Oculus Rift - 500 dollars open source-HMD

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att han tydligen inte hade någon teknisk roll på Oculus och bör inte påverka utveckligen således. Dock synd så klart, fel plats vid fel tidpunkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

300$ + 30$ frakt

Det enda som alla är överens om är att consumer kommer att ha högre upplösning, resten är bara spekulationer.

Fick du någon nyckel för en hatt i team fortress 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Värt att notera är att han tydligen inte hade någon teknisk roll på Oculus och bör inte påverka utveckligen således. Dock synd så klart, fel plats vid fel tidpunkt

Du tror inte att vissa av dem som jobbar där kanske tar lite ledigt eller är lite disträ efter att en vän dött så? Sedan enligt denna var han Lead Engineer?
http://www.theverge.com/2013/6/1/4386996/oculus-vr-lead-engin...
Men kanske hade gått vidare från det innan?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Fick du någon nyckel för en hatt i team fortress 2?

yes, logga in på Oculus så finns den där, förutsatt att du beställde i tid, om du nu har beställt överhuvudtaget

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

yes, logga in på Oculus så finns den där, förutsatt att du beställde i tid, om du nu har beställt överhuvudtaget

Har inte beställt själv, men ville veta ungefär hur tidigt man behövde beställa för att få en, det är för sent nu va?

Permalänk
Medlem
Citat:

You're receiving this email because your Oculus order will be advancing to "Processing" status in the next 24 to 48 hours.

Finally.. time has come!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Finally.. time has come!

När beställde du?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

När beställde du?

13 januari:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon här vars order inte är i processing nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Avstängd

En grej som måste lösas för konsumentversionen är ju en riktig controller i Riften som funkar för Windows desktop och annat 2d content. Med andra ord den ska analysera input och välja 3d eller 2d mode själv. En annan grej controllern borde stödja är Nvida / ATI / HDMI 3d modes istället för att bara stödja SBS.

Jag tycker det är asjobbigt att jag måste ta av mig Riften varje gång jag återgår till desktop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Nice!

Permalänk
Avstängd

Måste upp tilll minst 2x2k för att det ska bli bra dock, men kul att det går framåt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Måste upp tilll minst 2x2k för att det ska bli bra dock, men kul att det går framåt!

Haha, nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Måste upp tilll minst 2x2k för att det ska bli bra dock, men kul att det går framåt!

Minst, om ens det räcker..

Skrivet av Buio:

Haha, nej.

Baserat på ditt svar drar jag slutsatsen att du inte äger eller har testat Rift ännu.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Måste upp tilll minst 2x2k för att det ska bli bra dock, men kul att det går framåt!

Jag har inte provat, men jag håller med iallafall: när en bildskärm tar upp så där mycket av ens synfält, så måste rimligen upplösningen upp för att det ska se vettigt ut.
Det känns som ett absolut minimum att de lyckas gå över till 1080p, men ärligt talat ser jag helst mycket mer än så...

Jag tycker normalt alla dessa små superhögupplösta paneler som är på gång är rätt bortkastade, men just här till VR-hjälmar är de ju klockrena

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag har inte provat, men jag håller med iallafall: när en bildskärm tar upp så där mycket av ens synfält, så måste rimligen upplösningen upp för att det ska se vettigt ut.
Det känns som ett absolut minimum att de lyckas gå över till 1080p, men ärligt talat ser jag helst mycket mer än så...

Jag tycker normalt alla dessa små superhögupplösta paneler som är på gång är rätt bortkastade, men just här till VR-hjälmar är de ju klockrena

"I tried out the new 1080p prototype and can confirm that the improved resolution helped bring me into the game. Unfortunately, I did still notice a bit of a black border around individual pixels"

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Baserat på ditt svar drar jag slutsatsen att du inte äger eller har testat Rift ännu.

Det är en fantasi att det ska bli mer en 1080p för en konsumentversion som ska släppas nästa år. Inte bara för att det inte finns såna skärmar ännu, utan också för att det då blir tungt att driva spel i 4k-skärm i 1:1 @60Hz för väldigt många grafikkort. Sen är det en en överdrift att säga "Måste upp tilll minst (haha) 2x2k för att det ska bli bra" eftersom det redan är bra med 720p. Finns hur många som helst som testat befintlig produkt som är lyriska. Eftersom det redan fanns en prototyp på E3 med 1080p så kan det bara bli bättre med den upplösningen.

I övrigt här är en tråd med lite åsikter från folk som testade Eve Shootern med Oculus Rift:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=589101
Om de är så enormt lyriska över 720p-versionen kan man säga att det redan är bra med 720p, och det klart ännu bättre med 1080p som får ses som mål för konsumentversion, vilket dessutom är bra upplösning för alla att driva 1080p@60Hz konstant.

Permalänk
Medlem

UPS:
Planerad leverans:
måndag, 17.06.2013, Innan dagens slut

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är en fantasi att det ska bli mer en 1080p för en konsumentversion som ska släppas nästa år. Inte bara för att det inte finns såna skärmar ännu, utan också för att det då blir tungt att driva spel i 4k-skärm i 1:1 @60Hz för väldigt många grafikkort. Sen är det en en överdrift att säga "Måste upp tilll minst (haha) 2x2k för att det ska bli bra" eftersom det redan är bra med 720p. Finns hur många som helst som testat befintlig produkt som är lyriska. Eftersom det redan fanns en prototyp på E3 med 1080p så kan det bara bli bättre med den upplösningen.

I övrigt här är en tråd med lite åsikter från folk som testade Eve Shootern med Oculus Rift:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=589101
Om de är så enormt lyriska över 720p-versionen kan man säga att det redan är bra med 720p, och det klart ännu bättre med 1080p som får ses som mål för konsumentversion, vilket dessutom är bra upplösning för alla att driva 1080p@60Hz konstant.

Det är hopplöst att försöka argumentera med någon som inte har testat Rift och därmed inte vet hur det ser ut att ha en display 2cm framför ögonen med linser som förstorar upp ytterligare, så det kommer jag inte göra. Men de som testat 1080p versionen säger som väntat att man fortfarande ser en svart inramning kring varje pixel, om än betydligt mindre än tidigare.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Det är hopplöst att försöka argumentera med någon som inte har testat Rift och därmed inte vet hur det ser ut att ha en display 2cm framför ögonen med linser som förstorar upp ytterligare, så det kommer jag inte göra. Men de som testat 1080p versionen säger som väntat att man fortfarande ser en svart inramning kring varje pixel, om än betydligt mindre än tidigare.

Har man inte rimliga krav så blir man aldrig nöjd. Dessutom går det alldeles utmärkt att få sig en uppfattning om vad många andra som testat produkten tycker och inte bara förlita sig på din åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Har man inte rimliga krav så blir man aldrig nöjd. Dessutom går det alldeles utmärkt att få sig en uppfattning om vad många andra som testat produkten tycker och inte bara förlita sig på din åsikt.

Du kan inte förlita dig på min åsikt då jag inte har testat 1080p modellen, men de som har gjort det säger samtliga att det fortfarande är en märkbar screen door kvar.

Så här ser det ut idag i 1280x800 (pixlarna ser betydligt större ut i riften än på bifogad bild)

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Du kan inte förlita dig på min åsikt då jag inte har testat 1080p modellen, men de som har gjort det säger samtliga att det fortfarande är en märkbar screen door kvar.

Du får fortfarande ställa saker i relation till vad jag faktiskt kommentarade, vilket du inte gjort. Den lätt absurda ideen om att Occulus Rift endast är bra med upplösningar som är minst 4K-displayer. Som jag sa innan, har man så höga krav blir man aldrig nöjd. För att inte tala om det faktum att det är en naiv önskedröm för 2014. Jag tycker hans kommentar var larvig, därav skrattade jag och sa nej. Håller du med honom, så kan jag inte annat än att skratta åt dig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Du får fortfarande ställa saker i relation till vad jag faktiskt kommentarade, vilket du inte gjort. Den lätt absurda ideen om att Occulus Rift endast är bra med upplösningar som är minst 4K-displayer. Som jag sa innan, har man så höga krav blir man aldrig nöjd. För att inte tala om det faktum att det är en naiv önskedröm för 2014. Jag tycker hans kommentar var larvig, därav skrattade jag och sa nej. Håller du med honom, så kan jag inte annat än att skratta åt dig också.

Då får du ta och skratta åt dig själv då du är den enda som nämnt 4k paneler, det som har sagts är 2k, och det är inte helt orimligt till Q4 2014.

Släpp det nu och kom tillbaka när du har en Rift.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Sen är det en en överdrift att säga "Måste upp tilll minst (haha) 2x2k för att det ska bli bra" eftersom det redan är bra med 720p.

Nej det är ingen överdrift, du får tänka på att 2x2k inte är samma sak som 4k. Iallafall inte om du tex använder Nvidia Stereovison, de återanvänder mycket mellan de två vyerna. Därav är det lättare att driva 2x2k (1080p i 3d) än 4k i 2D. Sedan så använder ju inte Riften drivern på det viset utan det är upp till speltillverkaren att optimera för 3D. Med andra ord har du en 690 eller en Titan kommer du inte ha nått problem med 2x2k @ 60hz

Hur som helst, riften måste upp dit om man inte ska få screen door, eller att man koncentrerar fler pixlar till centrum, men redan nu märken man att pixlarna blir snabbt färre om man tittar mot kanterna så jag tror inte de kan ändra mycket på det. Samt att det kräver att de designar om linserna helt.

Med tanke på Riftens enorma popularitet är det inte helt omöjligt att de kan få LG eller Samsung att ta fram en skärm specifikt för Riften

edit: Alla som äger en 3D vision skärm från nVidia lirar i 2x2k har du någonsin hört de ha stora prestandaproblem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta mig för att inte ha läst föregående sidor innan jag ställer denna fråga, men har helt enkelt inte tid.

Iallafall.
Vad händer om man använder glasögon?
Har tillverkarna gått ut officiellt med något om detta?

Permalänk
Avstängd

Yapp. det följer med olika linser. Jag har glasögon och det är inte optimalt med dem på. FOV blir lidande.
Jag använder den linsen för mest närsynta och då får jag typ samma resultat som med kontaktlinser och den linsen som är för folk med normalsyn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte följt oculus så noga men ser att många klagar på att det ser pixligt ut. Oculus är först i sin sort precis som nintendo 8-bit var en gång i tiden och då var det ingen som klagade på pixlar. Upplevelsen är det man får förvänta sig och inte upplösningen.

Permalänk
Medlem

På väg hem från jobbet med en kartong i famnen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W