Bra spel kompatibel med XBOX360 PC kontroll?

Permalänk
Medlem

Bra spel kompatibel med XBOX360 PC kontroll?

Hej,

Jag har uppmärksammat att XBOX360 kontrollen finns till PC och därför önskar jag nu förslag på bra spel som fungerar med sådan kontroller. Det jag söker är i första hand lite enklare spel ex som Gunpoint och Faster than light.

Anledningen till att de måste vara lite enklare är för att maskinen jag tänkte köra det på är bara en INTEL NUC(I3 3217U 1.8GHZ, Intel HD Graphics 4000, 8 GB ram, 60 GB disk (Windows 7)).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

De flesta moderna spel fungerar med en 360 kontroll.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte stött på ett enda spel än som det inte fungerar med, har testat gta, mafia 2, Assassasins creed spelen, Dirt3, Battlefield 3 har jag för mig att jag testade också.

Läste lite för snabbt, trodde du skulle köra det burken i sign, aja, de flesta spelen har vad jag vet har stöd för handkontroll.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

hotline miami?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hej,

Jag har uppmärksammat att XBOX360 kontrollen finns till PC och därför önskar jag nu förslag på bra spel som fungerar med sådan kontroller. Det jag söker är i första hand lite enklare spel ex som Gunpoint och Faster than light.

Anledningen till att de måste vara lite enklare är för att maskinen jag tänkte köra det på är bara en INTEL NUC(I3 3217U 1.8GHZ, Intel HD Graphics 4000, 8 GB ram, 60 GB disk (Windows 7)).

Just Gunpoint och FTL fungerar inte eftersom de spelen är musdrivna och saknar kontrollstöd. Vill du spela de spelen med kontroll får du börja meka med xpadder eller liknande för att använda de analoga spakarna för att emulera musrörelserna och knapparna som musklick och tangentbord, tex - http://www.ftlgame.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=10256

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Tack för tippsen, man kan då säga att jag egentligen söker tips på spel som passar min lilla maskin och som samtidigt stöder XBOX 360 kontrollen. Jag misstänker att de flesta emulatorer för ex Nintendo skulle fungera men om man tyttar utan för emulator spelen? Finns det några spel värt att titta på?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

hotline miami?

Ja detta verkar givet!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Alla Need For Speed vad jag vet! Euro Truck Simulator 2 också.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Kanske Super Meat Boy skulle funka? Kan själv bekräfta att XBox kontrollen fungerar till 100% med det spelet. Fast skaffar du det är risken stor att kontrollen flyger i väggen på de senare nivåerna

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Okay så hotline miami och Super Meat Boy, kanske även Walking Dead episoderna verkar lovande. Men annars verkar det ganska tunt med sådana enklare och bra spel för PC?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Inte direkt. I stort sett allt som finns till konsol och även finns till pc skulle jag vilja påstå fungerar hur bra som helst med gamepad.
Använder du steam så taggar de spel som fungerar bra med gamepad.

Permalänk
Medlem

Batman Arkham Asylum/City & Assassins Creed-serien är hyfsat lättdrivna, särskilt Batman.
Båda serierna är utmärkta att spela med 360-kontroll.

Den här är bra: http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Okay så hotline miami och Super Meat Boy, kanske även Walking Dead episoderna verkar lovande. Men annars verkar det ganska tunt med sådana enklare och bra spel för PC?

Gick igenom mina spel på Steam och hittade några fler godbitar. Nu vet jag inte om jag överskattar NUCens kapactet, men jag TROR att dessa ska fungera någorlunda bra.

And Yet It Moves
Aquaria
Bastion
Braid
The Cave
Cave Story+
Cthulhu Saves the World
Fortune Summoners
Offspring Fling
Recettear
Rock of Ages
Shank
Wanderlust: Rebirth

Om du inte tycker det är för magstarkt med söta animeflickor som tjuter och har sig kan jag starkt rekommendera Recettear där man driver en item shop som i ett RPG, och man ska försöka få butiken att gå runt. Oväntat kul och lätt ett av mina favoritspel.

Hmm.. Kanske Tomb Raider Anniversary och Tomb Raider Legend kan funka också. Verkar inte kräva någon monsterdator.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ