Byturl.se - Behöver kritik och idéer

Permalänk
Medlem

Skitbra sida! Keep it up

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

En fråga som kanske redan har besvarats i tråden, varför får adressen xea.se när sidan heter byturl.se? Kanske snyggare med byturl.se/minkortaurl

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qarek100:

Tack nu har jag fixat det

Har du verkligen det? Jag har fortfarande samma muspekare.. Har kört CTRL+F5 för att undvika Cacheproblem.
Kör Chrome på Windows 7 förresten.

Skrivet av qhrizz:

En fråga som kanske redan har besvarats i tråden, varför får adressen xea.se när sidan heter byturl.se? Kanske snyggare med byturl.se/minkortaurl

Byturl.se är ganska långt i min mening!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ramblemoe:

En funktion som jag gillar hos bit.ly är att man kan skapa konto och samla alla sina länkar på ett ställe. Något för framtiden?

Fint projekt annars, kul att så många engagerat sig och hjälp till.

Jag har börjat med registreringen men det kommer te ett tag eftersom jag vill göra det smidigt för användaren man kommer kunna logga in med facebook osv.
Tack

Skrivet av terrax:

Skitbra sida! Keep it up

Man tackar

Skrivet av qhrizz:

En fråga som kanske redan har besvarats i tråden, varför får adressen xea.se när sidan heter byturl.se? Kanske snyggare med byturl.se/minkortaurl

Du kan använda båda 2 men den kör xea default för att den är kortare.

Skrivet av Dubbelklabbe:

Har du verkligen det? Jag har fortfarande samma muspekare.. Har kört CTRL+F5 för att undvika Cacheproblem.
Kör Chrome på Windows 7 förresten.

Byturl.se är ganska långt i min mening!

Ja det funkar jag har testa på flera dator tror att det är din cache som spökar.
Tack för ni hjälper!

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är det inte tänkt att när man trycker på t.ex API eller någon utav länkarna att rutorna ska ha en fade så den syns och sedan när man trycker igen så ska den döljas?

Som det är nu så försvinner den i 0.3 sekunder och sedan dyker den upp igen, den går alltså ej att ta bort förutom när man laddar om sidan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BuruZ:

Är det inte tänkt att när man trycker på t.ex API eller någon utav länkarna att rutorna ska ha en fade så den syns och sedan när man trycker igen så ska den döljas?

Som det är nu så försvinner den i 0.3 sekunder och sedan dyker den upp igen, den går alltså ej att ta bort förutom när man laddar om sidan.

Så nu är det fixat Tak för tipset

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Fräck idé, som visserligen har genomförts förr och tyvärr aldrig någonting jag brukar använda, men är alltid bra att ha fler valmöjligheter

Tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt gillar någon av designerna som finns att välja mellan..
Nyheter, API etc. knapparna har en ganska störande animation, speciellt när dom är olika, testa att bara fada in och ut text på en vit bakgrund (Syftar på den röda designen nu).

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du har samma logotyp på alla teman för att skapa ett kännetecken, så man inte har olika logotyper beroende vilket tema man har valt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon150287:

Fräck idé, som visserligen har genomförts förr och tyvärr aldrig någonting jag brukar använda, men är alltid bra att ha fler valmöjligheter

Tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt gillar någon av designerna som finns att välja mellan..
Nyheter, API etc. knapparna har en ganska störande animation, speciellt när dom är olika, testa att bara fada in och ut text på en vit bakgrund (Syftar på den röda designen nu).

Så nu har jag fixat det nu är det fade på alla
Tack!

Skrivet av landon:

Ett tips är att du har samma logotyp på alla teman för att skapa ett kännetecken, så man inte har olika logotyper beroende vilket tema man har valt.

Tack för tipset! Klart

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk

Fortfarande den bästa sidan för detta ändamål! En liten förslag/önskemål om jag inte har missat ngt i tråden..
En knapp som kopierar länken till "Copy/paste minnet" (Nej, kan inte riktiga namnet.. Men vill kunna göra CTRL+V utan att behöva kopiera länken) om du förstår?
Tack för en kanon sida!

Permalänk
Inaktiv

Skitsnygg och enkel. 5/5 toasters.

http://xea.se/nordichardware Hehe.. ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dubbelklabbe:

Fortfarande den bästa sidan för detta ändamål! En liten förslag/önskemål om jag inte har missat ngt i tråden..
En knapp som kopierar länken till "Copy/paste minnet" (Nej, kan inte riktiga namnet.. Men vill kunna göra CTRL+V utan att behöva kopiera länken) om du förstår?
Tack för en kanon sida!

Nu ska det fungera. Tack för tipset!

Skrivet av MrNeikter:

Skitsnygg och enkel. 5/5 toasters.

http://xea.se/nordichardware Hehe.. ;D

Man tackar.

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av qarek100:

Nu ska det fungera. Tack för tipset!

Kan fortsätta med små fixar
Byter du tema mellan 1 (röd) och 2 (blå) eller tvärt om ändras ju storleken på rutorna, inga problem. Men alla utom den understa har ingen animering, utan bara byter storlek direkt. Den understa har en animation. Enhetligt är snyggare
Den animationen är inte helt perfekt, 2 -> 1 minskar den endast från höger sida. 1->2 ökar den på båda sidor.
Små petitesser? Japp! Men det visar bara hur bra sidan är i övrigt

Permalänk
Medlem

Kritik: Centrera inte kodexempel, de blir totalt oläsbara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dubbelklabbe:

Kan fortsätta med små fixar
Byter du tema mellan 1 (röd) och 2 (blå) eller tvärt om ändras ju storleken på rutorna, inga problem. Men alla utom den understa har ingen animering, utan bara byter storlek direkt. Den understa har en animation. Enhetligt är snyggare
Den animationen är inte helt perfekt, 2 -> 1 minskar den endast från höger sida. 1->2 ökar den på båda sidor.
Små petitesser? Japp! Men det visar bara hur bra sidan är i övrigt

Jag hittar ingen lösning på detta tyvärr.

Skrivet av Pie-or-paj:

Kritik: Centrera inte kodexempel, de blir totalt oläsbara.

Fixat tack!

För er som kommer till Dreamhack Lite småsaker som tack!

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar