Åka ur sin division??

Permalänk

Åka ur sin division??

Hej!
Jag har en fråga.. Kan man åka ur sin division om man bara kör unranked match till slutet av säsongen & inte spelar något rankat alls? By the way, jag är i guld..
Med vänlig hälsning Madde

Permalänk
Medlem

Nix, unranked påverkar inte din MMR. Man kan inte bli demotad mid-season längre, bara vid ny säsong eller om du lämnar din division och kör ny placement match. Så kör på du

källa: http://www.blizzposts.com/blogentry/95918/starcraft-ii-ladder...

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Ingen aning egentligen hur ladder-systemet fungerar, men jag gissar såhär:

Det finns ett antal platser i varje division. Spelar du inte kan du förlora din plats genom att någon annan går om dig. Går tillräckligt många om dig åker du ner, eftersom det inte finns plats i den divisionen längre.

(jag kan självklart ha fel. vilket jag säkert har )

Permalänk

Nej, men sannolikheten ökar då din MMR matchas mot övriga som spelar i samma division.
Men oftast brukar man åka ur t.ex. guld och hamna i silver om man inte spelat tillräckligt, förlorat mer än man vunnit eller om man förlorat sin placement match och varit inaktiv i övrigt.

Un-ranked har en påverkan på MMR, men exakt hur vet nog bara Blizzard då man kan möta både folk som kör ranked och unranked via unranked läget.

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050