[Arma2/DayZ] DayZ Epoch Server Pagini.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Vi jobbar på det

Vi kör en omröstning i tråden nu vad vi ska göra med m107 och as50, bort eller kvar? Vad tycker ni?

Vill även tacka "Hotguy" som donerade 100 kr, vi blir verkligen glada över att så många visar sin uppskattning för servern. Då är det värt med alla timmars jobb varje dag.

Ta bort DMR:en med då, för den kommer bli äckligt OP om ni tar borta dessa 2 vapen.. just saying.

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Vi jobbar på det

Vi kör en omröstning i tråden nu vad vi ska göra med m107 och as50, bort eller kvar? Vad tycker ni?

Jag tycker att dom ska få stanna, för fler och fler servrer tar bort dom nuförtiden.. Jag nvänder inte dom så ofta, men jag har inget problem med dom.
Och som Zaytsev säger så kommer det finnas andra vapen som tillexempel DMR:en som folk börjar klaga på, som ni kommer få ta bort också. Och om ni håller på att ta bort en massa vapen, så blir det ju inte roligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Vi jobbar på det

Vi kör en omröstning i tråden nu vad vi ska göra med m107 och as50, bort eller kvar? Vad tycker ni?

Vill även tacka "Hotguy" som donerade 100 kr, vi blir verkligen glada över att så många visar sin uppskattning för servern. Då är det värt med alla timmars jobb varje dag.

Jag röstar för att ta bort alla .50cals och köra en hel hive wipe efter. Och då sitter jag och alla jag spelar med på as50 och 107or atm så det är inte för jag är grinig över att någon annan har dem!

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Jag röstar för att ta bort alla .50cals och köra en hel hive wipe efter. Och då sitter jag och alla jag spelar med på as50 och 107or atm så det är inte för jag är grinig över att någon annan har dem!

Ta bort alla vapen utom yxa kanske, så det blir fairplay för alla ? Ja menar, jag vägrar spela om nån har bättre vapen än MIG!

Permalänk
Medlem

Det skulle dock fungera om dom tog bort as50, m107 och dmr. Kör bara snipers med bolt action.

Permalänk
Medlem

Ni skulle ju haft taviana mappen!

Permalänk

BORT MED AS50 OCH M107

Dock så är inte DMR lika "OP" som m107 och as50, de förstör hela spelkänslan och det blir ingen riktig action när "bandit gänget" sitter med as50 och m107 just saying. om ni tar bort dem skulle betydligt fler tycka det e roligare att spela MVH STREETGUY75

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streetguy75:

Dock så är inte DMR lika "OP" som m107 och as50, de förstör hela spelkänslan och det blir ingen riktig action när "bandit gänget" sitter med as50 och m107 just saying. om ni tar bort dem skulle betydligt fler tycka det e roligare att spela MVH STREETGUY75

DMR:en kommer bli bra mycket mera OP jämfört med vapnena som finns under den om man tar bort m107 och AS50, så jag menade! Kommer bli ett större glapp än det är nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streetguy75:

Dock så är inte DMR lika "OP" som m107 och as50, de förstör hela spelkänslan och det blir ingen riktig action när "bandit gänget" sitter med as50 och m107 just saying. om ni tar bort dem skulle betydligt fler tycka det e roligare att spela MVH STREETGUY75

WORD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaytsev:

DMR:en kommer bli bra mycket mera OP jämfört med vapnena som finns under den om man tar bort m107 och AS50, så jag menade! Kommer bli ett större glapp än det är nu!

Inta samma sak dock, dmr har inte zeroing så redan där blir det svårare på över 600. Det är även relativt lätt att hitta dem, de ligger ju fan överallt.

Bara att se på hur det är nu, hur mycket folk vi en skjuter ner har de en ny dmr nästa gång vi stöter på dem och jag tror fan inte folk har stashat upp massvis med dmr's i tentsen.

Inte för jag bryr mig, ta bort dmr med om folk är rädda för dem men isf borde m14 ryka på samma gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Inta samma sak dock, dmr har inte zeroing så redan där blir det svårare på över 600. Det är även relativt lätt att hitta dem, de ligger ju fan överallt.

Bara att se på hur det är nu, hur mycket folk vi en skjuter ner har de en ny dmr nästa gång vi stöter på dem och jag tror fan inte folk har stashat upp massvis med dmr's i tentsen.

Inte för jag bryr mig, ta bort dmr med om folk är rädda för dem men isf borde m14 ryka på samma gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, ska man börja ta bort vapen som vi har nu, kommer det leda till ett annat vapen som är OP, och så ska det tas bort! OSV OSV!

Permalänk

Trevligt med lite diskussion med tråden.
Min plan är att a bort as50 och m107 och kraftigt minska spawn chans för DMR så inte alla springer runt med det.
Att ta bort mer vapen är nog inte aktuellt. Men m107 och As50 är ju en klass för sig om man säger så.

Men, får se hur reslutatet blir för voten först. Inget beslut är taget, bara tänker högt.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Trevligt med lite diskussion med tråden.
Min plan är att a bort as50 och m107 och kraftigt minska spawn chans för DMR så inte alla springer runt med det.
Att ta bort mer vapen är nog inte aktuellt. Men m107 och As50 är ju en klass för sig om man säger så.

Men, får se hur reslutatet blir för voten först. Inget beslut är taget, bara tänker högt.

Du gör som du vill, men ska du ta bort dom, så se till att köra en reset av hela servern. För det ligger säkert en 60DMRs runtom i tält!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaytsev:

Du gör som du vill, men ska du ta bort dom, så se till att köra en reset av hela servern. För det ligger säkert en 60DMRs runtom i tält!

Exakt detta jag försöker få sagt, när och om .50cals blir bort tagna är det nog dags för en hel hive wipe. Det är allt för mycket premium loot i omlopp, mest pga att vissa sportat med att tömma alla crashsites efter varje restart före de blev ändrade till dynamiska!

Hur mycket dmr's som spawnar bryr jag mig inte om för folk saknar ändå förmåga att sikta med dem!

Men troligen har du tyverr rätt om att de kommer bli ett jävla gnäll på dem med efter en tid. :/ Har ju redan fått höra en del gnäll då jag dödat folk med den så, den är op, jag fuskar in den åt mej osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Min åsikt:

Ta bort 50. cal.

Minska spawnchans på majoriteten av alla "high-end" vapen t.ex. MK48, DMR, Dragunov, med tillhörande magasin.

Gör STANAG/AK/AKM-vapen mer användbara genom att minska antalet high-end vapen drastiskt.
Tror fler nya spelare skulle finna servern roligare om man visste att dom som spelat här ett tag automatiskt inte har 24 DMR:er i bakfickan, utan att de mer troligen måste förlita sig på t.ex. en M16A4 ACOG.

Detta skulle framförallt göras genom att se till att:

Ammunitionen _INTE_ fylls på vid varje ut/inloggning.

Ett förbrukat magasin är ett förbrukat magasin.

Detta skulle medföra att folk skulle använda större vapen mer försiktigt då ammunitionen skulle bli mer ovanlig och svår att få tag i.

EDIT:

Skulle gärna se mer vapen från ArmA2 inlagt, t.ex. mer sidearms.

Jag förstår dock att om man lägger in mer vapen så får man en enorm rotation på ammunition till respektive vapen, och det kan bli svårt att balansera ut.
Men ett par sidearms till hade nog inte skadat

Mina 2 ören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickDayZ:

Min åsikt:

Ta bort 50. cal.

Minska spawnchans på majoriteten av alla "high-end" vapen t.ex. MK48, DMR, Dragunov, med tillhörande magasin.

Gör STANAG/AK/AKM-vapen mer användbara genom att minska antalet high-end vapen drastiskt.
Tror fler nya spelare skulle finna servern roligare om man visste att dom som spelat här ett tag automatiskt inte har 24 DMR:er i bakfickan, utan att de mer troligen måste förlita sig på t.ex. en M16A4 ACOG.

Detta skulle framförallt göras genom att se till att:

Ammunitionen _INTE_ fylls på vid varje ut/inloggning.

Ett förbrukat magasin är ett förbrukat magasin.

Detta skulle medföra att folk skulle använda större vapen mer försiktigt då ammunitionen skulle bli mer ovanlig och svår att få tag i.

EDIT:

Skulle gärna se mer vapen från ArmA2 inlagt, t.ex. mer sidearms.

Jag förstår dock att om man lägger in mer vapen så får man en enorm rotation på ammunition till respektive vapen, och det kan bli svårt att balansera ut.
Men ett par sidearms till hade nog inte skadat

Mina 2 ören.

Finns bara ett sett att göra så att magasinen inte fylls på vid loggning och det är ett scrips som gör att du måste skjuta slut på magasinet du har i före du kan ladda. Det tycker jag inte är en bra lösning. (Magasin bugger är inte heller något alla har utan bara vissa)

Tror heller inte någon har 24 dmr i bakfickan som du säger, i princip de ända spelarna på servern jag vet om orkar samla gear till tents är ju det gäng du spelar med. Spawn chansen är rätt hög på dmr och därför hittar alla den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

jag har själv 2 .50 cal vapen, men tycker fortfarande dom ska tas bort

Visa signatur

Dom ger mig inga raka svar, det enda som jag får är mediciner
Psykofarmaka är jesus för en sån som jag, Cipramil är våra nya vitaminer

Permalänk
Medlem

Ser inget problem med att dom finns kvar, och då lyckas jag ändå bugga bort skiten direkt när jag får tag på en i majoriteten av fallen.
Men ska dom bort så håller jag med om det som sagts tidigare, wipa hela skiten.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Då tackar vi "FancyMonkey" för en donation på 100kr, stort tack för ditt stöd.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Ta bort allt förtuom cz och m24 i sniperväg!

Permalänk

Och då riktar vi ett tack till "TONY75" som har donerat hela 200kr till oss på Pagini, stort tack för det visade stödet!

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Sitter på mobilen i jobbet å ser er diskussion i live feed i brist på annat att göra. Efter att ha pratat med stridskamel om hur de gjort på en annan server där han spelar tycker jag det låter som en whipe skulle göra allt mycket roligare igen.

De flesta spelar ju i grupper och om snipers skulle va mycket ovanligare skulle inte alla på servern sitta med en, en grupp på 5pers säg kanske 2 skulle sitta på varsin m24 istället för att alla har minst en dmr som det är nu. Då skulle det nog bli mer drag då det tvingar folk att flanka på med assult rifels osv iställer för som det brukar vara på servern.

Jag menar hur många gånger har vi inte lyckats samla ihop 20pers i ett liet område men ändå lyckas man knappt se någon för alla trycker i varsin buske med en jävla sniper.

Minska droprate på dmr till det den är på as50 och m107 nu och kör en whipe så alla får en fresh start tycker jag iaf låter som en bra ide.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Skrivet av trattjaevel:

Sitter på mobilen i jobbet å ser er diskussion i live feed i brist på annat att göra. Efter att ha pratat med stridskamel om hur de gjort på en annan server där han spelar tycker jag det låter som en whipe skulle göra allt mycket roligare igen.

De flesta spelar ju i grupper och om snipers skulle va mycket ovanligare skulle inte alla på servern sitta med en, en grupp på 5pers säg kanske 2 skulle sitta på varsin m24 istället för att alla har minst en dmr som det är nu. Då skulle det nog bli mer drag då det tvingar folk att flanka på med assult rifels osv iställer för som det brukar vara på servern.

Jag menar hur många gånger har vi inte lyckats samla ihop 20pers i ett liet område men ändå lyckas man knappt se någon för alla trycker i varsin buske med en jävla sniper.

Minska droprate på dmr till det den är på as50 och m107 nu och kör en whipe så alla får en fresh start tycker jag iaf låter som en bra ide.

Skickades från m.sweclockers.com

Är i samma banor som jag tänker, ville bara få lite feedback först.

Live feeden kom till användning iaf Roligt att höra.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Är i samma banor som jag tänker, ville bara få lite feedback först.

Live feeden kom till användning iaf Roligt att höra.

Live feeden är riktigt bra, kul att hänga med vad som händer även om man inte är inne!

En annan fördel med att minska på snipers är ju att folk kanske vågar börja röra sig lite. Många kvällar på senaste tiden då man knappt sett någon fast hur man sprungit även om det varit 20+ spelare inne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Då får jag gratulera Conquistadoren till att ha haft det längsta livet vi haft på Pagini. 108h spelande innan några M4A1 skott kom genom luften. Lowe var den som satte punkt.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Om det blir en wipe på servern, när kommer det ske och kommer stats att nollställas?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini - Intel i5-3570k 3,4GHz - Asrock Z77M - Corsair Cooling Hydro H60 - Corsair 600W CX 80+ - XFX HD6870

Permalänk

Tratt.
Du skulle varit inne igår. Var krig i electro ett bra tag :-);

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickDayZ:

Tratt.
Du skulle varit inne igår. Var krig i electro ett bra tag :-);

Han var ju en del av actionen ?

Permalänk

Jasså? Har ingen aning om vem tratt är inne på servern

Permalänk
Medlem

Du får luska lite på det

36 Röster nu (räknar bort D01tYs röst)

22 för att ta bort
14 för att ha kvar M107 / AS50

För att ändra i stadgar och lagar krävs det väl att mera än 2/3 av rösterna för ändring ?