DICE demonstrerar finesserna i Frostbite 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dagens spelindustri är ett skämt, 99% handlar om pengar.

Ja och det är väl tur det, annars hade det kryllat av arbetslösa spelutvecklare utan pengar.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av JesperDa:

Ja och det är väl tur det, annars hade det kryllat av arbetslösa spelutvecklare utan pengar.

Det han menar är att förut kunde utvecklarna göra awsome spel och då va inte allt focus på $$$$$$$$$$$.

Ta gamla spel tex N64, Nintendo 8 bitar och 16.
SEGA.

Sonic
Megaman
Zelda
Supermario
etc.
Det KOMMER aldrig göras spel som dom igen.
Eller typ Quake, UT CS 1.6.
Warcraft 3
Starcraft 1 / broodwar.

Dom här spelen kan man lira och ha lika roligt idag med polare.
Det kan man inte med dagens spel då allt är ACHIVMENTS unlocks bara massa saker som gör att man måste lira 24 / 7 för att stanna i spelet.
Det är det som förstör WoW och massa andra spel.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

muppar som gnäller! i slutändan så sitter ni allihopa och spelar bf4..

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Går inte att spela bf3 utan att ha köpt det... Kanske finns någon skum crack någonstans som gör att du kan spela halva singleplayer-storyn, men inte mer än så. Och om vi nu räknar bort bf3, som alltså inte går att spela multiplayer (eller ens singleplayer? inte direkt testat själv ), så går det precis lika bra att pirata spel till konsoler som till datorn. Tror faktiskt du är lite ute och cyklar här för att vara ärlig Det är inte precis så att det är lika många som spelar fps på dator som på konsol, men alla som sitter med datorer laddar ner. Marknaden för cod på ps3 är helt enkelt större än för bf3 på PC. Det är fler som spelar på konsoler. Det har ingenting med piratkopiering att göra

Detta sammanfattar mitt intryck av videon ganska bra

Lägg av, du kommer köpa det ändå. Bara för att maxa det bara för att du kan. Erkänn nu

(Köpte själv bf3 bara för att jag hade dåligt samvete över att min på den tiden nästan top of the line-dator inte gjorde mer än att spela hon )

Huruvida det går att olagligt hämta BF3 spelar ingen roll egentligen då det redan finns många spel som går att pirata. Det är inte det enda de förlorar pengar på, så att säga, eller om de nu gör det alls.
Kan inte hålla med om att alla som har en dator laddar ner olagligt, om det nu var olagligt du menade, jag själv är motbevis och jag känner andra som är som jag på den punkten. Sen är konsolpiratandet i alla fall inte lika utbrett som piratandet på PC, jag känner bra många fler som köper spel till konsol än folk som köper till PC, många tycker t.o.m. att jag är löjlig som inte streamar film (vet att det inte är olagligt) eller laddar ner något gratis som egentligen kostar pengar.
Jag kan säga såhär: anledningen till att jag inte kollar på streamfilm eller laddar ner något jag inte äger är inte för att det är olagligt, streaming är inte det, det är principen att man betalar för det man köper, att man inte ska stjäla.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Imponerande, men den stora frågan är ju om Frostbite 3 har fiskar som simmar undan när spelaren närmar sig? Kan inte tänka mig att de skulle kunna fixa något så avancerat!

Haha. Den där var inte dålig den!

Sedan är det väldigt ointressant hurvida spelet ser ut om det inte finns ett SDK. Varför? Jo därför annars spelar grafiken bara roll så länge spelet är aktivt, det vill säga ett par år i detta fall. Sedan är det endast ett minne. Därav är både CryEngine och Unreal Engine bra mycket mera spännande.
---

Sedan att folk inte skulle pirata på konsol är nog dagens skämt. Sedan är ju BF3 knappast något intressant för pirater då kampanj-läget är värdelöst, medans multiplayer kan vara riktigt roligt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Vet inte om du är sarkastisk eller helt slut. Det där hela "pirater förstör spel" argumentet är så uttjatat och löjligt när det används för att försvara usla icke-konsument vänliga beslut av företag som EA. Ditt argument är speciellt löjligt när man talar om Battlefield, ett spel som främst handlar om Multiplayer. Ett multiplayer man inte alls kan spela med illegala kopior...

Argumentet är inte uttjatat då det fortfarande är mycket bra och aktuellt. Kommer inte ihåg vilket spel det handlade om, men ett företag diskuterade om spelet ens skulle släppas till PC p.g.a. allt piratandet. Det är ju sjukt. Jag ursäktar för ett kanske dåligt Exempel (BF3), och jag vet att EA fattar dåliga beslut ofta (tycker inte om dem själv ^^)
EA är ju inte bara Battlefield dock

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Argumentet är inte uttjatat då det fortfarande är mycket bra och aktuellt. Kommer inte ihåg vilket spel det handlade om, men ett företag diskuterade om spelet ens skulle släppas till PC p.g.a. allt piratandet. Det är ju sjukt. Jag ursäktar för ett kanske dåligt Exempel (BF3), och jag vet att EA fattar dåliga beslut ofta (tycker inte om dem själv ^^)
EA är ju inte bara Battlefield dock

Hur skulle det hjälpa? Och vilket är problemet? Gör dom ett bra spel så köper en massa folk det och en del piratar. Gör dom ett dåligt så köper folk det och en del piratar. Dom förlorar med andra ord inga pengar på det viset.

Sedan finns piratkopiering till samtliga platformar. Konsoler är inga magiska lådor.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det han menar är att förut kunde utvecklarna göra awsome spel och då va inte allt focus på $$$$$$$$$$$.

Ta gamla spel tex N64, Nintendo 8 bitar och 16.
SEGA.

Sonic
Megaman
Zelda
Supermario
etc.
Det KOMMER aldrig göras spel som dom igen.
Eller typ Quake, UT CS 1.6.
Warcraft 3
Starcraft 1 / broodwar.

Dom här spelen kan man lira och ha lika roligt idag med polare.
Det kan man inte med dagens spel då allt är ACHIVMENTS unlocks bara massa saker som gör att man måste lira 24 / 7 för att stanna i spelet.
Det är det som förstör WoW och massa andra spel.

Jo men jämför utevecklingskostnaden för ett nes spel med ett AAA spel. Lite skillnad där.
Håller dock med om att utveckligen är tråkig, men å andra sidan är konkurrensen 1000x högre så för att ett spel ska sälja måste det följa den rådande normen.
Det finns bra många awesome spel som ingen vet om för att de inte slänger ut miljoner i reklam för att promota det, som sedan upåptäcks och sprids, och inte kommer från stora studios, där spelen måste sälja bra för att de ska få igen pengarna och gärna gå plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Hade egentligen bestämt mig för att inte sponsra företagen mer, men det ser trots allt rätt mysigt ut, får tänka lite mer på det.

Fundera även på hur många spelföretag som kan svara här på forumet på svenska

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Huruvida det går att olagligt hämta BF3 spelar ingen roll egentligen då det redan finns många spel som går att pirata. Det är inte det enda de förlorar pengar på, så att säga, eller om de nu gör det alls.
Kan inte hålla med om att alla som har en dator laddar ner olagligt, om det nu var olagligt du menade, jag själv är motbevis och jag känner andra som är som jag på den punkten. Sen är konsolpiratandet i alla fall inte lika utbrett som piratandet på PC, jag känner bra många fler som köper spel till konsol än folk som köper till PC, många tycker t.o.m. att jag är löjlig som inte streamar film (vet att det inte är olagligt) eller laddar ner något gratis som egentligen kostar pengar.
Jag kan säga såhär: anledningen till att jag inte kollar på streamfilm eller laddar ner något jag inte äger är inte för att det är olagligt, streaming är inte det, det är principen att man betalar för det man köper, att man inte ska stjäla.

Du måste förstå att det säkert är en nittiotalist i andra änden. Är det digitalt skall det vara gratis, det skall vara bärbart och det skall vara nu!

Permalänk
Medlem

Vill verkligen börja med ett annat spel än WoW. Lägger en hel del tid vid datorn och konstant WoW-spelande har gjort mig lite rastlös på spelet. Har bara så GALET svårt för att stanna kvar vid ett spel. Kanske ska satsa på BF4. Får se.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur skulle det hjälpa? Och vilket är problemet? Gör dom ett bra spel så köper en massa folk det och en del piratar. Gör dom ett dåligt så köper folk det och en del piratar. Dom förlorar med andra ord inga pengar på det viset.

Sedan finns piratkopiering till samtliga platformar. Konsoler är inga magiska lådor.

Vad skulle hjälpa vadå?
Problemet är som sagt, att inte alla inte köper spelen. Anledningen till att företaget "förlorar" pengar, är att folk som antagligen skulle ha köpt spelet istället piratar, och då får företaget mindre pengar än de skulle ha fått om alla varit hederliga.
Om man fortfarande vill att det ska finnas en spelindustri hamnar all bördan på de som faktiskt drar sitt strå till stacken, för företaget behöver lika mycket pengar för att täcka kostnaderna av att göra spelet, oavsett hur många som köper det. Så om hälften av alla som skaffar spelet laddar ner det gratis, kommer priset behöva dubblas på det, de som betalar får lägga 600 istället för 300, för att några andra skulle slippa betala.
Skulle ingen betala, skulle antagligen de stora spelföretagen försvinna. Nu kanske inte mer pengar direkt leder till "bättre" spel, men det, och kritik samt bojkott är det bästa man kan göra som människa för att spelen ska hålla den kvalitén som många faktiskt har.
Med välfyllda pengasäckar behöver de inte spotta ut dåliga skitspel för att förhindra att gå i konkurs, utan de kan (säger inte att de kommer) lägga ner mer tid på att komma på en riktigt bra idé, kanske en riktigt bra spelmotor, optimera väl och fixa alla helvetiska buggar som brukar finnas vid release *host*hostSkyrim* ^^
Men den huvudsakliga anledningen är fortfarande de två sista raderna i inlägg 64.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

Du måste förstå att det säkert är en nittiotalist i andra änden. Är det digitalt skall det vara gratis, det skall vara bärbart och det skall vara nu!

Själv är jag också nittiotalist, även om de äldre av dem inte vill medge det och jag tycker inte så, som du säkert redan förstått ^^
Det är nog mest en vanesak tror jag, hur man har brukat göra, men det är ofta hälsosamt att utgå från att man själv har fel. Det gäller allting

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Inget, kommer nästan bara skräp idag, men för att ge något svar på frågan så kan jag väl lista dom spelen som har tagit "någon" tid på senare åren.

Gör du något annat än klagar?

Visa signatur

TBA

Permalänk
Avstängd

Sjukt häftig spelmotor!
Det ser väldigt bra ut!

Men själv har jag slutat spela spel. Dom kostar för mycket pengar, och har massa DRM och släpps bara till Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Inget konstigt med det. Om du gjorde ett spel, skulle du inte vilja ha betalt för det då? Visst finns det folk som snickrar ihop spel som hobbyprojekt, men det är inte precis något man kan kräva av någon.

Jag sa aldrig att det är något fel/konstigt med det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Vad skulle hjälpa vadå?
Problemet är som sagt, att inte alla inte köper spelen. Anledningen till att företaget "förlorar" pengar, är att folk som antagligen skulle ha köpt spelet istället piratar, och då får företaget mindre pengar än de skulle ha fått om alla varit hederliga.
Om man fortfarande vill att det ska finnas en spelindustri hamnar all bördan på de som faktiskt drar sitt strå till stacken, för företaget behöver lika mycket pengar för att täcka kostnaderna av att göra spelet, oavsett hur många som köper det. Så om hälften av alla som skaffar spelet laddar ner det gratis, kommer priset behöva dubblas på det, de som betalar får lägga 600 istället för 300, för att några andra skulle slippa betala.)

Digitala kopior kostar inget. Om hälften av spelarna piratar spelet betyder det inte alls att företaget måste dubbla priset, det intressanta är ifall de fick tillräckligt stora intäckter av spelet för att täcka utvecklingkostnaden samt göra vinst så man kan investera på nya spel. Om du tror att de hade sålt spelen billigare än standardpriset för nysläppta spel bara för att 100% av kundbasen betalar för sig behöver du ju inte titta längre än tex diablo 3 eller WoW för att inse hur fel du har.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Helig knullare! Som sagt, två 7990...

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Digitala kopior kostar inget. Om hälften av spelarna piratar spelet betyder det inte alls att företaget måste dubbla priset, det intressanta är ifall de fick tillräckligt stora intäckter av spelet för att täcka utvecklingkostnaden samt göra vinst så man kan investera på nya spel. Om du tror att de hade sålt spelen billigare än standardpriset för nysläppta spel bara för att 100% av kundbasen betalar för sig behöver du ju inte titta längre än tex diablo 3 eller WoW för att inse hur fel du har.

Att distribuera digitala kopior kostar inte mycket nä, bara att hålla servrarna uppe. Utvecklingskostnaden och vinsten är mer intressant, ja. Det är stora vinster som lägger grunden till stora spel, som faktiskt många tycker om. (behöver såklart inte betyda att de alltid är roliga, men det tekniska har möjligheten att bli bättre med större vinster såklart, och ett roligt och välfungerande spel med bra grafik är enligt mig bättre än en ett roligt spel med dålig grafik och mycket buggar)
Enligt Feber.se blev Crysis 2 nerladdat nästan 4 miljoner gånger via torrentsidor, och hade det kostat 149 kr/st som när jag köpte det på webhallen hade 596000000 kr bara inte landat i utvecklarnas skattkista.
Antagligen hade inte så många personer köpt spelet om de inte hade kunnat ladda ner det, men ja, du förstår säkert. ^^
Inte konstigt att crysis 3 blev så dåligt!

skoja

Dold text

Sen får du gärna förklara vad du menar med diablo och wow
Du har säkert rätt i att priset på EA:s titlar inte skulle ändras mycket ändå, de verkar ju få in vad de behöver, och de tackar väl inte nej till lite extra pengar de heller?
Men som sagt, viktigast är de 2 sista raderna i inlägg 64!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

EA har fan en tendens och snacka jävligt bra om sina spel(sluta hypa era spel för när kunden väl blir besviken, blir det inte alls i närheten lika start känsla, har jag fel? Hur många spel har man sett och tänkt: O JÄVLARRRR! FAN VA HÄFTIGT, sen när spelet släpps och du klarar ut det: Pfft, skit, detta felet gör många publicerare, visst ni vill få köpare men, hypa inte för fan... stå inte och säg: our game is awesome, you will love it, relish it bla bla, låt oss säga dessa ord efter att ha spelat), sen när man väl kör det är det inte som dem säger att det är: It's so awesome, wow, so next-gen, utan: aaou, balt, efter ett tag: meh.(flesta titlar dem har är verkligen meh... få har överraskat än)
inget illa menat men... BF precis som alla andra FPS spel, tröttnar man rätt snabbt på, varför? gameplayen... visst, det är svårt att komma på med ett next-gen FPS utan helt enkelt FPSen natur att du tröttnar rätt snabbt på det helt enkelt, dem slänger in alla dessa funktioner/fysik etc visst det kommer fånga en ett tag men... that's it. Få av dagens spel suger in dig ordengligt.
Skoj dock att dem försöker utveckla FPS genre, det är alltid välkomnande.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem

Ser inte pissdåligt ut.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Yä Me änd my sweedish dialect just Hänging änd watsching jäts fliy in to the water

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Det han menar är att förut kunde utvecklarna göra awsome spel och då va inte allt focus på $$$$$$$$$$$.

Ta gamla spel tex N64, Nintendo 8 bitar och 16.
SEGA.

Sonic
Megaman
Zelda
Supermario
etc.
Det KOMMER aldrig göras spel som dom igen.
Eller typ Quake, UT CS 1.6.
Warcraft 3
Starcraft 1 / broodwar.

Dom här spelen kan man lira och ha lika roligt idag med polare.
Det kan man inte med dagens spel då allt är ACHIVMENTS unlocks bara massa saker som gör att man måste lira 24 / 7 för att stanna i spelet.
Det är det som förstör WoW och massa andra spel.

Man kan ju tänka sig att det var p.ga. att dom var såpass nyskapande att dom revolutionerade ens syn på att spela, även att folk klänger fast på nostalgin och förhöjer gamla spel till skyarna.
Nu säger jag inte att gamla spel suger, CS 1.6 och Wc3 är bland mina favoriter, men man skall inte kasta skit i onödan på grund av att folk inte skapar lika revolutionerande spel.

MvH, Joel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle_gamer98:

Att distribuera digitala kopior kostar inte mycket nä, bara att hålla servrarna uppe. Utvecklingskostnaden och vinsten är mer intressant, ja. Det är stora vinster som lägger grunden till stora spel, som faktiskt många tycker om. (behöver såklart inte betyda att de alltid är roliga, men det tekniska har möjligheten att bli bättre med större vinster såklart, och ett roligt och välfungerande spel med bra grafik är enligt mig bättre än en ett roligt spel med dålig grafik och mycket buggar)
Enligt Feber.se blev Crysis 2 nerladdat nästan 4 miljoner gånger via torrentsidor, och hade det kostat 149 kr/st som när jag köpte det på webhallen hade 596000000 kr bara inte landat i utvecklarnas skattkista.
Antagligen hade inte så många personer köpt spelet om de inte hade kunnat ladda ner det, men ja, du förstår säkert. ^^
Inte konstigt att crysis 3 blev så dåligt!

skoja

Dold text

Sen får du gärna förklara vad du menar med diablo och wow
Du har säkert rätt i att priset på EA:s titlar inte skulle ändras mycket ändå, de verkar ju få in vad de behöver, och de tackar väl inte nej till lite extra pengar de heller?
Men som sagt, viktigast är de 2 sista raderna i inlägg 64!

Vad jag menade med diablo och wow är att här har vi två spel som inte piratkopieras nämnvärt men de har endå i princip samma pris som alla andra spel, vilket tyder lite på att det inte är piratkopieringens vara eller icke-vara som sätter priserna.

Beundrandsvärt att du ha principer, personligen vill jag alltid testa spelet först sen köper jag det om det var bra. Nu spelar jag dock mest multiplayer så man är tvungen att köpa det om man vill fortsätta spela efter eventuell trial vara sig man vill det eller ej men du förstår principen

Skulle vilja se siffror på hur många av de som laddade ned spelet (och faktiskt spelade det) som också betalat för det. Misstänker att det är en hyffsat stor siffra men vem vet... inom min umgängeskrets laddar alla alltid ner spelen innan de köper iaf.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Förr så trode jag att de inte skulle vara så stor skillnad mellan BF3 och BF4... Nu vill jag direkt köpa de haha

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tycker skogsklippen ser mycket snyggare ut än Crysis från 2007.

Det finns sjuka grafikmoddar till Crysis. Försöker man sig på samma sak med BF4 så blir man bannad.

Här är ett exempel

Nu är det ju svårt för ett spel från 2007 att mäta sig med ett spel från 2013, men jag tycker Crysis har hängt med väldigt bra genom åren. Mycket av de tekniker som utvecklare skryter om nu har Crytek haft sen 2007. Men får jag välja så ser ju BF4 helt klart snyggare ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Men klarar motorn hundar och super smarta fiskar som *GASP* flyttar på sig när man simmar nära dom?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det finns sjuka grafikmoddar till Crysis. Försöker man sig på samma sak med BF4 så blir man bannad.

Här är ett exempel
http://www.youtube.com/watch?v=WtT2LP0W7ms

Nu är det ju svårt för ett spel från 2007 att mäta sig med ett spel från 2013, men jag tycker Crysis har hängt med väldigt bra genom åren. Mycket av de tekniker som utvecklare skryter om nu har Crytek haft sen 2007. Men får jag välja så ser ju BF4 helt klart snyggare ut.

Den här videon är från E3 2006 lr 2007 spelet såg aldrig ut såhär bra. Men däremot ser crysis ändå riktigt bra ut för att vara så gammalt.
Och jo jag känner till alla moddar osv som får spelet och se bättre ut. Men som sagt det här var från E3.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk

Såg videon och förberedde mig för helt chockade kommentarer. Istället whinar folk för att det ser ut precis som innan (BF3.5).
Detta är ju bara trams ._.
Det är en uppföljare till spelet, så självklart ska det ju påminna om det. Men man kan ju inte påstå att de inte har förbättrat det grafiskt (resten kan jag inte yttra mig om då jag inte provkört det). Oerhört imponerande är det att de lyckats utveckla sig så mycket på endast två år. Framför allt soldatmodellerna har fått ett styrt lyft, speciellt i ansiktsområdet.

Jag httade en liten comparision video mellan spelen, dock får man anteckna att de jämför singleplayer från bf4 med multiplayern i bf3, så det kanske inte är helt rättvist. Tycker för övrigt att de verkar har förbättrat ljudet en del med, men döm själva.
http://www.youtube.com/watch?v=BdBy9XKTukg

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

När dom slutar använda Origin och EA då köper jag spelet.

Dålig stil mot dina x3 GTX Titan att inte maxa Battlefield 4.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD