ClickOk.se stämde mig i Tingsrätten för ett köp hos dem

Permalänk
Skrivet av phanto:

Men han segrade till slut?
Ingen som läst denna historia kommer ju att handla hos ClickOk. Han får till slut behålla HHDs, och det du skriver om ligger nu bakom honom. Han fick upprättelse. Ja, grattis till det!

Om du menar den i förhållandevis lilla bit så bör du kanske påpeka det. Din kommentar läser jag som att du gratulerar Åge för att han gått igenom ca:6 månader av ett rent helvete, som då tar upp uppskattningsvis ca: 98% av hela den tid det handlar om. Det du i slutändan gratulerar honom för är således runt 2% av allt, knepig gratulation tycker iaf jag :-/

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden men när det gick vidare till kronofogden så måste TS ha fått en betalningsanmärkning,eller har jag fel?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

10 diskar till priset av en och en halv? Det är fan värt att stå ut med en del bråk för, och nu vet alla precis vad som krävs så de kan göra ett medvetet val nästa gång en felmärkt vara syns på prisjakt.

Missförstå mig rätt. ClickOK har skött det här jävligt illa. Men "stackars TS" visste nog precis vad han köpte när han gjorde sitt köp.
B!

Hmm, tror du själv den dealen är värd all psykisk stress m.m. som han utsätts för??
Jag själv, som oxå haft problem men med vissa instanser anser att jag hade hellre köpt dom diskarna till kraftigt överpris än gå igenom det TS gjort.
Min personliga reflektion iaf.

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

10 diskar till priset av en och en halv? Det är fan värt att stå ut med en del bråk för, och nu vet alla precis vad som krävs så de kan göra ett medvetet val nästa gång en felmärkt vara syns på prisjakt.

Missförstå mig rätt. ClickOK har skött det här jävligt illa. Men "stackars TS" visste nog precis vad han köpte när han gjorde sitt köp.
B!

Om 15 seriösa o kända företag har ungefär samma låga pris på Prisjakt, hur kan man som kund veta att varan har fél pris?

Lite snällare ordval.
Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Jag har inte läst hela tråden men när det gick vidare till kronofogden så måste TS ha fått en betalningsanmärkning,eller har jag fel?

Du har fel.
Jag vet inte riktigt hur det fungerar (TS har varit vänlig nog att skriva det någonstans här i tråden), men om man bestrider ärendet inom en viss tid så får man ingen anmärkning, och ärendet går vidare till tingsrätten.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du har fel.
Jag vet inte riktigt hur det fungerar (TS har varit vänlig nog att skriva det någonstans här i tråden), men om man bestrider ärendet inom en viss tid så får man ingen anmärkning, och ärendet går vidare till tingsrätten.

OK.blir det inte utmätning istället?
Så folk kan i princip vägra skriva på delgivningar och slippa betala?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Har du svårt för att läsa? Om 15 seriösa o kända företag har ungefär samma låga pris på Prisjakt, hur kan man som kund veta att varan har fél pris?

Sunt förnuft...
eftersom en hel del internetbutiker har direktuppdatering mot återförsäljare är det inte omöjligt att många mindre leverantörer får felaktigt pris om återförsäljaren missar en nolla.
Jag hade också beställt om priset varit "för bra för att vara sant", men hade valt faktura - det ifnns ju alltid en möjlighet att man står där med 10 hårddiskar för priset av en.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

OK.blir det inte utmätning istället?

Du bestrider ju fakturan av en anledning...

Skrivet av anden12:

Sunt förnuft...
eftersom en hel del internetbutiker har direktuppdatering mot återförsäljare är det inte omöjligt att många mindre leverantörer får felaktigt pris om återförsäljaren missar en nolla.
Jag hade också beställt om priset varit "för bra för att vara sant", men hade valt faktura - det ifnns ju alltid en möjlighet att man står där med 10 hårddiskar för priset av en.

Problemet här är att enligt ClickOK så var det "Normala" priset på dessa hårddiskarna över 1300:- styck, vilket var/är skrattretande högt.
Deras ersättningskrav var alltså absurt högt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Har du svårt för att läsa? Om 15 seriösa o kända företag har ungefär samma låga pris på Prisjakt, hur kan man som kund veta att varan har fél pris?

Tack, jag minns tidpunkten, och jag har läst inläggen i tråden. Det var vänligt av dig att respektera mig, precis så mycket som jag kan förväntas respektera dig. Du kan näppeligen ha läst alla inläggen, eftersom du missat att det inte är första gången jag kommenterar det här...
Priset gick, över en natt från 900-950 till 170 kr. två dagar senare, med andra ord innan varan var levererad var priset uppe på den högre nivån igen. Jag ska omformulera mig. Det finns inte en chans i världen att TS inte visste att priset var felaktigt, och att han tog en chansning, som gick hem. Med det sagt så är det fortfarande ClickOK som hanterat det här felaktigt, och TS är inte ansvarig för hur ClickOK sköter sina affärer. Sättet ClickOK gett sig efter TS på är helt oförsvarbart, och minst sagt, medialt självmord.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

OK.blir det inte utmätning istället?

Kronofogden gör ingenting om fakturan är bestriden förens tingsrätten lagt sitt beslut om nu fakturaställaren väljer att gå vidare med det.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du bestrider ju fakturan av en anledning...

Aha,nu är jag med:)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marathonkillen:

Beskedet om att ClickOks leverantör höjt priset till ClickOk vid tidpunkten för leveransen av varorna till mig.

http://forumbilder.se/CDUFI/4-leverantor-har-hojt-priset.JPG

Åge

Jadu det var ju ett "erbjudande"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Aha,nu är jag med:)

"Vem som helst" kan skicka in ett krav till kronofogden, men är fakturan bestriden sedan tidigare så görs inte mycket av kronofogden..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Jag hade också beställt om priset varit "för bra för att vara sant", men hade valt faktura - det ifnns ju alltid en möjlighet att man står där med 10 hårddiskar för priset av en.

Vid tillfället hade jag redan så många diskar att jag inte behövde några, men jag övervägde det. Jag hade valt kort eller direktöverföring som betalningsmedel, för att inte riskera att faktura-kontrollen som ofta är manuell fördröjer det i onödan. Ska man ta en rövare så är det läge att se till och optimera sina chanser.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Bild på orderbekräftelse länkas på clickoks facebooksida. Clickok svarar att de inte har någon orderbekräftelse i deras system.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Om Du kikar på ClickOK så ser Du att de sitter inte på eget lager. Kika gärna även en liten bit upp i tråden så ser Du vad jag menar. De synkar sin webbsida med sina leverantörernas angivna priser och har sedan påslag på det. Om man inte manuellt kollar varje order så kan det bli tokigt som i detta fall.

Tack för informationen! Då blir ju situationen litet annorlunda än den jag beskrev.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skiter i hur dåligt ClickOK hanterade det här, men att beställa en hårddisk för 128 respektive 93 kronor och INTE misstänka att det är fel prissatt är bara naivt. Så dum är ingen. Hur som helst, credd till dig att du stod på dig, rätt ska vara rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClickOK:

Vi fick många frågor angående detta ärende som blev avslutad i mars månad i Göteborgs Tingsrätt angående ett köp där vi försökte ta mer betalt från kunden på beställda produkter.

Den 31 juli 2012 har en kund beställt 10 st hårddiskar hos oss för priset drygt 130 kr/st

Beställningen blev automatiskt släppt av systemet för leverans från vår leverantör med missad manuell priskontroll.

Felet var upptäckt när leveransen var plockad hos leverantören och kunde därför inte stoppas.
Ingen orderbekräftelse på beställningen hade skickats till kunden. Vi kontaktade posten direkt för att returnera försändelsen utan utlämnandet, men tyvärr hade posten misslyckats med uppdraget. Vi försökte nå kunden via telefon utan någon framgång men skickade ett mejl senare när vi såg att försändelsen var uthämtad.

För att reda ut hur ska vi hantera denna situation kontaktade vi konsumentrådgivaren i Stockholms län. Vi fick rådet att i det här ärendet hänvisar man till §32 i köplagen om förklaringsmisstag (det betyder att kunden var medveten om att priset var ovanligt lågt). Våra köpevillkor har granskats och godkänts av en jurist på Konsumentverket.

Vi erbjöd kunden att returnera varorna för full återbetalning och en kompensation för inträffande, alternativt behålla varorna och betala mellanskillnaden till vårt inköpspris. Kunden ville inte gå på något av våra förslag och föreslog att behålla varorna utan att kompromissa.

Vi blev tyvärr tvungna att fakturera kunden för mellanskillnaden då inget av våra förslag hade accepterats av kunden.

Ärende lämnades vidare till Kronofogden för att sedan ta upp det vidare på ett juridiskt sätt i Tingsrätten.

Efter att Domstolen hade hört båda parterna fick vi beslut om avslag på våra krav.
Vi skickade en offentlig ursäkt och förklaring till kunden i dagarna.

Att tvisten prövades i domstol är ett juridiskt sätt att veta om man har rätt eller fel. Även om vi har andra åsikter angående tvistärenden följer vi alltid rekommendationer från Allmänna Reklamations Nämnden och Domstolens beslut utan att överklaga ärendet i högre instans.

Detta ärende är väldigt unikt i sin helhet. Det handlar om väldigt stor prisskillnad på produkt som skiljer sig 10 ggr jämfört med ordinarie pris. Som regel går vi inte så långt i tvister med kunden utan lägger dessa kostnader på förlust i företaget. Kundnöjdheten är absolut viktigast för oss. Prisskillnaden här har överstigit 10 000 kronor för denna beställning och därför ville vi pröva ärendet hos tingsrätten.

Som regel finns det ingen anledning att kräva mer pengar från kunder än vad de beställt för vid orderläggning. Under de närmaste månaderna kommer vi att byta vårt affärssytem, det kommer att leda till bättre kontroll över priser, lagersaldo och produktinformation. Systemet blir mer transparent för kunderna vilket vi hoppas leder till bättre kundrelationer.

Vi är jätteledsna att det här ärendet gick så långt och väckte upp diskussioner i massmedia samt på olika forum.

Sjukaste svaret jag läst av ett företag.
Jobbar själv med webbhandel och utveckling av webbtjänster.

99,9% av alla system skickar idag ut en automatisk bekräftelse till kunden, sen om ni inte anser att det är en orderbekräftelse eller vad ni själva anser att det är det vet jag inte.

Ni verkar kunniga med!

Ip-adress och kollinummer hör ihop! (är ju trots allt 1 April)

Ni gör ett fel, ni förlorar 10.000 , ni har ju trots allt en relativt bra omsättning för er oseriösa "verksamhet", ÄNDÅ går ni vidare med detta för ni vill veta (?) vad som är juridiskt rätt, inte vad som är moraliskt rätt och vad som hade gynnat er.
Handelsbolag.... Mer behöver jag inte säga.

Hoppas er värdelösa verksamhet försvinner och att vi seriösa slipper se fler av den här sorten.

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Skrivet av Amzo:

Visst var det fel på priset med företaget får ju stå sitt kast när varan redan är betald och levererad. Tror då inte att Inet/Webhallen/CDON hade gjort så mycket åt saken om detta hade hänt dom då det var deras egna fel...

Fast andra butiker hade också utförsäljning på dessa Hitachi hårddiskar med prisdifferens på 20-30 kr.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Hehe, "förnuftiga priser"

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

det här är så jävla dumt gjort så det inte är sant även om clickok hade vunnit (min begränsade kännedom av svensk lag säger skulle aldrig hända) så skulle clickok förlora all swec för säljning ändå och alla recomendationer vi ger till nära och kära. hoppas ni gillar och se en extreme förlust i försäljning clickok för det kommer hända nu

Permalänk
Medlem

När har någonsin 1TB varit så billigt som 120:- ? Inte ens under kampanjer när hårddiskar var som billigast låg de under såna priser. Jag tycker att denna Åge borde ha kollat upp detta lite bättre. Det hela kanske må vara ClickOks fel, men han har uppenbarligen lyckats få till en bra affär och att whina till alla skvaller-tidningar som tar saker ur proportion var inte snyggt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

När har någonsin 1TB varit så billigt som 120:- ? Inte ens under kampanjer när hårddiskar var som billigast låg de under såna priser. Jag tycker att denna Åge borde ha kollat upp detta lite bättre. Det hela kanske må vara ClickOks fel, men han har uppenbarligen lyckats få till en bra affär och att whina till alla skvaller-tidningar som tar saker ur proportion var inte snyggt.

Hitachi gick i konkurs å några butiker valde att rea ut deras hårddiskar.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marathonkillen:

Meddelandet från ClickOk om att ingen orderbekräftelse har erhållits.
Jag informarerar ClickOk om min kontakt med Konsumentvägledaren.

http://forumbilder.se/CDUFI/5-ingen-orderbekraftelse.JPG

Åge

Det var väldigt låguplösta bilder så var svårt att läsa. så tips till nästa gång: 1. ha standard zoom i fönstret du tar screenshoten ur eller större. 2. Använd windows egna skärmklippverktyg (om du inte redan gör det) 3. använd dig utav en bilduppladningssida som stödjer högre/bättre upplösning ex. http://imgur.com/

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ClickOK:

Att tvisten prövades i domstol är ett juridiskt sätt att veta om man har rätt eller fel. Även om vi har andra åsikter angående tvistärenden följer vi alltid rekommendationer från Allmänna Reklamations Nämnden och Domstolens beslut utan att överklaga ärendet i högre instans.

Men om ni alltid följer rekommendationerna varför tryckte ni vidare ärendet till Kronofogden INNAN ARN hade prövat målet? Det är Branchpraktis inom detaljhandel.

Skrivet av Marathonkillen:

Välskriven text. Bra formulerat!

Jag tog mig friheten att skapa en visuell representation av detta. Datum för ARN anmälan och Faktura stämmer inte men det visuella gör sitt.

svar på borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Hitachi gick i konkurs å några butiker valde att rea ut deras hårddiskar.

Om de reade ut hårddiskarna så borde det stått nåt i stil med: REA! -70% !

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

ClickOK kan dra åt helvete

Permalänk

Ja, då är det bara att börja betta på när företaget läggs ner... någon intresserad? Gillar ditt namn Åge!

Permalänk
Medlem

För övrigt så är jag tvärsäker på att Åge mycket väl visste om att det hade blivit något fel på något sätt, för hårddiskar säljs inte så billigt. Det ska ändå inte påverka honom imo, butiken får skylla sig själv om de kör med automatisk prisuppdatering efter leverantörens priser. Vet att Techdata bland annat råkar frasa till sina priser rejält ibland och det är högst troligt att det var därifrån hårddiskarna kommer.

Har sett samma fenomen själv nämligen, techdata råkade sätta ett jättelågt pris på Dell U2713HM och plötsligt var det 15~ butiker på prisjakt som sålde den hur billigt som helst vid ett tillfälle. Beställde flera stycken själv i hopp om att få en men alla makulerade ordern innan de skickade iväg något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

För övrigt så är jag tvärsäker på att Åge mycket väl visste om att det hade blivit något fel på något sätt, för hårddiskar säljs inte så billigt. Det ska ändå inte påverka honom imo, butiken får skylla sig själv om de kör med automatisk prisuppdatering efter leverantörens priser. Vet att Techdata bland annat råkar frasa till sina priser rejält ibland och det är högst troligt att det var därifrån hårddiskarna kommer.

Har sett samma fenomen själv nämligen, techdata råkade sätta ett jättelågt pris på Dell U2713HM och plötsligt var det 15~ butiker på prisjakt som sålde den hur billigt som helst vid ett tillfälle. Beställde flera stycken själv i hopp om att få en men alla makulerade ordern innan de skickade iväg något

Här är ju skillnaden den att ClickOK.se hade skickat ut en ORDERBEKRÄFTELSE på ordern, dvs de hade bekräftat priset. Då kan de inte ändra det i efterhand....det verkar du ha missat. I ditt exempel ovan så har dina orders stoppats innan de blivit skickade....hyfsat stor skillnad

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]