Permalänk
Medlem

Kompisar hör allt mitt ljud i Skype.

Hejsan era gosiga klockare och datorvänner!

Nu är det så att jag har ett stort problem här. När jag sitter och snackar Skype med mina vänner och spelar något spel eller lyssnar på musik så kan alla höra ljudet som om det vore från sin egen dator. Det är även så när jag har stängt av mikrofonen och nej jag har inte på stereo mix. skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa till eftersom detta är väldigt jobbigt för både mig och de jag snackar med

Edit: Det är ett Siberia v2 headset som suger

Permalänk
Medlem

testa att starta om internet, mitt skype buggade alltid förut med mitt internet att jag anslöts i samtalet men dom inte hörde mig utan bara min bakgrundsmusik. Så testa det och återkom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille97:

Hejsan era gosiga klockare och datorvänner!

Nu är det så att jag har ett stort problem här. När jag sitter och snackar Skype med mina vänner och spelar något spel eller lyssnar på musik så kan alla höra ljudet som om det vore från sin egen dator. Det är även så när jag har stängt av mikrofonen och nej jag har inte på stereo mix. skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa till eftersom detta är väldigt jobbigt för både mig och de jag snackar med

Edit: Det är ett Siberia v2 headset som suger

Jag citerar mig själv från en annan tråd :

Skrivet av jika:

Detta ämne har varit uppe SÅ många gånger tidigare att det måste vara lite av en omöjlighet att inte hitta svaret om man bara ägnar sig några sekunder åt att söka själv.

TLDR; Baserat på dina tidigare trådar (eftersom ditt inlägg innehöll nästan noll information): Koppla in ditt headset direkt i moderkortet (baktill) istället. Annars är det "stereo-mix"/WhatUHear som är felinställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

testa att starta om internet, mitt skype buggade alltid förut med mitt internet att jag anslöts i samtalet men dom inte hörde mig utan bara min bakgrundsmusik. Så testa det och återkom!

aha tack det fixade allt ! förstod inte riktigt vad den andra killen menade med bakpanelen osv. men ditt svar hjälpte perfekt ! tack !

Permalänk
Medlem

"Starta om internet" var alltså lösningen. Jag trodde det var modermodemet!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2