Inaktiv

Kungligt av dig Marathonkillen (OP för dom som inte orkat läsa första sidan, så hoppa tillbaks och läs från början)

"ClickOk åtalade mig i Göteborgs Tingsrätt för att jag vägrat betala mer i efterhand för varor jag redan betalat och fått."
Hehe..bara den grejen är så skön, och att dom ens vågade dra ärendet vidare, dom framstår ju som riktiga idioter.

Men jag antar att dom väntade på att du inte skulle orka strida mer o ge upp?
Hursomhelst, riktigt suveränt bra jobbat att du orkade med alltsammans, riktigt bra! Mäktigt att du även håller ett sakligt lugn i tråden även om jag förstår att din ilska måste ha kokat

Permalänk

Har skummat igenom tråden och har än så länge inte lyckats hitta en enda länk till bevis på att det har inträffat och har inte heller hittat några artiklar på varken GP eller Råd och Rön. Kan någon länka lite bevis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har skummat igenom tråden och har än så länge inte lyckats hitta en enda länk till bevis på att det har inträffat och har inte heller hittat några artiklar på varken GP eller Råd och Rön. Är det bara jag som inser att det här är ett tidigt aprilskämt?

Om du hade läst noggrannare så hade du sett att det finns i deras (GP och Råd&Rön) fysiska tidningar. Jag har inte dom själv, men det finns ett par poster utöver TS som hänvisar till att det finns i dessa tidningar så jag har ingen anledning till att tvivla. TS skriver själv att han/hon inte kan lägga upp kopior på artiklarna då det skulle bryta mot upphovsrätten.

Sen är det väl bara att kolla upp ärendenummret hos tingsrätten så får du ju reda på ifall det är ett skämt eller ej. Du kan säkert hitta det fysiska exemplaret av åtminstone R&R hos ditt lokala bibliotek då dom brukar ha stora tidningssamlingar.

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har skummat igenom tråden och har än så länge inte lyckats hitta en enda länk till bevis på att det har inträffat och har inte heller hittat några artiklar på varken GP eller Råd och Rön. Kan någon länka lite bevis?

Allting står ganska tydligt i post #274.

Det är fysiska tidningar det gäller, inte nätupplagor.
Här kan du iallafall se innehållsförteckningen som pekar på det hela http://www.radron.se/Documents/html5-trial/2013-nr01-trial/in... (sida 48, som nämnts många gånger för alla som gjort mer än att skummat tråden)

Glad första foliehattapril på dig.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

vilka töntar, dem borde stänga ner skitet, stort tack till dig ts för att du varnade oss (iaf mig) och väldigt bra gjort ifrån dig att stå emot!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har skummat igenom tråden och har än så länge inte lyckats hitta en enda länk till bevis på att det har inträffat och har inte heller hittat några artiklar på varken GP eller Råd och Rön. Kan någon länka lite bevis?

R&R låter en bara läsa ett utdrag på 13 sidor om man inte prenumererar eller köper tillgång. Dock kan du gå till nr 1, 2013 och titta på innehållsförteckningen, "sidan 48 höjt pris efter betalning". Sidan funkar dåligt på dator verkar det som, men du kan mata in 2 och trycka enter om inte framåtknappen funkar.

http://www.radron.se/artiklar/rad--ron-nu-i-surfplattan/

Jag hittar inget online från GP, men det kanske finns något bakom paywallen, eller så publicerades artikeln enbart i den fysiska tidningen. Den som är intresserad kan ju annars leta upp ett fysiskt exemplar av tidningen, (12 december 2012) t ex från kungliga biblioteket.

Samma sak med domslutet. Ring och beställ! (FT 14373-12)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Patetiskt företag, nu har dom raderat all negativ feedback på deras facebook-sida (men den positiva är så klart kvar.)

Jaja, bara att skriva vilket bluffbolag dom är igen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Zauna:

Om du hade läst noggrannare så hade du sett att det finns i deras (GP och Råd&Rön) fysiska tidningar. Jag har inte dom själv, men det finns ett par poster utöver TS som hänvisar till att det finns i dessa tidningar så jag har ingen anledning till att tvivla. TS skriver själv att han/hon inte kan lägga upp kopior på artiklarna då det skulle bryta mot upphovsrätten.

Sen är det väl bara att kolla upp ärendenummret hos tingsrätten så får du ju reda på ifall det är ett skämt eller ej. Du kan säkert hitta det fysiska exemplaret av åtminstone R&R hos ditt lokala bibliotek då dom brukar ha stora tidningssamlingar.

Skrivet av n_sandstrom:

Allting står ganska tydligt i post #274.

Det är fysiska tidningar det gäller, inte nätupplagor.
Här kan du iallafall se innehållsförteckningen som pekar på det hela http://www.radron.se/Documents/html5-trial/2013-nr01-trial/in... (sida 48, som nämnts många gånger för alla som gjort mer än att skummat tråden)

Glad första foliehattapril på dig.

Påstår inte att TS ljuger men är av natur skeptisk tills det att jag har sett källor. Speciellt när det gäller påståenden som dessa. Låter bara inte troligt att någon kan vara dum nog att påstå att en kolli-id är en IP-adress.

Problemet med att ta ut information om målet är att det kostar pengar och det enda som står i innehållsförteckningen är att företag kan höja pris efter betalning. Inget som säger att det handlar om just TS fall. Får se om jag orkar ta mig till biblioteket nu under veckan.

Permalänk
Medlem

Han köper 10st 1tb HDD från ClickOK för ca 170kr/st, vilket enligt honom är ett rimligt pris. Han köper även 6st 2tb HDD (externa) från Pixmania för 400kr/st. Det är 22tb utrymme på en kort tid som TS köper för "sig själv och hans kompisar"...

Kan någon länka till 1tb hårddiskar som kostar under 200kr?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Tack för att du delar med dig av detta.
Jag hoppas nu att alla läsare här tar till sig av detta och kan på liknande sätt kämpa emot när det inte är de som gjort fel.

Har gett ClickOK 'betyg' på Prisjakt, det tycker jag de förtjänar efter detta.
Uppmuntrar fler att göra detsamma.

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Påstår inte att TS ljuger men är av natur skeptisk tills det att jag har sett källor. Speciellt när det gäller påståenden som dessa. Låter bara inte troligt att någon kan vara dum nog att påstå att en kolli-id är en IP-adress.

Problemet med att ta ut information om målet är att det kostar pengar och det enda som står i innehållsförteckningen är att företag kan höja pris efter betalning. Inget som säger att det handlar om just TS fall. Får se om jag orkar ta mig till biblioteket nu under veckan.

Folk har skrivit i tråden att de läst detta också i tidningarna som nämns, är de också med i 'spelet' då menar du? Suck..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Sen var det lite intressant om han hade gjort ett riktigt klipp eller om det var ett helt ogrundat gräl.
Vilket de nu var, hade förstått om han fick tag i varor för 1k som borde kosta 10k men inte detta.

svar på borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det här är ju bara helt sjukt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Påstår inte att TS ljuger men är av natur skeptisk tills det att jag har sett källor. Speciellt när det gäller påståenden som dessa. Låter bara inte troligt att någon kan vara dum nog att påstå att en kolli-id är en IP-adress.

Ett mer tänkbart scenario är att flretaget har skrivit ut en databasdump över sessionen när beställningen skedde, kollinummer och kollinumret står utskrivet, och sedan har ett missförstånd skett. Oavsett så kan man fråga sig vad företaget försöker bevisa genom att påpeka att TS har besökt sidan och kollat på varan dagen innan.

Skrivet av Fönstrputtsaren:

Problemet med att ta ut information om målet är att det kostar pengar och det enda som står i innehållsförteckningen är att företag kan höja pris efter betalning. Inget som säger att det handlar om just TS fall. Får se om jag orkar ta mig till biblioteket nu under veckan.

Bara för att göra ett tankeexperiment. Ponera att TS faktiskt ljuger om delar eller hela historien. Varför skulle han då vara så puckad att han gav så specifika källhänvisningar som faktiskt kan kollas upp, även om det kostar pengar? Om han försökte smutskasta företaget skulle ju det närmast vara en PR-vinst för företaget när bluffen avslöjas. Den som lever får väl se, som det heter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fantastiskt hur TS orkade allt detta!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Han köper 10st 1tb HDD från ClickOK för ca 170kr/st, vilket enligt honom är ett rimligt pris. Han köper även 6st 2tb HDD (externa) från Pixmania för 400kr/st. Det är 22tb utrymme på en kort tid som TS köper för "sig själv och hans kompisar"...

Kan någon länka till 1tb hårddiskar som kostar under 200kr?

Det länkades nyligen ett prisindex från prisjakt på just denna hårddisken någonstans här i tråden, och mycket riktigt så under en period i höstas (?) så såldes den för ~150-200:- hos ett flertal återförsäljare.
Jag pratar om 1TB-Hitachi här.

Om vi ska se det från andra hållet så ansåg ClickOK i sin stämningsansökan tydligen att marknadsvärdet på dessa diskarna var närmare 1000:- styck, vilket är ett betydligt värre övertramp. Inte ens WD-Black 1Tb kostar 1000 kronor styck.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast

Den här storyn låter lite för otrolig för att jag skall svälja den på en gång.
Jag undrar...
Kan ett företag vara så extremt korkade att genomföra en sådan här handling? Om storyn är sann, tydligen.

Jag säger inte att storyn är falsk. Jag har bara svårt att tro på det på grund av hur korkade ClickOk framstår här. *tveksam*

Jag har hört mycket, men detta tar priset. Frågan är, om företaget skapades enbart i syfte att "skrämma pengar ur kunder". Det vill säga bedrägeri.
Då kommer vi automatiskt till frågan: Hur många andra "kunder" har fått betala en extremt saltad faktura bara för att slippa "kronofogden".

Jag tycker att TS skall polisanmäla detta, trots att tvisten är över. Den här typen av bedragar-företag skall inte få existera, och högst troligt är TS långt ifrån ensam.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Folk har skrivit i tråden att de läst detta också i tidningarna som nämns, är de också med i 'spelet' då menar du? Suck..

Kanske inte men det låter samtidigt alldeles för idiotiskt för att vara sant, trodde först att det var ett tidigt aprilskämt.