Kan man bygga en pytteliten dator, som bara har ett enkelt OS och orkar driva en stor TV i full HD

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

jag har själv en Raspberry pi med RaspBmc inlagt på. kör Svt Play och tv3 Play på den utan problem.
Du kan också Styra den med TVs egna fjärr´om du använder raspbmc

Finns xbmc:s airplay-stöd till RaspBmc också? Har du en iPhone/Pad så är det ju en extremt nice feature.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

Finns xbmc:s airplay-stöd till RaspBmc också? Har du en iPhone/Pad så är det ju en extremt nice feature.

japp det finns! synd bara att netflix inte har fixat Airplay stöd!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi med Raspbmc och XOT Uzg v3 som har stöd för en hel drös playkanaler: http://www.rieter.net/content/xot/channels/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Istället för att köpa en dator så borde det väl räcka med en rikomagic? Finns en budget- och en lyxverison

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

varför inte köra med en HTPC? blir ju typ samma sak väl

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

japp det finns! synd bara att netflix inte har fixat Airplay stöd!

aww, DET är ju surt. Hoppas att Netflix skyndar sig att dumpa flash/silverlight (det är ju på gång) så att det får default linux-stöd också..

Permalänk

Mygica A11 för drygt 400 spänn är ett riktigt bra köp för detta ändamålet. Läs min tråd om den.

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en Zotac AD04 för någon månad sedan när webhallen reade ut de sista de hade i lager för 1300 spänn, en trevlig liten bareboneburk på 18x18 cm, baserad på AMD E-450 APU. Med 8 GB minne och en 60 GB SSD är den en mycket kompetent liten dator, XBMC flyter på hur bra som helst, och Flash är förstås inte heller något problem. Den levereras med en hållare man kan montera i skärmens/tvns vesafäste, och med tanke på att den försvinner helt bakom den 22-tumsskärm jag har den inkopplad på, så lär den försvinna bakom din tv också. Vidare är jag väldigt imponerad av den låga ljudnivån, inte ens när man lastar den gör fläkten mer än knappt hörbart väsen av sig.

Måste nog säga att den har blivit något av en kärleksaffär. Kan varmt rekommendera någon av Zotacs APU-baserade barebones till det du vill göra, förutsatt att det hamnar inom budgetramarna förstås.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Angående raspbmc och xot: ni som har fått det att funka med svt, har ni gjort några särskilda inställningar eller något? Provade senast igår och alla kanaler funkar bra utom svt:s som laggar och hackar. Har testat att klocka maskinen och ställt bitraten på 2500 (om jag inte minns helt fel) men ingen direkt skillnad.

Permalänk

En sån där Mac Mini eller vad de heter borde väl fungera fint?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fafne:

AMD verkar ha en trevlig produkt kommande.

http://www.sweclockers.com/nyhet/16443-amd-lanserar-enkortsdator-for-utvecklare-av-inbaddade-applikationer

Skrivet av Fafne:

Verkar kunna bli en enkel dator mitt i mellan Intel NUC och Raspberry.

VGA!!! år 2013. AMD är ju bara så efter...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fafne:

Självklart inte, detta kort är avsedd för utvecklare för anpassade lösningar, inte soffpotatisar och TV.
När serieversionen för hemanvändare släpps, så har den HDMI säkert som ett Amen i kyrkan.

Vad får dig att tro att http://www.gizmosphere.org/ skulle bygga en annan version för hemanvändare när hela deras ide riktar sig till en helt annan målgrupp. Det är ju serieversionen som är på bild.