Permalänk
Medlem

Gnisslande....

Är det min hårdisk som sackar ihop när jag hör ett gnisstlande ljud från den då och då......det låter som hela skiten ska skära sig...

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

IBM?

Gnissel-PLING?

Om svaret är JA på ovanstånde frågor så ja, den håller på att ge upp.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Helvete oxxå.....

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

IBM´s hårddiskar verkar ju skitkassa..

Permalänk
Medlem

Beror på hur högt ljudet är, kan inte ge några db siffror!
Men hörs det klart över alla fläktar och ljud i datorn är det nog nåt fel på den.

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk

Re: Gnisslande....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyraz
Är det min hårdisk som sackar ihop när jag hör ett gnisstlande ljud från den då och då......det låter som hela skiten ska skära sig...

Jag har en 100GB IBM och den gör likadant och har så gjort i ett par månaders tid nu... Datorn fryser under tiden.

Jag har bara haft hårddisken i 3månader.

Den funkar i övrig utan anmärkning.
Helmysko... "kiiiii... pjong" låter det som

Har även en IBM 46GB liggandes här som en påminnelse att inte spara något viktigt på en IBM hårddisk... fast när den gav upp så lät det inte på samma sätt...

justeja, - den ligger fritt, plant och säkert just för att inte riskera överhettning...

Permalänk

Hmmm... "IBM Storage" kommer att bli "Hitachi global storage technoligies"...

Kan inte hitta nåt där om ljudet...

S.M.A.R.T hittar inget problem heller...

*suck*

Permalänk
Medlem

hehe jag har haft tur hittills.. 1st 75gxp 1st60gxp 2st120gxp inga fel än....