Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

När det framgick i media att polisen inte har befogenhet att begära ID utan vidare så borde åtminstone någon av dem som påstått sig ha blivit felaktigt behandlade anmält - det är inte svårt att ta reda på hur man gör. En Google-sökning på "Anmäla polisen" tar dig i fjärde länken direkt till JOs hemsida med förklaring om hur du går tillväga.

Är enkelt för dig och mig, men att tro det "bara är att anmäla" är inte korrekt. Vi har gruppen som inte vet hur man anmäler och så har vi gruppen som vet hur men som av tidigare erfarenheter inte anmäler eftersom de tror inget kommer hända av en anmälan. Att det inte finns några anmälningar hos JO säger tyävrr inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Är enkelt för dig och mig, men att tro det "bara är att anmäla" är inte korrekt. Vi har gruppen som inte vet hur man anmäler och så har vi gruppen som vet hur men som av tidigare erfarenheter inte anmäler eftersom de tror inget kommer hända av en anmälan. Att det inte finns några anmälningar hos JO säger tyävrr inte så mycket.

Den gruppen kanske inte vet att det är ett brott att planka heller och ställer sig helt oförstående till varför polisen begär ID? Eller inte vill ställa sig framför en journalist och säga "jo, jag plankade ju". Ingen rasprofilering har anmälts eller dokumenterats, det säger en del om hur arbetet faktiskt skötts. Trots massivt politiker- och journalistuppbåd har man inte lyckats se denna påstådda rasprofilering en enda gång. Ingen som påstår sig varit med om eller sett rasprofilering har anmält det. Hela debatten blev skev från början därför att ingen brydde sig om fakta.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Den gruppen kanske inte vet att det är ett brott att planka heller och ställer sig helt oförstående till varför polisen begär ID? Eller inte vill ställa sig framför en journalist och säga "jo, jag plankade ju". Ingen rasprofilering har anmälts eller dokumenterats, det säger en del om hur arbetet faktiskt skötts. Trots massivt politiker- och journalistuppbåd har man inte lyckats se denna påstådda rasprofilering en enda gång. Ingen som påstår sig varit med om eller sett rasprofilering har anmält det. Hela debatten blev skev från början därför att ingen brydde sig om fakta.

Att ingen anmälning gjorts säger inte så mycket. Det är väldigt få som vågar vittna mot HA elller Bandidos, det betyder inte att de inte finns, utan att det finns anledningar att så inte blir.

Det är klart att rasprofilering ligger bakom vilka de selekterar ut att kolla ID på, men det är av förståeliga skäl. En blondin som plankar är det minimal med risk för ska vara en papperslös som väntar utvisning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ingen rasprofilering har anmälts eller dokumenterats, det säger en del om hur arbetet faktiskt skötts.

Dokumenterat, Rapporterat, tejpat och klistrat. Påtalats är väl det rätta ordet

Skrivet av Valiumballong:

Trots massivt politiker- och journalistuppbåd har man inte lyckats se denna påstådda rasprofilering en enda gång.

Pungspark på ingång:
Ingen journalist såg när Palme mördades men död är han.

Ditt argument är irrelevant.

Skrivet av Valiumballong:

Ingen som påstår sig varit med om eller sett rasprofilering har anmält det.

Nej folk har en tendens att vara mer benägna att anmäla UFOn till Försvaret än faktiska brott, det säger dock inget om förekomsten av vare sig brott eller UFOn

Skrivet av Valiumballong:

Hela debatten blev skev från början därför att ingen brydde sig om fakta.

Fakta = data?
Data = Sant/falskt eller irrelevant?
Rationalitet = Korrekt tolkning av data?
(Weber 2007. Eller?)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Dokumenterat, Rapporterat, tejpat och klistrat. Påtalats är väl det rätta ordet

Hoppas du driver med mig. 13 psykologer med en viss åsikt, högst troligen sympatier med miljöpartiet (eller vänstern).

Du har hackat på mig i varje inlägg jag har skrivit, NU äntligen så kommer du med något eget istället för att skriva ner det andra skriver. 13 hjärnskrynklare med typiska hardcore-vänsteråsikter som hittat varandra. Grattis!

Sen så kanske du borde läsa trådens ämne en gång till. Eller du kanske menar att polisen är rasister? Eller att alla som står för lag och ordning är rasister. Hade höga förväntningar på dig, men men... bara trams och bjäffs.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Dokumenterat, Rapporterat, tejpat och klistrat. Påtalats är väl det rätta ordet

Var är rasprofileringen?

Skrivet av Huzzbutt:

Pungspark på ingång:
Ingen journalist såg när Palme mördades men död är han.

Vi har Palmes kropp med en kula i, då behövs inget vittne för att vi ska kunna fastslå att Palme mördats.

Skrivet av CSM101:

Att ingen anmälning gjorts säger inte så mycket. Det är väldigt få som vågar vittna mot HA elller Bandidos, det betyder inte att de inte finns, utan att det finns anledningar att så inte blir.

Det finns andra typer av bevis än vittnesuppgifter vad gäller HA och Bandidos existens.

Skrivet av CSM101:

Det är klart att rasprofilering ligger bakom vilka de selekterar ut att kolla ID på, men det är av förståeliga skäl. En blondin som plankar är det minimal med risk för ska vara en papperslös som väntar utvisning.

Alla som grips misstänkta för ett brott behöver visa legitimation, oavsett etnicitet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det finns andra typer av bevis än vittnesuppgifter vad gäller HA och Bandidos existens.

Alla som grips misstänkta för ett brott behöver visa legitimation, oavsett etnicitet.

Du kommer med svar på frågor som ingen ställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Hoppas du driver med mig. 13 psykologer med en viss åsikt,

Påtala
framföra klagomål eller klander
Synonymer: påpeka, uppmärksamma

Skrivet av shogun-r:

högst troligen sympatier med miljöpartiet (eller vänstern).

Utveckla gärna!

Skrivet av shogun-r:

Du har hackat på mig i varje inlägg jag har skrivit,

Jag har aldrig hackat på dig, jag har påpekat din oförmåga att föra fram relevant källor eller slutsatser

Skrivet av shogun-r:

NU äntligen så kommer du med något eget istället för att skriva ner det andra skriver.

Jag har kommit med eget tidigare men jag har då inte behövt komma med mycket. Mina motståndare har ju som bekant ett akademiskt självskadebeteende och gör jobbet själva, jag behöver bara peka.

Skrivet av shogun-r:

13 hjärnskrynklare med typiska hardcore-vänsteråsikter som hittat varandra. Grattis!

Sa du inte:

Skrivet av shogun-r:

högst troligen sympatier med miljöpartiet (eller vänstern).

Skrivet av shogun-r:

Sen så kanske du borde läsa trådens ämne en gång till.

Hurså?

Skrivet av shogun-r:

Eller du kanske menar att polisen är rasister?

Eller menar du kanske att 13 "hjärnskrynklare" som enligt dig är vänsterextra sympatisörer till miljö/vänsterpartiet är antirasister?

Skrivet av shogun-r:

Eller att alla som står för lag och ordning är rasister.

Eller att alla som ifrågasätter ett fenomen är antirasister?

Skrivet av shogun-r:

Hade höga förväntningar på dig, men men... bara trams och bjäffs.

Det hade du inte alls och nej du har inte förmågan att avgöra vad som är trams och bjäffs.

(ska man ljuga så är det bättre att dra svår avgjorda lögner tex. "jag har visst matat katten" än att säga att alla brandbilar är blå.)

Skrivet av Valiumballong:

Var är rasprofileringen?

Det är det eller ett annat än mer problematiskt brott, men den här gången får du leta själv, boken är blå seså!

Skrivet av Valiumballong:

Vi har Palmes kropp med en kula i, då behövs inget vittne för att vi ska kunna fastslå att Palme mördats.

Så sant så sant, så då tar vi ett mer abstrakt exempel. !,7 miljarder i runda slängar försvann från Telia, ingen journalist såg det. Är pengarna fortfarande borta?
(tam tam titta ner)

Skrivet av Valiumballong:

Det finns andra typer av bevis än vittnesuppgifter vad gäller HA och Bandidos existens.

Ja det finns "Patches" tex men det finns ju "patches" med Star trek loggan också.

Skrivet av Valiumballong:

Alla som grips misstänkta för ett brott behöver visa legitimation, oavsett etnicitet.

Nja de behöver väl identifieras så att man vet att de är den de utger sig för att vara.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)