Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

GTX 670 SLI ballar ur

Okej, jag har EVGA GTX 670 2048GB i SLI.

Jag hedde ner drivrutinerna 314.22 WHQL idag (märkte inte att det kommit en massa nya...) från 311.06.

Jag märkte då att jag råkat stänga av SLI någon gång innan, (inte sedan början).

Nu när jag spelar så kukar grafiken ut helt. Grönt eller blåa streck... otrevliga saker.

Ensamma fungerar båda korten fint.

Tänkte då att man kanske skulle sälja dem o skaffa ett 690(?) Det är ju som två 670 (680) i ett. Plus att jag slipper krånglet med SLI. Detta visade sig dock inte riktigt stämma (lite mer info, tack?)

Eftersom jag kört med ett 670 innan utan att ha märkt det så tänkte jag att jag kanske kan sälja ett bara ett av dem.
Är det en bra idé att sälja båda o skaffa ett EVGA GTX 670 FTW? (två)

Kan problemet lösas på något annat sätt?
Räcker det med ett 670? (120Hz 1920x1080)
Ska jag skaffa 680? 690? TITAN!?
Om jag säljer, vad ska jag kräva för summa pengar?

Snälla hjälp!

http://i.imgur.com/aWhxyMC.png
Specs

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du slipper inte krångel med SLI om du köper 690. det är två ner bantade 680 på ett PCB som kopplas samman med SLI.

har du dom senaste drivrutinerna för moderkortet också?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Det har med 314.22WHQL drivisarna att göra! bara in o läs på Nvidia forum så ser du själv

Får Stutter i BF3 med 314.22 + att jag måste alt tabba ur o in i spelet igen för att få upp min FPS. Händer inte med tidigare drivisar, så det kommer nog nya snart ska du se!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Ett gtx 690 är även om det är ett kort en då 2gpu'er i sli. skillnaden är att slibryggan och kontrollchippet sitter direkt på kortet. Så samma kompatibilitets problem kan uppstå som om du hade kört två kort i sli.

När du installerar nya drivrutiner så är SLI avstängt som standard så den måste aktiveras igen.

För att åtgärda problemet så kan du prova att göra en helt ren installation av drivrutinerna, så ta bort dem helt i felsäkert läge och installera dem igen. Kolla även så att slibryggan sitter ordentligt.
Prova även att byta plats på korten, annars kan du prova med en äldre drivrutin. Inte för att det ska vara några stora problem med den senaste vad jag har sett.

Fps hänger lite på vad du spelar och dina inställningar. Att spela crysis 3 på max i 1080p är mycket tungt och då räcker inte ens ett Titan för 60fps.

Såvida det inte bara är sli indikatorn som är på, den ger gröna sträck på sidan när sli är på. Den stänger du av genom nvidias kontrollpanel, markera "Manage 3d settings" och sedan kollar du uppe i rullgardinsmenyn så har du "3D Settings" där kan du bocka av den, finns även en för PhysX.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►