Hur ska jag göra med min tredje skärm?

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra med min tredje skärm?

Hej, jag har äntligen fått tag på en tredje skärm så att jag kan köra eyeinfinity, men jag undrar hur jag ska ha skärmarna kopplade. Jag har ett Sapphire radeon 6870 med 1 HDMI, 1 Displayport, 1 Single-link Dvi och 1 Dual-Link Dvi, jag har 2 skärmar som har Dvi och Vga och 1 skärm med HDMI,Dvi och VGA.

Jag har läst att man måste använda displayport om man ska använda tre skärmar, vilken adapter ska jag köpa då och måste den vara "aktiv"?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av RMDZ:

Hej, jag har äntligen fått tag på en tredje skärm så att jag kan köra eyeinfinity, men jag undrar hur jag ska ha skärmarna kopplade. Jag har ett Sapphire radeon 6870 med 1 HDMI, 1 Displayport, 1 Single-link Dvi och 1 Dual-Link Dvi, jag har 2 skärmar som har Dvi och Vga och 1 skärm med HDMI,Dvi och VGA.

Jag har läst att man måste använda displayport om man ska använda tre skärmar, vilken adapter ska jag köpa då och måste den vara "aktiv"?

Äsch, skit samma! Skänk den till mig och du har en plats i himlen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk