Permalänk
Medlem

9500 -> 9700 Funkar!!! :)

Fan!
Köpte ett 9500 128mb på Sekvencia. Det hade rätt pcb (visuellt) så jag slog till.. Tvekade lite, sen mailade jag en kille som är grym på lödning, han fixade flyttningen av resistorn åt mig..
Kom hem, flashade bios..
Installerade om drivrutinerna...

Fick ett 9700!
Nu har jag klockat en del, men den kraschar ofta.. Ska kolla upp vad som tar stop..
Hoppas det inte är något fel på hårdvaran bara..

Icke överklockat funkar 3dmark fint!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Riktigt nice det! När uppstår krascherna?

Visa signatur

P4 2,26, 1024 Mb Samsung PC2700 DTL, 140 GB (60 + 80 WD), 22" Samsung Syncmaster 1200NF, Hercules 3D Prophet 9700 Pro

Permalänk
Medlem

kul för dig.. själv har jag ett Radeon 9700 Pro på väg.. vågar inte hålla på med sånt där =/

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

hur mycket mer fick du oklockat då? är säkert minnena som inte fixar det....

Permalänk
Medlem

Nu körde jag minnena på 297.. Funkade.. Ska maxa coren..
Är bara uppe i drygt 13000 3dmarks..
Men det är bra mkt mer än innan

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Jag upplever samma sak. Minnena sätter stopp starx under 300. Coren klarar enorm överklockning. Powerstrip går till 368, och det klarar coren utmärkt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rex
Nu körde jag minnena på 297.. Funkade.. Ska maxa coren..
Är bara uppe i drygt 13000 3dmarks..
Men det är bra mkt mer än innan

Ska du inte byta avatar snart???? med tanke på du jublar om ATi

Permalänk
Hedersmedlem

OUF!
Najs!
Fasen också.....man skulle ha skaffat ett r9500!.......grrrrr.....
idag SKA posten iaf leverera mitt r9700pro

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Kan man uppgradera ett 9500 -> 9700 eller en 9700Pro?
Eller är det en 9500pro man skall uppgradera?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snart kommer det vara möjligt att förvandla ett R9500 till R9700 mjukt. Kan ju vara intessant för personer som vill ha kvar garantin. http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?threadid=44908

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen

Ska du inte byta avatar snart???? med tanke på du jublar om ATi

Sant
Tack, hade glömt det..
Jag är en hora, varken lojal mot Nvidia eller AIT
Bäst Pris/prestanda vinner!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel25
Kan man uppgradera ett 9500 -> 9700 eller en 9700Pro?
Eller är det en 9500pro man skall uppgradera?

9500 128mb kan du göra om till ett 9700. Skillanden mellan 9700 och 9700Pro är bara klockfrekvenserna, så om du sedan överklockar ditt 9700 kanske du kommer upp i samma prestanda som 9700Pro. Minnena är dock långsamma på 9500-korten, så de kommer inte upp lika högt som de på ett riktigt 9700Pro.

Har du ett 9500 64mb så kan du göra om det till ett 9500Pro (med skillnaden att de fortfarande kommer att ha 64mb, inte som riktiga 9500Pro som har 128mb)

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Vilket märke är det på kortet?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Sapphire atlantis 9500 128mb
De står listade som 9500Pro, men detta är lurendrejeri..
De listar även 9500Pro 64mb på sekvencia, men som vi vet finns ju inte denna variant..

Passa på och köp nu innan de nya PCB:erna kommer

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk

vilket bios kör du? herkules eller ett till radeon? det är olika minnen och en teori jag läste var att det kunde vara det som spökar..men men keep up the good work

Visa signatur

ljud är bäst med hemma bio..och två feta basar *boooooom*

Permalänk
Medlem

Jag fick ofta bluescreens med mitt originalbios (när jag klockade och hade mig), men så flashade jag och nu går det fint.

Prova lite olika bios alltså

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Uppdatering gott folk:
Bytte kylare på kortet, fick fräsa lite eftersom flänsen inte når kärnan pga shimet eller vad man ska kalla det.
Gissa om jag blev förvånad när kortet nu mera funkar fint i 375/315!
Fint med tanke på att det är ett 9500 icke-pro!
Har fått 13700 3dmarks.. Har nog lite slö prolle.. (1600Mhz)

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

375/315?

9500 non-pro /Pro har cirka 275/325/540/540
9700 Pro 325/620

Visa signatur

| ASUS A7V333 | 1900+ | 512MB DDR PC2700 TwinMos | Maxtor DiamondMax Plus9 160GB 8Mb Cache - IBM Deskstar 60GB 60GXP 2Mb Cache | HIS Excalibur Radeon 9700 | Samsung 959NF 19"

Permalänk
Medlem

Ja. Han räknar ju inte med DDR men det gör du alltså har han 375/630

Permalänk
Medlem

Funkar detta trick med ATIs egna 9500 128Mb kort? Överallt på forum läser man ju NON-Ati men de hade ju lyckats låsa upp även ett ATI kort med mjukvarutweaken. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Vet inte det, men som sagt.. Vill du prova så köp ett sk "Sapphire Radeon 9500Pro 128mb" från Sekvencia..
Det är inte Pro!!!
Förresten.. Kanske borde skapa en tråd åt dem som köpt ett sådant i tron om att det är ett Pro..
Jävla sekvencia..
Men men.. Det hade rätt PCB iaf.. Kan inte klaga!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk

du REX...kan du kolla denna länk "http://kickme.to/gcmods" det är fyra bilder på ett r9500 kort som sägs vare det rätta..MEN..mitt saphire kort ser inte ut sådär och det är beställt från komplett, mitt har en fyrkantig helt svart fläkt och flensar..hur ser ditt ut?

Visa signatur

ljud är bäst med hemma bio..och två feta basar *boooooom*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhyWasteEmAll
du REX...kan du kolla denna länk "http://kickme.to/gcmods" det är fyra bilder på ett r9500 kort som sägs vare det rätta..MEN..mitt saphire kort ser inte ut sådär och det är beställt från komplett, mitt har en fyrkantig helt svart fläkt och flensar..hur ser ditt ut?

Det är rätt kort. Det viktiga är hur minnena är placerade.
2 vid sidan och 2 ovanför (både fram och baksidan) så är det rätt. Sitter minnena 4 st i en rad så är det den nya PCBn, och av de 9500-korten kan det bara bli 9500Pro.
Se http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756&p=2

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

har nått konstigt mellanting...9500pro fläkten och 9700PCB´n (tror jag)..står det inte fel i den länken förresten..det är inga hynix minen, det är infeneon..men min fråga kvarstår till rex hur din fläkt ser ut (vill vara på säkra sidan)

Visa signatur

ljud är bäst med hemma bio..och två feta basar *boooooom*

Permalänk
Medlem

infeneon är bättre, vilket minne det är spelar ingen roll, utan det är hur de sitter på kortet.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rex
Uppdatering gott folk:
Bytte kylare på kortet, fick fräsa lite eftersom flänsen inte når kärnan pga shimet eller vad man ska kalla det.
Gissa om jag blev förvånad när kortet nu mera funkar fint i 375/315!
Fint med tanke på att det är ett 9500 icke-pro!
Har fått 13700 3dmarks.. Har nog lite slö prolle.. (1600Mhz)

Har du satt kylflänsar på minnena, eller räckte det med bättre kylning av coren för att även minnena skulle nå ca 15 MHz högre?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

aj aj aj...har du PowerStrip REX?! har du kollat "options..."-"adapter information..."-pipeline depth"?! vad står det där?! det står -80 och ett kryss för det på min =,( åh om inte jag har helt fel så ska det stå 256 där?!

Visa signatur

ljud är bäst med hemma bio..och två feta basar *boooooom*

Permalänk

har gjort like jämförelser mellan olika kort..bland annat svarta pcbn och den på "http://gcmods.supereva.it/index.html" där skiljer det två resistorer..sen jämförde jag mitt från komplett.se och det på "gcmods" och det som skiljer (förrutom fläkten) är sifforna på den stora runda grejen i högra hörnet där det står 3R3 och så dom små fyrkantiga grejerna där det står (22 "radbyte" 16v) dom är hek gula på mitt och står inga siffor..vet inte om det är relevant men men

EDIT; såg en sak till..det står S65 på mitt och S44 på det på "gcmods"

Visa signatur

ljud är bäst med hemma bio..och två feta basar *boooooom*

Permalänk
Medlem

och? du kan alltid göra det till ett pro om du inte har en 256bits pcb.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

EriXson, du har lite fel, hynix 3.6 klockar bättre än infeneon 3.3. Dock så är det mer folk med infeneon minnena som lyckats med modden.

Visa signatur

854T