Microsoft tillkännager Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniie:

"virtualization technology similar to Microsoft's Hyper-V", Hyper-X kanske det heter?

Hypervisorn kommer göra det möjligt för spelbakåtkompabilitet.

Nej, Virtualisering fungerar inte så. På x86 hårdvara så kan man bara virtualisera x86 plattformar. Xbox 360 är ett PowerPC system , och för att köra det på x86 hårdvara så måste man emulera instruktionsuppsättningen och alla övriga resurser.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofmoon:

Snarare tvärt om så får man vara ganska paranoid och självupptagen om man tror att Bill Gates kommer sitta och dra en runk till dig när du sitter och spelar CoD i morgonrocken.

Jag hoppas verkligen att både du och jag förstår att det inte är något på den nivån som det handlar om, utan snarare systemanalys och social grafritning på massiv skala. Vad man sedan använder datan för kan man ju dra sina egna slutsatser kring. Att det dessutom finns säkerhetshål, bakdörrar för FBI o.d. är ju en relaterad bifråga.

Permalänk
Medlem

Microsoft annonserar nya Xbox. Kravaller i Stockholm. Coincidence? You decide!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Vem tänkte här ens? Om nu någon gjorde det ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Det kommer tydligen gå alldeles fint att spela lånade/begagnade spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Såg den här precis, ush, alla bör göra som jag och bojkotta nya xboxen..
Hur fan tänkte Microsoft här? Sony måste vinna MASSOR på detta..

http://www.youtube.com/watch?v=qSwz9dI3oSk

Hahaha va? Vad har åsikterna med PS-fanboys att göra, kolla klippet jag länkade.

Fast det visade sig senare att detta vara FALSKT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är VÄLDIGT VIKTIGT att poängtera det här. Det är riktigt sjukt. Varför ska man inte få låna ut spel till sina kompisar?!

Får dock notera att en viss fördel med detta, är att det låter en köra spelen utan skivan i.
Då spelet sen blir bundet till ditt Xbox live konto

Så på sätt och vis, skulle man kunna låna ut spelet till sin kompis. Han betalar denna okända summa avgift. Och då kommer den kompisen även ha spelet bundet till sitt konto. Och inte behöva köra med skivan längre.

Eller iallafall, det är så jag förstått det från artikeln.

"It added: "Microsoft did say that if a disc was used with a second account, that owner would be given the option to pay a fee and install the game from the disc, which would then mean that the new account would also own the game and could play it without the disc.""

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en stor klumpig, fyrkantig plastlåda om fläktljudnivån är låg istället för en futuristic, välvd mindre låda som låter som en hårfön.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk

fattar inte varför folk inte fattar ( inception ) varför man vill spela gammla spel.. har xbox 360 nu och kommer byta till playstation 4 nu då xbox ONE verkar ganska saggig ... jag vill då kunna spela typ ( Heavy rain , killzone , beyond:two souls och the last of ous) efter som jag inte har ps3 denna generation och vill köra de spelen utan att köpa ps3...
en sak som jag inte fatta varför microsoft inte tog efter... Sony kommer ju ha Gaikai .. vilket troligen kommer innebära att man kommer kunna spela ps3 spela via cloudgaming.. detta är ju genealiskt om det funkar...

och aktiveringskoder till spelen är la inget fel... kommer ihåg när man hade aktiveringskoder på dataspel och kunde avaktivera dem för att sälja / ge bort dom ( om dem gör så så e det fine by me )

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Bakåtkompatibiliteten är skrotad för både ps4 och Xbox one, så vill man spela de gamla spelen är det de gamla konsolerna som gäller.

Inte enligt vissa intervjuer med folk som jobbar med ps4 ... kan inte dra några länkar men det e bara leta så hittar du... dom har sagt att man kan tänka sig att använda sig av Gaikai för att kunna spela ps3 spel på ps4..

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Nya Xbox

Ser ju för fan ut som en betomax spelare fast svart om man tänker på min länk xD http://2.bp.blogspot.com/_QC5YSL4UTRw/TTQz8EY3vMI/AAAAAAAAC6o...

Permalänk
Medlem

Nu mår Sony gött kan jag tänka mig.

Kan aldrig tro att nån utanför USA köper den här maskinen. Kan inte ens tro att nån i USA köper den här maskinen, måste väl finnas bättre boxar man kan köpa för lite TV-tittande.

Permalänk
Medlem

Låter dessa herrar stå för för mina åsikter. Inte så mycket att tillägga innan E3. Som det ser ut nu kan man bara skratta åt det. Fast nu kan man ju ha en hund i CoD, det är ju bra?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hoppas att kontrollern blir grym och är kompatibel med det mesta för det är det enda intressanta för mig.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på hårdvara, hur hade ni löst det inom rimlig TDP och kostnad?
Jaguar med inbyggd GPU ger mest prestanda per watt och krona. Jag kan inte komma på något som klarar en rimlig TDP bättre.

Permalänk
Medlem

Visst verkar XO (phun intended) trevlig, men förvillande lik PS4 vad gäller hårdvara. Vad gäller streaming spelar det personligen ingen roll, båda har garanterat Netflix... Det som kommer avgöra för mig blir spelutbudet, och där vinner PS4 eftersom jag inte spelar krigsspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja anledningen att det inte finns en Xbox 360 emulator är för att det är en mardröm att hålla på med Backwards engineering. Microsoft vet redan precis exakt hur Xbox 360 fungerar och kan därför bygga en emulator. Samma sak med gamla Xbox, anledningen till att den var en hel mardröm att bygga en emulator för var för att bara Microsoft vet hur allt fungerar.

Bara för att du vet hur en arkitektur fungerar betyder detta givetvis inte att du vet exakt hur du ska göra för att emulera den arkitekturen i en annan arkitektur...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/976308...

Blir nog ingen konsol för mig, om det inte kommer något spel jag inte kan motstå enbart där.
Men tveksamt det blir värt det resten av "featuresen" är junk imo, enda som betyder något är hur spelen ser ut.

Xbox presentationen var värre än Apples Iphone, allt var det bästa ever, jorden har aldrig skådat något såhär bra, blablabla. Big lolz.

gjorde min egen

sen denna också för skojs skull tycker om den bättre så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ni som klagar på hårdvara, hur hade ni löst det inom rimlig TDP och kostnad?
Jaguar med inbyggd GPU ger mest prestanda per watt och krona. Jag kan inte komma på något som klarar en rimlig TDP bättre.

Jag håller helt klart med dig.
folk är grinögon över fel sak om det är hårdvaran som är största problemet med nya xbox enligt dem när det finns "riktiga" saker att vara besviken över. En konsoll för 300-500usd med grafik likvärdigt i gflops med ett geforce 480gtx OC är inte så illa.

Om folk varit grinögon över att det inte verkar bli några seriösa exclusives, borrowers fees, reklamskiten, avsaknaden av touchpad som de utlovat för strategispel, obefintliga bakåtkompatibiliteten, metro UI eller nått av det andra kan jag väl förstå till viss del. Men microsoft är ett företag och ingen tvingar dem att köpa deras produkt om de inte gillar den.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Bara för att du vet hur en arkitektur fungerar betyder detta givetvis inte att du vet exakt hur du ska göra för att emulera den arkitekturen i en annan arkitektur...

Men att porta till en arkitektur och stödja binärer och libs är inte vansinnigt omöjligt heller. Apple har gjort det fyra gånger med hela sitt OS. 68k>PowerPC>x86>amd64
I linux med till exempel debian kan du köra i386, arm och powerpc binärer på i686/amd64 via translation layers utan emulation.
Detta kräver såklart att man har källkoden både till den nya plattformen och till den gamla maskinen/plattformen, okej det kan ändå vara svårt om de använt mycket fulhack direkt mot hårdvaran men det är långt från omöjligt, vilket var hela min poäng.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

Gällande all BS som sprids om att spelet för alltid låses till ett konto. Lätt att pyssla med ryktesspridning om man utgår ifrån att ingen annan heller kan engelska.
http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-used-games/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av thorsama:

Bara för att du vet hur en arkitektur fungerar betyder detta givetvis inte att du vet exakt hur du ska göra för att emulera den arkitekturen i en annan arkitektur...

Att emulera PowerPC är inget nytt. Apple har en fungerande PowerPC-emulator som de slängde med OSX för att folk skulle kunna köra sina gamla program när de bytte till x86. Det finns även en emulator för Wii och gissa vilken arkitektur Nintendo kör på.

Jag är medveten om att G4 och Xenon inte är exakt lika men det går ju bevisligen att emulera PowerPC-instruktioner på x86. Har man då full insikt i hur arkitekturen fungerar plus att Microsoft hade full kontroll över den nya hårdvaran och all mjukvara i båda leden. Då hade de kunnat bygga en emulator om de ville.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinXery:

det handlar om att dem vill lyckas göra ett DRM system som alla företag håller på med nu. tror dock inte att du kommer klaga så mycket, jag menar steam har gjort så sedan deras begynelse så...

Skillnaden är att du kan köpa spel för väldigt lite pengar på steam, 50-75% reor etc.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det man fick veta var intressant ( iofs inte för oss icke Amerikaner men ändå )
Sen är jag inte bekymrad över att xboxet verkar vara " sämre " hårdvarumässigt då det i slutändan ändå kommer se så gott som likadant ut grafikmässigt på båda konsollerna.
Sen grejen med att den inte är bakåtkompatibel förstår jag också även fast jag hade hoppats på att det gick att spela 360 spel på den, varför lägga ner massvis med tid/pengar på en emulator som man troligtvis kommer använda väldigt sällan ändå.

Det viktigaste är ändå E3 där vi kommer få se vad vi vill se. SPEL!

Har inte bestämt ännu vilken som ser mer intressant ut men det lutar faktist mot xboxet även fast man fick sig ett par slag i ansiktet av presentationen, men vi fick iallafall se boxen jämfört med ps4an's kontroll

Ledsen för TL;DR

Permalänk
Medlem

Känns som att MS försöker hitta till en större marknad med denna maskinen. De borde delat upp detta i 2 bitar känner jag spontant, 1 maskin som sköter allt lullul som Tv funktionerna etc och 1 maskin som sköter spel aspekten. Detta borde logiskt sett hålla nere priset får båda maskinerna samtidigt som det blir mer tydligt vad de vill åstadkomma. Sen borde alternativet finnas att köpa en kombo-maskin som gör båda om man nu vill ha alla funktioner. Namnen är lätt lösta med, Xbox för spelkonsolen och One för media-hubben eller vad man ska kalla den biten och Xbox One om man köper kombo versionen, Xbox One versionen skulle givetvis kosta mer än någon av de andra men mindre än totalkostnaden för båda.

Observera att jag bara tog namnen som exempel, givetvis skulle det nya xboxet inte heta Xbox om det blev som jag beskrev det...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

när jag tänker efter så ser det ut som en NES också

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker låter intressant med XONE är möjligheten för fler spelare i onlinespel med nya XBOX LIVE. Det bli en stor del i den nya generationen. Blir också intressant att se hur Microsoft ska utveckla de olika tjänsterna regionalt.

Permalänk
Medlem

TV kommer ju inte ens fungera utanför US. Även fast de säger att det kommer göra det. På sin höjd, SVTPlay, Netflix.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

För det är ju verkligen orsaken varför folk är skeptiska.

Själv är jag varken en Xbox eller PS supporter.. Kan jag bara spela mitt NHL och Fifa + par andra spel så är jag glad. Spelar ingen roll vilken konsol det är på. Däremot verkar Microsoft ha fokuserar lite väl mycket på vad xbox INTE är. Alltså en mediahub likt en HTPC.

Känns som det är litegrann upp till Microsoft att bestämma vad xbox är och inte, don't you think?
Personligen tycker jag att Xbox One skulle passa mitt vardagsrum perfekt, särskilt om man nu slipper byta ingång på tv:n stup i kvarten. Verkar awesome.
Sedan bör folk sluta stirra sig blinda på siffrorna i specs! Är helt säker på att Microsoft vet vad de gör, tror spelupplevelsen blir minst lika grym som på PS4
Jag har ägt både PS3 och nu en 360 slim så jag är inte fanboy åt nåt håll, men tycker själv att 360's handkontroll är skönare än Sonys. Misstänker att den till Xbox One kommer kännas ungefär på samma sätt, men återstår att se! Vad gäller spel så har både Sony och Microsoft haft exklusiva titlar som jag älskat, lär fortsätta även nästa generation av maskiner. Även för mig är dock EA sports spel viktigast, plus kanske några andra Hursomhelst, HURRA för nya grejer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem