Letar efter spelare för att kunna se Viaplay sport paket?

Permalänk

Letar efter spelare för att kunna se Viaplay sport paket?

Som sagt vill koppla in något till min förstärkare så jag kan få viaplay sport paket på projektorn?
Något smidigt sätt att få hela utbudet på projektorn? (Har ingen htpc, mediaspelare eller blu-ray just nu)

Permalänk
Medlem

Jag kör en sån här för att titta på bland annat Viaplay.

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php...

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Skrivet av Trexpsy:

Jag kör en sån här för att titta på bland annat Viaplay.

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php...

Verkar lite för avancerat för mig

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet kan du ju bara koppla din stationära eller laptop till förstärkaren och låtsas att det är en htpc billigt också att använda det man eventuellt har

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trexpsy:

Jag kör en sån här för att titta på bland annat Viaplay.

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/products/prdt_info.php...

Shit den ser ju hardcore ut! Funkar xbmc på den rakt av? I så fall kanske det kan vara nått för TS ändå? Det är en raspberry pi på steroider

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av watercooling85:

Verkar lite för avancerat för mig

Finns instruktioner för hur du installerar Android på den, sen är den som vilken Androidtelefon/-platta som helst.

Skrivet av kufra:

Shit den ser ju hardcore ut! Funkar xbmc på den rakt av? I så fall kanske det kan vara nått för TS ändå? Det är en raspberry pi på steroider

Nja, XBMC fungerar sådär när man kör Android, finns bara test-builds.
Men exempelvis Viaplay-appen fungerar fint.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Skrivet av Trexpsy:

Finns instruktioner för hur du installerar Android på den, sen är den som vilken Androidtelefon/-platta som helst.

Nja, XBMC fungerar sådär när man kör Android, finns bara test-builds.
Men exempelvis Viaplay-appen fungerar fint.

Jo kanske men hittar hellre något som man kan köpa i Sverige med tanke på garanti osv

Permalänk
Medlem

Om du har ps3 så kan du installera viaplay genom videotjänster eller vad den heter.

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Skrivet av athle86:

Om du har ps3 så kan du installera viaplay genom videotjänster eller vad den heter.

Kräver dock att man betalar extra för playstationplus (har ingen ps3 heller för den delen men haft)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trexpsy:

Finns instruktioner för hur du installerar Android på den, sen är den som vilken Androidtelefon/-platta som helst.

Nja, XBMC fungerar sådär när man kör Android, finns bara test-builds.
Men exempelvis Viaplay-appen fungerar fint.

Så man kan inte köra nån linuxdist på den med xbmc och webbläsare? Skitbillig htpc !

Kollade lite i FAQ på sidan och där står att ubuntu 12.10 går att installera men det är inte optimerat ännu. Mer info finns i deras forum. Men vilket kort för billig peng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av watercooling85:

Som sagt vill koppla in något till min förstärkare så jag kan få viaplay sport paket på projektorn?
Något smidigt sätt att få hela utbudet på projektorn? (Har ingen htpc, mediaspelare eller blu-ray just nu)

Låter som du letar efter denna boxen: http://viaplay.se/viaplayboxen

//Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Skrivet av Knightmare:

Låter som du letar efter denna boxen: http://viaplay.se/viaplayboxen

//Knight

Jo den hade väl fungerat dock får man betala 100:- per månad hur länge som helst för den känns lite surt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av watercooling85:

Jo den hade väl fungerat dock får man betala 100:- per månad hur länge som helst för den känns lite surt?

Men du får ju en hel hög kanaler i HD i det priset med. Så skulle jag se det.. inte som att det är boxen som kostar.
SVT1 och 2 HD, TV3 HD, TV6 HD och viasat sport/fotboll/hockey/golf HD. Men visst om man inte är intresserad av live kanalerna är 100 kr i månaden mkt för boxen.

Jag är lite inne på boxen själv men tvekar också.. jag är mest orolig för kvalitén på HD sändningarna och mjukvaran i boxen.. men jag tycker det är ett prisvärt och bra alternativ från viaply.

//Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Har du en viasatbox som fungerar med viaplay??

om du har en viasatbox som funkar med viaplay kan du ju koppla den till projektorn med hdmi/scart eller annat sätt

//zingo

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination