Söker gammalt rymdspel

Permalänk
Inaktiv

Söker gammalt rymdspel

När jag va liten, runt 2004-5, så hade jag det här spelet där man var på en ö med några stycken byggnader på. I varje byggnad kunde undersöka olika saker för att utveckla öns rymdprogram. Målet med spelet var att hitta massa sonder som fanns på olika planeter i solsystemet så man var tvungen att bygga rymdfärjor och en stor antenn och sånt. Jag är ganska säker på att det var på svenska och skulle va nåt slags lärospel.
Skulle va jävligt tacksam om nån vet vilket spel det var, tyckte det va skitkul.

Permalänk

Rymdjakten?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon191830:

När jag va liten, runt 2004-5, så hade jag det här spelet där man var på en ö med några stycken byggnader på. I varje byggnad kunde undersöka olika saker för att utveckla öns rymdprogram. Målet med spelet var att hitta massa sonder som fanns på olika planeter i solsystemet så man var tvungen att bygga rymdfärjor och en stor antenn och sånt. Jag är ganska säker på att det var på svenska och skulle va nåt slags lärospel.
Skulle va jävligt tacksam om nån vet vilket spel det var, tyckte det va skitkul.

Uugghhh!! Vet vilket spel det är du snackar om men kommer inte heller på vad det heter

EDIT: +1 till kommentaren ovan!

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Som Anton sa, Rymdjakten. Det finns en serie såna spel; Sverigejakten, och Djuphavsjakten är de två andra. Levande böcker gjorde riktigt många bra lärospel.

Permalänk
Inaktiv

Tack, letat länge efter det!!