Minska ner på speltimmarna ?

Permalänk

Är 17 och går på andra ring (Naturvetenskap) och jag brukar sitta framför datorn ca 5h/dag. Jag har aldrig haft problem med skolan, tvärtom, jag skulle säga att det går galant. Det kan bero på att jag har ett stort intresse för NO-ämnen och att jag brukar börja med läxor tidigt, istället för att samla allt på en dag. Som många har nämnt tidigare, du kan likagärna sitta 10h/dag sålänge du tycker att du har koll på saker omkring och har kontakt med omvärlden.

Permalänk
Medlem

Satt själv en hel del när man gick i nian. Från man kom hem till läggdags. Helger så vart det datorn från morgon till natt. Var väldigt dumt av mig. Betygen stört sjönk, plus jag mådde inget vidare av det hellre. När man fick veta om man blev antagen till gymnasiet. Självklart så kom man inte in pågrund av att jag hade spelat mer än pluggat, . Fast det var någ tur. Det var då jag bestämde mig att jag skulle komma in på gymnasiet. Jag lyckades, gick från IG till ett Starkt G. Går nu på el och energiprogrammet. Visst är det mycket matte o sånt. Men vill man så går det att ändra på det, Gick faktiskt ner vikt också. Började gyma efter skolan och käkade bättre. Så att lägga ner sitt spelande till en nivå där det inte stör skolan och social livet. Så är det lungt

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk

Hur ser man hur många timmar man spelat de senaste veckorna i Steam?

Permalänk
Skrivet av Burks:

"Se till att träna, det är otroligt viktigt då man har bättre fokus i skolan" så att därmed blir bättre i spel.

Om du nu inte menar träning i form av spelträning. Annars så var det nog det bästa jag har sätt i år

Fast man blir både piggare i vardagen och får bättre fokus av att träna minst tre gånger per vecka, en halvtimme åt gången.

Anser du att träning i form av fysisk aktivitet är överflödigt?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

I din ålder så kanske det går men när man börjar på gymnasiet så är det för tok för mycket.

Va? Det beror ju på vad man går för linje, jag går el- och energi och sitter i princip hela dagarna vid datorn efter skolan tills läggdags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av canisfoto:

Hur ser man hur många timmar man spelat de senaste veckorna i Steam?

Om du går in på din steam profil kan du se det!

Permalänk

Sedan jag fick dator i 8:e klass så har jag suttit i princip varje dag efter skolan från jag kom hem till jag gick och la mig 16.00-23.00
Men det var om jag inte hade någon att umgås med, umgicks dock rätt mycket då (mindre nu)
Hade aldrig problem i skolan gick ut med 3 mvg och 2-3 g resten vg

Går nu teknik på gymnasiet (1:a året) och det är jobbigare matte, allt annat är mycket mer slappt och enklare eller lika enkelt
Sitter lika mycket men klarar mig bra, har inte toppbetyg i matte då det kräver mycket plugg men har ändå D vilket jag nöjer mig med.

Vill man sitta mycket vid datorn så gör det, man ska ju göra det man vill
Om betygen börjar sjunka är det nog dags att skära ner på timmarna och plugga
Men går det bra så varför inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Fast man blir både piggare i vardagen och får bättre fokus av att träna minst tre gånger per vecka, en halvtimme åt gången.

Det är sant. Men det betyder inte att man blir bättre i spel.

Permalänk

Oj, det var ju 30h.

Permalänk
Medlem

Jag studerar Industriell Ekonomi på Högskola, och ska snart börja på 3e året och har inte haft en enda omtenta än. Jag kan med säkerhet säga att jag sitter vid datorn och spelar MERA än vad jag pluggar... folk undrar hur jag gör... gäller att vara effektiv och prioritera rätt antar jag

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Men.. Det är inte svårt att sitta länge å få bra betyg i högstadiet.

Är 13.. har hoppat över 1 klass och klarar mig med ett B i medelbetyg.
Jag går i 7an atm..
Spelar ungefär 5-6 timmar om dan.. om inte mer

Permalänk
Medlem

Jag spelade i princip varje dag genom högstadiet och gick ut med VG/MVG i allt utom 3 ämnen.. Du kan nog spela på så mycket du vill tills du kommer till gymnasiet. Och förmodligen kan du fortsätta göra det genom gymnasiet om du inte väljer natur eller teknik.

Skrivet av hannesboey:

I din ålder så kanske det går men när man börjar på gymnasiet så är det för tok för mycket.

Det beror på vad man har för förutsättningar för att lära sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ta och lär dig skillnaden innan du skolar någon annan, det kvittar vad din åsikt om vad sport är. Det finns en definition:

Att lära sig skillnaden ja...

Datorspelande hamnar i kategorin Esport och skiljs från övrig sport och idrott.

http://sv.wikipedia.org/wiki/E-sport

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Skrivet av Burks:

Det är sant. Men det betyder inte att man blir bättre i spel.

Är man mer fokuserad på något så går det alltid bättre.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av hannesboey:

Inte om man läser Matte 3c (Matte C) eller Kemi 1 ( kemi A)

Och diverse kurser. Läser teknik på Gymnasiet.

Går själv natur och läser/har läst samma kurser. Visste inte att Kemi 1 ingick i teknik, eller är det tillval?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag tittade nyss på hur många timmar steam säger att jag har spelat de senaste 2 veckorna och det står 23,4 timmar som jag tycker är otroligt mycket jämnfört med hur lite jag spelade förut. Vad tycker ni, ska jag minska ner på speltimmarna (jag är 14 år) och hur mycket spelar ni på två veckor/ en månad?

Skaffa barn.. Då kommer du inte kunna lira mer än 2h per månad typ..

Nej vars.. Vikitgt är att du känner att du hittar rätt.. Alltså att du inte får dåligt samvete för du lirat för mycket.. Bästa kan vara att planera sin tid.

jag gillar att göra allt annat först så jag kan sätta mig och spela sen. Typ disk städning träning och allt sånt.. När det är klart kan du spela.

Viktigast är att ersätta oviktiga saker med spelande. Typ kolla på film eller liknade.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Skrivet av LessIsMoore:

Går själv natur och läser/har läst samma kurser. Visste inte att Kemi 1 ingick i teknik, eller är det tillval?

Skickades från m.sweclockers.com

Kemi A (1) är obligatorisk för teknik

Permalänk
Medlem

Med lite tur sitter jag 2-4 timmar i veckan hade gärna suttit 2-3 timmar varje dag men jobbar heltid , har sambo , egen villa och 2 barn så egen tid för spel är en bristvara . Men det positiva är att tiden man får blir mer uppskattad innan kunde jag sitta 5-6 timmar om dagen på vardagar och en 12 timmar på helgdagarna. Det var härliga vanilla wow tiden. Bodde med brorsan som lirade med .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

haha gymnasiet var då slappare än att gå på högstadiet

Det beror väl helt på vad man väljer...?

Permalänk
Medlem

I din ålder satt jag så ofta jag "fick" för föräldrarna.. eftersom jag inte hade en egen dator. Sen runt 17-18 årsåldern satt jag ungefär 10h / dag i snitt, så nej du spelar inte för mkt enligt mig

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync