Permalänk
Medlem

Handkontroll till pc

Hade tänkt köpa en handkontroll till min dator, har ni några förslag på några hyfsat billiga och bra? vill inte betala mycket mer än 400.
tack på förhand!

Permalänk

Trådlös xbox360 kontroll ftw!

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

Trådad xbox360 kontroll ftw!

Lägre inputlag än trådlös samt ingen risk att batterierna tar slut mitt i ett spel.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Inaktiv

Trådad xbox360 kontroll, utan tvekan. 250 spänn på inet

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=821894

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jazz 1-up:

Trådad xbox360 kontroll ftw!

Lägre inputlag än trådlös samt ingen risk att batterierna tar slut mitt i ett spel.

Har då inte märkt någon inputlag i min trådlösa XBOX360 kontroll.

Permalänk

Det spelas med tangentbord och mus när man spelar på PC

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Det spelas med tangentbord och mus när man spelar på PC

nej, inte bilspel och riktigt dåliga konsolportar

kör på trådad xbox 360 kontroll, har en själv när jag spelar bilspel och gta samt använder jag den i emulatorer och den är helskön

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Det spelas med tangentbord och mus när man spelar på PC

Håller helt och hållet med. Det är däremot ganska chill att ligga i soffan och spela Trine, Rayman och liknande med trådlös 360-kontroll även om det inte är samma precision

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osterberg1985:

Trådlös xbox360 kontroll ftw!

Hur får man en trådlös xbox kontroll att fungera med datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Har då inte märkt någon inputlag i min trådlösa XBOX360 kontroll.

Allt har inputlag, detta påverkar din precision och reaktionstid utan att du märker det.

Skrivet av filipcombat:

Det spelas med tangentbord och mus när man spelar på PC

Finns gott om spel där du vill kunna styra hur mycket du vill röra dig och precis villken riktning du vill ha; platformers & racerspel är exempel.

Ett tangenbord kan ibland vara ett riktigt klumpigt sätt att styra ett spel på.

Skrivet av avm:

Hur får man en trådlös xbox kontroll att fungera med datorn?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen4:

Hade tänkt köpa en handkontroll till min dator, har ni några förslag på några hyfsat billiga och bra? vill inte betala mycket mer än 400.
tack på förhand!

Rekommenderar den trådlösa 360 kontrollen från Inet, väldigt bra kontroll för spel. För mig som redan äger ett Xbox 360 och har några extra kontroller var det ett självklart val att köpa den trådlösa. Men om man bara planerar att spela ensam så räcker den trådade kontrollen, även om jag personligen hellre hade valt den trådlösa på grund av bekvämligheten att slippa kablar.

Skrivet av avm:

Hur får man en trådlös xbox kontroll att fungera med datorn?

En USB-adapter medföljer när man köper den trådlösa kontrollen för PC. Jag rekommenderar absolut att köpa den trådlösa varianten då adaptern på ett enkelt sätt även gör det möjligt att koppla fyra kontroller till datorn, jättebra för lokal multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Hur får man en trådlös xbox kontroll att fungera med datorn?

Tycker inte det gav svar på något alls XD

Är den en usb grej som man har i xboxet med trådlös kontroll som man bara flyttar över till datorn eller måste man ha blåtand eller ngt i datorn?

Edit: Tack Idonoh

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Har då inte märkt någon inputlag i min trådlösa XBOX360 kontroll.

Jag har spelat Xbox 360 sedan release på en mer seriös nivå. Personligen så märker jag av delay i responsen om jag går tillbaka till trådlöst.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Det spelas med tangentbord och mus när man spelar på PC

Inte för att vara petig men tangentbord och mus är långt ifrån ultimat från alla former av spel där ute. Vissa spel och speltyper funkar betydligt bättre med gamepad en med ett tangentbord och andra funkar bättre med tangentbord.

T.ex. något du inte har med ett tangentbord är t.ex. 360 graders precision, på ett tangentbord har du som mest 8 grader. Vist i ett FPS så styr du till stor del med musen, men t.ex. ta ett plaform spel, hur skulle det se ut och funka att st yra karaktären med musen?

Tyvärr är merparten av PC spelare en ENORMT trångsynt skara spelare som har riktigt svårt att se fördelar med annat en tangentbord och mus, troligtvis på grund av att de inte har några andra alternativ eller vet om det.

--

Personligen använder jag en trådlös Xbox kontroll adapter för de spel jag spelar med gamepad på PC. Vist finns det input delay men vi snackar 1ms och för de absolut allra flesta så kommer du inte märka något, inte heller kommer din prestation bli betydligt sämre.

Förövrigt har jag bara detta att säga http://www.youtube.com/watch?v=r0mDwAmQL8s så länge du inte har några galna störningar i rummet så kommer du ALDRIG känna några skillnader.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har en trådlös xboxkontroll när jag lirar AC3. Jag fick iaf med en usb mottagare som jag bara pluggar in i USB porten på datorn

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

nej, inte bilspel och riktigt dåliga konsolportar

kör på trådad xbox 360 kontroll, har en själv när jag spelar bilspel och gta samt använder jag den i emulatorer och den är helskön

Okej, sant GTA och bilspel måste spelas med kontroll!

Skrivet av MugiMugi:

Inte för att vara petig men tangentbord och mus är långt ifrån ultimat från alla former av spel där ute. Vissa spel och speltyper funkar betydligt bättre med gamepad en med ett tangentbord och andra funkar bättre med tangentbord.

T.ex. något du inte har med ett tangentbord är t.ex. 360 graders precision, på ett tangentbord har du som mest 8 grader. Vist i ett FPS så styr du till stor del med musen, men t.ex. ta ett plaform spel, hur skulle det se ut och funka att st yra karaktären med musen?

Tyvärr är merparten av PC spelare en ENORMT trångsynt skara spelare som har riktigt svårt att se fördelar med annat en tangentbord och mus, troligtvis på grund av att de inte har några andra alternativ eller vet om det.

--

Personligen använder jag en trådlös Xbox kontroll adapter för de spel jag spelar med gamepad på PC. Vist finns det input delay men vi snackar 1ms och för de absolut allra flesta så kommer du inte märka något, inte heller kommer din prestation bli betydligt sämre.

Förövrigt har jag bara detta att säga http://www.youtube.com/watch?v=r0mDwAmQL8s så länge du inte har några galna störningar i rummet så kommer du ALDRIG känna några skillnader.

Detta är sant men föredrar fortfarande tangentbord och mus

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Trådad xbox360 kontroll ftw!

Lägre inputlag än trådlös samt ingen risk att batterierna tar slut mitt i ett spel.

Skitsnack, det är absolut ingen skillnad i input lag mellan den trådlösa och den trådade. Microsoft har en proprietär teknologi som sköter det fin fint. Det har gjorts massvis med tester för att visa detta.

Här ett snabbt exempel http://www.youtube.com/watch?v=r0mDwAmQL8s

Permalänk
Medlem

Jag kör med en ps3 dosa trådlöst. Fungerar lika bra som xbox dosan förutom att spelen tror det är en xbox kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Skitsnack, det är absolut ingen skillnad i input lag mellan den trådlösa och den trådade. Microsoft har en proprietär teknologi som sköter det fin fint. Det har gjorts massvis med tester för att visa detta.

Här ett snabbt exempel http://www.youtube.com/watch?v=r0mDwAmQL8s

Det testet visar ifall det är en frame skilland på en 60hz monitor om jag inte uppfattat fel. Inputlag är relevant även om det bara skulle vara 1 ms skillnad; ett test som visar att det inte är över 16ms skillnad är därmed inte värst intressant.

Vill du gärna bevisa hur liten skillnaden är så kan hemskt gärna göra detta. Kom bara ihåg att skriva resultatet ordentligt och sedan länka källan, jag har inte alltid välvilja nog att spendera tid på att rota fram vad du har att säga från någon länk.

Edit: Jag skulle även vilja addera ordet "skitsnack" för att visa att jag inte håller med dig

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Det som skulle behövas är en analog kontroll till vänster han för att komplettera musen. Då hade man kunnat spela shooters och liknande mycket bättre än med tangentbordet och samtidigt ha samma aim som med musen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det som skulle behövas är en analog kontroll till vänster han för att komplettera musen. Då hade man kunnat spela shooters och liknande mycket bättre än med tangentbordet och samtidigt ha samma aim som med musen.

Det skulle vara det bästa för allt förutom dualstick shooters, där du även siktar i ett 2d plan.

När du rör dig I ett FPS så skadas du dock inte så mycket av att tangentbordet har så få riktningar då du kan vända dig väldigt lätt med musen.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Det skulle vara det bästa för allt förutom dualstick shooters, där du även siktar i ett 2d plan.

När du rör dig I ett FPS så skadas du dock inte så mycket av att tangentbordet har så få riktningar då du kan vända dig väldigt lätt med musen.

Har inget med vändningar att göra. I spelen är det ofta en smoothness när du ska börja gå och stanna för att simulera analog styrning och du har aldrig valet att röra dig sakta åt ett håll. Det är speciellt viktigt när man ska röra sig sidledes i en eldstrid.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Det testet visar ifall det är en frame skilland på en 60hz monitor om jag inte uppfattat fel. Inputlag är relevant även om det bara skulle vara 1 ms skillnad; ett test som visar att det inte är över 16ms skillnad är därmed inte värst intressant.

Vill du gärna bevisa hur liten skillnaden är så kan hemskt gärna göra detta. Kom bara ihåg att skriva resultatet ordentligt och sedan länka källan, jag har inte alltid välvilja nog att spendera tid på att rota fram vad du har att säga från någon länk.

Edit: Jag skulle även vilja addera ordet "skitsnack" för att visa att jag inte håller med dig

Tja du får väldigt gärna länka till spel som har fysikmotor som går i högre hastighet en 30 / 60 & eller i hastiget du har FPS. Det är väldigt få spel som har något annat en de 3 värdena jag beskrev, varför detta är relevant är just på grund av att det är här i så got som alla spelmotorer som dina rörelser och knapptryckningar beräknas. Vist finns säkert något specialfall men inget vanligt.

Så varför är detta relevant? Ja för t.ex. tar vi ett spel som Fysik motorn går i 60Fps så har du med andra ord en standard fördröjning på hela 16ms per snurra. Jag kan ju säga så här för så got som alla trådlösa kontroller så kommer du inte ha en 16ms delay i huvud taget, som mest har du 2-3ms och då är det i ett rum som har enormt mycket störningar överlag.

Nu om dessa doser hade haft en större delay en 16ms så hade det varit relevant, men så är inte fallet.

För att det ska bli det MINSTA relevant så krävs det så got som en FPS på minst 300-400 och att fysikmotorn går i denna hastighet också för att det faktiskt ska börja bli relevant med en trådad handkontroller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Tja du får väldigt gärna länka till spel som har fysikmotor som går i högre hastighet en 30 / 60 & eller i hastiget du har FPS. Det är väldigt få spel som har något annat en de 3 värdena jag beskrev, varför detta är relevant är just på grund av att det är här i så got som alla spelmotorer som dina rörelser och knapptryckningar beräknas. Vist finns säkert något specialfall men inget vanligt.

Så varför är detta relevant? Ja för t.ex. tar vi ett spel som Fysik motorn går i 60Fps så har du med andra ord en standard fördröjning på hela 16ms per snurra. Jag kan ju säga så här för så got som alla trådlösa kontroller så kommer du inte ha en 16ms delay i huvud taget, som mest har du 2-3ms och då är det i ett rum som har enormt mycket störningar överlag.

Nu om dessa doser hade haft en större delay en 16ms så hade det varit relevant, men så är inte fallet.

För att det ska bli det MINSTA relevant så krävs det så got som en FPS på minst 300-400 och att fysikmotorn går i denna hastighet också för att det faktiskt ska börja bli relevant med en trådad handkontroller.

CS:GO har en max fps på 300 pga motorn är hårdkodad till det, finns inget kommando i konsolen vad jag sett som ökar max fpsen, unreal engine baserade spel tror jag också har den gränsen. vid 300 fps så tar en frame 3ms att rendera. från vad jag hört så har en trådlös xbox kontroll ca 4ms latens, med andra ord så tappar du nästan inget på att köra trådlöst även om den trådade skulle ha 1ms latens

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja du får väldigt gärna länka till spel som har fysikmotor som går i högre hastighet en 30 / 60 & eller i hastiget du har FPS. Det är väldigt få spel som har något annat en de 3 värdena jag beskrev, varför detta är relevant är just på grund av att det är här i så got som alla spelmotorer som dina rörelser och knapptryckningar beräknas. Vist finns säkert något specialfall men inget vanligt.

Så varför är detta relevant? Ja för t.ex. tar vi ett spel som Fysik motorn går i 60Fps så har du med andra ord en standard fördröjning på hela 16ms per snurra. Jag kan ju säga så här för så got som alla trådlösa kontroller så kommer du inte ha en 16ms delay i huvud taget, som mest har du 2-3ms och då är det i ett rum som har enormt mycket störningar överlag.

Nu om dessa doser hade haft en större delay en 16ms så hade det varit relevant, men så är inte fallet.

För att det ska bli det MINSTA relevant så krävs det så got som en FPS på minst 300-400 och att fysikmotorn går i denna hastighet också för att det faktiskt ska börja bli relevant med en trådad handkontroller.

Så du säger att ett spel inte registrerar några input för än dess att fysikmotorn nått sitt nästa steg? Detta skulle ge en genomsnittlig ökad fördröjning på ca 8.3 ms för all input. Detta är mycket intressant men ditt input når fortfarande speletsfysikmotor senare med ett högre inputlag för din kontroller, detta skulle då bara addera på motorns inputlag.

Med 1 ms inputlag skulle ca. 1/16 av dina input fördröjas med ca. 16 ms, fortfarande 1ms inputlag i en 60hz fysikmotor.

Jag har svårt att se hur motorns fördöjning gör andra fördröjningar irrelevanta.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har inget med vändningar att göra. I spelen är det ofta en smoothness när du ska börja gå och stanna för att simulera analog styrning och du har aldrig valet att röra dig sakta åt ett håll. Det är speciellt viktigt när man ska röra sig sidledes i en eldstrid.

Jag har ärligt talat alldrig kännt ett behov av att röra mig analogt i ett FPS. Jag vill generellt röra mig så snabbt jag kan för att undvika att bli träffad, samt i en konstant hastighet för ökad precision. Möjligtvis att det behövs de få gånger någon får för sig att ha platforming i ett FPS.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Jag har ärligt talat alldrig kännt ett behov av att röra mig analogt i ett FPS. Jag vill generellt röra mig så snabbt jag kan för att undvika att bli träffad, samt i en konstant hastighet för ökad precision. Möjligtvis att det behövs de få gånger någon får för sig att ha platforming i ett FPS.

När du har en konstant hastighet blir du lättare träffad och du får smoothness i början och slutet.
Och du kan inte flytta på dig lite. Det är allt eller inget.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Så du säger att ett spel inte registrerar några input för än dess att fysikmotorn nått sitt nästa steg? Detta skulle ge en genomsnittlig ökad fördröjning på ca 8.3 ms för all input. Detta är mycket intressant men ditt input når fortfarande speletsfysikmotor senare med ett högre inputlag för din kontroller, detta skulle då bara addera på motorns inputlag.

Med 1 ms inputlag skulle ca. 1/16 av dina input fördröjas med ca. 16 ms, fortfarande 1ms inputlag i en 60hz fysikmotor.

Jag har svårt att se hur motorns fördöjning gör andra fördröjningar irrelevanta.

Du måste komma ihåg att det alltid är input lag även på trådade dosor, så i praktiken kan den något högre fördröjningen resultera i mer konsekvent fördröjning t.ex alltid 2 frames istället för ibland 1 och ibland 2. Dessutom är t.ex så är inputlag på trådade dosor på PS3 högre än trådlösa på Xbox och tillverkaren av dosan spelar också stor roll, en tredjeparts trådad kan mycket väl ha högre input lag än en trådlås MS dosa. Jag spelar en hel del 2D fightingspel där frame exakt input är viktigt och de tester som gjorts av fightingspels communityn säger att ifall dosan är trådlös eller inte är den sak som har minst effekt på eventuell fördröjning och kan ses som irrelevant (sen är oftast trådlösa dosor förbjudna på turneringar men det är av helt andra anledningar som handlar om att medvetet eller omedvetet pausa pågående matcher mellan andra spelare).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Eftersom jag redan hade en trådlös handkontroll till 360 så köpte jag en billig USB-dongel på dealextreme. Lite meck att installera den men den funkar fint.

Permalänk

Jag kör med en gametech ps2 kontroller. Riktigt grym men som andra säger så tror spelen att det är en xbox kontroll men du kan använda ett program som heter xpadder för att ändra så att knapparna stämmer med kontrollen.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii