Permalänk
Inaktiv

Sidewinder X4 problem

Tjena, har problem med mitt Microsoft Sidewinder X4 och vet inte hur jag ska lösa det. Maco-knapparna fungerar inte i League of Legends. Jag har ändrat vad som skrivs när jag trycker på en av knapparna men det händer ingenting. Det konstiga är att det fungerar i webbläsare och Skype. Har kollat runt på internet men hittar ingen lösning. Har senaste drivrutinerna IntelliType Pro 8.2. Hjälp!

EDIT* Macro-knapparna fungerade bra innan jag installerade 8.2. Ominstallerade de första drivrutinerna jag hade (7.1) men det fungerade inte iallafall

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara att det ändrar till en annan profil när du har spel igång?
Har för mig att mitt kan göra det.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av webbson:

Det kan inte vara att det ändrar till en annan profil när du har spel igång?
Har för mig att mitt kan göra det.

Nope, ändrar profil själv och har inställningarna på rätt profil etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeFishhead:

Nope, ändrar profil själv och har inställningarna på rätt profil etc.

Jag bytte ifrån mitt Sidewinder X4 för ett tag sen så jag kan inte kontrollera ifall det fungerar eller inte.
Saken är den att jag använder mig av ett annat program för att sköta makron (Autohotkey) och det fungerade inte heller. Jag letade mycket länge efter problemet och hade egentligen gett upp när jag hittade det.
Jag tror att det är viktigt att du ger programmet administrationsrättigheter.
Högerklicka på klienten och gå längst ner i rutan som kommer upp. Gå sedan till kompatibilitet och längst ner så står det något om privilegier, kryssa i rutan som är där. Jag är inte helt säker på vad det står eftersom jag har Windows på engelska, hoppas det fungerar!

tl;dr Starta programmet som administratör.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.