Fråga om HDD/SSD till alienware 14

Permalänk
Medlem

Fråga om HDD/SSD till alienware 14

Hej folk!

Jag tänkte precis beställa en liten alienware 14 med följande spec:

Intel® Core™ i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
Windows® 7 Home Premium, 64-bitars, Svenskt
NVIDIA® GeForce® GTX 765M med 2GB GDDR5
8GB DDR3L-minne med dubbla kanaler av 1600MHz
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s
14,3-tums (355.6 mm) WLED-skärm med FHD upplösning (1920 x 1080) och antireflexbeläggning
DVD +/-RW enhet
Killer™ NIC 1202 802.11n WiFi
Batteri: Primärt 6-cells (69 wattimmar)

Alienware Vindicator 14" Slim Carrying Case

Kostnad blir 14k med studentrabbat.

-----------------------------------------------------

Jag är dock osäker på hårddisken, vad skulle ni ha valt?

Alternativ 1: 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s

Alternativ 2: Lägga till 1k och få 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s + 64GB mSATA SSD Caching

Alternativ 3: Lägga till 2.5k och få 256GB mSATA Boot + 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s

Alternativ 4: Lägga till 1.4k och själv sätta in: http://www.inet.se/produkt/4304478/samsung-ssd-basic-840-seri...

Jag är mest sugen på alternativ fyra, men jag vet inte hur svårt det är att byta disk? I alienware m14x var det enkelt, men har arkitekturen ändrats? Och behöver jag välja en annan SSD, är denna för bred?

Tack på förhand

Tack på förhand

Permalänk

Hej vexxan

Du kan i manualen finder hjælp til hvordan du udskifter HDD på denne model: ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_...

Så længe de fysiske mål er de samme, skulle du sagtens kunne bytte HDD ud selv, uden problemer.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Den borde gå in utan problem, men du kan bara ha 1 HDD (2 utan ODD) plus en mSata.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej vexxan

Du kan i manualen finder hjælp til hvordan du udskifter HDD på denne model: ftp://ftp.dell.com/Manuals/all-products/esuprt_laptop/esuprt_...

Så længe de fysiske mål er de samme, skulle du sagtens kunne bytte HDD ud selv, uden problemer.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hah, snygg support, tack så mycket!

/Fredric

Skrivet av Aenarian:

Den borde gå in utan problem, men du kan bara ha 1 HDD (2 utan ODD) plus en mSata.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för bra svar, det var nog samma på m14x om jag inte minns fel.

/Fredric

Permalänk

Meh jag vill också beställa en Alienware 14

så klart man ska köra på 256gb msata+750gb

Permalänk

Ursäkta om jag lånar din tråd lite men:

Om man kör på alienware 14 , behöver man ha 16gb till gaming eller räcker 8gb?

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Meh jag vill också beställa en Alienware 14

så klart man ska köra på 256gb msata+750gb

Hmm, det var så mkt dyrare jämfört med att sätta in en SSD

Skrivet av Tolej_Cseti:

Ursäkta om jag lånar din tråd lite men:

Om man kör på alienware 14 , behöver man ha 16gb till gaming eller räcker 8gb?

tack

Om du bara ska spela räcker 8 gott och väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Ursäkta om jag lånar din tråd lite men:

Om man kör på alienware 14 , behöver man ha 16gb till gaming eller räcker 8gb?

tack

Det är inget problem alls att lägga till i efterhand om det behövs i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

Mitt val står mellan Alienware 14 eller 17 men vad fick er att välja 14 istället för 17, för dyr? för stor och tung ?

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolej_Cseti:

Mitt val står mellan Alienware 14 eller 17 men vad fick er att välja 14 istället för 17, för dyr? för stor och tung ?

tack

Jag såg inte fram emot att släpa en Alienware 17 till skolan, vilket kan behövas rätt ofta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176633-msi_ge70_2oe-0...

Lägger fram den här som alternativ. Alienware ska dock ha mycket bättre kvalitét/skärm, men du får väl prioritera.

Visa signatur