Windows 8.1 innehåller start-knapp för hemskärmen

Permalänk
Melding Plague

Windows 8.1 innehåller start-knapp för hemskärmen

Rykten om att nästa version av Windows återinför startmenyn fortsätter att cirkulera på nätet, men enligt nya uppgifter handlar det endast om en enkel genväg till startskärmen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

snålt

Permalänk
Master of Overkill

kommer köra Start8 forever.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Haha! Våga vägra fatta vad konsumenterna vill ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Men...det är ju typ samma sak som finns nu?
Klickar man nere i vänstra hörnet så kommer man till hemskärmen (samma som att trycka på Windowsknappen på tagnentbordet).
Kaka på kaka...cookie on the cookie?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
99:e percentilen

Haha, seriöst? Varför inte bara göra så att alla ikoner på skrivbordet och alla knappar på tangentbordet är en genväg till startskärmen när man ändå är igång?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Personligen har jag inget emot morden ui men otroligt dåligt att inte Microsoft lyssnar på Kunderna och ger de ett val

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Relik 📜

Nämnvärt är att det egentligen är exakt samma funktion som redan finns i Windows 8, bara med en ny grafisk representation. Redan idag kommer man ju till Modern UI genom att klicka längst ned i vänstra hörnet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Nämnvärt är att det egentligen är exakt samma funktion som redan finns i Windows 8, bara med en ny grafisk representation. Redan idag kommer man ju till Modern UI genom att klicka längst ned i vänstra hörnet.

Ja förutom att den är synlig hela tiden i skrivbordet och därmed enklare att hitta för de som har svårt att navigera Windows 8 idag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

Ja förutom att den är synlig hela tiden och därmed enklare att hitta för de som har svårt att navigera Windows 8 idag.

Ja, precis. Rent funktionsmässigt handlar det inte om något nytt, utan främst är det en uppdaterad presentation.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja förutom att den är synlig hela tiden i skrivbordet och därmed enklare att hitta för de som har svårt att navigera Windows 8 idag.

Man lär sig annars efter en gång så ser inget problem där.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sedman:

Man lär sig annars efter en gång så ser inget problem där.

Det är absolut ett problem för vissa, annars hade Microsoft aldrig ändrat. Om nu ryktet stämmer.

Det lustiga är att det såg ut så i Windows 8 Developer Preview faktiskt...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Kommer detta vara en gratis uppdatering för oss som redan kör w8 eller ska dom ha betalt för detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TiTaN SLI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Billybooy:

Kommer detta vara en gratis uppdatering för oss som redan kör w8 eller ska dom ha betalt för detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom det inte är exakt vad vi alla vill ha så kommer det nog vara gratis.

Permalänk
Medlem

Egentligen så är inte den klassiska menyn det viktigaste för mig utan att man kan slippa MUI helt.
Jag vill till exempel kunna starta direkt till skrivbordet och inte krav alls på att använda MUI,
då är jag nöjd i alla fall. Men dom borde göra det enklare/snabbare att stänga av datorn,
man ska ju inte behöva leta runt i hela OSet efter en stängav knapp

Permalänk
Inaktiv

Jahopp... Och där gör M$ bort sig... igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Billybooy:

Kommer detta vara en gratis uppdatering för oss som redan kör w8 eller ska dom ha betalt för detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är okänt ännu. Gissar på en liknande strategi som Apple har med Mac OSX, dvs en mindre kostnad ($20-40).

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Och vad hjälper det? De som saknar något saknar startMENYN, inte startKNAPPEN... För helvete.

Nu blir det bara värre. Besvikelse för de som vill ha startmenyn, och besvikelse för de som är nöjda med Modern UI då en knapp innebär att det blir mindre plats att fästa ikoner på.

Hur tänker de?? Vad är meningen? Vilket syfte fyller det här?

"Hurra! Nu kan jag komma åt startskärmen som jag hatar via en knapp istället för ett hörn"... Sa ingen, någonsin.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

kommer köra Start8 forever.

Du är långt ifrån ensam där. Det här är nog Microsofts sätt att "lura" en del att de går tillbaka till gammalt beprövat. Modern UI är problemet, inte ikonen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är absolut ett problem för vissa, annars hade Microsoft aldrig ändrat. Om nu ryktet stämmer.

Det lustiga är att det såg ut så i Windows 8 Developer Preview faktiskt...

http://imagenes.sftcdn.net/es/scrn/329000/329503/windows-8-de...

Är det där Windows 8 eller något Apple-OS?

Det är alltså bara en startknapp man får? Vet inte om det finns något aktivitetsfält med där som i 7 men hoppas på det med.
Skulle kunna tänka mig uppgradera till 8.1 "Blue" från 7.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eronki:

Är det där Windows 8 eller något Apple-OS?

Det är alltså bara en startknapp man får? Vet inte om det finns något aktivitetsfält med där som i 7 men hoppas på det med.
Skulle kunna tänka mig uppgradera till 8.1 "Blue" från 7.

Det är Windows 8 Developer Preview, alltså den första officiella publika betan av Windows 8.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Alltså är dom helt jävla dumma i huvudet?
Undra om man ens kommer få välja om man vill ha den där eller inte.
Många gillar ju att den inte existerar, får allt att se väldigt cleant ut.

Microsoft vill verkligen att desktop användare INTE ska använda sig av win8 så får dom väl stå för det.

S.O.P.O.R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Alltså är dom helt jävla dumma i huvudet?

Lugn nu, finns en chans att Microsoft ändrar det. 8.1 är inte klart än

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Lugn nu, finns en chans att Microsoft ändrar det. 8.1 är inte klart än

Likt Vista så kommer Windows 8.x aldrig att bli klart

Permalänk
Medlem

Ubuntu.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Om aktivitetsfältet inte döljs när man drar upp modern UI på desktop så är jag nöjd. Då blir det som en startmeny fast med modern UI istället för den klassiska

Permalänk

Bye bye Windows. Välkommen Android och Ubuntu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewt:

Haha! Våga vägra fatta vad konsumenterna vill ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Bara strunta i att köpa skiten (Win8) så får dom stå sitt kast.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Försöker Microsoft envist banka in i alla windowsanvändare att nu är det deras metro/modern/whatevername UI som gäller? Hela företaget verkar nästan in i det sista förneka sitt klavertramp med win8. Lite minimalt grafiskt spackel i hörnet är inte vad folk efterfrågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Likt Vista så kommer Windows 8.x aldrig att bli klart

Tycker faktiskt att Vista är helt okej numera. Har kört Vista utan problem i flera år. Visst är Windows 7 bättre, men Vista är inte så sunkigt som det var från början nuförtiden.