Försäljningen av persondatorer i fritt fall

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Det var meningen att vara överdrivet. Linux passar på en mobil men på stationär, där vill jag ha tillgång till samma program först sen kan vi snacka om ett skifte. Det kommer nog aldrig ske dock för Linux känns alldeles för fragmenterat med massor av olika distar som inte är kompatibla med varandra rakt av. Det funkar inte på en stationär för mig helt enkelt.
Jag kan inte ens få drivrutiner till all hårdvara på Linux, Strike 7 keyboard tex eller Rat 7 mus, för att inte tala om alla drivrutiner och program till moderkortet eller ljudkortet för den delen.
För mig måste fördelarna överväga nackdelarna om jag ska byta, men det gör det inte på långa vägar tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att det inte fungerar för dig. Jag anser att Linux är redo för skrivbordet och att där är många olika distros med olika inriktningar ser inte jag som något problem.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det är ju inte några överraskande nyheter precis. Själv ser jag det som en självklar utveckling.

Håller med. Och så här ser jag det.

  • Lågkonjunktur

  • Datorerna håller längre både kvalitetsmässigt och funktionsmässigt.

  • Fler och fler inser att de klarar sig med en padda och/eller mobiltelefon vilket man ser i försäljningen som går utmärkt.

Har svårt att tro att det har speciellt mycket med Windows 8 att göra. I så fall ett övergående problem och en vacker dag så inser folk att så attans illa är det inte med Windows 8.

Visserligen tyckte jag också Metro UI var störigt de första 10-15 minuterna, men när jag väl fick anpassat startskärmen så vinner den alla gånger mot en uråldrig folderlista med en massa ovidkommande bitar. Dock håller jag med om att "fullskärmsappar" för det mesta är helt meningslöst på en desktop (på samma sätt som fönster känns meningslöst på en platta/telefon) Fast de är ju enkelt att bara ta bort. Förstår faktiskt inte alls bekymret med Metro UI, men det är så klart personligt.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Flostyle:

Macs ökning med 7.4% gäller bara USA och där ökade samtidigt Lenovo med 13.8%.

Just det, skrev att att siffrorna för hela Mac-försäljning i världen saknades.

Men även i USA sjönk PC-försäljningen (med 9.6%) och det inkluderar ändå den ökning som Macarna hade. Om Mac-försäljningen minskat på andra ställen så lär ju summan ändå vara positiv då andelen av marknaden som innehas av Mac är betydligt mindre i Europa och i Asien är andelen försvinnande liten.

Som jag förstått det så har ändå försäljningen av "retina"-MBP gått under förväntan, så det visar att marknaden för laptops >$2000 nog är försvinnande liten.

Så varför ökar PC med OSX när PC med Windows 8 minskar om Windows 8 inte har något med ekvationen att göra?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av TLovskog:

Har svårt att tro att det har speciellt mycket med Windows 8 att göra. I så fall ett övergående problem och en vacker dag så inser folk att så attans illa är det inte med Windows 8.

Hur lång tid tar det innan det går över?

Har använt Win8 sedan developer preview (var väl hösten 2010?) och om något så avskyr jag Metro mer idag än vad jag gjorde från början. Använde sökfunktionen i Win7 rätt mycket och jobbar man på samma sätt i Win8 så måste man uppleva hur metro tar över hela skärmen vid varje sökning (med en sökfunktion som är sämre än Win7).

Gillade aldrig Aero glass, men Win8:as mer avskalade design är precis i min smak, så desktopläget är en förbättring. Har också noterat att OS-kärnan i Win8 är på vissa ställen (något) snabbare och skala (något) bättre på system med många CPU-kärnor. Så det finns helt klart förbättringar i Win8.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det kommer nåt billigt netbook-segment med den nya quadcore Atom Bay Trail.

Då kan de klara HD och lättare spel, DX 11 och OpenGL 4 som standard.

Linux kommer att dra fördel av Intels väldigt utmärkta opensource arbete.

Då blir det ett köp från mig definitivt. 12" netbook vore perfekt. Eller en sleek ultrabook. Utan fläkt. 4.4W! SSD, etc.

Visa signatur

Dator 1: ASUS P8Z77-V PRO, MSI GTX 1060 3GB OC, Intel 2700K @stock, CM Hyper 212+, HAF 932 Advanced + DemcifleX filters, 4x4(16)gb Vengeance LP 1866 CL9, G400 mus, LG IPS236V IPS, 1TB Samsung F3 HDD, Samsung EVO 1TB SSD, TP-Link 300mbps 802.11n PCI, Realtek Gbit PCI, Logitech C270 webcam.
Dator 2: Laptop Acer 5742G (8GB RAM, NVIDIA 540M, Bluray, Samsung EVO 500GB SSD)

Permalänk
Medlem

Hmmm jo jag kan hålla med om att flippet med att hela skärmen ändras när man skall söka är lite störigt, men jag tycker nog de andra fördelar överväger.

Håll ut det blir bättre

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är frivilligt att leverera den äldre versionen av Windows i 2år men tillverkarna väljer uppenbarligen Windows 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får ifs fortfarande hela Dell Latitude serien levererad med W7 på jobbet, iaf de modeller som jag köpt in. (E6230, E6330, E6430)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Problemet för Apple är att redan 2010 så var 9 av 10 datorer som kostar mer än $1000 en Mac, sedan dess har Apple ökat sin marknadsandel. Blir ju lite svårt att växa när man totalt äger "premium"-marknaden och majoriteten av alla datorer som säljs kostar under $500, ett segment där Apple överhuvudtaget inte har några PC-produkter.

Och trots att PC-försäljning på det stora hela föll så ökade försäljningen av Mac med 7.4% enligt Gartner (finns dock inte siffror på globala Mac-försäljningen).

Så visst finns det fog för att anta att det är just Win8 som, om kanske inte ensam rår för minskad PC-försäljning, i alla fall accelererat minskningen.

Fast de där siffrorna är ju uppskattningar av första kvartalet. Det har ju redan visat siffror från förra årets försäljning som ger negativa siffror. Tittar man på sista kvartalet förra året som är viktig för försäljningen av elektronik eftersom det är då alla reor är plus julförsäljningen så backade Apple även där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Folk är trögfattade så enkelt är det, jag vill aldrig mer ha tillbaks startmenyn. Allting går så mycket snabbare i Win8, det tog inte många dagar att vänja sig heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket är enklast, ändra mänskligheten till att bli mindre tröga eller att ändra Windows så att vi andra kan uppskatta det? Win 8 är fortfarande mindre populärt än vad Vista var och är.

Permalänk
Medlem

Så det är Windows 8:s fel att försäljningen gick ner under Q2 förra året - innan Windows 8 hade lanserats?
Så det är Windows 8:s fel att försäljningen gick ner ännu mer under Q3 förra året - också innan Windows 8 hade lanserats?

Är det bara jag som tittar på grafen och ser en nedåtgående trend som startade långt innan Windows 8 lanserades?
Det kanske inte är Windows 8:s fel att datorförsäljningen går dåligt, utan att det är datorförsäljningens fel att Windows 8 bara säljer halv-bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Om man tror att det är Windows 8 som är boven kan jag påpeka att Apples försäljning av datorer har minskat lika mycket.

Ja, folk lägger pengarna på telefoner och plattor istället, inte konstigare än så. Fast det måste ju alltid finnas en syndabock!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Verkar som folk insett hur plastiga Acers produkter är.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

jag tror många märkesdatorer och såna "kontors" datorer folk har hemma och surfar på betalar räkningar, laddar hem film osv kommer erättas med dessa plattor den klarar ju det där enkla som vanlig britta 52år gör på sin dator! speciellt nu då de börjar bli hyfsade prestandamässigt ..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av Flostyle:

Finns ju alltid några Windows 8 kritiker som är självutnämnda experter på vad folk vill ha... Det är väldigt naivt att tro att om man kunde valt mellan Modern UI och den gamla startmenyn så hade det gjort skillnad för försäljningen. Om det nu är så att folk vill ha persondatorer men det är fel på Windows 8 så borde ju försäljningen av datorer med Windows 7 eller Mac OSX öka men gör den det? -Nej.
Det är surfplattor som folk vill ha och det är dessa som försäljningen går bra för och i den här rapporten från IDC så ingår inte surfplattor med Windows 8. Summa summarum går det alltså inte att säga att den dåliga försäljningen av persondatorer beror på att det är fel på Windows 8 och att ingen vill ha det.

Inlägget innan ditt så var det en som jobbade i datorbutik som berättade att kunderna inte vill köpa dator med Win8. Eller måste man vara ännu mer "expert" än så för dig? Både Lenovo och Dell levererar Win7 per default, nätet är fullproppat med allvarlig kritik mot Win8. Ändå påstår du att Win8 inte har med den vikande försäljningen att göra?

Permalänk
Medlem

Tror win8 har en minimal påverkan av PC försäljningen.
Är det inte vi (entusister och många IT personal som ratat win8 mest och bidragit till dess dåliga rykte?

Se det krasst, modern UI har det mesta en ointresserad datoranvändare behöver.
* mail klient
* Twitter/facebook
* Webläsare
* Ikoner för dina mest använda program (word/excel etc)

Men som sagt, dessa fyra punkter kan du lätt göra med en surfplatta/smartphone

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av alpha:

Så det är Windows 8:s fel att försäljningen gick ner under Q2 förra året - innan Windows 8 hade lanserats?
Så det är Windows 8:s fel att försäljningen gick ner ännu mer under Q3 förra året - också innan Windows 8 hade lanserats?

Är det bara jag som tittar på grafen och ser en nedåtgående trend som startade långt innan Windows 8 lanserades?
Det kanske inte är Windows 8:s fel att datorförsäljningen går dåligt, utan att det är datorförsäljningens fel att Windows 8 bara säljer halv-bra.

Datorförsäljningen går naturligt ner strax innan en ny version av windows kommer eftersom folk väntar på den. Sen att det visade sig bli ett riktigt fiasko hjälpte väl inte saken då.

En annan sak att tänka på är att sverige inte drabbats av recession på samma sätt som andra stora marknader (USA, Storbritannien, Euro länderna) och datorer är inte så högt prioriterat när man håller på att bli av med huset.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Datorförsäljningen går naturligt ner strax innan en ny version av windows kommer eftersom folk väntar på den. Sen att det visade sig bli ett riktigt fiasko hjälpte väl inte saken då.

Hur många vanliga konsumeter (under exempelvis Q2 2012) tror du kände till att Microsoft skulle lansera Windows 8 i slutet av Oktober? Vi på Sweclockers vet kanske sånt, men högst någon procent av resten av befolkningen.

Permalänk
Medlem

Tycker det hade varit bättre om de satsat på ett surfplatteOS och skitit i Windows 8... gjorde de ens undersökningar att folk behövde ett "Modernt UI" i persondatorer och laptops?

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Folk är trögfattade så enkelt är det, jag vill aldrig mer ha tillbaks startmenyn. Allting går så mycket snabbare i Win8, det tog inte många dagar att vänja sig heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Är övertygad om att ifall det skulle finnas en tumme ner funktion här på sweclockers så skulle ditt inlägg slå världsrekord.

Permalänk

Tycker surfplattor mest är en kul grej, föredrar desktop framför allt då allt går att göra tusen gånger snabbare. Flera skärmar, kan köra cad, revit, photoshop och spela spel om man känner för det. Finns inget som kan ersätta en stationär dator för mig i alla fall..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem

1. Tablets/phones tar upp en del av köparna. Tablets som min transformer gör ju att man i nästan alla aspekter har en laptop.

2. Äldre datorer, om de har lite underhåll, alternativt gör billig minnes+ssd uppgradering gör att den äldre datorn uppfyller alla funktioner den behöver. (Förrutom bildred/videored/spel, som är en minoritet).

3. Windows xp. Ingen har hittils nämnt det, men det är det första microsoft OSet som jag tyckte funkade. Massor av företag och organisationer har anställda som är väl inkörda i det, och att släppa....

4. Windows 8, som inte är välanpassat för flera skärmar och i grunden desktop m+k.. Oberoende om vad man tycker om Win 8 så är ryktet ute bland "vanliga" användare att "windows 8 vill man inte ha." som tidigare nämnts i tråden. Finns gott om otekniskt folk som började skolas in med 3.1, win 95, 98, nt.

Att bryta mallen drar många mothårs, även om det (inte i min uppfattning) är ett nödvändigt steg in i framtiden.

5. Världsekonomin. Somliga verkar omedvetna om att världen är i "the great recession."

6. Streamingtjänster, spotify, netflix, viaplay och så vidare. Underhållningsvärlden börjar i viss mån inse rätta sättet att driva saker i en värld med internet. Bra jobbat, tog bara 12-15 år. Det att titlar och säsonger hålls tillbaka på vissa marknader hjälper att hålla piratandet vid liv.... Men i grunden, så föredrar de flesta att betala en mindre slant och sen glida ner i sängen, öppna en app och sen trycka för att se tv-serien vi vill se.

I takt med att det lagliga utbudet växer så kommer behover att dator minska bland en del av de som nu är datorköpare. Har folk i min bekantskapskrets som glatt kommer spela på sin PS3/PS4 och sen få sin underhållning via netflix/viaplay/spotify, sen göra surfande och ärenden på tablet/mobil.

Microsoft, satsa på en skild OS/utveckling för tablets/phone. Ge knegaren, kontorsnissen, föreningsfixaren ett operativ som de redan känner igen och kan jobba med. Vill en "Windows 9" användare fixa upp det lite? Inga problem, de kan aktivera ett "modernare" gränsnitt. Så många av pc användarna vill inte ha innovation, de vill ha vad de känner till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Finns ju alltid några Windows 8 kritiker som är självutnämnda experter på vad folk vill ha... Det är väldigt naivt att tro att om man kunde valt mellan Modern UI och den gamla startmenyn så hade det gjort skillnad för försäljningen.

Man kan väl iaf anta att försäljningen knappast hade förvärrats ytterligare ifall folk fick välja

Valbarhet var något som fanns i tidigare Windows-versioner. Det första jag gjorde när jag började använda XP var att byta till det klassiska läget. Det första jag gjorde när jag började använda Vista och Win7 var att inaktivera Aero(i Win8 får man ju inte ens det valet längre)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoliani:

Jag förstår mobiltelefoner, man kan ju ringa och använda dom till allt möjligt nu förtiden. Men surfplattor? E det för slipsarna/mammorna och dom trötta? Hittar fortfarande inget exklusivt användningsområde för dom, förutom att det bara är en dyr pryl som säljer till dom som inte bryr sig.

Köpte min Nexus 7 för att ha till högskolan. Sparar tusentals kronor genom att hitta böcker osv gratis på nätet, så det köpet tjänade jag in snabbt. Sedan är den ju lätt o ta med sig i ryggsäcken eller att ha i knät när man sitter i sängen o kollar på Youtube etc. Men annars så använder jag laptop till de mer krävande sakerna.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

Allt är microsofts fel


PYONGYANG (The Borowitz Report)—North Korea’s official news agency announced today that the military’s planned missile test had been put on hold because of “problems with Windows 8.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Just det, skrev att att siffrorna för hela Mac-försäljning i världen saknades.

Men även i USA sjönk PC-försäljningen (med 9.6%) och det inkluderar ändå den ökning som Macarna hade. Om Mac-försäljningen minskat på andra ställen så lär ju summan ändå vara positiv då andelen av marknaden som innehas av Mac är betydligt mindre i Europa och i Asien är andelen försvinnande liten.

Som jag förstått det så har ändå försäljningen av "retina"-MBP gått under förväntan, så det visar att marknaden för laptops >$2000 nog är försvinnande liten.

Så varför ökar PC med OSX när PC med Windows 8 minskar om Windows 8 inte har något med ekvationen att göra?

Enligt Statcounter, Netmarketshare och Steam så är det mer eller mindre marginella skillnader för OSX de tre senaste månaderna. Windows 8 går det däremot se att det har ökat, särskilt på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Inlägget innan ditt så var det en som jobbade i datorbutik som berättade att kunderna inte vill köpa dator med Win8. Eller måste man vara ännu mer "expert" än så för dig? Både Lenovo och Dell levererar Win7 per default, nätet är fullproppat med allvarlig kritik mot Win8. Ändå påstår du att Win8 inte har med den vikande försäljningen att göra?

Är man automatiskt expert för att man jobbar i datorbutik? Man kan fråga sig om han starkt ogillar Windows 8 själv och låter det färga sina upplevelser och åsikter när han sedan beskriver dem här på forumet...
Nätet är fullproppat med kritik ja. Tyvärr verkar de som inte gillar Windows 8 inbilla sig att i princip alla sidor på internet har sågat Windows 8 vid fotknölarna, vilket inte är sant. Finns gott om sidor som gett Windows 8 positiva omdömen, t.ex. Gizmodo och Techradar bara för att nämna några exempel. Så det finns många som är positiva om Windows 8 också. Vikande försäljning gäller för hela persondatormarknaden, inte ett enskilt OS, därför kan man inte peka ut Windows 8 och säga att det är det som allt beror på.

Permalänk
Medlem

The post-PC era is here!

Tråkigt att så många ogillar Windows 8. Det känns som att de flesta teknik -bloggar, -tidningar eller -nyhetssajter älskar att kasta paj på Microsoft. Många är snabba för att skriva hur dåligt det går för en viss Microsoft produkt. Och som i denna artikel, antyder att till störst del så är Microsofts produkt som är anledningen till problem.
Tror också att vi som Sweclockers läsare är en stor support grupp för många runt om i Sverige. De flesta här inne har familj, släktingar, vänner eller bekanta som inte är så datorkunniga där vi agerar dator support till. Om de sedan läser i tidningen hur Windows 8 är grunden till varför det går dåligt i datorbranschen och att vi säger till dem att hålla sig borta från Windows 8, tror ni att den personen kommer att vilja köpa en dator med Windows 8? Inte en chans! Och då behövs det en riktigt duktig säljare för att personen ens ska titta på en dator med 8:an. Detta tror jag är en av de största problemen med Windows 8, att vi inte gillar förändring och är så rädda för att det ser annorlunda ut.

Personligen så gillar jag Windows 8 och tycker att Microsoft har gjort ett fint jobb. Jag använder det på min bärbara kopplat till en extern skärm både hemma och på jobbet. Ingen touchscreen på min bärbara så Modern UI med alla appar använder jag inte utan det är gamla goda desktop som gäller. Och här är alla små justeringar varmt välkomna. Så pass att jag saknar de när jag tillfälligt sitter på Windows 7.
Och ni som så mycket saknar gamla start menyn så undrar jag vad ni gör på era datorer? Sitter ni alltid och bläddrar runt i startmenyn? När jag körde 7:an så använda jag inte start menyn mer än ett par gången om dagen. Av all min tid framför datorn så var den framme faktiskt bara en mycket liten procent. Och så är det även med 8:an. Använder startmenyn/skärm mest till att öppna en applikation som jag inte redan har i "taskbar". Och då är menyn/skärmen framme i kanske 3 eller 4 sekunder?

Att PC marknaden sjunker kanske har något att göra med vad Steve Jobs en gång sa: "The post-PC era is here!" Han menar nog att folk kommer att köpa mera surfplattor och smarta telefoner men jag tror att PCn kommer att krympa ner i storlek, i alla fall till surfplattor som Windows 8 redan bidrar en del till.

Alla har rätt till sin egen åsikt och detta är min. Hoppas ingen blir arg eller frustrerad med mig. hehe... inte meningen!

Peace! And keep up the good work!

Visa signatur

Sanca? You dead?
- Ya man!

Permalänk
Medlem

Dom skulle inte ha kallat det windows 8, för det är det inte, det skulle ha hetat typ windows oracle eller nåt annat coolt men inte windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

microsoft blablbalba.

varför är de bara deras fel? lär ju knappast vara enda anledningen!

Är nog mer beroende av att man inte behöver köpa en ny dator mer en vart andra år som hardcore gamer och vart 4e år som causal, och vanliga användare kan sitta på 5-8år gamla system, varför ska de köpa nya saker när de inte behöver de?

bara titta på mobilmarknaden där man byter mobil 1gång per år iaf och då får man en bra upgradering ifrån sin gamla variant med nya funktioner och förbättringar

Telefon en gång om året?? Till vilken nytta då? Jag köper ny var 3:e år ungefär.
Jag uppgraderar datorer oftare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Lenovo klarar sig. Och det har säker ingenting att göra med att de förinstallerar med Windows 7 och skickar med Windows 8 på DVD för de som vill ha?

I övrigt är det ju inget nytt. Då folk ogillar förändring av naturen är det ett solklart misstag av Microsoft att inte erbjuda startmenyn som ett alternativ och därmed eliminera eventuella tveksamheter kring en uppgradering.

Men så är det, jag har låtit bli att uppgrader mig till ny laptop eftrsom de bara finns med skit win8. Så visst tusan krymper marknaden på grund av ett ruttet os.

Skickades från m.sweclockers.com