Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Asus RT-N56U för 599kr med gratis frakt, släng in Tomato firmware och du har en vinnare.

http://cdon.se/hemelektronik/asus_rt-n56u_med_kod/

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

Om någon är sugen på Thor skärmen, så passa på. Dem har höjt priset till 1499kr, men på deras framsida så står det 999kr, vilket innebar att de justerade priset åt mig. Vet inte hur länge detta kommer att fungera, pratade först med en kille, han ville inte justera priset, sen pratade jag med en annan, då justerade hon priset.

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_p23t-6_thor_edition_ips_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Asus RT-N56U för 599kr med gratis frakt, släng in Tomato firmware och du har en vinnare.

http://cdon.se/hemelektronik/asus_rt-n56u_med_kod/

... fast RTN56 stödjer väl inte Tomato såvitt jag förstår? (fel chipset)
http://forums.smallnetbuilder.com/showpost.php?p=38360&postco...

Det finns nån annan custom firmware som nog är OK, men det är inte Tomato.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

ZTE Blade III hos Tele2/Comviq i samarbete med Wrapp för antingen 0:- eller 245:- om man säger upp abonnemanget direkt (ingen bindningstid). Lite osäker på om man faktiskt kan slippa undan den 1. månadens abonnemang.
Låst till Tele2/Comviq och går inte låsa upp förrän om 1 år. Finns för närvarande ingen möjlighet att låsa upp den själv. Abonnemanget ger fria samtal, sms, mms och 3GB surf ifall man vill ha det kvar.
http://webbutik.comviq.se/wrapp/zte-blade-iii.html

EDIT: Ringde Comviq och det ska inte vara något problem att slippa undan den första månadsavgiften. Dock vet vi alla hur jävliga mobiloperatörer är, så räkna med 245:-

Nivity ringde och fick denna informationen:

EDIT 2: Slut

Någon mer som fick telefonen för 0:- totalt? Ringde Comviq idag och sa upp det och eftersom det var inom ångertiden så behövde jag inte ens betala första månaden :). Tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av Zappafix:

Sluta länka sådant som redan finns i tråden!!! :@ ska det vara så svårt att förstå

Ska det vara så svårt att förstå att ALLT som inte är tips ska tas i diskussionstråden... sluta göra onödiga inlägg i tipstråden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zappafix:

Sluta länka sådant som redan finns i tråden!!! :@ ska det vara så svårt att förstå

Sluta bryt mot reglerna, ska det vara så svårt att förstå?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappafix:

Sluta länka sådant som redan finns i tråden!!! :@ ska det vara så svårt att förstå

Och därför skriver du det i fyndtråden och inte i kommentarstråden.. Vem är det som är dum här egentligen......

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr_Flash:

Någon mer som fick telefonen för 0:- totalt? Ringde Comviq idag och sa upp det och eftersom det var inom ångertiden så behövde jag inte ens betala första månaden :). Tack för tipset!

Jag hann och har precis sagt upp abonnemanget idag. Spelade in samtalet (älskar inspelningsfunktionen på mobilen) och bad om en bekräftelse på uppsägningen. Det går aldrig att vara för försiktig när det gäller teleoperatörer.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag hann och har precis sagt upp abonnemanget idag. Spelade in samtalet (älskar inspelningsfunktionen på mobilen) och bad om en bekräftelse på uppsägningen. Det går aldrig att vara för försiktig när det gäller teleoperatörer.

Härligt! Smart att spela in, det skulle man så klart gjort.

Permalänk
Avstängd

Är ju dock bara tillåtet om man klargör att man spelar in det.

Permalänk
Avstängd

mmm synd bara att det inte är 32gb verisionen, webhallen hade den för 1490:-

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

nya nexus 7 presenteras snart så 32gb kommer bli billigare snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Är ju dock bara tillåtet om man klargör att man spelar in det.

Inte alls, ett telefonsamtal där du är ena parten är tillåtet att spela in utan att den andra vet om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inte alls, ett telefonsamtal där du är ena parten är tillåtet att spela in utan att den andra vet om det.

Absolut, men jag har för mig att det inte är giltigt bevis om det hamnar i domstol (rätta mig gärna någon?).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av trollhattan:

Är ju dock bara tillåtet om man klargör att man spelar in det.

Inte som privatperson, har jag för mig?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Inte alls, ett telefonsamtal där du är ena parten är tillåtet att spela in utan att den andra vet om det.

Du får lov att spela in samtal du deltar i utan att informera den andra parten om inspelningen.
Däremot finns det vissa regler om vad och hur det får lagras... har med PUL att göra!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Electrix:

Absolut, men jag har för mig att det inte är giltigt bevis om det hamnar i domstol (rätta mig gärna någon?).

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har väl fri bevisprövning, eller vad det nu heter, i Sverige?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

3st 7950 för 1800kr styck, värt?

Permalänk

Tror det blir bättre med två. De där kylarna blåser inte ut ur chassit av vad jag vet.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MirakelMannen:

3st 7950 för 1800kr styck, värt?

Möjligen Inte helt omöjligt att köpa eftermarknadskylare i värsta fall.
3st för att slippa MS?

Skrivet av farnebr1nk:

Tror det blir bättre med två. De där kylarna blåser inte ut ur chassit av vad jag vet.

Stämmer bra det.

Jag är Extremt sugen själv att skaffa ett och byta bort mitt GTX670 då jag har 3skärmar eller fler igång samtidigt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

HD7950't verkar vara slut nu, försöker man gå till kassan så töms korgen.

Hur fick ni ner priset till 1800kr? Den vanliga 5%-koden drar ju bara bort en hundring. Ny kod?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon5930:

HD7950't verkar vara slut nu, försöker man gå till kassan så töms korgen.

Hur fick ni ner priset till 1800kr? Den vanliga 5%-koden drar ju bara bort en hundring. Ny kod?

Nej bara jag som räknar fel i huvudet lite väl snabbt

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexbert:

Netonnet kränger nexus 4 8gb för 2490. Jag ska köpa en idag!

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/lg/...

Skickades från m.sweclockers.com

Känns inte riktigt som ett superklipp när 16GB-versionen kostar ca. 500 SEK mer, men lite sugen är man, för att testa på hela Android-baletten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cable:

Känns inte riktigt som ett superklipp när 16GB-versionen kostar ca. 500 SEK mer, men lite sugen är man, för att testa på hela Android-baletten.

Jag tycker att 16GB-modellen känns trång till och med. Nu står det ju förvisso redan i den tekniska specifikationen men det bör förtydligas: Nexus 4 kan inte använda minneskort och är därmed låst till vad den kommer med för fysisk lagring. Huruvida detta är ett problem beror såklart hel och hållet på vad den tänka ägaren har för behov.

Skrivet av DavidtheDoom:

Nej bara jag som räknar fel i huvudet lite väl snabbt

Sånt som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Känns inte riktigt som ett superklipp när 16GB-versionen kostar ca. 500 SEK mer, men lite sugen är man, för att testa på hela Android-baletten.

Snarare 1000kr mer i en vettig affär. Med en undermålig kamera räcker 8gb alldeles utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tycker att 16GB-modellen känns trång till och med. Nu står det ju förvisso redan i den tekniska specifikationen men det bör förtydligas: Nexus 4 kan inte använda minneskort och är därmed låst till vad den kommer med för fysisk lagring. Huruvida detta är ett problem beror såklart hel och hållet på vad den tänka ägaren har för behov.

Sånt som händer.

Som du säger så är det helt och hållet upp till vad man använder den till. Jag har 8GB-versionen och den är inte ens i närheten av att vara full. Alla kort jag tar och videoklipp jag spelar in synkas över till min lokala filserver en gång i timmen och mp3 streamas, 3G / Wifi FTW. Dock påverkar detta batteritiden lite istället men behöver ladda den dagligen oavsett syncning eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Jag tycker att 16GB-modellen känns trång till och med. Nu står det ju förvisso redan i den tekniska specifikationen men det bör förtydligas: Nexus 4 kan inte använda minneskort och är därmed låst till vad den kommer med för fysisk lagring. Huruvida detta är ett problem beror såklart hel och hållet på vad den tänka ägaren har för behov.

Sånt som händer.

Var ju en av anledningarna varför jag valde Note 2 framför Nexus 4 när de hade kampanj för 2990:- hos cyberphoto. Att man inte kan utöka minnet på nexus är tamefan de dummaste jag hört.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Electrix:

Som du säger så är det helt och hållet upp till vad man använder den till. Jag har 8GB-versionen och den är inte ens i närheten av att vara full. Alla kort jag tar och videoklipp jag spelar in synkas över till min lokala filserver en gång i timmen och mp3 streamas, 3G / Wifi FTW. Dock påverkar detta batteritiden lite istället men behöver ladda den dagligen oavsett syncning eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade nog faktiskt kunnat offra halva minnet på min Nexus 4 16GB om jag kunde få ett rejälare batteri istället. Den drar verkligen ur batteriet snabbt om man drar igång något lite mer krävande.

Skrivet av amanito:

Var ju en av anledningarna varför jag valde Note 2 framför Nexus 4 när de hade kampanj för 2990:- hos cyberphoto. Att man inte kan utöka minnet på nexus är tamefan de dummaste jag hört.

Instämmer faktiskt. Nu är jag relativt nöjd med min efter ett par månader, och då är jag dessutom inget Android/Google-fan. Men hade jag köpt idag hade jag nog valt något annat, det finns en del smågrejer som stör mig något. Att högtalaren täcks för när mobilen ligger ner är en sådan sanslöst usel designmiss.

Men för det priset som Netonnet hade är det nog rätt värt att få en "officiell" Android-mobil trots det rätt låga minnet. Jag hade personligen inte köpt en idag utifrån min erfarenhet av den.

Permalänk
Skrivet av DotDotDot:

Gainward GeForce GTX 670 (med referenskylare) för 1990:- på CDON:
http://cdon.se/hemelektronik/gainward_geforce_gtx_670_2gb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-20444563

1890:- med Sweclockers 5%.

Prisjakt (näst lägsta pris 2 768:-):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1241907

Halvläskigt bra pris men har 2 frågor:

Kan jag köra SLI med detta och mitt Zotac GTX 670?

Klarar min 600 W PSU dessa 2 kort i SLI?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Jag hade nog faktiskt kunnat offra halva minnet på min Nexus 4 16GB om jag kunde få ett rejälare batteri istället. Den drar verkligen ur batteriet snabbt om man drar igång något lite mer krävande.

Instämmer faktiskt. Nu är jag relativt nöjd med min efter ett par månader, och då är jag dessutom inget Android/Google-fan. Men hade jag köpt idag hade jag nog valt något annat, det finns en del smågrejer som stör mig något. Att högtalaren täcks för när mobilen ligger ner är en sådan sanslöst usel designmiss.

Men för det priset som Netonnet hade är det nog rätt värt att få en "officiell" Android-mobil trots det rätt låga minnet. Jag hade personligen inte köpt en idag utifrån min erfarenhet av den.

I för sig så har Note 2 samma design med högtalaren men s-pen, skärmen, plats för minneskort väger upp för det. och juste möjlighet för 4g såklart..

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."