Vad gör man åt idioter i Dota 2?

Permalänk
Medlem

Ser inte problemet, du har ingen anledning att reporta dem ens

Permalänk
Medlem

Något som Valve skulle kunna lägga in som skulle göra spelet så otroligt mkt bättre vore möjligheten att "ge upp"
typ efter 20min så har man möjligheten å rösta inom laget att ge upp.

Där man får alla abandonments, man startar igång ett dota game, motståndar laget är gaaalet mkt bättre, och man blir så stompad gamet är över på 10min, sen ska man sitta där i basen och röra sig lite då och då för att inte få abondonment medans dom avslutar gamet.
Så jag har alla mina abonments, man tabbar ut å surfar istället å väntar på att gamet ska ta slut, men så glömmer man bort å röra sig.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Jag gör en liten ordlista för att hjälpa då.

  • Bristleback - Igelkottsliknande karaktär, skjuter taggar och spottar.

  • Io - Liten boll av energi, andeliknande, länkar ihop sig med medspelare och ger dem extra helande och energi, kan även ge bonus till attackhastighet och teleportera folk.

  • bot - Den nedre av de tre "vägarna" mellan lagens baser.

  • The Dire - Laget som ligger i det nordöstra hörnet av kartan.

  • Drow Ranger - Pilbågsskytt som gör mycket skada och kan sakta ner motståndarna, kan även göra så att de ej kan använda magier.

  • Kunkka - Piratkapten som kan skjuta vattenstrålar och stora skepp. Kan även spåra motståndarna så att de kommer tillbaka.

  • Zeus - Gud som skjuter el. Kan skjuta en magi som gör skada på alla över hela kartan.

  • shoppen - Syftar på en liten sidoshop som finns tillgänglig i både den övre och den nedre vägen.

  • pings - Ett klick på kartan som visar en liten signal för laget.

  • runan - "powerups" som kan spawna på ett av två ställen so ligger mellan vägarna var annan minut.

  • creepsen - Monstrena som varje lag har som hela tiden försöker anfalla motståndarlaget.

  • setupen - Lagsammansättningen.

  • trilane - Normalt sett går man två spelare i både den övre och den under vägen och en i mitter, vid trilane kör man tre spelare i en väg och en i båda de andra.

  • TPat - Teleporterat.

  • top - Den övre vägen.

  • kö-alternativ - De inställningar man använder när man söker efter matcher.

  • leaves - De matcher man lämnat och fått ett "straff" för.

  • games - Matcher.

  • skype - Kommunikationsprogram.

  • skrot och korn - Metall och sädesslag.

  • feedat - Dör för mycket och get motståndarna en fördel.

  • roligt tillsammans - Något man kan ha.

  • ganks - När man går i grupp och dödar någon.

  • misscalls - Man signalerar att motståndarna gått ifrån sin egen väg och att det kan vara riskabelt för de andra om de skulle anfalla.

  • mid - Den mittersta vägen.

  • torn - En byggnad som skjuter på motståndare som kommer i närheten.

  • crit - En chans att göra en viss multipel extra skada.

  • söndernukad - Ägd.

  • KSa - Kill Steal:a, något som Zeus ska göra med sin magi som gör skada på alla.

  • ult - En "ultimat" magi som gör något speciellt för alla karaktärer.

  • idioter - De flesta dota-spelare.

  • Valve - Ett företag.

  • region - Ryssland.

  • språk - Ryska.

  • Brazilien - Amerikas Ryssland.

Hahahah bästa ordlistan XD

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Brukar välja Support för många vill helst ha Carry-rollen samt att många kan inte (vill inte?) spela Support korrekt.
Något man kan göra är att hitta några spelare man vet är bra att spela med så kan man köra ett helt
fem-manna gäng i samma party.

Jag ser verkligen inte hur jag ska komma till en högre nivå när 50% av matcherna jag och min kompis kör blir förstörda av en eller flera personer :/
Jag kör alltid någon form av tank/carry, och min kompis supportar mig. Hela denna matchen hade ENKELT vunnits av mig och honom om vi bara fått laneat tillsammans, men då vi inte fick det pga kunkka så gick ju det i stöpet..

Skrivet av matte54:

Förut fick man ju lågprioritets kö när man gjorde abandonment , men nu verkar det som d inte händer någonting längre senaste tiden jag lämnat matcher.

Och ja matchmakingen är lite trist i dota faktiskt, det känns som alla matcher jag spelar är alltid stomps.
Antingen blir man helt krossad, eller så krossar man helt själv.
antalet "jämna" matcher jag haft kan jag nog räkna på 2 händer.

Matchmakingen är noll, tyvärr. Som sagt, kolla upp match 222696969 så ska du få se jämn match! Min roligaste match hittills!

Skrivet av lekman:

Spela HON istället.... nej vill inte göra det till en Dota vs HON tråd men matchmaking systemet är _SÅ_ mycket bättre i HON än i Dota + att det finns inga ryssar alls.

Jag håller helt med! För det första så kör du ju BARA med folk på din nivå! Även om det är ryssar, BRs eller vad det nu är (vilket det ofta inte är, men ändå) så har de ju ändå någon form av skill. De är ju på den nivån av en anledning.

Skrivet av Pertanbus:

Fast det stämmer ju inte.

Själv har jag spelat ungefär 350-400 matcher och hamnde igår med en kille som var level 1 och hade spelat 5 matcher varav en var en vinst. Detta var i solo-kön.

Ett enkelt match-making-system och genom att permanentbanna t.ex. alla som går med i engelska spel från just de engelska spelen skulle gör allt så mycket bättre. Några månaders urgallring sedan skulle ryssarna och brasilianarna vara borta!

Som sagt, matchmakingen är verkligen noll. Hoppas det blir bättre när det släpps nu i sommar..

Skrivet av Überklass:

Wow. Har ni som spelar detta spel utvecklat ett helt eget språk eller något? Förstod inte ett ord utav det du skrev och jag är ändå hyfsat medveten om "internetslang". :-/

Usch. Känner mig gammal nu..

Ta inte illa upp! Det är spel-relaterat slang! Jag har till exempel inte en aning om vad en resto-druid är (om du nu kör wow), eller vart Tauren börjar.

Skrivet av htbtoma:

Har du spelat 80 games så har ni gissningsvis inte nått någon högre level, och lär få leva med sådana spån ett tag framöver (runt level 35 började jag uppleva att medelspelaren eller vad man ska säga blev "helt ok", och då och då får man riktigt bra folk i laget).
och ja, det går att vinna games själv även om ditt lag är helt värdelöst, förutsatt att du/ni är bra nog att vinna 1v5/2v5. Har gjort detta massvis med gånger.

Oj, okej. Då får vi tuffa på helt enkelt!

Skrivet av Pertanbus:

Jag gör en liten ordlista för att hjälpa då.
*lista*

Grymt.

Skrivet av dysenteri:

Älskar hur folk skall rapportera andra som uppenbarligen bara är riktigt värdelösa på ett spel.

"Valve, banna dom här tre, för dom kunde inte spelet lika bra som mig och min kompis!!!"

Acceptera att det finns riktigt dåliga spelare bara.

Det finns ett "feeding"-option, vilket de gjorde. Man kan även se Zeus utan cds på sina skills efter en teamfight som "ability abuse", då han inte använde dem alls.

Skrivet av Pojo:

Jag brukar spela singel draft på US east/west servrarna. För mig inget märkbart lagg och upplever att folk är både trevligare och mer förlåtande där. Länge sen jag såg någon ryss (iaf ryska).

Jag sitter tyvärr på en riktigt långsam lina. Har testat det, och det stämmer att alla är trevligare, men jag laggar för mycket för att det ska fungera.

Skrivet av Querth:

Ser inte problemet, du har ingen anledning att reporta dem ens

De feedade, och då Zeus inte använde sina abilites så kan man se det som ability abuse. Om man skriver varför man reportar för just det man reportar så brukar de göra något åt det.

Skrivet av matte54:

Något som Valve skulle kunna lägga in som skulle göra spelet så otroligt mkt bättre vore möjligheten att "ge upp"
typ efter 20min så har man möjligheten å rösta inom laget att ge upp.

Där man får alla abandonments, man startar igång ett dota game, motståndar laget är gaaalet mkt bättre, och man blir så stompad gamet är över på 10min, sen ska man sitta där i basen och röra sig lite då och då för att inte få abondonment medans dom avslutar gamet.
Så jag har alla mina abonments, man tabbar ut å surfar istället å väntar på att gamet ska ta slut, men så glömmer man bort å röra sig.

JA! En sådan funktion skulle rädda spelet! Tyvärr så skulle ju retardsen inte ge upp, då de tror att de är så bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Något som Valve skulle kunna lägga in som skulle göra spelet så otroligt mkt bättre vore möjligheten att "ge upp"
typ efter 20min så har man möjligheten å rösta inom laget att ge upp.

Jag säger som alla andra "old-school" spelare. Nej tack till surrender. Valve har sagt att det inte kommer och det är det som den största delen av DotA communityn vill.

Skrivet av erik7191:

Jag ser verkligen inte hur jag ska komma till en högre nivå när 50% av matcherna jag och min kompis kör blir förstörda av en eller flera personer :/
Jag kör alltid någon form av tank/carry, och min kompis supportar mig. Hela denna matchen hade ENKELT vunnits av mig och honom om vi bara fått laneat tillsammans, men då vi inte fick det pga kunkka så gick ju det i stöpet.

I feel you bro. Spelade mycket DotA 1 innan (ca 4000 matcher) och många av dem var pubs och på Dota-League där det inte fanns någon riktig matchmaking. Gjorde ett troll acc igår för jag ville lira med kompisarna utan att sabba statsen på mitt orginal acc och den skill bracketen du är i just nu (vilket jag antar är Normal) är folk inget vidare. Det är inte så roligt men om du viill avancera snabbt i skill brackets och du gillar att spela carry så spela Alchemist. Du är 6-slottad efter 30-35 minuter och kan då göra precis vad du vill. Jag spelar i Very High Skilled bracketen och jag kan lova dig att det finns många idioter där också så känn dig inte ensam om att spela med idioter.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av cjal:

Jag säger som alla andra "old-school" spelare. Nej tack till surrender. Valve har sagt att det inte kommer och det är det som den största delen av DotA communityn vill.

I feel you bro. Spelade mycket DotA 1 innan (ca 4000 matcher) och många av dem var pubs och på Dota-League där det inte fanns någon riktig matchmaking. Gjorde ett troll acc igår för jag ville lira med kompisarna utan att sabba statsen på mitt orginal acc och den skill bracketen du är i just nu (vilket jag antar är Normal) är folk inget vidare. Det är inte så roligt men om du viill avancera snabbt i skill brackets och du gillar att spela carry så spela Alchemist. Du är 6-slottad efter 30-35 minuter och kan då göra precis vad du vill. Jag spelar i Very High Skilled bracketen och jag kan lova dig att det finns många idioter där också så känn dig inte ensam om att spela med idioter.

Säger det samma VILL INTE HA SURRENDER !!! blir HoN all over again alla GER UPP DIREKT, jag har vänt SÅ MÅNGA games efter 40+ min när man legat under.

Jag spela med Dota 1 sjukt mycket games på Garena lvl 43 eller något.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Jag gör en liten ordlista för att hjälpa då.

Tack Nu känner jag mig som en expert på DOTA och lär börja ikväll

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bästa ordlistan nånsin, påminner mig enormt om ett grupp arbete jag och en polare gjorde om DotA 1.

Men det är trist att det är så här i många MobA spel, problemet är randoms, går inte ens komma runt det ifall man randomar så finns ju tammefan alltid risken där. (ursäkta språket). Enda man kan göra är att ALLTID spela 5 man premade då man spelar.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Självklart finns det games när man lätt kan vända, men i ett game när det står 25 - 1 motståndarnas carry har inventoryt fullt med damage items och är level 18, våran carry har en tango och brownboots och är level 6.
Så ska man sitta å glo i 30min å vänta på att dom ska siega basen.

När man kollar "pro" games osv, inte fan sitter dom och väntar på att gamet ska ta slut, när man vet att de är över skriver man gg och disconnectar, men det går ju inte för då blir man bestraffad eftersom det är ranked.

Jag är definitvt för Surrender funktion, men samtidigt ser jag hur det kan bli överdrivet mkt surrenders om man inte sätter lite limitationer på det, tex en timelimit att gamet måste ha gått 20-30min och att det måste va en unanimous vote.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av matte54:

Självklart finns det games när man lätt kan vända, men i ett game när det står 25 - 1 motståndarnas carry har inventoryt fullt med damage items och är level 18, våran carry har en tango och brownboots och är level 6.
Så ska man sitta å glo i 30min å vänta på att dom ska siega basen.

När man kollar "pro" games osv, inte fan sitter dom och väntar på att gamet ska ta slut, när man vet att de är över skriver man gg och disconnectar, men det går ju inte för då blir man bestraffad eftersom det är ranked.

Jag är definitvt för Surrender funktion, men samtidigt ser jag hur det kan bli överdrivet mkt surrenders om man inte sätter lite limitationer på det, tex en timelimit att gamet måste ha gått 20-30min och att det måste va en unanimous vote.

Ja håller med i såna games men då måste man göra ett system där man kan göra det bara i såna situationer och inte när det står 10-18 och alla surrender som dom gör i HoN.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Jag ser verkligen inte hur jag ska komma till en högre nivå när 50% av matcherna jag och min kompis kör blir förstörda av en eller flera personer :/
Jag kör alltid någon form av tank/carry, och min kompis supportar mig. Hela denna matchen hade ENKELT vunnits av mig och honom om vi bara fått laneat tillsammans, men då vi inte fick det pga kunkka så gick ju det i stöpet..

Det gör det för mig med. Har fler Loss än Win i matcher vilket även alla jag känner har.
Som sagt försök hitta flera spelare att köra med i samma party, brukar vara mycket roligare
och man slipper leavers och nybörjare osv.

Skrivet av BergHa:

Allt han inte skrev ut var väll TP (Teleport) och KS(Kill Steal)?

Grymt många här som klagar på ryssar även fast vi svenskar nog är bland de värsta man kan ha att göra med när det kommer till MOBA (flamear alla, kan inte ta kritik, tror de är bäst fast de suger).
Sen om man spelar på botten rank är det ju enkelt för folk att komma och trolla med nya konton.

Du kan ju också se det från andra sidan, 3 kompisar satt och spela så kom ni två och sket i allt.
Public är och kommer alltid vara skit, blir bättre och kör inhouse eller skriv dina klagomål i ett textdokument.

Jag försöker att spela schyst, men det kan hända om någon/några i laget är riktigt idiotiska
att man blir ganska sur. Fast tror att många svenskar (eller i alla fall yngre) tror som du sa
att dom är grymma i spelet fast dom är totalt värdelösa. Vet inte hur det är i Dota 2 riktigt
(blir väl mer och mer) när det gäller aggressiva 12-åringar för i LoL (spelar inte själv det
men man kunde se i skolan jag gick i dom många 12-13-åringar som spelade LoL
på skoldatorerna hur dom betedde sig)
kan dom bli helt galna. Ett exempel i Dota (vet inte åldern på dom dock)
var när jag hamnade med 2 svenskar i en match, i samma lag.
Vi spelade lite men det gick riktigt dåligt late-game och då börjades det.
Blev kallade för allt möjligt och enligt dom var ju vi alla sämst och "noobs"
borde "l2p" (learn 2 play) osv. Medan självklart dom var gudar på spelet
(ja eller hur, fast vilka var det nu som förstörde hela botlane? Just det).

Men det blir mindre faktiskt, av sånt här i högre lvl.
Dock har jag spelat (pga att jag varit i ett party med hög-lvlare)
med såna som är mycket högre i lvl än mig (jag är 16, hamnat med såna i 25+).
Som när det gick dåligt la hela skulden på mig bara för att jag var lägre,
kanske inte spelade bäst alltid men oftast var det hela lagets fel
men man måste ju hitta en syndabock intesant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

När man kollar "pro" games osv, inte fan sitter dom och väntar på att gamet ska ta slut, när man vet att de är över skriver man gg och disconnectar

Inte för att basha dig men det verkar inte som att du tittar så mycket på competetive. Om det inte är som i sista DH matchen så brukar det förlorande laget skriva gg och dca kort innan deras bas faller, dvs när man tagit 2 raxx och hela laget är dött och visst, det händer att man skriver gg tidigare men oftast faller halva basen innan man ger upp.

Det enda sättet jag kan komma på att göra en bra ff funktion är om man ges möjligheten att ge upp när motståndarna leder med XX XXX guld eller om deras lag dödat ens lag XX antal gånger utan att dö själva. Men jag vill fortfarande inte ha funktionen. Om läget ser ut som du sa så brukar det inte ta lång tid innan hela basen är i ruiner.

Edit: Back on topic. Något många inte tänker på som gör otroligt mycket är att man ska undvika att dö så mycket som möjligt. Ju mindre du ser till att dö ju mer guld kommer du kunna spendera på items och ju mindre guld får dem. När jag var en nybörjare så testade jag detta och till min förvåning så vann jag nog 70-80% av alla matcher jag spelade genom en liten sak som att tänka på att inte dö för onödiga saker.

Permalänk
Medlem

Detta problem återfinns i de flesta spelen, inte mycket att göra åt tyvärr. Enda lösningen är väl som någon annan sa att skaffa dig tillräckligt bra matchmaking för att slippa idioter. Jag spelar bara Cs, LoL och sådana spel med kompisar så man slipper idioter

Permalänk

Spela inte på EU servrar, det är hemskt! Kör på US, dock får man 140ms istället för 60ms. Fast det blir mindre retards så nu för tiden kör jag alltid på US Dock för man stå ut med BR lite då och då.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Finns det överhuvudtaget några inhouseligor för oss vanliga dödliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det gör det för mig med. Har fler Loss än Win i matcher vilket även alla jag känner har.
Som sagt försök hitta flera spelare att köra med i samma party, brukar vara mycket roligare
och man slipper leavers och nybörjare osv.

43 wins 32 losses här.

Skrivet av cjal:

Inte för att basha dig men det verkar inte som att du tittar så mycket på competetive. Om det inte är som i sista DH matchen så brukar det förlorande laget skriva gg och dca kort innan deras bas faller, dvs när man tagit 2 raxx och hela laget är dött och visst, det händer att man skriver gg tidigare men oftast faller halva basen innan man ger upp.

Edit: Back on topic. Något många inte tänker på som gör otroligt mycket är att man ska undvika att dö så mycket som möjligt. Ju mindre du ser till att dö ju mer guld kommer du kunna spendera på items och ju mindre guld får dem. När jag var en nybörjare så testade jag detta och till min förvåning så vann jag nog 70-80% av alla matcher jag spelade genom en liten sak som att tänka på att inte dö för onödiga saker.

Njae, kolla DH-semin mellan alliance och vilket lag dte nu var. Motståndarna drog när deras andra mid-torn pushades. De ger upp när de anser att de inte kan komma tillbaka, vilket de fortfarande kan upp till att basen faller om de får till en bra teamfight.

Sen, jag skulle inte kalla mig själv för nybörjare. Jag är ofta den som vänder games efter lite ensamtid i skogen, och min sinne för var motståndarna är, och hur de kommer att reagera när vi counterpushar en annan lane är ganska fin enligt egen utsago.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Det är mycket enkelt, de har alla alternativ ifyllda för att de tror att de får snabbare kö-tider på det viset. Angående rating systemet så är det indelat i tre kategorier: Normal, High, Very high där very high är mer eller mindre ett skämt. Man kan likna det vid 1600+ i HoN. Lösningen är att snacka med folk som faktiskt är vettiga, fylla din friendlist med random decent folk och spela med dem så mycket som det går.

Nej, ratingsystemet är långt ifrån tre kategorier. De 3 är en extrem simplifiering av ratingsystemet som används. Systemet är en liknande till CS:GO, som har hela 18 rankningar.

Enligt Eric Tams (Valve dev-team) är det hela 100 skillgrupper man kan placeras på.

"As far as Matchmaking is concerned none of those buckets [low, medium, high] exist - We match on a continuous scale."
"the easiest way to think about it is as a percentile rank so 100 levels"

Mer info:
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=70618

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Jag har gjort såhär, att när jag spelar solo Q kör jag på ett trollacc där jag atm har en winrate på ca 1.5. Hur gjorde jag detta? Går alltid på en position som kan påverka mycket, (hard pusher, mid (oftast ganker då), iniator eller carry).

När jag spelar på mitt vanliga account så lanear jag och min polare alltid, vi får mer eller mindre alltid den lanen vi paxar då vi ändå spelar på lite högre rating. Ibland hamnar man med idioter, då får man spela runt det och ibland ta en loss pga det. Finns tyvärr i alla spel.

Visa signatur
Permalänk

Om det är TS som är erkdajerk på dota så måste jag bara fråga om du har någon sorts fetish för bristleback? Tror alldrig jag sett någon spela en hjälte så mycket och då har jag kollat på en diger mängd profiler på dota 2.

Permalänk
Medlem

Tycker att 'bot/rus/br/arab' spelarna är kast iom att de inte kan/vill tala engelska. Men vissa som har nerdrage hela tiden med verbal abuse är tristare.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Kunkka låter som en riktigt skön snubbe, glider runt bland lanes:en och skapar oreda. Det är för lite nytänkande i dagens MOBA-spel, spelare likt Kunkka behövs för att motverka den dekadens och de sektliknande riter som så ofta gör sig påminda under en session av MOBA-spelande. En frisk fläkt som blåser undan den maniska strävan efter en absolut strategi.

All makt åt Kunkka, vår befriare.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nej, ratingsystemet är långt ifrån tre kategorier. De 3 är en extrem simplifiering av ratingsystemet som används. Systemet är en liknande till CS:GO, som har hela 18 rankningar.

Enligt Eric Tams (Valve dev-team) är det hela 100 skillgrupper man kan placeras på.

"As far as Matchmaking is concerned none of those buckets [low, medium, high] exist - We match on a continuous scale."
"the easiest way to think about it is as a percentile rank so 100 levels"

Mer info:
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=70618

Isåfall, hur kan jag vara på samma skillevel som de FYRA snubbarna i mitt lag (i den match jag körde nyss) som alla pickar supports utan att köpa wards under hela matchen, och som alla går in för att KSa mig? (Kunde ha haft 20+ kills. En snubbe KSade mig 6 gånger, varav tre av dem i samma teamfight.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Isåfall, hur kan jag vara på samma skillevel som de FYRA snubbarna i mitt lag (i den match jag körde nyss) som alla pickar supports utan att köpa wards under hela matchen, och som alla går in för att KSa mig? (Kunde ha haft 20+ kills. En snubbe KSade mig 6 gånger, varav tre av dem i samma teamfight.)

Läs lite mer om ratingsystemet som jag länkade så kanske du hittar dina svar

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Gör som en erfaren DOTA spelare som mig, just go with the flow och lär er ryska
Nej men skämt åsido så är nog det enda sättet för tillfället att faktiskt köra premade med 4 andra, annars vet man aldrig vem man kör med och det krävs endast en person att förstöra ett helt spel.

Permalänk
Medlem

Kolla gärna in spelet som TS beskriver, tycker själv att TS är den absolut största idioten i hela spelet (match ID:222744333). Kunkka väljer en aningen underlig taktik med att gå tri-lane bot med TS och hans vän, TS blir arg och teleportar top. Vid top lane har TS redan beslutat att spelet är förlorat och går vidare med att vara väldigt inaktiv och mest gnäller på sitt lag, antagligen en orsak till TS resultat 3/9/12. Resten av spelet är TS och beskyller brasilianska spelare för hans förlust och kläcker ifrån sig spydiga kommentarer som: "i cant belive wtf is oging on right now", "my game is ruined becaus eof morons", "god i hate BRs", "kunkka sucks so much penis", "that his mom is jealous" och "WHAT a fucking MORON".

Att kanske vara lite dålig på ett spel är en sak men att spela med nån som har en så dålig attityd som TS eliminerar all motivation att ens försöka.

Notera även hur TS vän aldrig skriver något som skulle stöda TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandit_n1:

Om det är TS som är erkdajerk på dota så måste jag bara fråga om du har någon sorts fetish för bristleback? Tror alldrig jag sett någon spela en hjälte så mycket och då har jag kollat på en diger mängd profiler på dota 2.

Det är jag! Och jag medger att jag ragear, men inte utan anledning. Det första som sas i hela chatten i det gamet jag pratar om var "me and [min kompis] bot". Och om INGEN i hela matchen säger ett ord emot det, utan bara sabbar så blir iallafall jag arg.
Lite som att säga "jag går på toa!" på jobbet, gå in, låsa dörren och påbörja ditt "jobb", varpå det kommer en ryss som bryter upp dörren, sätter sig i ditt knä och skiter på dig.

Ang. min Bristleback-fetish, jag kör Dota 2 för att ha roligt. Jag kör inte för att vara bäst, och jag går inte alltid in för att vinna. Därför kör jag bara den hero jag älskar, min kära Armadon (Bristleback i Dota 2). Han är en hero som fungerar i alla lag, alltid, sålänge någon inte förstör och man inte möter mana drain.
Jag kör bara Bristle, och om någon annan randomar och får honom (ingen pickar Bristle) så pickar jag Anti-Mage för att skita på grabben ifråga.

Jag går sällan ur en match med färre än 10 kills, utom om någon förstör på något sätt, till exempel en cuntkka som DÖDAR laningphasen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av erik7191:

Det är jag! Och jag medger att jag ragear, men inte utan anledning. Det första som sas i hela chatten i det gamet jag pratar om var "me and [min kompis] bot". Och om INGEN i hela matchen säger ett ord emot det, utan bara sabbar så blir iallafall jag arg.
Lite som att säga "jag går på toa!" på jobbet, gå in, låsa dörren och påbörja ditt "jobb", varpå det kommer en ryss som bryter upp dörren, sätter sig i ditt knä och skiter på dig.

Ang. min Bristleback-fetish, jag kör Dota 2 för att ha roligt. Jag kör inte för att vara bäst, och jag går inte alltid in för att vinna. Därför kör jag bara den hero jag älskar, min kära Armadon (Bristleback i Dota 2). Han är en hero som fungerar i alla lag, alltid, sålänge någon inte förstör och man inte möter mana drain.
Jag kör bara Bristle, och om någon annan randomar och får honom (ingen pickar Bristle) så pickar jag Anti-Mage för att skita på grabben ifråga.

Jag går sällan ur en match med färre än 10 kills, utom om någon förstör på något sätt, till exempel en cuntkka som DÖDAR laningphasen.

WoW Bristleback alltid funkar? lol ...

Du kan inte spelat mycket asså, så du ragar du om någon tar han på random detta är ju lite random asså.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Kolla gärna in spelet som TS beskriver, tycker själv att TS är den absolut största idioten i hela spelet (match ID:222744333). Kunkka väljer en aningen underlig taktik med att gå tri-lane bot med TS och hans vän, TS blir arg och teleportar top. Vid top lane har TS redan beslutat att spelet är förlorat och går vidare med att vara väldigt inaktiv och mest gnäller på sin lag, antagligen en orsak till TS resultat 3/9/12. Resten är TS och beskyller brasilianska spelare för hans förlust och kläcker ifrån sig spydiga kommentarer som: "i cant belive wtf is oging on right now", "my game is ruined becaus eof morons", "god i hate BRs", "kunkka sucks so much penis", "that his mom is jealous" och "WHAT a fucking MORON".

Att kanske vara lite dålig på ett spel är en sak men att spela med nån som har en så dålig attityd som TS eliminerar all motivation att ens försöka.

Om han hade velat köra trilane så hade han fått ta och säga det, varpå han hade fått ett "nej". Då ska kan pallra sin röv top som vilken normal person som helst. Jag blir skitsur då jag vill spela med min kompis, är det konstigt?
Hela min farm STENDÖR top, då jag efter flera försök till initiate inser att drow är en fegis, och drar till skogen (Ett riktigt kasst beslut , men det har räddat min farm förut). Jag försöker faktiskt att göra någonting så gott jag kan top, men utan en lanemate som vet hur jag spelar så går det inte så bra.
Bara 3 kills kommer av att jag istället för att springa bot och "ganka" 2 mot 3 med drow och kunkka, farmar i skogen.

"kunkka sucks so much penis that his mom is jealous" kommer efter att idioten blivit tpad till basen av Io för att finisha med sin SJUKA skada, där snubben väljer att springa därifrån istället för att slå de 5-6 slagen han hade behövt slå på tornet ifråga för att få död på det. Då han är BR så försöker jag få NÅGON form av reaktion ur snubben, vilket givetvis misslyckas. Ursäkta, men jag var ganska rejält arg vid det där laget. Han hade kunnat vinna matchen där och då, men väljer att springa därifrån och STENDÖ istället. Samma sak händer dessutom igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

WoW Bristleback alltid funkar? lol ...

Du kan inte spelat mycket asså, så du ragar du om någon tar han på random detta är ju lite random asså.

Arg blir jag inte för det lilla! (vem sa det? ) Dock så countrar AM Bristle ganska fint, och då pickar jag självklart AM ur ren humor-synpunkt och gör så gott jag kan för att vinna Sen vet jag hur mycket skada Bristle gör om han får vara ifred ett tag, så går på honom och hans mana först i en teamfight.

Och ja, Bristle funkar mot alla heroes om man vinner sin lane, vilket jag och min kompis ofta gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nej, ratingsystemet är långt ifrån tre kategorier. De 3 är en extrem simplifiering av ratingsystemet som används. Systemet är en liknande till CS:GO, som har hela 18 rankningar.

Enligt Eric Tams (Valve dev-team) är det hela 100 skillgrupper man kan placeras på.

"As far as Matchmaking is concerned none of those buckets [low, medium, high] exist - We match on a continuous scale."
"the easiest way to think about it is as a percentile rank so 100 levels"

Mer info:
http://dev.dota2.com/showthread.php?t=70618

Tack för det!

Det funkar inte alls på det viset som de vill dock. Om man någonsin har en kö som poppar direkt så kanske men 2-3 minuter så är hela "searchrangometern" full och då hamnar man med ryssar som saknar en o annan indian om man sager så. Vet såklart inte vad en full searchrange betyder, men erfarenhet säger mig att det är en VIIIIID range.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB