Windows 8.1 innehåller start-knapp för hemskärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Egentligen så är inte den klassiska menyn det viktigaste för mig utan att man kan slippa MUI helt.
Jag vill till exempel kunna starta direkt till skrivbordet och inte krav alls på att använda MUI,
då är jag nöjd i alla fall. Men dom borde göra det enklare/snabbare att stänga av datorn,
man ska ju inte behöva leta runt i hela OSet efter en stängav knapp

Kan inte annat än hålla med, det var ett "dyrt" misstag av MS att inte ha med det och för deras partners/tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Tycker faktiskt att Vista är helt okej numera. Har kört Vista utan problem i flera år. Visst är Windows 7 bättre, men Vista är inte så sunkigt som det var från början nuförtiden.

Ja, vista har även några fördelar. Till exempel förmågan att trycka på knappar för att sortera i mappar, istället för att högerklicka och gå i menyer som i Windows 7. Och även den där irriterande auto-refresh som man inte kan stänga av i mappar... jag tror inte att den fanns i Vista i alla fall, men det är möjligt att jag minns fel.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Men dom borde göra det enklare/snabbare att stänga av datorn,
man ska ju inte behöva leta runt i hela OSet efter en stängav knapp

Ja, herregud så långsamt det är att trycka antigen alt+f4, win+i eller ctrl+alt+del. Det är alldeles för långsamt och svårt!

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trolliban:

Ja, herregud så långsamt det är att trycka antigen alt+f4, win+i eller ctrl+alt+del. Det är alldeles för långsamt och svårt!

Om du vill skippa tangentbordet och stänga av datorn med musen. Vilken musknappskombination gäller då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eronki:

Är det där Windows 8 eller något Apple-OS?

Det är alltså bara en startknapp man får? Vet inte om det finns något aktivitetsfält med där som i 7 men hoppas på det med.
Skulle kunna tänka mig uppgradera till 8.1 "Blue" från 7.

Hahaha...hur lyckades du se en enda likhet med OSX (eller något annat MacOS) på denna bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trolliban:

Ja, herregud så långsamt det är att trycka antigen alt+f4, win+i eller ctrl+alt+del. Det är alldeles för långsamt och svårt!

Och majoriteten av användare känner till det tror du?! På ett vanligt kontor ringer de ju servicetekniker om skärmen är avstängd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

År det verkligen så många som använder sig av Startmenyn? Själv började jag lägga ikoner på skrivbordet just pgr av att det "tog tid" och va bökigt att arbeta sig upp i trådstrukturen på Startmenyn. Personligen så har jag aldrig lärt mig den "nya/senaste" startmenyn utan direkt efter en installation så valde jag klassisk meny.

Hot-corners är för mig lite störigt. 8 av 10 gånger kommer jag åt ett hot-corner av misstag när jag ska trycka på något annat som är just uppe i hörnen, typ "stänga ner krysset" i höger övre hörn, eller en play/paus knapp i vänster nedre hörn (mediaspelare)
Så "knappar" , eller något som markerar hot-corner zonen vore trevligt

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

M$ står på sig för dom vill inte erkänna att dom har fel tror jag. Men det vet ju enbart dom som jobbar där hur det verkligen ligger till. Själv sitter jag kvar med W7 och så kommer det förbli tills dess att mina program som jag använder i tjänst antingen blir konverterade till den plattform jag vill eller åtminstone sätts i molnbaserad form så att operativ inte spelar någon roll. Man kan tycka att knapp-kommandon löser eventuella bekymmer med att vissa saker lyfts bort för att få ett mer visuellt tilltalande skrivbord (M$ syn på det hela inte min) men faktum är att det finns så sjukt många dator användare som inte ens känner till kommandon som CTRL+C , CTRL+V t ex för dessa personer så är det sjukt jobbigt. Sen finns det dom som vill göra så mycket som möjligt via tangentbord jag är själv sådan och sen finns det dom som vill använda musen till allt. För även om M$ nu tycker att modern UI är ultra hippt och spot on vad vissa vill ha så hade det ju inte varit så j**la svårt att ge kunderna själva möjligheten att SJÄLVA bestämma hur dom vill att deras Skrivbord på DERAS dator som DOM skall jobba/spela/surfa på ser ut anser jag. Det är det värsta med det hela. Det är anpassat för pekskärm/tablets medans 90% av alla världens windows användare inte har detta.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon15480:

Om du vill skippa tangentbordet och stänga av datorn med musen. Vilken musknappskombination gäller då?

För musen till något av de högra hörnen på skärmen, klicka på inställningar och stäng av.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är absolut ett problem för vissa, annars hade Microsoft aldrig ändrat. Om nu ryktet stämmer.

Det lustiga är att det såg ut så i Windows 8 Developer Preview faktiskt...

Visst, så får väl vänta och se till det faktiskt släppet.
Vem vet, Microsoft kanske hinner ångra sig till dess...? Igen..

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Hahaha...hur lyckades du se en enda likhet med OSX (eller något annat MacOS) på denna bild?

Skickades från m.sweclockers.com

Man såg såna där "Apple-trafikljus" uppe i vänstra hörnet... står inte att inlägget har ändrats.
Kan ha sett fel.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Hallelujah! Tycker dock att win8 användare borde få gratis uppgradering då de fått lida så länge ;). Själv har jag ju löst problemet med startknappen mha ett program som heter classicshell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

M$ står på sig för dom vill inte erkänna att dom har fel tror jag. Men det vet ju enbart dom som jobbar där hur det verkligen ligger till. Själv sitter jag kvar med W7 och så kommer det förbli tills dess att mina program som jag använder i tjänst antingen blir konverterade till den plattform jag vill eller åtminstone sätts i molnbaserad form så att operativ inte spelar någon roll. Man kan tycka att knapp-kommandon löser eventuella bekymmer med att vissa saker lyfts bort för att få ett mer visuellt tilltalande skrivbord (M$ syn på det hela inte min) men faktum är att det finns så sjukt många dator användare som inte ens känner till kommandon som CTRL+C , CTRL+V t ex för dessa personer så är det sjukt jobbigt. Sen finns det dom som vill göra så mycket som möjligt via tangentbord jag är själv sådan och sen finns det dom som vill använda musen till allt. För även om M$ nu tycker att modern UI är ultra hippt och spot on vad vissa vill ha så hade det ju inte varit så j**la svårt att ge kunderna själva möjligheten att SJÄLVA bestämma hur dom vill att deras Skrivbord på DERAS dator som DOM skall jobba/spela/surfa på ser ut anser jag. Det är det värsta med det hela. Det är anpassat för pekskärm/tablets medans 90% av alla världens windows användare inte har detta.

Wall of text hits for 5million, men jag håller med helt: låt oss välja ffs!
Hade faktiskt inte testat Win8 förän i helgen hos en polare. Riktigt skitoperativ, inte bara för att modern UI är pekskärmsanpassat utan för att det verkade överlag vara ett hafsverk. Allt ska fungera automatiskt är väl meningen men det gör det ju inte, bleh.
Sen tror jag att företagen, speciellt de som sysslar med design och teknik, inte är alltför nöjda med Win8. Vad ska dom med ett pekskärmsanpassat OS till? :S

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

förstår ärligt talat inte varför ni vill ha tillbaka startmenyn. windows-tangenten tar dig ju till hemskärmen där det bara är att börja skriva. Det som behövs där är en bättre sök. Men en startmeny? Nä, låt den ruttna där den här hemma, i historien.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Hallelujah! Tycker dock att win8 användare borde få gratis uppgradering då de fått lida så länge ;). Själv har jag ju löst problemet med startknappen mha ett program som heter classicshell.

Fast det är väl inte meningen att användare ska bygga ihop sitt eget Windows, det ska väl vara klart när det kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

År det verkligen så många som använder sig av Startmenyn? Själv började jag lägga ikoner på skrivbordet just pgr av att det "tog tid" och va bökigt att arbeta sig upp i trådstrukturen på Startmenyn. Personligen så har jag aldrig lärt mig den "nya/senaste" startmenyn utan direkt efter en installation så valde jag klassisk meny.

Hot-corners är för mig lite störigt. 8 av 10 gånger kommer jag åt ett hot-corner av misstag när jag ska trycka på något annat som är just uppe i hörnen, typ "stänga ner krysset" i höger övre hörn, eller en play/paus knapp i vänster nedre hörn (mediaspelare)
Så "knappar" , eller något som markerar hot-corner zonen vore trevligt

Menar du att du musar omkring i startmenyn? Jag trycker på windowsknappen och skriver in ett par bokstäver och trycker enter.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Watkins:

Menar du att du musar omkring i startmenyn? Jag trycker på windowsknappen och skriver in ett par bokstäver och trycker enter.

Exakt så gör jag, jag har index på alla mina diskar tar 1-2 sekunder får jag exakt upp det jag söker på

Fan start menyn är det bästa som finns i windows 7.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

För musen till något av de högra hörnen på skärmen, klicka på inställningar och stäng av.

Jag stänger av datorn med windowsknappen, högerpil, enter. Stänger oftast av datorn när skärmen är avstängd. Går detta att lösa in win8?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Watkins:

Jag stänger av datorn med windowsknappen, högerpil, enter. Stänger oftast av datorn när skärmen är avstängd. Går detta att lösa in win8?

Många tangentbord har en knapp som går att koppla till avstängning/sovläge m.m. Köp ett sånt och ställ in att den knappen ska stänga av datorn.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nautilus011:

År det verkligen så många som använder sig av Startmenyn? Själv började jag lägga ikoner på skrivbordet just pgr av att det "tog tid" och va bökigt att arbeta sig upp i trådstrukturen på Startmenyn. Personligen så har jag aldrig lärt mig den "nya/senaste" startmenyn utan direkt efter en installation så valde jag klassisk meny.

Hot-corners är för mig lite störigt. 8 av 10 gånger kommer jag åt ett hot-corner av misstag när jag ska trycka på något annat som är just uppe i hörnen, typ "stänga ner krysset" i höger övre hörn, eller en play/paus knapp i vänster nedre hörn (mediaspelare)
Så "knappar" , eller något som markerar hot-corner zonen vore trevligt

Klassisk meny var och hur kan man välja det? Antar att du pratar om Windows 8?

Skrivet av Watkins:

Jag stänger av datorn med windowsknappen, högerpil, enter. Stänger oftast av datorn när skärmen är avstängd. Går detta att lösa in win8?

Den funktionen verkar inte fungera. Jag får upp Narrator istället.

Permalänk
Medlem

Om företag inte vill uppdatera till w8 kan Microsoft kursa?

ser fortfarande många företag som sitter på XP, skulle jag haft ett företag med 10+ datorer skulle jag aldrig gå till w8 från sjuan.

Ms lever på att bärbara/stationära kommer med Windows?

glad att jag endast betalade 139kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Och vad hjälper det? De som saknar något saknar startMENYN, inte startKNAPPEN... För helvete.

Nu blir det bara värre. Besvikelse för de som vill ha startmenyn, och besvikelse för de som är nöjda med Modern UI då en knapp innebär att det blir mindre plats att fästa ikoner på.

Hur tänker de?? Vad är meningen? Vilket syfte fyller det här?

"Hurra! Nu kan jag komma åt startskärmen som jag hatar via en knapp istället för ett hörn"... Sa ingen, någonsin.

Eftersom den inte kommer vara där by default så är det fortfarande bara ni militanta bakåtsträvarnissar som kommer bli besvikna

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Eftersom den inte kommer vara där by default så är det fortfarande bara ni militanta bakåtsträvarnissar som kommer bli besvikna

Mja, har man ingen nytta av den lär man ju inte aktivera den heller. Jag mår inte bättre för att det är en knapp istället för ett hörn, så om jag måste använda Windows 8.1 i defaultutförande utan startisback eller liknande så lär den förbli inaktiverad.

Frågan är ju om det är någon mening för oss militanta bakåtsträvare att skaffa 8.1 alls? Om man utgår ifrån att Modern UI är djävulens bländverk och man håller sig borta från det finns det ju inte mycket nytt, utan det mesta verkar vara ändringar i Modern UI och dess appar och sådant, hittills alltså, det är ju inte färdigt än.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Frågan är ju om det är någon mening för oss militanta bakåtsträvare att skaffa 8.1 alls? Om man utgår ifrån att Modern UI är djävulens bländverk och man håller sig borta från det finns det ju inte mycket nytt, utan det mesta verkar vara ändringar i Modern UI och dess appar och sådant, hittills alltså, det är ju inte färdigt än.

Boot-to-Desktop!

Jag gillar Windows 8, men den funktionen i sin ensamhet ville gjort att jag uppgraderade till Blue på min arbetsstation. Det är klart, beroende på vilken StartMeny ersättningsteknik man använder sig av behöver man kanske inte denna funktionaliteten då vissa tar bort allt som heter Metr... err, ModernUI.

Det är dock vissa andra skillnader i desktop-mode också. Synk mellan desktop/Metro IE, Flip Ahead även i desktop versionen osv. Men visst, det mesta är [givetvis] Metro specifikt. Jag vill tro att några av de Metro ändringarna som görs kommer göra att än fler Win8 "hatare" börjar acceptera Metro dock, 8 appar samtidigt t.ex., man är inte längre limited till full-screen eller 300px wide etc.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Mja, har man ingen nytta av den lär man ju inte aktivera den heller. Jag mår inte bättre för att det är en knapp istället för ett hörn, så om jag måste använda Windows 8.1 i defaultutförande utan startisback eller liknande så lär den förbli inaktiverad.

Frågan är ju om det är någon mening för oss militanta bakåtsträvare att skaffa 8.1 alls? Om man utgår ifrån att Modern UI är djävulens bländverk och man håller sig borta från det finns det ju inte mycket nytt, utan det mesta verkar vara ändringar i Modern UI och dess appar och sådant, hittills alltså, det är ju inte färdigt än.

Ni militanta bakåtsträvare har väl knappast kört Windows 8 ändå? Då är det ju massor med nyheter från Windows 7.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Många tangentbord har en knapp som går att koppla till avstängning/sovläge m.m. Köp ett sånt och ställ in att den knappen ska stänga av datorn.

Windows 8, delar köpes separat

Skrivet av strejf:

Ni militanta bakåtsträvare har väl knappast kört Windows 8 ändå? Då är det ju massor med nyheter från Windows 7.

Nej, lägg ner du har gafflat om det tillräckligt. Jag vill kunna ha skrivbordet och startmenyn som "Default" hur lång kod tror du krävs för det? Hur många timmar hade Microsoft behövt lägga ner för att ge mig det? jag är kund, jag har förihelvete alltid rätt. Vill jag ha en blå bil köper jag en blå bil, en spastisk dåre med midjemått som Svullo är inte någon jag lägger mig tätt intill och låter mig kittlas i näsan av hans brösthår och jag tänker då inte heller basunera ut att alla andra som inte gör det är eftersatta Ludditer.

W(ild Wacky Action Bike)8

W7

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

men för helvete... vill inte sitta på windows 7 längre!

testade 8an i en månad med start8 men nja.. upplevelsen var inte särskilt bra :I

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Windows 8, delar köpes separat

Nej, lägg ner du har gafflat om det tillräckligt. Jag vill kunna ha skrivbordet och startmenyn som "Default" hur lång kod tror du krävs för det? Hur många timmar hade Microsoft behövt lägga ner för att ge mig det? jag är kund, jag har förihelvete alltid rätt. Vill jag ha en blå bil köper jag en blå bil, en spastisk dåre med midjemått som Svullo är inte någon jag lägger mig tätt intill och låter mig kittlas i näsan av hans brösthår och jag tänker då inte heller basunera ut att alla andra som inte gör det är eftersatta Ludditer.

W(ild Wacky Action Bike)8
http://gabesumner.com/wp-content/uploads/2012/11/wildwackyjl8...

W7
http://www.photo-dictionary.com/photofiles/list/483/863tricyc...

där är videon till cykeln som förklarar rätt bra vad windows 8 står för

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Boot-to-Desktop!

Jag gillar Windows 8, men den funktionen i sin ensamhet ville gjort att jag uppgraderade till Blue på min arbetsstation. Det är klart, beroende på vilken StartMeny ersättningsteknik man använder sig av behöver man kanske inte denna funktionaliteten då vissa tar bort allt som heter Metr... err, ModernUI.

Det är dock vissa andra skillnader i desktop-mode också. Synk mellan desktop/Metro IE, Flip Ahead även i desktop versionen osv. Men visst, det mesta är [givetvis] Metro specifikt. Jag vill tro att några av de Metro ändringarna som görs kommer göra att än fler Win8 "hatare" börjar acceptera Metro dock, 8 appar samtidigt t.ex., man är inte längre limited till full-screen eller 300px wide etc.

Nej, sant... Men låt säga att man är så hutlöst militant och bakåtsträvande att man kör med typ startisback. Är det då någon skillnad på 8.0 och 8.1?

Huruvida Modern UI får fler eller färre hatare återstår att se. Personligen tycker jag att Modern UI är en dum idé och en dum idé blir inte smart bara för att man gör den mindre dum. Sålänge startskämen inte kan anpassas så att den ser ut och beter sig som startmenyn gör kan Microsoft glömma min röst och jag tänker fortsätta vara militant.

Skrivet av strejf:

Ni militanta bakåtsträvare har väl knappast kört Windows 8 ändå? Då är det ju massor med nyheter från Windows 7.

Ja, men då kan man lika gärna köra 8.0, eller? Skillnaden jag efterfrågade var 8.0 vs 8.1, förutsatt att man kör startmenyersättare på båda.

På det stora hela känns det som om Microsoft jobbar på att göra Modern UI bättre för de som redan gillar det, men det läggs inget krut alls på att försöka få oss som inte gör det, vilket är synd då många av oss gärna spenderar våra pengar på Microsoftprodukter bara de tilltalar oss.

Jag har ställt frågan en miljon gånger men ingen svarar. "Vad skulle Microsoft förlora på att göra alla sina kunder nöjda och inte bara dem som gillar grundidén med Modern UI?"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vill inte ha nått nytt Windows innan Modern UI är borta för gott ...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300