[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Skyller på google som du kanske missat? Nämnt det i bägge posterna.

Däremot verkar det som samsung har minst ledigt utav alla, så ja samsung verkar ju ligga sämst till.
Minneskort är ju i mina ögon inte så lönt om man inte kan använda det för appar.
Sen har HTC one 32GB vilket är rejält mycket bättre än 16gb (i en telefon som har minst utrymme kvar dessutom på 16gb), tar det över minneskort alla dagar.

Och ja det är idiotiskt (för en 3:e gång) av google att göra såhär i efterhand.

Du kommer ångra dig om du väljer HTC ONE, för SGS4'an är så mycket bättre, har inte fått sån wow känsla sen jag bytte från htc sensation till sgs2. Den är helt sjukt mycket bättre än SGS3.

Och med Samsungs flipcover blir det ännu bättre, man kan svara och prata utan att öppna skyddet, och även se vad klockan är genom fönstret i skyddet. Kostar förvisso 399:- men väl värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Hur fungerar det med första laddningarna idag? Är det som förr där man ska tömma den o sen ladda den fullt dom första gångerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej dagens batterier mår inte bra av att laddas ur helt för att sedan laddas fullt igen

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Nej dagens batterier mår inte bra av att laddas ur helt för att sedan laddas fullt igen

om jag inte fattat det fel mår det bättre av underhålls laddning..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Du kommer ångra dig om du väljer HTC ONE, för SGS4'an är så mycket bättre, har inte fått sån wow känsla sen jag bytte från htc sensation till sgs2. Den är helt sjukt mycket bättre än SGS3.

Skickades från m.sweclockers.com

Så mycket bättre är rätt överdrift.
Enda jag bryr mig om som är bättre på s4 är kameran, och det är enda anledningen jag inte köpt en HTC one redan.

Att den är snabbare kunde jag inte bry mig mindre om, hastigheten räcker mer än väl.
Tar hellre bygget på HTC än lite bättre hårdvara i s4.

Men som sagt, kameran på HTC one är en dealbreaker.

Optimalt för mig hade varit HTC ones skal/bygge, s4s interna, rent Android (inget touchwiz, htc bloatware skit).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Så mycket bättre är rätt överdrift.
Enda jag bryr mig om som är bättre på s4 är kameran, och det är enda anledningen jag inte köpt en HTC one redan.

Att den är snabbare kunde jag inte bry mig mindre om, hastigheten räcker mer än väl.
Tar hellre bygget på HTC än lite bättre hårdvara i s4.

Men som sagt, kameran på HTC one är en dealbreaker.

Optimalt för mig hade varit HTC ones skal/bygge, s4s interna, rent Android (inget touchwiz, htc bloatware skit).

Skärmen är superb i SGS4, responsen i skärmen oxå, orkar inte lista allting men den är helt otroligt mycket skönare än 2an och 3an som jag hade innan.

Men du gör som du vill, HTC är bra på att måla upp fasader dock. Haft ett par genom åren och aldrig varit riktigt nöjd med dom. HTC drar alldeles för mycket batteri för min smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Så mycket bättre är rätt överdrift.
Enda jag bryr mig om som är bättre på s4 är kameran, och det är enda anledningen jag inte köpt en HTC one redan.

Att den är snabbare kunde jag inte bry mig mindre om, hastigheten räcker mer än väl.
Tar hellre bygget på HTC än lite bättre hårdvara i s4.

Men som sagt, kameran på HTC one är en dealbreaker.

Optimalt för mig hade varit HTC ones skal/bygge, s4s interna, rent Android (inget touchwiz, htc bloatware skit).

Vad jag har sett och läst så ska kameran på One vara väldigt bra, framför allt i dåligt ljus. Den enda nackdelen är att det är få pixlar.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skuggan74:

Skärmen är superb i SGS4, responsen i skärmen oxå, orkar inte lista allting men den är helt otroligt mycket skönare än 2an och 3an som jag hade innan.

Men du gör som du vill, HTC är bra på att måla upp fasader dock. Haft ett par genom åren och aldrig varit riktigt nöjd med dom. HTC drar alldeles för mycket batteri för min smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Dvs. du har inte haft en One men ändå dissar du den, hmmm...... S4 skärmen är måhända bättre än i SGS2 och 3 men tror du själv att HTC Ones skärm är kass?
Dessutom har S4:an en del skärmproblem men det verkar du också ignorera, tex låg ljusnivå, smearing och black clipping. Köp en One så du kan jämföra på riktigt istället för att gissa.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Nej dagens batterier mår inte bra av att laddas ur helt för att sedan laddas fullt igen

Ja jag vet att dom generellt inte tycker om att tömmas/laddas helt. Tänkte på de första varven.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Hur har folk haft det med batteriet än länge? Kanske blir bättre men jag kan inte påstå att jag är imponerad. Fast ska väl pröva lite andra inställningar.

Idag blev det någon timmes surf, 1,5 timme strömma musik från servern hemma över 4G(Hur mycket drar 4G egentligen??) + lite lek över dagen. 90%-5% från 8:00 - 15:00.

Inne på andra laddningen, 7 timmar sen jag drog ut den. 75% kvar med Auto+5, Sync och Wifi + Luftgester(Samma som tidigare idag) och stängt av resterande funktioner... Aldrig stängt av Wifi och mobil data så har ju alltid varit uppkopplad.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Jag börjar bli lite orolig över lagget som vissa recensenter nämner, bland annat han från Pocketnow. Hoppas innerligt att det löser sig med en mjukvaruuppdatering. Klart lagget går att leva med, han från Pocketnow sa till och med att det inte var något som störde så jättemycket. Dock, en telefon i denna klass ska inte lagga.

De roligt att den videon är den första som säger att HTC one laggar, jag har själv testat telefonen i TPH och jämnfört med S4 laggar ONE mycket mindre. Jag kan inte ens säga att de laggar, jag märkte inget. Optimerad och rent. S4an däremot laggade ofta.

Fördelen med ONE är väl att när du väl öppnar ett program, och lämnar den i ramminnet, så öppnas programmet instant när du väl öppnar den igen. Så länge du inte avslutat programmet.

S4an hade inget sånt, vad vi märkte på testet. Däremot så har S4an massa småsaker att bjuda på, så som airtouch, och eyesense, när du kollar bort så pausas videos och så..Men detta buggade ofta. De var inte så smooth som de sägs vara. De bugga 2-4 gånger av 10.

De s4an vinner däremot är ju micro sim och batteriet, men batteriet är de inte så stor skillnad på. De handlar om någon timma, om ens de. Full usage bara. Angående minnet, så ska man fråga sig, vad man egentligen behöver? Jag personligen har aldrig använt mer än 20gb i en mobil, och de är fullt med filmer.. Men de är jag

Kamernan har han i videon rätt i, mer zoom, och så i S4an. Low Light bilder är däremot ONE grymt bra på.
Ljudet är de inget vi kan ta o diskutera, ONE tar priset här.
Angående skärm, är de en smaksak, många gillar AMOLEDs svarta färg, och andra HTCes super LCD skärm. Personligen tycker jag ONEs skärm är mycket mycket bättre. Mer realistisk, bättre synvinkel, helt klart kristall..

Vi har testat många saker i Phonehouse, jag och min vän, jämnfört dessa mobiler, personligen har jag inte köpt någon av dem än, funderar, och förutom de, sitter jag och väntar på vad folket har o säga, angående problem. Kan säga att The Phone House i stan, Stockholm, redan fått 2 RMAs på S4ans EyeSensor, och airtouch. De buggar enormt.

Blir väl S4an eller ONE nästa vecka, behöver verkligen en mobil Och just nu lutar de sig mot ONE mest..

Permalänk
Medlem

GALAXY S4 Official Hands-on

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Många brukar dra upp fördelar med t.ex S4:an att den har minneskort. Men jag förstår faktiskt inte detta pga att den bara har 16 GB internt? T.ex Lumia 920 har ju 32GB internt. Och detta kallar jag inte frihet som många vill få det att se ut som. De flesta minneskorten är ju max 32GB alltså S4:an kan då ha 48GB totalt (om man köper till). Allt känns som ett försäljningsknep. Jag vill inte starta krig här, men jag bara undrade.

Var och kollade på telefonen idag och jag tycker den är för lik S3:an. Samma optik men mer megapixlar och sedan en massa krimskrams mjukvara.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Många brukar dra upp fördelar med t.ex S4:an att den har minneskort. Men jag förstår faktiskt inte detta pga att den bara har 16 GB internt? T.ex Lumia 920 har ju 32GB internt. Och detta kallar jag inte frihet som många vill få det att se ut som. De flesta minneskorten är ju max 32GB alltså S4:an kan då ha 48GB totalt (om man köper till). Allt känns som ett försäljningsknep. Jag vill inte starta krig här, men jag bara undrade.

Minneskort som försäljningsknep? Snarare tvärtom, det är lättare att sälja med stora siffror på lagringsutrymmet, men sedan sitter man fast med det. Minneskort ger ju inga flashiga siffror man kan sälja på, men ger funktion. Se bara när vanliga konsumenter ska ha grafikkort, det är bara grafikminne de frågar efter. Nu kommer 32GB och 64GB framöver, och den klarar 64GB minneskort för ett totalt minne på 128GB.

Skrivet av Maysay:

Var och kollade på telefonen idag och jag tycker den är för lik S3:an. Samma optik men mer megapixlar och sedan en massa krimskrams mjukvara.

Men S4 är bland det absolut bästa som går att få tag på i kameraväg, men nää, Samsung måste ju vara minst dubbelt så bra som alla konkurrenter på varenda punkt för att det ska anses som nyskapande. Eller tittar folk måhända bara på utseendet?

Permalänk
Medlem

Fick hem min S4 igår och den är inte alls så plastig som jag hade förväntat mig. Jag tycker den känns solid och det är inget knarrande eller knäppande från skalet alls. Hal är den dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men S4 är bland det absolut bästa som går att få tag på i kameraväg, men nää, Samsung måste ju vara minst dubbelt så bra som alla konkurrenter på varenda punkt för att det ska anses som nyskapande. Eller tittar folk måhända bara på utseendet?

Tja det är så 99% av konstiga sweclockers resonerar när det gäller apple, bättre hårdvara,kamera osv räcker aldrig.
Och S4 är väldigt likt apples stuk, samma design osv. Och uppdaterad hårdvara.

Så alla som klagar på apple konstant här på swec kan lika gärna klaga på S4.

Sen är det ju onödigt att ta upp 32, 64GB S4 när vi inte ens kan köpa den här. Så i mina ögon har den iaf sämst minne, som skrivet minneskort är blaha, har hellre mer internt minne. Speciellt nu sen sketna google ändrat lagring av appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De s4an vinner däremot är ju micro sim och batteriet, men batteriet är de inte så stor skillnad på. De handlar om någon timma, om ens de. Full usage bara.

Efter drygt ett år så var batteriet i min S 2 betydligt sämre och jag bytte det, blev mycket bättre. Skulle aldrig köpa en mobil utan utbytbart batteri.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tja det är så 99% av konstiga sweclockers resonerar när det gäller apple, bättre hårdvara,kamera osv räcker aldrig.
Och S4 är väldigt likt apples stuk, samma design osv. Och uppdaterad hårdvara.

Så alla som klagar på apple konstant här på swec kan lika gärna klaga på S4.

Sen är det ju onödigt att ta upp 32, 64GB S4 när vi inte ens kan köpa den här. Så i mina ögon har den iaf sämst minne, som skrivet minneskort är blaha, har hellre mer internt minne. Speciellt nu sen sketna google ändrat lagring av appar.

När folk klagat på att Apple förändrar sig för lite så är det väl för att Apple låste fast sig på en liten skärmstorlek samtidigt som de valde att implementera andra saker ganska sent, t.ex. 3G, mappar och sådant. De har fortfarande ett operativsystem där användargränssnittet i stort bara är en bunt ikoner. Folk klagar mest på deras tjurskalliga vägran att lägga in vissa funktioner. Sedan talar jag ju kanske så klart inte för alla medlemmar på denna punkten.

Permalänk
Hedersmedlem

Swedroids recension är här: www.swedroid.se/samsung-galaxy-s4-recension

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Att det kommer finnas någon bugg här och där räknade jag med även om jag faktiskt bara märkt av en.

Och det är när man väljer en ringsignal t.ex. en mp3 låt. När det väl ringer så är det lågt i 2-3 sek för att sedan bara helt plötsligt bli högt/satta ringsignalsvolymen. Det går inte stegvis heller. Irriterande.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är sugen på en S4 men känns som GPUn är för klen för 1080P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Är sugen på en S4 men känns som GPUn är för klen för 1080P.

Funderade också på det så jag testade med det mest krävande jag kunde komma på, GTA III, flyter på som smör (och ser jäkligt snyggt ut) :).

En allmän undran: Detta är väl rätt kort va?

http://www.inet.se/produkt/5331088/samsung-microsdxc-pro-64gb...

Vill inte beställa fel lol ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Funderade också på det så jag testade med det mest krävande jag kunde komma på, GTA III, flyter på som smör (och ser jäkligt snyggt ut) :).

En allmän undran: Detta är väl rätt kort va?

http://www.inet.se/produkt/5331088/samsung-microsdxc-pro-64gb...

Vill inte beställa fel lol ;).

Prova NOVA 3.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Prova NOVA 3.

har du en länk? hittar inte ett skit som heter Nova 3.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Prova NOVA 3.

Inte kompatibelt...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Funderade också på det så jag testade med det mest krävande jag kunde komma på, GTA III, flyter på som smör (och ser jäkligt snyggt ut) :).

GTA 3 kan knappast ses som ett direkt krävande spel på mobiler. Väldigt få effekter jämfört med moderna mobilspel så som ovan nämnda NOVA3, Modern Combat 4, Infinite Blade 2, Real Racing 3 m.fl.

Permalänk

Klarar Adrena 320 av att köra mobilen och några få tidsfördriv spel så är jag nöjd.. köper ju för fan inte en mobil för att få en portabel spelplatform.. köper den för att få en telefon...

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Plasmatic:

Klarar Adrena 320 av att köra mobilen och några få tidsfördriv spel så är jag nöjd.. köper ju för fan inte en mobil för att få en portabel spelplatform.. köper den för att få en telefon...

Då är det egentligen ett felköp.. Min Nokia c05 duger jättebra om det är en telefon du vill ha:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Då är det egentligen ett felköp.. Min Nokia c05 duger jättebra om det är en telefon du vill ha:)

en telefon som kan surfa internet, spela musik, och spela vissa småspel.. Njae.. din c05 duger inte då

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Plasmatic:

en telefon som kan surfa internet, spela musik, och spela vissa småspel.. Njae.. din c05 duger inte då

Nähä:)

Håller med dig iaf, en telefon är en telefon medans S4an är nåt helt annat egentligen..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av tcntad:

Nähä:)

Håller med dig iaf, en telefon är en telefon medans S4an är nåt helt annat egentligen..

Smartphone, kallas det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.