Operatörslåst iPhone 3Gs, Jailbreak?

Permalänk
Medlem

Operatörslåst iPhone 3Gs, Jailbreak?

Tjena, jag skulle behöva lite hjälp av er lite mer rutinerade iPhoneanvändare här på forumet då jag är helt ny inom ämnet.

Jag har en iPhone 5 i vanliga fall, men den är nu inskickad på reperation. Då jag inte vet hur lång tid det kommer ta att få tillbaka den så tänkte jag nu använda min gamla iPhone 3gs. Problemet är att den är låst till 3, och min nuvarande operatör är Tele2. Är det möjligt att jailbreaka den för att sedan låsa upp den så jag kan använda mitt simkort?

Jag har iOS 6.1.2 installerat och bandbredd 05.16.08. Jag har lyckats läsa mig till att programmet man använder sig av för att låsa upp telefonen inte funkar på min bandbredd, är det möjligt då att fixa en ny bandbredd där det går att låsa upp den?

Skulle uppskatta om ni kunde länka några guider som hjälper mig.
Tack!

Permalänk
Medlem

Iphone 5 och 3GS har inte samma typ av simkort, vad jag vet.. så de går nog inte även om du låser upp den.

Edit: Kollade upp vad de har för något...
3G/3GS: sim
4/4S: Micro sim
5: Nano sim

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salomon:

Tjena, jag skulle behöva lite hjälp av er lite mer rutinerade iPhoneanvändare här på forumet då jag är helt ny inom ämnet.

Jag har en iPhone 5 i vanliga fall, men den är nu inskickad på reperation. Då jag inte vet hur lång tid det kommer ta att få tillbaka den så tänkte jag nu använda min gamla iPhone 3gs. Problemet är att den är låst till 3, och min nuvarande operatör är Tele2. Är det möjligt att jailbreaka den för att sedan låsa upp den så jag kan använda mitt simkort?

Jag har iOS 6.1.2 installerat och bandbredd 05.16.08. Jag har lyckats läsa mig till att programmet man använder sig av för att låsa upp telefonen inte funkar på min bandbredd, är det möjligt då att fixa en ny bandbredd där det går att låsa upp den?

Skulle uppskatta om ni kunde länka några guider som hjälper mig.
Tack!

Prova att jailbreaka med Evasi0n, följ den här guiden: http://www.evasionjailbreak.org/jailbreak-ios-6-1-2-untethered-on-iphone-5-4s-ipad-4-ipod-touch-5g-with-evasi0n-1-5-3-evasion/
Och så köper du en simkortsadapter från Kjell: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbehor-till-surfplattor/sim-tillbehor/sim-adapter-p93558#ProductDetailedInformation

Visa signatur

NZXT H1 | AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-I | G.Skill 16GB 3600MHz | MSI RTX 2070 Super Ventus GP OC 8GB | Corsair Force MP510 480GB SSD | LG 35WN75C-B 35" UWQHD | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Superlight | Plantronics RIG 800HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Iphone 5 och 3GS har inte samma typ av simkort, vad jag vet.. så de går nog inte även om du låser upp den.

Edit: Kollade upp vad de har för något...
3G/3GS: sim
4/4S: Micro sim
5: Nano sim

Medveten om detta, men det finns adaptrar för ca 30 kronor

Japp ska nog göra det. Tror dock fortfarande jag inte kan kan ta bort operatörslåset då jag inte har rätt baseband. Ingen som har någon aning om det går ändra?

Permalänk
Medlem

När jag låste upp min gamla iPhone 3g så använde jag mig av något som hette ultrasn0w, vet dock inte om de projektet har lagt ner. Man behövde även en speciell bandbredd och när du väl hade lagt in den så kan du inte uppdatera eller omformatera din mobil igen. någonsin.

Vet inte om detta funkar på några svenska operatörer än http://www.youtube.com/watch?v=l97K8gtDK4E

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Hittade en liten guide på internet som jag ska testa.

"Don't use 6.15 baseband if the iphone is week 35+ 2011.

If you do end up flashing the iPad Baseband ALWAYS downgrade it back to " 05.13 "

Open your settings and go to

( General > About > Serial Number )

3rd digit is the single digit year.

(9 is 2009, 0 is 2010, 1 is 2011)

4th and 5th is the 2 digit week number. A year has 52 weeks. (35 is week 35, 11 is week 11, etc)

Example: xx049xxxxxx

is a 2010 week 49 and is safe to flash.

Example: xx136xxxxxx

is a 2011 week 36 and should NOT be flashed.

IF SAFE

use redsn0w 0.9.15b3 to flash the ipad baseband ( 06.15 )

then follow the same steps to downgrade it to 05.13

jailbreak and install ultrasn0w 1.2.8 from cydia."

Tack för era svar!

Permalänk
Medlem

En fråga
när man jailbreakar ska allt innehåll på Iphonen försvinna då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jawez:

En fråga
när man jailbreakar ska allt innehåll på Iphonen försvinna då?

Oavsett vad bör du alltid göra backup så slipper du problem när något går snett

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawez:

En fråga
när man jailbreakar ska allt innehåll på Iphonen försvinna då?

Nej, fungerar d så är allt som d va innan, förutom att du har en ny ikon - Cydia

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”