[WOT] Köpa stridsvagn

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasse48:

Hej!
Om att hoppa ut så tänkte jag att man inte får erfarenhet mm utan att man var tvungen att stanna. Ja jag fastnade direkt i spelet:)
WOW:at många år men ledsnat till slut. Det här passar mig som handsken. Kanske när man blivit bättre och så där erfaren som många av er så har man chansen att gå med i något lag, det vore skoj. Har en M5 Stuart nu och innan bara amerikanska vagnar. Efter Stuarten ska man hålla sig i trädet till den STORE eller hoppa till annat land. Hört mycket om Jagtiger eller ryska vagnar.

Ryska är kul Men beror på spelstil också.

Näpp bara hoppa ur, skadan är ju redan skedd så

Om du inte förstod, menade jag är om du redan dött så kan du inte bidra med mer= du får den XP och credis av det du gjort innan du dog.

Du kan köpa någon av dom lägre guld tanksen om du vill tjäna lite extra credis och xp (OBS det kostar guld att konvergera xp). Men vill du köra gratis går det dock segare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fattar

Hej!
Ja nu fattar jag. Död hoppa av -inga mer points. Lite trögt ibland:) Sugen på många tanks-suck- men vill också komma en bit i amerikanska trädet.
Det tyska med Jagdphantern ser fint ut. PvKv är det något att satsa på med E-100 i topp och börja med LTraktor, Marder2 som man skrivit gott om?
Kan man kombinera lite tyskt och amerikanskt? Skiljer det mycket mellan vagnarna.
Kul så det förslår är det i alla fall.
Trevlig helg.
Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasse48:

Hej!
Ja nu fattar jag. Död hoppa av -inga mer points. Lite trögt ibland:) Sugen på många tanks-suck- men vill också komma en bit i amerikanska trädet.
Det tyska med Jagdphantern ser fint ut. PvKv är det något att satsa på med E-100 i topp och börja med LTraktor, Marder2 som man skrivit gott om?
Kan man kombinera lite tyskt och amerikanskt? Skiljer det mycket mellan vagnarna.
Kul så det förslår är det i alla fall.
Trevlig helg.
Lasse

Ja lite skiljer det Tyskar, pansar och bra precision (på högre tier i alla fall), Amerika bra, gun depression (kan peka ner kanonen alltså), sämre prissäkerhet, dåligt med pansar, men har bra pansar på tornet på hevy i alla fall (över tier 7).

Kan ha glömt något.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Sötast

Kollade lite på gameplay nyss, är det verkligen så illa att alla fiender har ett stort rött glow, eller kan man hoppas på att killen i videon använder fusk?

Permalänk

vad heter ni i spelet. jag heter xXM4xPayn3Xx lägg till mig om vi ska köra lite har ts. har lvl 8 och neråt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kollade lite på gameplay nyss, är det verkligen så illa att alla fiender har ett stort rött glow, eller kan man hoppas på att killen i videon använder fusk?

Menar du det runt tanken? jo, det är så ingame. Riktigt användbart

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Sötast
Skrivet av Broken-arrow:

Menar du det runt tanken? jo, det är så ingame. Riktigt användbart

Tar det inte bort hela ide´n då?

Känns lite konstigt att bli matad sådan information...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tar det inte bort hela ide´n då?

Känns lite konstigt att bli matad sådan information...

WoT är mer arkad än simulator. Många kallar det en Tank-FPS. Realism kan dock fås när som helst på ett knapptryck men det är ingen som kör det då det är för svårt.
Och om du trodde att outlines var knasigt så ska du höra här: Pansarbefälet kan få spindelsinne, som spindelmannen. Det du! Superkrafter.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Genvägar

Har börjat i den tyska grenen och gillar de små lätta vagnarna.Om man har lite fullt i logimentet kan man flytta över till tyska från tyska osv. Vagnar som man inte vill eller kan ha kvar på grund av att man inte tyckte om den ska dom säljas eller kan man pocka delar till och från vagnarna?
Tidigt uppe och pangar:)
Lasse

Permalänk
Avstängd

Vad vill du ha egentligen? Light, medium, heavy, TD? Vilken tier, samt premium eller ej? Omöjligt att svara på, det jag dock vet är att man "måste" ha premium account för att tjäna pengar i de högre tiers.

Innan man säljer kan man välja att plocka bort delarna, och skicka dem till "depot". Vissa delar passsar till andra tanks, vissa gör inte det. Det finns guider på vilka delar du ska researcha så du slipper göra det på nästa tank, vilket är viktigt om du måste "grinda" dig igenom. Jag fixade premium för en månad i hopp om att kunda grinda mig fram snabbare till tier 7 jagdpanther.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tar det inte bort hela ide´n då?

Känns lite konstigt att bli matad sådan information...

Än mer konstigt är väll att tanks bara ploppar upp ur tomma intet då de plötsligt blir synliga. Dataspelsvärlden är väldigt digital och det skulle bli svårt och nästan tråkigt att göra det för verkligt. Hur kul skulle det vara om tanksen endast hade 6 skott för vissa hade faktiskt inte plats för fler eller om man såg tanks på några kilometers avstånd dvs över hela banan. Då skulle man aldrig gå fri från artilleri tex. Den röda glorian får man väll tänka sig motsvara extremt bra radiokommunikation då man kan se tanks rakt igenom saker och ting. (sina allierade beskriver på radion vad som händer där man själv eg inte ser)

Permalänk
Medlem

Vet inte själv

Vet inte själv vilken storlek på tanks jag till slut vill ha, svårt att välj. Det finns ju så många:) Läst en hel del på tips från er och det har varit nyttigt, tackar för det. Tänkte köra den ryska, tyska och amerikanska i ett längre perspektiv så får vi se vad det blir. Amerikanskt slutar för mig med T 57. Ryska med IS7 eller objekt 264-268 och det tyska med E 100 eller JgPz 100. Kanske stannar på vägen, har ju fått så många bra uppslag här:)
En liten fråga om besättningarna. Kan man flytta runt mellan vagnarna när man forskat fram dom eller måste man träna nya hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasse48:

Vet inte själv vilken storlek på tanks jag till slut vill ha, svårt att välj. Det finns ju så många:) Läst en hel del på tips från er och det har varit nyttigt, tackar för det. Tänkte köra den ryska, tyska och amerikanska i ett längre perspektiv så får vi se vad det blir. Amerikanskt slutar för mig med T 57. Ryska med IS7 eller objekt 264-268 och det tyska med E 100 eller JgPz 100. Kanske stannar på vägen, har ju fått så många bra uppslag här:)
En liten fråga om besättningarna. Kan man flytta runt mellan vagnarna när man forskat fram dom eller måste man träna nya hela tiden?

* Besättning kan fritt flyttas runt inom egna nationen.
* Besättningen har lägre skill på andra tanks än den tank de är tränade till, på det hela så påverkar även typ av tank hur mycket sämre de presterar i en tank de är otränade för. Exempelvis så presterar en lätt-tank-besättning 80% i en annan lätt tank medan de presterar än sämre i en tung tank och vise versa.
* Man kan träna om besättningen för en annan tank, men de förlorar då sin kunskap om föregående tank.
* Att träna om kostar antingen crediter eller guld. Crediter behåller 90% av erfarenheten och guld behåller 100%.
* Premiumtanks fungerar annorlunda. Här får besättning av samma nation och typ inget straff på sin skill när de kör premiumtanken.

Tips som säkert givits tidigare är att man kan kolla tanks man är sugen på i testservern, som öppnar innan ny patch är på gång. Håll utkik här och på worldoftanks.eu.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.