Officiellt: Nästa Xbox avslöjas den 21 maj

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Är mest intresserad av retail priset, ska bli intressant o se vad dom landar på, gissar på att det lär skilja en hundring max mellan dom vid release, och dom lär släppas samma vecka om inte samma dag

Project CARS till PC med 3 Skärmar och TrackIR. Nuff said. Forza och GT är skräp arkad konsol spel.

gillar project cars mkt.....men är långt ifrån färdigt å känns inte så mkt mer simulator än de tidigare nämnda spelen ärligt talat.....

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Nästa xboxAR! (eftersom det kommer två)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd

Med "red lights of death"? Förvånar mig inte!

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Med "red lights of death"? Förvånar mig inte!

RROD har inte varit ett problem sedan 2007/2008 så lägg ned

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och jämfört med hur många det finns så är det en handfull.

*herregud, någon måste lära folk ordspråk, det de kallar ordspråk är något de hittat på själva när de skrev dem*

Skickades från m.sweclockers.com

"Handfull" - något av en storlek som får plats i en hand eller något i en kvantitet jämförbar med antalet fingrar på en hand

Så nej, det uttrycket passar sig inte i sammanhanget då det du refererar till är dels en relativ hög siffra och också ca 50% av det totala spelbiblioteket.

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att jag ska köpa både ett xbox även denna generation skulle vara om dom släpper ett riktigt bra Halo 5 och exclusives som kan matcha Playstations. Har både PS3 och 360 nu men microsoft måste göra något spektakulärt för att få mig att köpa ännu ett xbox. Lutar mer åt PS4 för mig.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anden12:

Nästa xboxAR! (eftersom det kommer två)

Vadå 2? Olika stora hårddiskar eller?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

RROD har inte varit ett problem sedan 2007/2008 så lägg ned

Fast det är väl för att det inte är in ring med LED där mer:

"In June 2010 Microsoft released a new "slimmer" Xbox 360. These models indicate hardware failure differently from the original; The outer ring segments cannot turn red anymore. Microsoft has said that henceforth errors will be displayed by the center of the power button changing from green to red."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Hah, krav på alltid online? xbox nej tack, Ps4 ftw:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

YES! Hoppas det

Forza Horizon är väl femman? Så det borde ju bli Forza 6

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är väl för att det inte är in ring med LED där mer:

"In June 2010 Microsoft released a new "slimmer" Xbox 360. These models indicate hardware failure differently from the original; The outer ring segments cannot turn red anymore. Microsoft has said that henceforth errors will be displayed by the center of the power button changing from green to red."

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft har fått bukt på rrod, oavsett hur det presenteras. Självklart kan man fortfarande få ett måndags exemplar, men överlag är det åtgärdat. Jjag har dock 2 st kompisar plus mig själv som alla har haft mer problem med ps3....

Permalänk
Medlem
Skrivet av neonille:

Microsoft har fått bukt på rrod, oavsett hur det presenteras. Självklart kan man fortfarande få ett måndags exemplar, men överlag är det åtgärdat. Jjag har dock 2 st kompisar plus mig själv som alla har haft mer problem med ps3....

I call bullshit good sir! Fel på mjukvaran, säkert.. Men hårdvarufel på en PS3 är i nära noll i procentuell jämförelse i RMA.
Sony kan ha gjort inte bara playstation plattformen en otjänst samt PC spel för all framtid, men de har banne mig koll på sina konsollers hårdvarutemp till skillnad från microsoft.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är väl för att det inte är in ring med LED där mer:

"In June 2010 Microsoft released a new "slimmer" Xbox 360. These models indicate hardware failure differently from the original; The outer ring segments cannot turn red anymore. Microsoft has said that henceforth errors will be displayed by the center of the power button changing from green to red."

Skickades från m.sweclockers.com

Jag äger 2st xboxar. 1 är ca 3,5år gammal NTSC och jag har en PAL som är 6år gammal. 0 problem, rrod och liknande fel är extremt sällsynt och enbart okunniga har stört sig och varit rädda för RROD. Det är ungefär som att säga "OH NO alla gigabyte-moderkort är skit för att dom alltid pajar" bara för att det drabbat ett fåtal.

Skrivet av judgen:

I call bullshit good sir! Fel på mjukvaran, säkert.. Men hårdvarufel på en PS3 är i nära noll i procentuell jämförelse i RMA.
Sony kan ha gjort inte bara playstation plattformen en otjänst samt PC spel för all framtid, men de har banne mig koll på sina konsollers hårdvarutemp till skillnad från microsoft.

YLOD? Blu-ray läsare och överhettning är lika vanligt som RROD

PS. Samtliga 3 Gigabyte moderkort jag ägt har pajat inom 4månader men jag antar inte att alla gör det

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag kräver inte så mycket mycket mer än bättre spel och SSD möjlighet. Man ska inte sitta och vänta bort sin quality-time.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag tror du kan bli rätt glad. Ett par av de senaste ryktena säger ju att nya Xbox kommer att ha en 360 inbyggd och vara bakåtkompatibel genom hårdvara (ungefär som Wii var med GC). Ett annat rykte sa ju faktiskt att den skulle vara PC-kompatibel och ha Windows 8 som OS. Att den har x86-arkitektur, inbyggd Kinect, inbyggd hårddisk, har massor av tv- och film-appar och har en ny handkontroll (så alla måste köpa en ny) kan man nog ta för givet.

Det är bara grymma spel, 4k och kraftfull som satan som jag skulle säga är osäkert just nu.

Aldrig i livet att den nya Xbox:en skulle ha hårdvara från Xbox 360 under skalet för att köra gamla spel. Det är groteskt ineffektivt och Sony slängde ut detta illa kvickt. Nintendo har också slopat Gamecube-stöd på Wii sedan länge, de nya systemen är inte bakåtkompatibla.

Skit i ryktena. Tänk lika själva. Allt detta ryktesmakeri påminner mig om tiden inför Nvidia 9000-serien, där folk hittade på "läkta" specifikationsblad som lovade flera hundra procent bättre prestanda över 8800 Ultra. Men i verkligheten blev det bara en G80 på ett effektivare chip.

För övrigt, vad ser folk i Kinect? Är verkligen usla gimmicks verkligen så attraktiva år 2013?
Inte konstigt att hela industrin går och skogen...

Skrivet av Yooriitzz:

Har de ju visst. Wii U är bakåtkompatibel med wii.

Det glömde jag, faktiskt - då jag ser Wii U som bara en revision utav Wii.
Men visst, vi får se hur långt i dess livscykel vi ser bakåtkompabilitet i nytillverkade system.

Skrivet av lepr86:

handfull och handfull, enligt wiki'n så är det 476 st.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_wi...

Problemet har även varit att emuleringen på Xbox-spelen varit groteskt dålig.

Skrivet av TuHack:

Jag kräver inte så mycket mycket mer än bättre spel och SSD möjlighet. Man ska inte sitta och vänta bort sin quality-time.

Vad skulle en SSD hjälpa när spelen ändå antingen behöver spelas från en skiva eller isntalleras på hårddisken? Det blir ju inte många spel på en sådan hårddisk om du inte köper en SSD till samma kostnad mot vad konsolen rimligtvis kan förväntas kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Hoppas dom ger fullt stöd för min Logitech G27 också. Saknar en vettig ratt till xboxen. Fattar inte att dom envisas och köra rattkontroller ala Wii.... :/

Funkar bra till ps3 med g27. Tråkigt att ms inte fixar bättre stöd.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Hoppas dom ger fullt stöd för min Logitech G27 också. Saknar en vettig ratt till xboxen. Fattar inte att dom envisas och köra rattkontroller ala Wii.... :/

det är bara köpa en fanatec ratt dom har bra mycket bättre rattar än g27 och dom funkar till xbox/ps3/pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Forza Horizon är väl femman? Så det borde ju bli Forza 6

nej horizon är en ny serie den ingår inte i motorsport serien

Permalänk
Medlem

Kul för konsol-fansen, men jag är tyvärr gift med Sasha. (Nedan)

Blir dock kul att se hur tyst den är. Annars har man ju en Antec Kühler liggandes....

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Aldrig i livet att den nya Xbox:en skulle ha hårdvara från Xbox 360 under skalet för att köra gamla spel. Det är groteskt ineffektivt och Sony slängde ut detta illa kvickt. Nintendo har också slopat Gamecube-stöd på Wii sedan länge, de nya systemen är inte bakåtkompatibla.

Groteskt ineffektivt är det ju inte om målet är att ha god bakåtkompatibilitet, det är tvärtom det överlägset bästa sättet att få det. Däremot är det ju dyrt och oftast inte värt pengarna.

Nästa generation kommer garanterat att fokusera väldigt mycket på att alltid vara uppkopplade, även när konsolen är "avstängd". Det normala kommer att vara att konsolen laddar hem uppdateringar till spel och appar och uppdaterad reklam med mera, medan du inte spelar. För att det ska fungera bra så har PS4 en strömsnål "hjälpprocessor" om jag förstått saken rätt. Ett sätt som MS skulle kunna få det att fungera är att använda en PowerPC-processor som dubbelarbetar som Xbox 360-processor i ett kompatibilitetsmode samtidigt som den gör andra saker när konsolen är avstängd eller du spelar nya 720-spel. Jag säger inte att det är så, men om jag skulle ha rätt så kom ihåg var ni läste det först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Groteskt ineffektivt är det ju inte om målet är att ha god bakåtkompatibilitet, det är tvärtom det överlägset bästa sättet att få det. Däremot är det ju dyrt och oftast inte värt pengarna.

Nästa generation kommer garanterat att fokusera väldigt mycket på att alltid vara uppkopplade, även när konsolen är "avstängd". Det normala kommer att vara att konsolen laddar hem uppdateringar till spel och appar och uppdaterad reklam med mera, medan du inte spelar. För att det ska fungera bra så har PS4 en strömsnål "hjälpprocessor" om jag förstått saken rätt. Ett sätt som MS skulle kunna få det att fungera är att använda en PowerPC-processor som dubbelarbetar som Xbox 360-processor i ett kompatibilitetsmode samtidigt som den gör andra saker när konsolen är avstängd eller du spelar nya 720-spel. Jag säger inte att det är så, men om jag skulle ha rätt så kom ihåg var ni läste det först.

Men PowerPC-processorn i en 360 är knappast på något sätt strömsnål. PS4:an har ju en liten ARM-processor som drar en hundradel så mycket ström för att sköta uppdateringar och liknande.

Jag säger igen att Xbox kommer att strömma gamla spel a'la PS4/Gaikai och Onlive.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vadå 2? Olika stora hårddiskar eller?!

Skickades från m.sweclockers.com

Nop, eller det också kanske.
"Mina källor" säger att det kommer två varianter av xboxen, en spelmaskin och en HTPC-grunkogrejs.
Målet/tanken/planen är att xbox ska konkurrera med appleTV och bli navet i ditt multimediavardagsrum.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Men PowerPC-processorn i en 360 är knappast på något sätt strömsnål. PS4:an har ju en liten ARM-processor som drar en hundradel så mycket ström för att sköta uppdateringar och liknande.
Jag säger igen att Xbox kommer att strömma gamla spel a'la PS4/Gaikai och Onlive.

/hulle.

Det behöver den ju inte vara heller, när du spelar spel, bara den kan vara någorlunda strömsnål och sval när du inte spelar. Men det är väl troligare att du har rätt med streamandet antar jag.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Microsofts egna musiktjänster, dock inte i Europa.

Varför inte i Europa? Du kanske inte är medveten om att Xbox Music redan finns i stora delar av Europa, däribland Sverige?

Skrivet av Justbecause:

Och jämfört med hur många det finns så är det en handfull.

*herregud, någon måste lära folk ordspråk, det de kallar ordspråk är något de hittat på själva när de skrev dem*

Med tanke på att det fanns 968 spel, totalt, till Xbox så är 476 spel inte en handfull.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det är väl för att det inte är in ring med LED där mer:

"In June 2010 Microsoft released a new "slimmer" Xbox 360. These models indicate hardware failure differently from the original; The outer ring segments cannot turn red anymore. Microsoft has said that henceforth errors will be displayed by the center of the power button changing from green to red."

Skickades från m.sweclockers.com

2010 ja. De fick bukt på de tidigare på den gamla modellen med en uppdaterad kylare.

Nya kylaren:

Gamla kylaren (den vita plasten är avplockad, men är densamma):

Kort och gott var det en extra heatpipe från GPU som lades till, då RROD vad att grafikprocessorn blev så varm att tennet mjukna och med ett gäng av och på (kallt och varmt) så börjar tennet spricka. Med en extra heatpipe framför CPU så sänkte man tempen på GPU och den behövde aldrig nå de höga temperaturer som riskerar sprickor i tennet.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

jag är PC gamer men äger ändå en xbox för PGR4, GTA, Assasins Creed osv som jag tycker gör sig bäst på console i soffan
så mina speltimmar på xbox:en är mininmal jämfört med PCn.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleeee:

gillar project cars mkt.....men är långt ifrån färdigt å känns inte så mkt mer simulator än de tidigare nämnda spelen ärligt talat.....

Project CARS har väl release 2014?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

Project CARS har väl release 2014?

det stämmer nog. Stödje det rätt tidigt under utveckligen så jag får testa det med en ny version av det varje vecka . Det enda jag skulle önska mer i det så skulle det vara lite mer gatubilar

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Eftersom dom nu går tillbaka till x86 så hoppas jag på stöd för xbox 1 spel (Bättre stöd än det som finns i 360).
Men det är en löjligt liten chans det...

Tråkigt dock då där finns en del spel som endast släpptes till xbox som nu inte går att spela längre.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Konsolgrävare

Rykte!

Skrivet av Justbecause:

Vadå 2? Olika stora hårddiskar eller?!

Skickades från m.sweclockers.com

Rykten!

  • Det sägs att Microsoft ska släppa två nya konsoler; en nextgen och en omdesign av Xbox 360, som ska vara mindre och inte innehålla en skivläsare. Spelarna ska alltså behöva ladda ner alla titlar till den här. Med hjälp av den här "miniboxen" ska nextgen-konsolen kunna bli bakåtkompatibel, då de enligt ryktet ska kunna kopplas ihop och använda samma användargränssnitt.

  • Konsolen (eller konsolerna) ska inte kräva konstant uppkoppling eller stoppa begagnade spel.

Länk!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |