[Diskussion] Samsung Galaxy S4 (Android 4.2)

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Smartphone, kallas det.

en smartphone är precis vad jag vill ha, men jag måste inte ha en som har det absolut kraftigaste GPU'n. jag kommer inte använda den som spel platform. jag kommer använda den som smartphone.

Är jag inte nöjd med S4:an tar jag Nexus 4:an.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

GTA 3 kan knappast ses som ett direkt krävande spel på mobiler. Väldigt få effekter jämfört med moderna mobilspel så som ovan nämnda NOVA3, Modern Combat 4, Infinite Blade 2, Real Racing 3 m.fl.

Var ju tvungen att testa något av dessa såklart! Real Racing 3 flyter på hur bra som helst i alla fall! Inte minsta antydan till lagg/hack! Ser sjukt snyggt ut på den skärmen!

1 miljon små nedladdningar är rätt störigt dock, varför kan de inte låta spelet tankas ned som en enda fil på en gång... jaja, småsaker.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Efter drygt ett år så var batteriet i min S 2 betydligt sämre och jag bytte det, blev mycket bättre. Skulle aldrig köpa en mobil utan utbytbart batteri.

Kanske de, men jag har haft min HOX sen release, och batteriet är desamma, som den alltid vart..:S
I värsta fall går de där på garanti OCh vad jag vet kostar de ca. 250 för att få batteriet utbytt i The phone house.. Vad kostar ett nytt batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kanske de, men jag har haft min HOX sen release, och batteriet är desamma, som den alltid vart..:S
I värsta fall går de där på garanti OCh vad jag vet kostar de ca. 250 för att få batteriet utbytt i The phone house.. Vad kostar ett nytt batteri?

Så det är inte en sån där "feature" med expanderade batteri som det är på Iphone? ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Så det är inte en sån där "feature" med expanderade batteri som det är på Iphone? ;).

Att den blir bättre med tiden, jo.
Under första veckan jag hade HoX var batteriet jävligt svag, men drygt efter någon vecka, då den "utvecklats" eller hur man ska beskriva de, så har de vart desamma.. Den blir inte bättre o bättre, vad jag märkt, utan den kommer till en gräns där den liksom är desamma Detta är rent känslo mässigt Inget benchmarkande eller något

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Dvs. du har inte haft en One men ändå dissar du den, hmmm...... S4 skärmen är måhända bättre än i SGS2 och 3 men tror du själv att HTC Ones skärm är kass?
Dessutom har S4:an en del skärmproblem men det verkar du också ignorera, tex låg ljusnivå, smearing och black clipping. Köp en One så du kan jämföra på riktigt istället för att gissa.

Ones skärm är vanlig lcd, strömslukare så därför tror jag inte den är lika bra nej. Dessutom är detta tråden för just SGS4 så du kan förvänta dig mothugg om du hissar HTC här.

Vad är det för skärmproblem du skriver om? Jag har inte märkt någonting.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Att den blir bättre med tiden, jo.
Under första veckan jag hade HoX var batteriet jävligt svag, men drygt efter någon vecka, då den "utvecklats" eller hur man ska beskriva de, så har de vart desamma.. Den blir inte bättre o bättre, vad jag märkt, utan den kommer till en gräns där den liksom är desamma Detta är rent känslo mässigt Inget benchmarkande eller något

Haha ja det brukar vara så :). Känner igen det "känslomässiga" :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Kanske de, men jag har haft min HOX sen release, och batteriet är desamma, som den alltid vart..:S
I värsta fall går de där på garanti OCh vad jag vet kostar de ca. 250 för att få batteriet utbytt i The phone house.. Vad kostar ett nytt batteri?

Runt 150 spänn till S2, 180 för det större batteriet när jag skaffade det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De roligt att den videon är den första som säger att HTC one laggar, jag har själv testat telefonen i TPH och jämnfört med S4 laggar ONE mycket mindre. Jag kan inte ens säga att de laggar, jag märkte inget. Optimerad och rent. S4an däremot laggade ofta.

Fördelen med ONE är väl att när du väl öppnar ett program, och lämnar den i ramminnet, så öppnas programmet instant när du väl öppnar den igen. Så länge du inte avslutat programmet.

S4an hade inget sånt, vad vi märkte på testet. Däremot så har S4an massa småsaker att bjuda på, så som airtouch, och eyesense, när du kollar bort så pausas videos och så..Men detta buggade ofta. De var inte så smooth som de sägs vara. De bugga 2-4 gånger av 10.

De s4an vinner däremot är ju micro sim och batteriet, men batteriet är de inte så stor skillnad på. De handlar om någon timma, om ens de. Full usage bara. Angående minnet, så ska man fråga sig, vad man egentligen behöver? Jag personligen har aldrig använt mer än 20gb i en mobil, och de är fullt med filmer.. Men de är jag

Kamernan har han i videon rätt i, mer zoom, och så i S4an. Low Light bilder är däremot ONE grymt bra på.
Ljudet är de inget vi kan ta o diskutera, ONE tar priset här.
Angående skärm, är de en smaksak, många gillar AMOLEDs svarta färg, och andra HTCes super LCD skärm. Personligen tycker jag ONEs skärm är mycket mycket bättre. Mer realistisk, bättre synvinkel, helt klart kristall..

Vi har testat många saker i Phonehouse, jag och min vän, jämnfört dessa mobiler, personligen har jag inte köpt någon av dem än, funderar, och förutom de, sitter jag och väntar på vad folket har o säga, angående problem. Kan säga att The Phone House i stan, Stockholm, redan fått 2 RMAs på S4ans EyeSensor, och airtouch. De buggar enormt.

Blir väl S4an eller ONE nästa vecka, behöver verkligen en mobil Och just nu lutar de sig mot ONE mest..

Alltså, jag snackade om att S4 laggade

Har sen i torsdags varit ägare av en S4, och att jag orade mig över lagg var helt onödigt. Något lagg märker jag egentligen inte av, men ibland tvingas hemskärmen göra en re-draw. Swedroid släppte sin recension av S4:an i natt och de nämner samma sak. Rekommenderar att läsa den recensionen!

Det där med minnesfunktionen som du tog upp angående HTC One förstår jag inte riktigt, att byta mellan appar går hur bra som helst på S4:an? Det fungerar på precis samma sätt som på One (enligt vad du beskriver iaf).

Kan också tillägga att alla de funktioner som Samsung har skrytigt så mycket om hos S4:an fungerar klockrent, de har aldrig buggat för mig. Jag kanske har haft tur, vad vet jag

Om du ska satsa på One, så bör du vara medveten om nackdelarna (vs S4:an då). Till exempel laddar S4:an otroligt fort jämfört med One, tack vare att laddaren är på 2A vilket gör en enorm skillnad. Enligt Swedroid har S4:an bättre batteritid än One också.

Sedan stör jag mig något enormt på knapp-placeringen på One. Mest på grund av att låsknappen sitter högst upp på den, vilket gör att den är omöjlig att trycka på när man håller den "normalt" med en hand. På S4:an sitter den på höger sida (ca 3/4 upp), vilket gör att man kan komma åt den med tummen utan problem.

Det finns en hel del till jag kan skriva om detta, men som sagt, läs Swedroids recension!

Edit: Enligt Swedroid har S4:an en bättre skärm Med som du sa, en smaksak

Från Swedroid: "Då vi sammanfattar skärmen så kan vi konstatera att även om HTC One har den vassare skärpan – delvis på grund av en högre pixeltäthet och delvis på grund av subpixelmönstret – så briljerar S4-skärmen med bättre färger (inställningsbart), fantastisk svärta och bättre betraktningsvinklar. Därmed slår S4 även Sony Xperia Z och Oppo Find 5 på fingrarna.

Även pekskärmen ges segern då den fina responsiviteten även gäller de kapacitiva touchknapparna nedanför skärmen, något som kan vara lie si och så med HTC One som kräver att man verkligen träffar mitt i prick då man använder knapparna. I övrigt är det ett dött lopp de två flaggskeppen emellan. Sonys Xperia Z får se sig slagen då skärmen på grund av en fabriksmonterad plastfilm saknar den behgaliga fettastötande ytbehandlingen som både S4 och One bjuder på. Z:s skärm är därtill lite av en smutsmagnet.

Allt som allt ger vi S4 totalsegern i skärmkampen, men skillanderna är så små att det handlar om personliga preferenser och vad just du värdesätter mest snarare än om reda fakta."

Dold text
Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Samsung link var faktiskt riktigt bra "app". Rekommenderar er att testa.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Alltså, jag snackade om att S4 laggade

Har sen i torsdags varit ägare av en S4, och att jag orade mig över lagg var helt onödigt. Något lagg märker jag egentligen inte av, men ibland tvingas hemskärmen göra en re-draw. Swedroid släppte sin recension av S4:an i natt och de nämner samma sak. Rekommenderar att läsa den recensionen!

Det där med minnesfunktionen som du tog upp angående HTC One förstår jag inte riktigt, att byta mellan appar går hur bra som helst på S4:an? Det fungerar på precis samma sätt som på One (enligt vad du beskriver iaf).

Kan också tillägga att alla de funktioner som Samsung har skrytigt så mycket om hos S4:an fungerar klockrent, de har aldrig buggat för mig. Jag kanske har haft tur, vad vet jag

Om du ska satsa på One, så bör du vara medveten om nackdelarna (vs S4:an då). Till exempel laddar S4:an otroligt fort jämfört med One, tack vare att laddaren är på 2A vilket gör en enorm skillnad. Enligt Swedroid har S4:an bättre batteritid än One också.

Sedan stör jag mig något enormt på knapp-placeringen på One. Mest på grund av att låsknappen sitter högst upp på den, vilket gör att den är omöjlig att trycka på när man håller den "normalt" med en hand. På S4:an sitter den på höger sida (ca 3/4 upp), vilket gör att man kan komma åt den med tummen utan problem.

Det finns en hel del till jag kan skriva om detta, men som sagt, läs Swedroids recension!

Märkte du ingenting det här med minnerna man får bara ungefär 8gb ledigt och en spel app tar ungefär 1.2gb så man får ungefär 7 spel app bara sen är det fullt. Men det finns rum för SD kort men man kan inte överföra apps till SD kortet, Men däremot kan man ha alla låtar/bilder/videos på SD kortet, Så Sd kortet är för media bara, själva 8gb internminne på S4 går allting åt spel eller andra appar. Men dock skulle jag nog klara mig, det är bara radera dom apparna man inte använder längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Märkte du ingenting det här med minnerna man får bara ungefär 8gb ledigt och en spel app tar ungefär 1.2gb så man får ungefär 7 spel app bara sen är det fullt. Men det finns rum för SD kort men man kan inte överföra apps till SD kortet, Men däremot kan man ha alla låtar/bilder/videos på SD kortet, Så Sd kortet är för media bara, själva 8gb internminne på S4 går allting åt spel eller andra appar. Men dock skulle jag nog klara mig, det är bara radera dom apparna man inte använder längre

Själv bryr jag mig inte om spel på mobilen, inte min grej Men visst, det är inte så jättemycket plats om man gillar att ha många olika (stora) spel installerade samtidigt.

Nu kommer jag inte ihåg hur mycket minne det var tillgängligt från början, men har för mig att det var närmare 9 GB (inte 8 GB). Kan ha fel dock

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Ones skärm är vanlig lcd, strömslukare så därför tror jag inte den är lika bra nej. Dessutom är detta tråden för just SGS4 så du kan förvänta dig mothugg om du hissar HTC här.

Vad är det för skärmproblem du skriver om? Jag har inte märkt någonting.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man stänger av energisparfunkt för skärmen så blir den ljus som en supernova

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skuggan74:

Ones skärm är vanlig lcd, strömslukare så därför tror jag inte den är lika bra nej. Dessutom är detta tråden för just SGS4 så du kan förvänta dig mothugg om du hissar HTC här.

Vad är det för skärmproblem du skriver om? Jag har inte märkt någonting.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar generellt inte när man okritiskt uttalar sig om en produkt. Man ser ofta trådar där folk rekommenderar just det dom själva äger, helt okritiska till eventuella brister. Hur ofta har man inte sett att folk rekommenderar Siberia headset trots ljudet är skit? Anledningen är att man inte har testat bättre men det håller man tyst om.

Jag varken hissar eller disssar någonting, har faktisk en S4 på väg. Tål man inte att andra kritiserar ens mobilval är man nog inte så jätte mogen och frågan är då om man ska diskutera med såna.
Finns fördelar och nackdelar med både One och S4 och jag kan inte leva med Ones begränsningar såsom fast minne, fast batteri och att man behöver verktyg när man ska byta sim (byter sim då och då pga. resor, inte alltid man har en nål i fickan).

Du kan googla om skärmproblemen men att ljusstyrkan inte är i klass med HTC one går inte diskutera. Black clipping betyder att mörka toner blir svarta istället för mörkgråa. Smearing är ett lite mindre problem, det syns nämligen bara vid låg ljusstyrka när man scrollar upp och ner i tex. settings. Dessutom har amoled även problem med inbränning och kortare livslängd. (livslängden spelar dock inte så stor roll för oss som byter i tid och otid).

Jag sålde precis min Galaxy S3 som jag faktiskt var ganska nöjd med. Hade en One X innan men HTC hade grymma kvalitetsproblem i början och därför valde jag att byta. Faktiskt var One X en bättre telefon förutom sim, batteri och minnesbegränsningarna. Just skärmen är betydligt bättre på One X.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Ones skärm är vanlig lcd, strömslukare så därför tror jag inte den är lika bra nej. Dessutom är detta tråden för just SGS4 så du kan förvänta dig mothugg om du hissar HTC här.

Vad är det för skärmproblem du skriver om? Jag har inte märkt någonting.

Skickades från m.sweclockers.com

Smearingproblemen är relativt vanligt, bara googla så hittar du folk med det problemet med S4.
S4ans skärm är inget speciellt direkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaotica:

Om man stänger av energisparfunkt för skärmen så blir den ljus som en supernova

Du har fortfarande automatiska ljussättningen som funkar bra, men visst kör du manuellt och utan energisparläget samt drar den till max så blir den ljus. Men det är väl bara bra att den är ljusstark, hur ska man annars se skärmen i solljus?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Alltså, jag snackade om att S4 laggade

Har sen i torsdags varit ägare av en S4, och att jag orade mig över lagg var helt onödigt. Något lagg märker jag egentligen inte av, men ibland tvingas hemskärmen göra en re-draw. Swedroid släppte sin recension av S4:an i natt och de nämner samma sak. Rekommenderar att läsa den recensionen!

Det där med minnesfunktionen som du tog upp angående HTC One förstår jag inte riktigt, att byta mellan appar går hur bra som helst på S4:an? Det fungerar på precis samma sätt som på One (enligt vad du beskriver iaf).

Kan också tillägga att alla de funktioner som Samsung har skrytigt så mycket om hos S4:an fungerar klockrent, de har aldrig buggat för mig. Jag kanske har haft tur, vad vet jag

Om du ska satsa på One, så bör du vara medveten om nackdelarna (vs S4:an då). Till exempel laddar S4:an otroligt fort jämfört med One, tack vare att laddaren är på 2A vilket gör en enorm skillnad. Enligt Swedroid har S4:an bättre batteritid än One också.

Sedan stör jag mig något enormt på knapp-placeringen på One. Mest på grund av att låsknappen sitter högst upp på den, vilket gör att den är omöjlig att trycka på när man håller den "normalt" med en hand. På S4:an sitter den på höger sida (ca 3/4 upp), vilket gör att man kan komma åt den med tummen utan problem.

Det finns en hel del till jag kan skriva om detta, men som sagt, läs Swedroids recension!

Edit: Enligt Swedroid har S4:an en bättre skärm Med som du sa, en smaksak

Från Swedroid: "Då vi sammanfattar skärmen så kan vi konstatera att även om HTC One har den vassare skärpan – delvis på grund av en högre pixeltäthet och delvis på grund av subpixelmönstret – så briljerar S4-skärmen med bättre färger (inställningsbart), fantastisk svärta och bättre betraktningsvinklar. Därmed slår S4 även Sony Xperia Z och Oppo Find 5 på fingrarna.

Även pekskärmen ges segern då den fina responsiviteten även gäller de kapacitiva touchknapparna nedanför skärmen, något som kan vara lie si och så med HTC One som kräver att man verkligen träffar mitt i prick då man använder knapparna. I övrigt är det ett dött lopp de två flaggskeppen emellan. Sonys Xperia Z får se sig slagen då skärmen på grund av en fabriksmonterad plastfilm saknar den behgaliga fettastötande ytbehandlingen som både S4 och One bjuder på. Z:s skärm är därtill lite av en smutsmagnet.

Allt som allt ger vi S4 totalsegern i skärmkampen, men skillanderna är så små att det handlar om personliga preferenser och vad just du värdesätter mest snarare än om reda fakta."

Dold text

Trevligt, tror vissa mobiler ger olika resultat..
Många recensioner säger ju att ONE är snabbare.
Batteritiden bryr jag mig inte så mycket om, ONE X hos mig laddade fullt på ca 2 timmar, annars brukar jag alltid ladda mobilen under kvällarna Knapplås knappen är jag vann vid toppen, själv tycker jag att när den ligger på sidan, att de är äckligt men de är väl vad man är van vid, HOXen har den också på toppen

Men de är som Swedriod nämner, även testerna jag gjorde personligen i Phone house är mer av personliga resultat.
Alltså mobilerna är så pass lika i prestanda, att de nästan är synd o gå efter.
ONE är mer musik anpassad,
S4an har lite mer "framtids" funktioner så som airtouch o så. Men de buggade i vårt exemplar i The phone house..
Utbyttbar batteri bryr jag mig inte inte heller Microsim, då jag aldrig använder mer än 20gb i mobilen, kommer ändå skaffa 64gb ifall jag kör på ONE.

Men vet inte hur de är med skärmen, tycker S4an har bra färger, med jag har aldrig gillat Samsungs färger, både i mobiler, skärmar eller TVn...De är för orealistiskt, Personlig tycke.. T.ex. Den röda färgen är bara FÖR röd.. ONE eller HTCs skärmar overall är mer realistiska, med som sagt, de ju Super LCD vs AMOLED, och personligen tycker jag att de är som att jämnföra en bläckfisk med en haj.. De går inte.

Allt som allt handlar de om Personlig smak och vad du ska använda den för..Även 4G hastigheten är nästan så pass lik att de helt barnsligt att sitta o gå på "prestanda per krona" mellan dessa 2..
Säger bara, Ta den du mest känner dig dragen till

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Smearingproblemen är relativt vanligt, bara googla så hittar du folk med det problemet med S4.
S4ans skärm är inget speciellt direkt.

Samsung kör ju med Amoled av en anledning, för att den ska dra mindre batteri. Jag kan leva med att den har begränsingar vid väldigt specifika omständigheter. Men Ones skärm slukar batteri, det går inte att göra något åt och det sker under alla omständigheter.

Lycka till med din One iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Samsung kör ju med Amoled av en anledning, för att den ska dra mindre batteri. Jag kan leva med att den har begränsingar vid väldigt specifika omständigheter. Men Ones skärm slukar batteri, det går inte att göra något åt och det sker under alla omständigheter.

Lycka till med din One iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Vart har jag skrivit att jag köpt ska definitivt köpa en one?

Vissa kan faktiskt se nackdelarna, men är man inbiten fanboy så kanske det är svårt.
Men vissa här verkar övertygade om att S4 inte har några nackdelar och är världens bästa gåva eller något.

One likaså S4 har nackdelar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Vart har jag skrivit att jag köpt ska definitivt köpa en one?

Vissa kan faktiskt se nackdelarna, men är man inbiten fanboy så kanske det är svårt.
Men vissa här verkar övertygade om att S4 inte har några nackdelar och är världens bästa gåva eller något.

One likaså S4 har nackdelar.

Någon har visst vaknat på fel sida.
Vafan skulle jag vara en fanboy för, jag gillar samsung men jag skulle byta direkt om jag hittade en som var bättre, så nu får du ge dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Någon har visst vaknat på fel sida.
Vafan skulle jag vara en fanboy för, jag gillar samsung men jag skulle byta direkt om jag hittade en som var bättre, så nu får du ge dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar vem som vaknade på fel sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Samsung kör ju med Amoled av en anledning, för att den ska dra mindre batteri. Jag kan leva med att den har begränsingar vid väldigt specifika omständigheter. Men Ones skärm slukar batteri, det går inte att göra något åt och det sker under alla omständigheter.

Lycka till med din One iaf.

I alla tester jag har läst så är LCD mycket bättre för batteriet förutom när det är mörkt då AMOLED är bättre ,men hur många appar och hemsidor är egentligen mörka? Typ inga...

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Svärtan

Nån som upplever att svärtan inte är 100% i mörker på S4:an? Jag tog ett foto på hur svart gör sig i mörker mellan min gamla S2 och S4:

Som ni ser så är skärmen svagt röd i mörker för S4, medan S2:ans skärm är helt kolsvart.

Inget man märker av i dagsljus, men när man ligger i sängen i mörker så lyser svart lite på S4 och nu är man ju bortskämd med S2:ans äkta svarta! Är det OLED ska ju pixeln vara släckt (eftersom pixlarna lyser i sig själva) och ingen bakgrundsbelysning ska behövas...kan man tycka.

Visa signatur

"Samhället är anpassat efter människan, ändå måste vi gå 12 år i skola för att anpassa oss till samhället." /Ogrebeast himself
[ Min dator ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Trevligt, tror vissa mobiler ger olika resultat..
Många recensioner säger ju att ONE är snabbare.
Batteritiden bryr jag mig inte så mycket om, ONE X hos mig laddade fullt på ca 2 timmar, annars brukar jag alltid ladda mobilen under kvällarna Knapplås knappen är jag vann vid toppen, själv tycker jag att när den ligger på sidan, att de är äckligt men de är väl vad man är van vid, HOXen har den också på toppen

Men de är som Swedriod nämner, även testerna jag gjorde personligen i Phone house är mer av personliga resultat.
Alltså mobilerna är så pass lika i prestanda, att de nästan är synd o gå efter.
ONE är mer musik anpassad,
S4an har lite mer "framtids" funktioner så som airtouch o så. Men de buggade i vårt exemplar i The phone house..
Utbyttbar batteri bryr jag mig inte inte heller Microsim, då jag aldrig använder mer än 20gb i mobilen, kommer ändå skaffa 64gb ifall jag kör på ONE.

Men vet inte hur de är med skärmen, tycker S4an har bra färger, med jag har aldrig gillat Samsungs färger, både i mobiler, skärmar eller TVn...De är för orealistiskt, Personlig tycke.. T.ex. Den röda färgen är bara FÖR röd.. ONE eller HTCs skärmar overall är mer realistiska, med som sagt, de ju Super LCD vs AMOLED, och personligen tycker jag att de är som att jämnföra en bläckfisk med en haj.. De går inte.

Allt som allt handlar de om Personlig smak och vad du ska använda den för..Även 4G hastigheten är nästan så pass lik att de helt barnsligt att sitta o gå på "prestanda per krona" mellan dessa 2..
Säger bara, Ta den du mest känner dig dragen till

Orkar inte ge mig in på erat lilla mobilsnack, köp den du vill ha.
Men ang. laddningen. HTC One laddas nästan dubbelt så länge som s4an så du vet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ogrebeast:

Nån som upplever att svärtan inte är 100% i mörker på S4:an? Jag tog ett foto på hur svart gör sig i mörker mellan min gamla S2 och S4:

http://www.danielstjern.se/external/svarta-sgs2_vs_sgs4.jpg

Som ni ser så är skärmen svagt röd i mörker för S4, medan S2:ans skärm är helt kolsvart.

Inget man märker av i dagsljus, men när man ligger i sängen i mörker så lyser svart lite på S4 och nu är man ju bortskämd med S2:ans äkta svarta! Är det OLED ska ju pixeln vara släckt (eftersom pixlarna lyser i sig själva) och ingen bakgrundsbelysning ska behövas...kan man tycka.

Har också märkt av detta, och trodde först att något var fel på skärmen. Ska det vara såhär? För detta är inte den "äkta" svarta jag minns från tidigare Galaxy-modeller

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Okej, efter lite läsning på XDA så finns två problem med S4:an skärm, och det verkar som om alla har en av dem.

Antingen har man som Ogrebeast skrev, att ens skärmen inte blir svart utan istället har en mörkröd ton. Eller, så har man "smearing" problemet (typ som ghosting).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Ones skärm är vanlig lcd, strömslukare så därför tror jag inte den är lika bra nej.

Fast det där stämmer inte. Ja, en AMOLED drar mindre ström när du har en mycket mörk bild med många "släckta"-pixlar men den är fortfarande mindre effektiv än en LCD vid en ljus bild, som de flesta webbsidor exempelvis. Se GSMArenas batteritest av HTC One respektive S4:an så ser du att HTC One klarar sig en timme längre (med ett mindre batteri) i web-browsing delen. Så i dagsläget skulle jag inte påstå att det är någon stor fördel för AMOLED på den punkten.

Permalänk
Medlem

Här är en till bild. Allt satt på auto.

https://www.dropbox.com/s/4f8q39229v0sie1/2013-05-04%2016.16....

Ladda ner för bättre kvalitet.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Okej, efter lite läsning på XDA så finns två problem med S4:an skärm, och det verkar som om alla har en av dem.

Antingen har man som Ogrebeast skrev, att ens skärmen inte blir svart utan istället har en mörkröd ton. Eller, så har man "smearing" problemet (typ som ghosting).

Skrivet av S_Z:

Fast det där stämmer inte. Ja, en AMOLED drar mindre ström när du har en mycket mörk bild med många "släckta"-pixlar men den är fortfarande mindre effektiv än en LCD vid en ljus bild, som de flesta webbsidor exempelvis. Se GSMArenas batteritest av HTC One respektive S4:an så ser du att HTC One klarar sig en timme längre (med ett mindre batteri) i web-browsing delen. Så i dagsläget skulle jag inte påstå att det är någon stor fördel för AMOLED på den punkten.

Är det värt ett köp?

Massa pengar för en produkt som verkar defekt från början..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Är det värt ett köp?

Massa pengar för en produkt som verkar defekt från början..

Defekt? Det var väl knappast det mitt inlägg handlade om va? Ser dock inte något fel att rätt någon som påstår något felaktigt om en produkt.