Spel för 2 spelare som jag kan lira med min lillebror på 6år?

Permalänk
Medlem

Spel för 2 spelare som jag kan lira med min lillebror på 6år?

Vad finns det för spel som min lillebror på 6år klarar av att spela och som jag också kan ha kul med tillsammans?
Han är riktigt duktig på datorspel så det gör inget om det är spel gjort för vuxna bara allting är logiskt och inte kräver att man ska kunna läsa eller räkna.

Vi har spelat legospel och han älskar det dock tycker jag legospelen är riktigt tråkiga p.g.a. att man bara slåss, samlar på sig pengar och kan attackera varandra. (vilket han tycker är jättekul sålänge det är han som slår mig och inte jag som slår han)

Vi har 1 tangentbord, 1 mus & 2st gamla spelkontroller "Microsoft Sidewinder" för pc.
Här är en bild på spelkontrollerna

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Vad finns det för spel som min lillebror på 6år klarar av att spela och som jag också kan ha kul med tillsammans?
Han är riktigt duktig på datorspel så det gör inget om det är spel gjort för vuxna bara allting är logiskt och inte kräver att man ska kunna läsa eller räkna.

Vi har spelat legospel och han älskar det dock tycker jag legospelen är riktigt tråkiga p.g.a. att man bara slåss, samlar på sig pengar och kan attackera varandra. (vilket han tycker är jättekul sålänge det är han som slår mig och inte jag som slår han)

Vi har 1 tangentbord, 1 mus & 2st gamla spelkontroller "Microsoft Sidewinder" för pc.
Här är en bild på spelkontrollerna http://ecx.images-amazon.com/images/I/21kna15byOL._SL500_AA30...

Hur kan man inte gilla Lego spelen!?
Som jag fattat det så ska spelet vara för dator? Känner faktiskt inte till så många spel som har 2p mode för PC. Dom ända spel som vad jag vet kan vara det är diverse racing spel, typ som Grid, Dirt 2/3 m.m

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Hur kan man inte gilla Lego spelen!?
Som jag fattat det så ska spelet vara för dator? Känner faktiskt inte till så många spel som har 2p mode för PC. Dom ända spel som vad jag vet kan vara det är diverse racing spel, typ som Grid, Dirt 2/3 m.m

Ja spelet ska vara för dator
Min lillebror gillar inte bilspel ^^

Jag gillar inte Lego spelen för att det bara handlar om att slåss, vill ha lite mer grejer att göra än att slåss hela tiden.
Däremot tycker jag om humorn i Lego spelen.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk

Jag och mitt syskon barn som är 4 snart 5 spelar mycket need for speed och harrypotter. även lite lego. De spelen rekommenderar jag. Det är även kul för dig..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Köp Worms Revolution på Steam. Visst dödar man varann men är väl inga problem med det.
Man blir inte våldsam bara för att man spelar såna spel.

Permalänk
Medlem

Worms Armageddon, fantastiskt spel finns säkert på *erhmmm....* blocket?:)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd

Varför inte satsa på Fifa eller olympic 2012 spelet.
Går att spela fler och inget våld.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Varför inte satsa på Fifa eller olympic 2012 spelet.
Går att spela fler och inget våld.

inge våld i fifa?! du kan ju få rött kort!

Nja men fifa tycker jag att ni ska satsa på alt Nhl.

Permalänk
Medlem

Minecraft?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Portal 2 samt FIFA13

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Vad finns det för spel som min lillebror på 6år klarar av att spela och som jag också kan ha kul med tillsammans?
Han är riktigt duktig på datorspel så det gör inget om det är spel gjort för vuxna bara allting är logiskt och inte kräver att man ska kunna läsa eller räkna.

Vi har spelat legospel och han älskar det dock tycker jag legospelen är riktigt tråkiga p.g.a. att man bara slåss, samlar på sig pengar och kan attackera varandra. (vilket han tycker är jättekul sålänge det är han som slår mig och inte jag som slår han)

Vi har 1 tangentbord, 1 mus & 2st gamla spelkontroller "Microsoft Sidewinder" för pc.
Här är en bild på spelkontrollerna http://ecx.images-amazon.com/images/I/21kna15byOL._SL500_AA30...

Ratchet o clank eller ngt sånt. Riktigt Skojj.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Minecraft eller nåt Bilspel kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Jag och mitt syskon barn som är 4 snart 5 spelar mycket need for speed och harrypotter. även lite lego. De spelen rekommenderar jag. Det är även kul för dig..

Nja han gillar inte bilspel och Harry Potter är inte riktigt min smak men ska försöka med bilspel när han är lite större.

Skrivet av Friterad:

Köp Worms Revolution på Steam. Visst dödar man varann men är väl inga problem med det.
Man blir inte våldsam bara för att man spelar såna spel.

Nej jag har inga problem med våldsamma spel och han älskar våldsamma spel så det kanske är en bra ide med Worms dock är det inte äventyr.

Skrivet av Litenskit:

Worms Armageddon, fantastiskt spel finns säkert på *erhmmm....* blocket?:)

Jo säkert ett jättebra spel men inget äventyr som skulle vara kul.

Skrivet av Stefflo:

Varför inte satsa på Fifa eller olympic 2012 spelet.
Går att spela fler och inget våld.

Sportspel är inte i mitt eller hans intresse tyvärr sen har jag och han inget emot våld!

Skrivet av Burks:

inge våld i fifa?! du kan ju få rött kort!

Nja men fifa tycker jag att ni ska satsa på alt Nhl.

Sportspel är inte i mitt eller hans intresse tyvärr.

Skrivet av LemonIllusion:

Minecraft?

Bra ide men det går väl inte köra Co-op på 1 dator?

Skrivet av M89:

Portal 2 samt FIFA13

Skickades från m.sweclockers.com

Bra ide med Portal 2 också men tyvärr funkar ju Co-op bara om man har 2 datorer.

Skrivet av Whine:

Ratchet o clank eller ngt sånt. Riktigt Skojj.

Skickades från m.sweclockers.com

Med en emulator isåfall? Det var nog den bästa idén hittills för då kan jag använda spelkontrollerna!

Skrivet av DippSeN:

Minecraft eller nåt Bilspel kanske?

Ligger inte i hans intresse med bilspel och Minecraft funkar nog inte i Co-op på 1 dator.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Bra ide men det går väl inte köra Co-op på 1 dator?

Ni har väl en brödrost i hushållet?

Dold text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av Justin91:

Vad finns det för spel som min lillebror på 6år klarar av att spela och som jag också kan ha kul med tillsammans?
Han är riktigt duktig på datorspel så det gör inget om det är spel gjort för vuxna bara allting är logiskt och inte kräver att man ska kunna läsa eller räkna.

Vi har spelat legospel och han älskar det dock tycker jag legospelen är riktigt tråkiga p.g.a. att man bara slåss, samlar på sig pengar och kan attackera varandra. (vilket han tycker är jättekul sålänge det är han som slår mig och inte jag som slår han)

Vi har 1 tangentbord, 1 mus & 2st gamla spelkontroller "Microsoft Sidewinder" för pc.
Här är en bild på spelkontrollerna http://ecx.images-amazon.com/images/I/21kna15byOL._SL500_AA30...

Vet inte hur bra era kontroller är anpassade till det, men gamla NES-spel i en lämplig emulator kan kanske vara något? Mario-spelen var jag helt fast för när jag var i den åldern och till och med min mamma spelade dem ibland...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ni har väl en brödrost i hushållet?

Dold text

Skrivet av gaminggirl:

Vet inte hur bra era kontroller är anpassade till det, men gamla NES-spel i en lämplig emulator kan kanske vara något? Mario-spelen var jag helt fast för när jag var i den åldern och till och med min mamma spelade dem ibland...

Jo det ska nog funka fint! Nu när jag tänker på det har han tjatat om Mario förr i tiden att det var väldigt kul.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Vad finns det för spel som min lillebror på 6år klarar av att spela och som jag också kan ha kul med tillsammans?
Han är riktigt duktig på datorspel så det gör inget om det är spel gjort för vuxna bara allting är logiskt och inte kräver att man ska kunna läsa eller räkna.

Vi har spelat legospel och han älskar det dock tycker jag legospelen är riktigt tråkiga p.g.a. att man bara slåss, samlar på sig pengar och kan attackera varandra. (vilket han tycker är jättekul sålänge det är han som slår mig och inte jag som slår han)

Vi har 1 tangentbord, 1 mus & 2st gamla spelkontroller "Microsoft Sidewinder" för pc.
Här är en bild på spelkontrollerna http://ecx.images-amazon.com/images/I/21kna15byOL._SL500_AA30...

Kanske Heroes of might and magic 3 , har hotseat play på samma dator.

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem

Dungeonland http://store.steampowered.com/app/218130/ funkar. Man kan köra upp till 3 på en och samma dator (eller på olika datorer) och man kan styra med gamepad (Xbox 360 kontroller i alla fall) eller mus och tangentbord.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Achtung, die Kurve!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Magicka tyckte jag var riktigt roligt att köra flera på och det fungerade helt okej med kontroll.

Permalänk
Medlem

Minecraft, supermario, Fear.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk

Det finns hur många som helst till SNES, till exempel: Turtles In Time, Smash TV, Contra, Donkey Kong Country 1-3, Bad Dudes, Super Bomberman, Goof Troop, Kirby's Dream Course, Wild Guns, Super Mario World, Tetris Attack.

Permalänk
Medlem

Emulator is the way to go. Gjort för handkontroller samt har nästan alltid två spelar modes. SNES är ju grymt. Jag tror att serious sam (det första, kanske något mer) har split screen. Lite gammal grafik kanske.

Kolla på den här sidan, listar spel med split screen och co-op
www.co-optimus.com

Permalänk
Medlem

Köp ett Playstation 2 (går att få gratis) och Ty 1, Ty 2 och Ty 3. Jag började spela Ty när jag var 3 år, fortsatte bra många år framåt. Både jag och min farsa älskade det. Tyvärr hann jag aldrig spela Ty 3 då jag sålde mitt Playstation innan det släpptes.

Ty the Tasmanien tiger står det för.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Bra ide med Portal 2 också men tyvärr funkar ju Co-op bara om man har 2 datorer.

Fel! går utmärkt på en dator finns guider hur man får igång det.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B