[Arma2/DayZ] DayZ Epoch Server Pagini.se

Permalänk
Skrivet av pwnbny:

Vad är det för svin som DDosar servern? Hur kul är det att göra det mot en random liten spelserver lixom? Whats the point?

Såg att PKP var borttagen helt i nyaste versionen av Origins, stämmer det?
Såg även att dom gjort ändringar på Nightvisions nån som vet vad?

Ingen som DDOS:ar server nu, dom senaste crasherna har varit .exe crasher (se min post uppåt) samt ett kort strömavbrott hemma igår som gav routern nytt IP.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av pwnbny:

Vad är det för svin som DDosar servern? Hur kul är det att göra det mot en random liten spelserver lixom? Whats the point?

Såg att PKP var borttagen helt i nyaste versionen av Origins, stämmer det?
Såg även att dom gjort ändringar på Nightvisions nån som vet vad?

Tja på servern nu så fungerar NV som den ska, och PKP är då verkligen inte borttagen

Dock så kör ju Pagini 1.7.1 och inte 1.7.5.

Permalänk

Det kan ju även vara det som är problemet med lågt spelarantal nu?
Folk har uppdaterat till 1.7.5 och sabbar på så vis 1.7.1 för sig själva då GP har spärrat 1.7.1 från DayZCommander, och vet inte hur dom reverterar tillbaka till 1.7.1...

Permalänk
Medlem

Det är väl säkert bara jag men 24/7 daytime skulle inte vara helt fel Ogillar nätter som bara den, ser ju för fasiken ingenting! XD
Kanske lockar lite folk också

Permalänk
Skrivet av Träpuben:

Det är väl säkert bara jag men 24/7 daytime skulle inte vara helt fel Ogillar nätter som bara den, ser ju för fasiken ingenting! XD
Kanske lockar lite folk också

För origins del så är det väldigt svårt att locka spelare innan ny version av serverfiler läcker tyvärr.

Som det är nu är det 5 timmar dag och 1 timme natt. Vilket jag tycker balanserar ganska bra.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Det är väl säkert bara jag men 24/7 daytime skulle inte vara helt fel Ogillar nätter som bara den, ser ju för fasiken ingenting! XD
Kanske lockar lite folk också

Anledningen till detta är nog Ön Salvation.... ganska skönt vara där när det är natt kontra dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

För origins del så är det väldigt svårt att locka spelare innan ny version av serverfiler läcker tyvärr.

Som det är nu är det 5 timmar dag och 1 timme natt. Vilket jag tycker balanserar ganska bra.

Jaha! Trodde det var 4h natt och 4h dag! :> My bad! Mjo, får hoppas någon läcker -.-! XD

Skrivet av Zaytsev:

Anledningen till detta är nog Ön Salvation.... ganska skönt vara där när det är natt kontra dag.

Mjo förstårligt, iofs bara varit där på dagen så vet inte hur det är på natten!

Permalänk

På natten är soldaterna blinda som fladdermöss.

Permalänk
Medlem

Åkte ur servern, är den uppe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

Åkte ur servern, är den uppe?

Det var antagligen .exe crash igen, men nu är den uppe tack vara Rattan!

Permalänk
Medlem

Jag märker nu att det INTE går att spawna i Etanovsk! Hur kommer det sig? : ( Får blackscreen, hör min gubbe och kan röra mig och sen när jag abort:at så spawnar jag någon helt annanstans..

Permalänk
Skrivet av Träpuben:

Jag märker nu att det INTE går att spawna i Etanovsk! Hur kommer det sig? : ( Får blackscreen, hör min gubbe och kan röra mig och sen när jag abort:at så spawnar jag någon helt annanstans..

Det är när man får buggspawn, om den är kvar i nästa version så kommer vi ordna till det med ett script som vi hade på chernarus.

Detta gäller inte bara etna utan du kan få det på samtliga ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSwordfish:

Det är när man får buggspawn, om den är kvar i nästa version så kommer vi ordna till det med ett script som vi hade på chernarus.

Detta gäller inte bara etna utan du kan få det på samtliga ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha okej, då förstår jag! : > Suck lite surt att jag varje gång får spawna i Mitrovice området! XD

Permalänk

Trevlig midsommar önskar iSwordfish, Rattan och Mazdah!

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

<rage>Suuuuck! Dog precis av en AI helikopter i närheten av Sabina.. Tänkte äsch det är lugnt, kan spawna relativt nära men icke! XC Damn buggspawn 24/7</rage>

Alltså wow.. Servern startade om om nu har jag spawnat någon annanstans men med exakt samma gear som innan XC

Permalänk
Medlem

Dog igen =/

Permalänk

Uppe, tack för notisen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Helt dött efter 1.7.5 kom. =(

Hur ser det ut med andra mods?

Permalänk
Skrivet av Bruski:

Helt dött efter 1.7.5 kom. =(

Hur ser det ut med andra mods?

Här varit bortrest över helgen, men jag jobbar på en Namalsk (Måste sitta manuellt och ändra alla battleye filter själv) Detta eftersom det inte ligger några vettiga filter ute på nätet som funkar. En massa random kicks annars.

Sen så inväntar vi läckta 1.7.5 serverfiler till origins, men just nu ser det ut att vara långt borta.

Fram till standalone kommer så kommer vi nog inte ha password på någon instans då dayz allmänt tappat väldigt många spelare. Har vi password så kommer bi max komma upp i 10 spelare när vi peakar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Trist att omogna P12or hittat till servern nu =/

Permalänk

Swordfish, vad händer med Namalsk servern? Den har ju varit nere nu ett tag..

Permalänk
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Swordfish, vad händer med Namalsk servern? Den har ju varit nere nu ett tag..

Den är uppe och snurrar, kika in hemsidan

Blir det några konstiga kicks så går jag in hela tiden och ändrar filter, men det mesta ska vara ordnat nu.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Skrivet av iSwordfish:

Den är uppe och snurrar, kika in hemsidan

Blir det några konstiga kicks så går jag in hela tiden och ändrar filter, men det mesta ska vara ordnat nu.

Aha, okej! Jag som hade fel ip, my bad..

Permalänk
Medlem

Ligger den nere?

Permalänk
Medlem

Blev kickad när jag bytte till varma kläder

Permalänk
Skrivet av Tyro75:

Blev kickad när jag bytte till varma kläder

Tack för infon, ska kika på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

FJ slår till igen!

Dock var jag inte med på att döda honom, då jag håller på att bli Hero...

Permalänk

:) :(

Fy fan för mig! Jag borde skämmas, men det gör jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intrigmakaren:

Fy fan för mig! Jag borde skämmas, men det gör jag inte

Ni var jätte dumma å taskiga mot mig, mobbing i högsta grad! jag vill fortv ha tillbaka min kärra!

/Musslan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

Ni var jätte dumma å taskiga mot mig, mobbing i högsta grad! jag vill fortv ha tillbaka min kärra!

/Musslan

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror tyvärr att Ara tog din kärra av oss senare den kvällen. Kan ha fel.